GT ja protot 2011

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
WebSlave sanoi:
vuosi kuski auto rata aika keskinopeus
1992 Alliot Peugeot 905 13,600 km 3:21,209 (243,329 km/h)
2008 Sarrazin Peugeot 908 13,629 km 3:18,513 (247,160 km/h)
Heh.

Olen ollut aina uskossa, että Peugeot 905 on historian nopein kestävyysajon kilpa-auto. Ainakin Le Mansin kaltaisiin koitoksiin, eli radalle jossa on tosi pitkiä suoria ja vain muutama hidas mutka.

LMP autoja on rajoitettu säännöillä huomattavasti tiukemmin kuin C-ryhmäläisiä, joten tuo ero kierrosajoissa on aika mielenkiintoinen. :eek!:
 

mattipuh

Well-known member
Liittynyt
9.8.2009
Viestit
713
Sijainti
Full send
mikäs kanava kannattais ottaa seurantaan jos haluaa seurata Fia GT3 ja GT1-ajoja ensi kaudella?
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
GT2:sta tulee ainut GT-luokka, ja se jaetaan kahteen kategoriaan: GTE Pro ja AM. Prossa kilpailevat tehdasautot ja muut isot tiimit, toinen taas on suunnattu enemmänkin herrasmieskuskeille ja yli vuoden vahoille autoille.
Näemmä sääntökirjasta on sittenkin löytynyt porsaanreikä vanhan GT1-kaluston sallimmiseen ACOn kilpailuissa... vielä yhdelle vuodelle. Saleeneilla ynnä muilla 2010-specin autoilla saa halutessaan kilpailla GT2-armadaa vastaan osallistumalla GTE Am -luokkaan. Miten tämä käytännössä onnistuu, en tiedä.

2011 Regulations finalized

LMP1:n diesel-bensa höpinöistä löytyi tällainen kohta:

Adjustments to a car’s minimum weight, air restrictor size and fuel tank capacity can be made to keep the performance levels of diesel, gasoline and hybrid prototypes within a two percent window. If the performance levels exceed the two percent threshold, calculated by lap time averages, in the opening rounds at Sebring and Spa-Francorchamps, an adjustment will be applied in time for the 24 Hours of Le Mans in June. The ACO reserves the right to make two adjustments to each technology per season.
 
Viimeksi muokattu:

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
Japanin Super GT:ssä Toyota (Toyota Racing Development) testasi viime viikon alussa neljän päivän verran Motegissa. (Hieman nihkeästi löytyi muiden valmistajien testeistä tietoa, Honda testasi ainakin kauden loppupuolella pariin otteeseen)

Toyota on jo varmistanut viisi kuskia eri tiimeihinsä:
Tom's(BS): Lotterer, Kazuki Nakajima
Cerumo(BS): Tachikawa, Hirate
LeMans(BS): Ito, Wakisaka?, Ohshima?, Lyons?
Kraft(BS): Wakisaka?, Oshima?, Yuji Kunimoto? Takuto Iguchi?
Sard(MI): Ishiura, Takuto Iguchi?, Yuji Kunimoto?
Tällä kaudella LEXUS TEAM LeMans timissä ajanut Bjorn Wirdheim ei ole ainakaan näillä näkyminen jatkamassa kyseisessä tiimissä.

Kazuki Nakajima ajaa myös Tom's tallin riveissä Formula Nippon sarjan puolellakin.

Super GT sarjan kauden 2011 kalenteri:
Round 1 4/2 - 3 Okayama International Circuit
Round 2 4/30 - 5/1 Fuji Speedway
Round 3 6/18 - 19 Sepang International Circuit
Round 4 7/30 - 31 Sportsland SUGO
Round 5 8/20 - 21 Suzuka Circuit
Round 6 9/10 - 11 Fuji Speedway
Round 7 10/1 - 2 Autopolis
Round 8 10/15 - 16 Twin Ring Motegi
Special event 11/12 - 13 Fuji Speedway
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Jetalliancesta tulee ensi vuonna Lotuksen "virallinen" tehdastiimi urheiluautorintamalla, kun itävaltalaiset ajattavat kahta GT2 Evoraa ILMC:ssä. Kolmella eri mantereella ajettavassa sarjassa he saavat GTE:ssä vuorottain vastaansa niin Ferrarin, Porschen, Corvetten, BMW:n, Lamborghinin, Aston Martinin, Panozin, Spykerin, Jaguarin kuin Fordinkin. Evoran kuskeiksi tulenee pro- ja herrasmieskuskien sekoitus.

Lukas Lichtner-Hoyer sanoi:
"I'm very pleased that we were able to seal this collaboration before the end of this year, and now I'm really proud to be able to cooperate with the traditional Lotus marque."
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Pätevän näköinen peli tuo Ginetta ja ilmeisen suorituskykyinenkin. Ainkain G50:t pyöri liki ympyrää Porschen GT3-cuppereiden ympärillä.
 
Ylös