GT ja protot 2011

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Kaunein kilparadoille päässyt Ferrari vuosisatoihin, vaikkei tuota mallia mihinkään "oikeaan" GT-luokkaan saadakaan puristettua.
Kauneus on tiesti katsojan silmissä. Itse en tuosta saa kyllä kuinkaan kaunista. Ymmärrän kyllä mitä tuossa ohjaamon ulkonäössä on tavoiteltu, mutta on tuo kaamea!
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Nurburgringin 24 tunnin kisaan osallistuva P4/5 Competizion Ferrari päässyt vetämään ensimmäisiä ratakierroksiaan: click

Kuulostaa ja näyttää upealta, joskaan tuolla pikku syheröllä ei tallin puheiden perusteella vielä kolmosvaihdetta isommalle päästy. Tuotantoautot F430 ja 458 kyllä kalpenevat olemattomiksi tämän yksittäiskappaleen rinnalla. Kaunein kilparadoille päässyt Ferrari vuosisatoihin, vaikkei tuota mallia mihinkään "oikeaan" GT-luokkaan saadakaan puristettua.
Hieno laite, todella kaunis! Ja mukava äänentoistokin!:cool:
Onkos tossa fläpppyloota vai sellanen "ees taas" keppi?:)
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Tuo P4/5 Competizione perustuu ilmeisesti Ferrari F430 Scuderiaan, eikä näin ole kovinkaan läheistä sukua James Glickenhausin katuautolle. Alkuperäinen Pininfarinan P4/5 perustuu Enzoon, joka ei hiilikuiturunkoisena ole kelvollinen perusratkaisu VLN:n "prototyyppiluokkaan".


Salo ratissa​
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
Japanin Super GT sarjan julkistetut ja huhutut ajopaikat GT500 luokan osalta.

Lexus tiimit
Tom's: Kazuki Nakajima ja Andre Lotterer.
LeMans: Daisuke Ito ja Kazuya Oshima.
Kraft: Juichi Wakisaka ja Andre Couto.
Cerumo: Yuji Tachikawa ja Kohei Hirate.
Sard: Hiroaki Ishiura. (tiimi kumppaniksi huhuttu Takuto Iguchi ja Yuji Kunimoto)

Nissan tiimit
KONDO: Hironobu Yasuda. (tiimi kumppaniksi huhuttu Björn Wirdlheim, Ronnie Quintarelli ja J.P.de.Oliveira)
NISMO: tiimin huhuttu seuraavia kuskeja Benoit Treluyer, Satoshi Motoyama, Tsugio Matsuda ja Björn Wirdheim.
IMPUL: tiimin huhuttu seuraavia kuskeja Tsugio Matsuda, Ronnie Quintarelli, Satoshi Motoyama ja J.P.de.Oliveira.
MOLA tai Nismo: tiimeihin huhuttu seuraavia kuskeja Benoit Treluyer, Ronnie Quintarelli, Björn Wirdheim, Masataka Yanagida ja Kazuki Hoshino.

Honda tiimit
Dome: Takashi Kogure ja Loic Duval.
Kunimitsu: Takuya Izawa ja Naoki Yamamoto.
Arta: Hideki Mutoh. (tiimi kumppaniksi huhuttu Sakon Kondo ja Takashi Kobayashi)
Nakajima Racing: tiimin huhuttu seuraavia kuskeja Daisuke Nakajima, Ryo Michigami ja Tomoki Nakayama.
Real: Toshihiro Kaneishi, Kodai Tsukagoshi ja Takashi Kobayashi.
 

Nordschleife

Well-known member
Liittynyt
9.3.2004
Viestit
535

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
S.A (Original) sanoi:
Onkos tossa fläpppyloota vai sellanen "ees taas" keppi?:)
6-vaihteinen sekventiaaliloota tuossa on. Ja kuva.

--- ---
Mutta mikäs meitä parin päivän päästä taas odottaakaan? Rumat DP-variksenpelättimet ja surkeassa kunnossa oleva rata-alue? Ehkä, mutta Grand-Amin vuoden (ainoa) kohokohta tarjoaa paljon muutakin.



Entryt
Aikataulu
Tammikuun testien tulokset (1-8)



Viime vuosina lähinnä GT-puoli on herättänyt Daytonassa kiinnostusta, mutta nyt myös prototyyppien puolella nähdään jotain muuta normaalikuvioiden lisäksi. ALMS:n LMPC-tiimien lisäksi varikolta löytyy mm. Flying Lizardsia (!) ja GT3-puolella menestynyttä United Autosportsia... kuskeinaan mm. vanha parivaljakko Brundle & Blubdell. Nimekkäitä hahmoja on koko grid täynnä muutenkin, etenkin siellä tuotantoautojen puolela. Radasta sen verran, että vaikka ovaaliosuus saatiinkin vihdoin päällystettyä uudelleen viime vuonna, on infield-osuus edelleenkin yhtä rempallaan kuin aina ennenkin. Sebring-tasoa.

TV-Lähetysajat 2011

Speed TV
Lauantai 29.1 15.00-22.00
Sunnuntai 30.1 09.00-16.00
(U.S Eastern)

Eurosport 2
Lauantai 29.1 23.30-01.00
Sunnuntai 30.1 01.15-03.00
Sunnuntai 30.1 21.45-22.45
(Suomen aikaa)
Speediltä 14 tuntia kisasta (+ ennakot), eli hieman viime vuotista vähemmän. Martin Haven ja Mark Cole Eurosportin kopissa, ja tuttuun tapaan kisasta näytetään vain vähän alusta ja lopusta. Muistaakseni Hindhaugh sanoi, ettei kunnon liveselostus Daytonasta tule onnistumaan tänäkään vuonna - Radio Le Mansilta voi kuulla joka tapauksessa ennakot tänä keskiviikkona, ja jälkimainigit viikkoa myöhemmin.


--- ---
Piti vielä jotain sanoa, kun Corvetten osalta on kuultu nyt pari ilouutista viime päivien sisällä. Atlas eFX ilmoitti "yllättäen" kariutuneiden Panoz-suunnitelmiansa jälkeen ajattavansa vanhaa Rileyn GT2 Corvettea ILMC:ssä. Näin ollen Sebringissä nähdään (toivon mukaan) peräti neljä vetteä, kun Labren hankkima C6.R ja P&M:n kaksi tehdasautoa liittyvät mukaan.

Corvette Racing vahvisti viikonloppuna myös kuljettajansa täksi kaudeksi. Berettan vierelle kolmosautoon astuu tiimistä lähteneen konkari O'Connellin tilalle toinen jenkki, Tommy Milner. Garcia jatkaa edelleen pitempien kisojen kolmoskuskina, ja Porschen entinen ykkösmies Westbrook on palkattu samaan tehtävään. Gavin ja Magnussen jatkavat viime vuoden lopun tapaan nelosautossa.
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Radasta sen verran, että vaikka ovaaliosuus saatiinkin vihdoin päällystettyä uudelleen viime vuonna, on infield-osuus edelleenkin yhtä rempallaan kuin aina ennenkin. Sebring-tasoa.
Hmm. Google Mapsin mukaan infieldillä on tuliterä asfaltti (mutta takasuoran shikaaniin ei ole koskettu). Kuvanottovuotta en tiedä, mutta ei tuo nyt niin vanha ole, että lisälenkki olisi ihan rempalleen ehtinyt mennä.

-Edit- Wikipediasta selvisi, että infield on uudistettu 2004.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Hmm. Google Mapsin mukaan infieldillä on tuliterä asfaltti (mutta takasuoran shikaaniin ei ole koskettu). Kuvanottovuotta en tiedä, mutta ei tuo nyt niin vanha ole, että lisälenkki olisi ihan rempalleen ehtinyt mennä.

-Edit- Wikipediasta selvisi, että infield on uudistettu 2004.
Jaa-a. Hindhaughin mukaan asian laita oli näin - ja muistaakseni viime vuoden remontti tehtiin nimenomaan Nascaria ajatellen.

Joka tapauksessa, juuri tuo ovaalihan pahimassa jamassa olikin. Hyvä että se on nyt kunnossa.
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Jaa-a. Hindhaughin mukaan asian laita oli näin - ja muistaakseni viime vuoden remontti tehtiin nimenomaan Nascaria ajatellen.
NASCAR lienee yleisömääriltään Daytonan merkittävin käyttäjäluokka, joten ehkä sen palautekin aiheuttaa todennäköisimmin toimenpiteitä. Mutta eipä se ole muilta luokilta pois.
Joka tapauksessa, juuri tuo ovaalihan pahimassa jamassa olikin. Hyvä että se on nyt kunnossa.
Minun muistaakseni se kyllä jäi edelleen vähän pomppuiseksi
 
Viimeksi muokattu:

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
Räikkönen ja Loeb tänä vuonna Le mansin 24 tunnin kisaan?

Rallin MM-sarjassa tällä kaudella kymmenessä kisassa ajava Kimi Räikkönen on Maxrally.com -verkkosivuston mukaan saanut kosiskeluja kilpailemisesta kesäkuussa Le Mansin 24 tunnin ajossa. Räikkönen ajaisi kisassa Peugeotin 908-autolla Red Bullin sponsoriväreissä. Mahdollisesti Räikkönen kilpailisi samassa tiimissä rallin seitsenkertaisen maailmanmestari Sebastien Loebin kanssa.

Räikkösellä itsellään olisi hyvin aikaa valmistautua Le Mansiin, sillä kisan kanssa lähekkäin osuvaan Argentiinan ralliin hän ei ole näillä näkymin osallistumassa. Le Mansin voitto on hyvin arvostettu saavutus ja Räikkönen varmasti haluaisi liittyä niiden harvojen kuljettajien listalle, jotka ovat voittaneet sekä Formula ykkösten maailmanmestaruuden että Le Mansin.

Räikkönen ei itse ole toistaiseksi kommentoinut Le Mans-huhuja.
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Räikkönen ja Loeb tänä vuonna Le mansin 24 tunnin kisaan?

Kimin osalta on kuulemma keskusteluja käyty ja mahdollisesti hänen Peugeot autokuntansa olisi Red Bullin väreissä johon myös Loeb kuuluisi.
Sarrazin tuohon kolmanneksi, niin "rallimiehet" näyttävät muille ajamisen mallia. ;)
 
Ylös