Minulla tuli mieleen H. R. Giger.Edestä nätti... mutta tuo hainevä näyttää jopa Astonin ja Lolan versioita kauheammalta!
Rumin hainevä minkä olen koskaan nähnyt, toivottavasti muut tiimit eivät ota mallia Audin hainevästä.Edestä nätti... mutta tuo hainevä näyttää jopa Astonin ja Lolan versioita kauheammalta!
LMP1 yritetään (teoriassa) hidastaa jonnekin nykyisen P2:n lähelle - ACO on ilmoittanut ideaaliksi Sarthen P1-kierrosajaksi ~3:30. Diesel-moottoreissa juurikin 3,7 litran rajoitukset, bensapuolella 3,4l vapaastihengittäviin ja 2l turboahdettuihin. Diesel-bensa balance of performancea tullaan sörkkimään pitkin kautta, ja ennen sen alkua - tämä on tällä kertaa kirjoitettu ihan sääntökirjaan asti. Myös hybridit sallitaan P1:ssä.Jaksaako joku kertoa Miten nämä Lemans etc. säännöt tulevat 2011 muuttumaan vai onko ne edes muuttumassa?!
Kiitos!LMP1 yritetään (teoriassa) hidastaa jonnekin nykyisen P2:n lähelle - ACO on ilmoittanut ideaaliksi Sarthen P1-kierrosajaksi ~3:30. Diesel-moottoreissa juurikin 3,7 litran rajoitukset, bensapuolella 3,4l vapaastihengittäviin ja 2l turboahdettuihin. Diesel-bensa balance of performancea tullaan myös valitettavasti pitkin kautta, ja ennen sen alkua. Myös hybridit sallitaan P1:ssä.
Vanhat 2010-specin protot saavat vielä olla mukana vielä ensi vuonnakin. Ne tosin tullaan hidastamaan lisäpainoilla ja kuristimilla sille tasolle, että uudet autot pysyvät taatusti edellä (toivottavasti). Mikäli haluaa ajaa vanhalla autolla, hainevä ei ole pakollinen härpäke. LMP2:n moottoroisääntöihin taas tulee rajoituksia ja ne rukataan yksityistiimeille paremmin sopiviksi, lähelle GT2:n vastaavia.
GT2:sta tulee ainut GT-luokka, ja se jaetaan kahteen kategoriaan: GTE Pro ja AM. Prossa kilpailevat tehdasautot ja muut isot tiimit, toinen taas on suunnattu enemmänkin herrasmieskuskeille ja yli vuoden vahoille autoille.
Hyvä ei ole hyvä sekään että peli olisi pelattu jo ennen kuin edes alkoi, mutta ei sekään olisi hyvä jos matopurkki (=valittaminen) aukeasi jopa kisaviikonlopun kesken. Onneksi sentään:Diesel-bensa balance of performancea tullaan sörkkimään pitkin kautta, ja ennen sen alkua - tämä on tällä kertaa kirjoitettu ihan sääntökirjaan asti. Myös hybridit sallitaan P1:ssä.
No ajaisivat sen sitten vaikka Kaunasissa. Kaunasin rata näet on melekein kuin Ahvenisto joskus alkuaikoinaan, eli mukavan mäkinen ja mutkainen baana ilman liian liki olevia teräskaiteita.Tanskan kisa on tiputettu pois NEZ GT:n kalenterista: http://nezgt.com/content/en/2/38/45/45.html
Ei mitenkään (paitsi umpinaisessa on ilmastointi pakollinen), mutta tällä hetkellä ne suosivat umpinaista aeroedun vuoksi. Aiemmin avonaisella oli suuri etu kuskin vaihdon ajassa, mutta sitten varikkomiesten määrää vähennettiin (ensisijassa kai kuitenkin säästöjen takia) jolloin kuski ehtii umpinaiseenkin jo ennen kuin renkaat on vaihdettu. Jos R15 olisi alettu suunnittelemaan jo ennen tuota sääntömuutosta niin se varmaan olisi myös ollut umpinainen tai vastaavasti ilman tuota muutosta R18 varmaan olisi avonainen.(Miksi välillä käytetään avonaista ja välillä umpinaista mallia? Miten säännöt poikkeavat noiden kohdalla? )
Kahden eri rataversion rataennätykset. Muutokset ovat tulleet lähdön jälkeiselle Bugatti-radan osuudelle. Nykyään siis mennään hieman pidemmällä radalla kolme sekuntia nopeammin kuin C-ryhmän loppuaikoina. Ajat ovat aika-ajoista.Onkohan tehty jotain vertailua, kummat olisivat esim. Le Mansissa nopeampia kierrosajoissa mitattuna: vanhat C-ryhmäläiset vai nykyiset LMP protot?
Esim. Mercedes-Benz C11 vs. Peugeot 908?
[b]vuosi kuski auto rata aika keskinopeus[/b]
1992 Alliot Peugeot 905 13,600 km 3:21,209 (243,329 km/h)
2008 Sarrazin Peugeot 908 13,629 km 3:18,513 (247,160 km/h)