Lavinto testisessio 3.10.

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4297
jeps.. Se tuossa vähän huvittikin, että niillä oli 4-5 äijää omasta puolestaan ja pari junnua testikuskina.. Silti tarttis meidänkin osallistua järjestelyihin.. :D

Verrattuna sitten vaikkapa just Forssan kisoihin, joissa kaksi jamppaa on selviytynyt suht kiitettävästi meidän porukan kanssa.

Mut uskon joo, että asiat saadaan sovittua kaikkia osapuolia tyydyttävälle mallille ja päästään tonne ajamaan sarjapisteistä ensi vuonna. :)
Juurikin näin. Forssan poikien touhua muuten arvostaa vielä enemmän tuon jälkeen, mutta eiköhän nuokin herrat opi kisan järjestämään.

Ps. ja ohituspaikat muuten on hieman kortilla, sukeltamalla toki pääsee täälläkin.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Itsekin alustavasti sain sellaisen kuvan että ohituspaikkoja on kyllä. Pääsuoranpään 1-mutka, 2-, 4-mutka ja varikkomutka alamäen päätteeksi ainakin... Lisäksi kun jarrut ovat ärhäkät pitoon nähden, voi yrityksissäkin sattua ja tapahtua (mä hyppäsin tällä kertaa silti vaan kanttarin yli) spinnejä.
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Ehkäpä mäkin sanon sanasen tuosta B-finaalin lentävästä lähdöstä, kun kerran letkan kärjessä siinä olin. Varikolla oli etukäteen sovittu, että ajetaan yksi lämmittelykierros ja toisella lähdetään ajamaan kilpaa. Mistään lipunheilutteluista ei ollut puhetta. Siispä lähdin kiihdyttämään heti toiselle kierrokselle täysillä ja ainakin perässä tullut Bemari näytti olleen ihan juonessa mukana, sen taaemmas en ehtinyt vilkuilemaan. Ehkäpä tossa sitten kävi joku väärinkäsitys, mutta ei tuo kovin vakava asia liene kuitenkaan.

Autoistakin voisi omat tuntemukset jakaa. Harkka-auto #84 oli pakan nopeimpia, kulkua riitti kivasti ja käytöskin oli erinomaista. Selittänee ryhmäni nopeimman ajan, vaikka mukana oli pari etukäteen kovempaa nimeä. Ei pahaa sanaa tuosta.

Aika-ajoin autolla #17, joka oli ilmeisesti varsin nopea, mutta vaikea ajettava. Pitoa oli vähemmän kuin #84:ssä, kulkupuoli oli sen sijaan kohdallaan. Pääasiassa auto puski melko kovasti, paitsi nopeassa ykkösmutkassa oli perä aina irti ja jouduinkin nostamaan siihen. Kohdalle sattui muutama aika "jännä" hetki, kun radan vauhdikkaimmassa paikassa auto liukui pitkälle kanttarin päälle kovassa sladissa kun samalla olisi pitänyt jo jarruttaa tiukkaan kakkosmutkaan. Ihan hieno fiilis ainakin näin jälkeenpäin ajatellen.

Kisassa alla oli #90, joka oli käytökseltään saman kaltainen kuin #84 eli tasapainoinen ja helppo ajettava, mutta suoralla puuttui potkua. Bemari ohitti meikäläisen alkuvaiheessa ja pian ohi tuli myös Jussi nopeammalla #4:llä. Kesti hetken, ennen kuin pääsin sinuiksi auton kanssa, mutta lopussa pysyin suurinpiirtein kärkikaksikon vauhdissa. Ei paljoa kerrottavaa jälkipolville.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Periaatteessa siinä lähdössä ei kukaan toiminut väärin tai kaikki teki väärin.

Ne jotka lähtivät kisaamaan ekan lämppärin jälkeen toimivat varikon ohjeiden mukaan oikein, mutta lähtivät kisaamaan ilman virallista liputusta. Ne taas jotka himmailivat ekan lämppärin jälkeen ja odottivat ratasääntöjen mukaista kisan aloitusliputusta toimivat varikonohjeiden vastaisesti.

Motorsportti on hienoa!
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Ei olisi pahitteeksi treenailla lentävää lähtöä sillointällöin. Itsellä oli Lavinnossa helpompaa, kun kaksi erää olin aikaisemmin jo nähnyt ja sain vielä tarkat ohjeet sen lisäksi, miten toimitaan
 

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
Juu minäkin tuon "lämppäri ja sit lähtö" -ohjeen kuulin ja tiesin, mutta kun tornissa pidettiin lippua kiinni kepissä eikä edellä meneväkään ajanut lujaa niin hämäännyin. :) Mut virheistä oppii, ens kerralla ohi vaan! Eikä tosiaan niin vakavaa, pääasia että pääs kotiin.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Jooh, rapoa nyt kun hommat muualla vähän hellittää....

Eli ratahan oli upea, tykkäsin :thumbup:
Hyvä profiili, autojen tehot oli just sopivat tuolle radalle, vähän kuten Hyvinkäälle ROK:t.
Sai painaa menemään tosissaan, ja noilla raketeilla sai hyvän rytmin radalle,
ei tullut tehonpuuteilmiötä missään kohtaa...
Lisäksi tuo rata tuntui sopivan omalle ajotyylille muutenkin. (tarkasti keula sisään meininkiä)

Harkkoihin tuli autoksi #90, ja auto tuntui kulkevan ihan ok. Takavinkkelistä kuitenkin näin jonkun (lfb)
tulevan lujaa kiinni eikä omassa autossa ollut puristamisen varaa.
Auto tuntui myös raapivan pohjastaan maahan menon aikana, ja sittenhän tuo nostettiinkin jo pukeille =
oikean puolen olkalaakeri tmv. oli ihan paskana ja eturipustus heilui liki 10cm pystysuunnassa :D
Lisäksi oli kuluttanut toista etukumia samalla paljon, jotenka sekin meni vaihtoon...

Aika-ajoon arpa nappas auton #55, mutta pätkäpä ei siihen mahtunutkaan.
Itsellä kun on lyhyet jalat, niin yritin kurkotella polkimille mutta penkin etureunallakin
istuessa sain puristettua kaasun vain puoleen väliin :D
Noh samaan aikaan autoja meni korjaukseen, #90 oli siellä jo pukeilla ja samoin #4
josta oli hävinny jarrut Alpun ajossa...
Muut paineli radalle ja varikolle jäi #9 jota kohti lähdin talsiin = takaa huuto että se röpöttää, älä ota sitä.
Noh sitten jäin odotteleen ekaa valmistuvaa autoa, ja se olikin #4 johon oli jarrut fiksattu.
Auton kulussa huomas heti eron #90:n välillä, pitoa oli enempi ja konekin tuntui olevan pirteämpi.
Pikku hiljaa sen sai lämpimäksi ja ajossa olikin jo menemisen tunnetta, Cmoney lähestyi perä
edellä ja Dickikään ei päässyt karkuun jotenka oli hyvä fiilis :ahem:
Ajaksi syntyi 35.8XX, vain 0.1sek Dickiä perässä ja kakkosruutu
(epäilen että wope & co. sieltä olis ollut ohi myös jos olisivat saaneet ajan,
mutta nyt kävi tuuria sekä auton että ajanoton kanssa :D)

Arpa nakkas kisaan auton #17, ja se näytti suht ok peliltä B-finaalissa kun vertasi Jussin ja BMW:n taistoon.
(mitä nyt bensa loppui ja kaasarin kotelo oli taas löysällä, mut ne korjattiin!)
Hyppäsin autoon istuun ja sama ilmiö kuin #55:n kanssa, polkimille yltää nippanappa mutta kaasun saa painettua vain puoleen väliin.
Jussi sitten suostui herrasmiehenä vaihtamaan autoa, #84 oli pikkuisen parempi, kahden paksun vaahtomuovin kanssa sentään yletyin just ja just survoon kaasun kokonaan auki :D

Lämppäkierroksella huomasin jo että hommasta tulee vaikeaa, sivuttaistukea ei juuri ollenkaan kun istuin niin edessä, jotenka jouduin piteleen ratista kiinni suorilla normaalia enempi etten putoa kyydistä :D
Kisan startissa meni heti Cm oikealta ohi, ja aloin tasasesti hieman jäämään hänestä ja Dickistä.
(edit. kamerasta tosin huomaankin että Cm tuli ohi vasta toisella kierroksella, muisti hieman pätki siis)
Muutaman kiekan jälkeen Wope tuli lentämällä ohi #4:lla, ja pääsinkin hieman hänen peesiin ja sain ajolinjat kuntoon samalla...
Raju yritys tosin alko kostautuun, jokaisella kanttarin ylityksellä selän takana olleet fyllingit alko nouseen kokoajan vain ylöspäin...
Wope meni Turuun weljeksistä ohi suht nopsaan ja samassa olinkin päässyt jo Cm:n kantaan hieman lähemmäs.
Hetkeä myöhemmin Cm ja Dick kolaroi varikolle tulevassa alamäessä, ja Dick spinnasi, tässä kohtaa hehkutin jo että ajan kolmantena!
Yritin ajella Cm:n perässä mahdollisimman tarkasti, välillä sain vähän kiinni, välillä jäin hieman, hajuraon ollessa n. 10-20m...
Muutamaa kierrosta ennen loppua huomasin että Jussi oli takana hieman jäänyt kokoajan ja kun fyllingitkin alko olemaan "korvissa", tuli huoli että karkaako ne kokonaan selän takaa jotenka aloin hieman himmaileen kaikkiin kanttareihin...
Eli lopussa rako Cmoneynyyn kasvoi, Jussi taisi saada kiinni mutta kolmantena silti maalissa, kiva kisa oli :thumbup:
Omaan suoritukseen on pakko olla tyytyväinen, ajorytmi uudelle radalle löytyi, autot osui hyvin käteen
ja kisakin meni virheittä...
Raketeissa silti mulle on iso ongelma tuo autojen sopivuus, osassa ei vaan yletä polkimille kirveelläkään.
(sama ongelma Forssassa, sielläkin vain pari autoa sopii, lopuissa saa enempi tai vähempi roikkua mukana)

Ilmeisesti Cm & Wope sai kolaroinneista -1lap rangaistuksen, jotenka Manseen sitä myötä sitten kaksoisvoitto, sääli ettei ollut virallinen kisa kuitenkaan :D

Huomioita radasta & kalustosta:
+ hieno profiili & korkeuserot
+ sopivat autot profiiliin nähden
+ hyvällä etäisyydellä sijainti
+ asiallinen hinnottelu

- palvelussa rutkasti parantamisen varaa, ei vuokrakuskien tehtävä ole kuitenkaan korjata autoja itse, tai edes osottaa auton vikoja.
- autoissa jonkun verran tasoeroja, voisivat olla pahempiakin toki mutta silti tasaisempi kalusto alkais olla toivottavaa nyt kun jengi alkaa olla näin kokenutta niin autotuuri ratkaisee yllättävän monta sijaa, suuntaan tai toiseen
(olisin ihan hyvin voinut itsekin olla Lavinnossa C-finaalin lopussa huonommalla autolla)

Tässäpä raportti siis, hieno reissu oli vaikka päivä venähtikin pitkäksi, kiitos järkkärille & kuskeille & askolle kyydistä :thumbup:
 
Viimeksi muokattu:

Örfil

Guest
- palvelussa rutkasti parantamisen varaa, ei vuokrakuskien tehtävä ole kuitenkaan korjata autoja itse, tai edes osottaa auton vikoja.
Korjaamisesta samaa mieltä, mutta autojen vioista ainakin itse mölötän heti mekatsuille paikassa kuin paikassa. Forssassakin uhkasivat ottaa lippiksen takas, jos en lakkaa valittamasta ;) ;)
Mutta toikin varmaan riippuu kuskista eli jos ei ole paljoa koneitten kanssa ropaillut, niin ei välttämättä huomaa että joku paikka on "hänksöllään" jne.
Itte koitan katsoa omasta pirssistä ainakin renkaat, vilkaisen kaasarin suuntaan että kaikki kiinni ja luon yleissilmöyksen että repsottaako joku jostain.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Korjaamisesta samaa mieltä, mutta autojen vioista ainakin itse mölötän heti mekatsuille paikassa kuin paikassa.
Juu ja siis meidän porukka yleensäkin sanoo aika herkästi aina :)
Tarkotin tolla ylemmällä että ei yrittäjän kannata tuudittautua siihen että joka porukka
tulee heitä valistamaan, korjaamisesta puhumattakaan :)

Meillä toki nyt sentäs löytyy tietoa muutenkin, esim öö ruz oli starttaajanakin paris kohtaa :D
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Jeps, komppaan edellisiä.

Se on meiltä hyvää yhteistyötä kun tarjotaan apua mahdollisimman hyvän tapahtuman saamiseksi. On kaikkien etu, että viat saadaan havainnollistettua mahd. pian ;) ja sitten myös korjattua.

Kuitenkaan meiltä ei voi oletusarvoisesti odottaa että kaikkien täytyisi tietää ja olla oma-aloitteisia auton käyttäytymisestä. Siinä veikkaan tapahtuneen pienen väärinkäsityksen, jonka korjaamiseksi meillä on kyllä kuitenkin hyvin aikaa. Me ollaan kuitenkin vain tavallinen amatööriporukka, vaikka ajotaidoiltaan ollaankin luultavasti parempia kuin yksikään muu isompi asiakasryhmä. (Ja meidän sarjaan pääsyhän ei edellytä minkäänlaista aiempaa karting-kokemusta. Sellaisena halutaan varmasti pitää tämä jatkossakin?)
 

Nasty Boy

-2-
Liittynyt
18.2.2009
Viestit
1293
Sijainti
Tuusula
Ihan oli kiva sunnuntai päivä ajella ja rata on hyvä raketeilla. Kyllä ääni täältäkin ens kaudelle tuonne jos saa neuvoteltua kohdilleen. Jos se siitä on kiinni ni voin toimia tankkaajana...:D
Harkka meni ok, aika-ajo meni kans ok aikoja lukuunottamatta ja kisa meni heikommin, eikä ekan kurvin jälkeen auto kunnolla käynnytkään...:jaska:
"Tuloksissa" olisin jäännyt viimeiseksi jos pari kuskia otti -1lap rangaistuksen niin olin myös kierroksen jäljessä varikkokäynnin ansiosta, no kuitenkin...:p

http://www.youtube.com/user/NastyBoyRacing#p/a/u/0/h-8Weuw-oDw

Tämmöinen näkemys asiasta...
(kiitos Rämeairo:lle, taisi toimia varikkokäynnillä mekaanikkona...:D)

Kiva tapahtuma kuitenkin, kiitos.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
njahas, ne fyllingit oli jo lähdössä noin korkealla :D
olipas ekassa mutkassa actonia, jälkikäteen tosiaan vasta aloinkin ihmetteleen että mihinkäs helkkariin se NB oli jäänyt kun ei ohi mennyt heti alussa...
saiko Wope tuosta kolarista kuvaa? ja onko Lavinnosta tulossa pläjäystä? :ahem:
 

Örfil

Guest
Oli liki etten tumpannut samaan läjään. Kiersin kahinakaksikon ulkokautta hiekan/nurmen puolelta (vilahdan tossa jossain kohtaa).

Ei se näyttänyt olleen isokaan kosketus, mutta heti vaan kiipesi pukille toinen auto kun tuli gummikontaktia :eek:
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
njahas, ne fyllingit oli jo lähdössä noin korkealla :D
olipas ekassa mutkassa actonia, jälkikäteen tosiaan vasta aloinkin ihmetteleen että mihinkäs helkkariin se NB oli jäänyt kun ei ohi mennyt heti alussa...
saiko Wope tuosta kolarista kuvaa? ja onko Lavinnosta tulossa pläjäystä? :ahem:
Kuvaa löytyy wopen vinkkelistä ja video on toimitettu wopen saataville pläjäystä varten (jos sellainen on tulossa). :thumbup:

Kaipaileekos joku niitä aikoja vielä? En turhaan viitsi ryppyisiä papereita skannailla. Kisastahan aikoja ei saatu eikä ykkösryhmän aika-ajosta.. valitettavasti.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Oli liki etten tumpannut samaan läjään. Kiersin kahinakaksikon ulkokautta hiekan/nurmen puolelta (vilahdan tossa jossain kohtaa).

Ei se näyttänyt olleen isokaan kosketus, mutta heti vaan kiipesi pukille toinen auto kun tuli gummikontaktia :eek:
Haha, empäs ekalla kertaa huomannutkaan, keskityin katseleen Nastyn ilmakoteloa :D
Sieltähän se rallicrossilla vasemmalta tulee kyllä :thumbup:

Hieno homma kyllä että saadaan nykysin näin paljon kuvamateriaalia, kiva katsella näitä jälkikäteen :)

edit. gummikosketusen koin kanssa Forssan testikisassa kesällä, ei tosiaan vaadi isoa osumaa kun keula on jo kohti taivasta.
onneks ei käynyt kumminkaan mitään nytkään ...
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Kuvaa löytyy wopen vinkkelistä ja video on toimitettu wopen saataville pläjäystä varten (jos sellainen on tulossa). :thumbup:

Kaipaileekos joku niitä aikoja vielä? En turhaan viitsi ryppyisiä papereita skannailla. Kisastahan aikoja ei saatu eikä ykkösryhmän aika-ajosta.. valitettavasti.
ok, niin muistin kuulleeni radalla ett wopella olis ollut kans kypärässä kamera, hieno juttu.

kierrosaikoja olis kiva nähdä, edes ne harkka & a-a listaukset.
näkis vähän miten ajat kehitty ja millä autolla kenenkin kohdalla....
 
Ylös