Jooh, rapoa nyt kun hommat muualla vähän hellittää....
Eli ratahan oli upea, tykkäsin :thumbup:
Hyvä profiili, autojen tehot oli just sopivat tuolle radalle, vähän kuten Hyvinkäälle ROK:t.
Sai painaa menemään tosissaan, ja noilla raketeilla sai hyvän rytmin radalle,
ei tullut tehonpuuteilmiötä missään kohtaa...
Lisäksi tuo rata tuntui sopivan omalle ajotyylille muutenkin. (tarkasti keula sisään meininkiä)
Harkkoihin tuli autoksi #90, ja auto tuntui kulkevan ihan ok. Takavinkkelistä kuitenkin näin jonkun (lfb)
tulevan lujaa kiinni eikä omassa autossa ollut puristamisen varaa.
Auto tuntui myös raapivan pohjastaan maahan menon aikana, ja sittenhän tuo nostettiinkin jo pukeille =
oikean puolen olkalaakeri tmv. oli ihan paskana ja eturipustus heilui liki 10cm pystysuunnassa
Lisäksi oli kuluttanut toista etukumia samalla paljon, jotenka sekin meni vaihtoon...
Aika-ajoon arpa nappas auton #55, mutta pätkäpä ei siihen mahtunutkaan.
Itsellä kun on lyhyet jalat, niin yritin kurkotella polkimille mutta penkin etureunallakin
istuessa sain puristettua kaasun vain puoleen väliin
Noh samaan aikaan autoja meni korjaukseen, #90 oli siellä jo pukeilla ja samoin #4
josta oli hävinny jarrut Alpun ajossa...
Muut paineli radalle ja varikolle jäi #9 jota kohti lähdin talsiin = takaa huuto että se röpöttää, älä ota sitä.
Noh sitten jäin odotteleen ekaa valmistuvaa autoa, ja se olikin #4 johon oli jarrut fiksattu.
Auton kulussa huomas heti eron #90:n välillä, pitoa oli enempi ja konekin tuntui olevan pirteämpi.
Pikku hiljaa sen sai lämpimäksi ja ajossa olikin jo menemisen tunnetta, Cmoney lähestyi perä
edellä ja Dickikään ei päässyt karkuun jotenka oli hyvä fiilis :ahem:
Ajaksi syntyi 35.8XX, vain 0.1sek Dickiä perässä ja kakkosruutu
(epäilen että wope & co. sieltä olis ollut ohi myös jos olisivat saaneet ajan,
mutta nyt kävi tuuria sekä auton että ajanoton kanssa
)
Arpa nakkas kisaan auton #17, ja se näytti suht ok peliltä B-finaalissa kun vertasi Jussin ja BMW:n taistoon.
(mitä nyt bensa loppui ja kaasarin kotelo oli taas löysällä, mut ne korjattiin!)
Hyppäsin autoon istuun ja sama ilmiö kuin #55:n kanssa, polkimille yltää nippanappa mutta kaasun saa painettua vain puoleen väliin.
Jussi sitten suostui herrasmiehenä vaihtamaan autoa, #84 oli pikkuisen parempi, kahden paksun vaahtomuovin kanssa sentään yletyin just ja just survoon kaasun kokonaan auki
Lämppäkierroksella huomasin jo että hommasta tulee vaikeaa, sivuttaistukea ei juuri ollenkaan kun istuin niin edessä, jotenka jouduin piteleen ratista kiinni suorilla normaalia enempi etten putoa kyydistä
Kisan startissa meni heti Cm oikealta ohi, ja aloin tasasesti hieman jäämään hänestä ja Dickistä.
(edit. kamerasta tosin huomaankin että Cm tuli ohi vasta toisella kierroksella, muisti hieman pätki siis)
Muutaman kiekan jälkeen Wope tuli lentämällä ohi #4:lla, ja pääsinkin hieman hänen peesiin ja sain ajolinjat kuntoon samalla...
Raju yritys tosin alko kostautuun, jokaisella kanttarin ylityksellä selän takana olleet fyllingit alko nouseen kokoajan vain ylöspäin...
Wope meni Turuun weljeksistä ohi suht nopsaan ja samassa olinkin päässyt jo Cm:n kantaan hieman lähemmäs.
Hetkeä myöhemmin Cm ja Dick kolaroi varikolle tulevassa alamäessä, ja Dick spinnasi, tässä kohtaa hehkutin jo että ajan kolmantena!
Yritin ajella Cm:n perässä mahdollisimman tarkasti, välillä sain vähän kiinni, välillä jäin hieman, hajuraon ollessa n. 10-20m...
Muutamaa kierrosta ennen loppua huomasin että Jussi oli takana hieman jäänyt kokoajan ja kun fyllingitkin alko olemaan "korvissa", tuli huoli että karkaako ne kokonaan selän takaa jotenka aloin hieman himmaileen kaikkiin kanttareihin...
Eli lopussa rako Cmoneynyyn kasvoi, Jussi taisi saada kiinni mutta kolmantena silti maalissa, kiva kisa oli :thumbup:
Omaan suoritukseen on pakko olla tyytyväinen, ajorytmi uudelle radalle löytyi, autot osui hyvin käteen
ja kisakin meni virheittä...
Raketeissa silti mulle on iso ongelma tuo autojen sopivuus, osassa ei vaan yletä polkimille kirveelläkään.
(sama ongelma Forssassa, sielläkin vain pari autoa sopii, lopuissa saa enempi tai vähempi roikkua mukana)
Ilmeisesti Cm & Wope sai kolaroinneista -1lap rangaistuksen, jotenka Manseen sitä myötä sitten kaksoisvoitto, sääli ettei ollut virallinen kisa kuitenkaan
Huomioita radasta & kalustosta:
+ hieno profiili & korkeuserot
+ sopivat autot profiiliin nähden
+ hyvällä etäisyydellä sijainti
+ asiallinen hinnottelu
- palvelussa rutkasti parantamisen varaa, ei vuokrakuskien tehtävä ole kuitenkaan korjata autoja itse, tai edes osottaa auton vikoja.
- autoissa jonkun verran tasoeroja, voisivat olla pahempiakin toki mutta silti tasaisempi kalusto alkais olla toivottavaa nyt kun jengi alkaa olla näin kokenutta niin autotuuri ratkaisee yllättävän monta sijaa, suuntaan tai toiseen
(olisin ihan hyvin voinut itsekin olla Lavinnossa C-finaalin lopussa huonommalla autolla)
Tässäpä raportti siis, hieno reissu oli vaikka päivä venähtikin pitkäksi, kiitos järkkärille & kuskeille & askolle kyydistä :thumbup: