Suzuka on todellinen kuljettajan rata ja tekninen rata joten saa nähdä miten käy. Huomenna on luvattu vesisadetta joten se sotkee entisestään tulevaa kilpailua. Kilpailuun on myös luvattu takavuosien tapaan Suzukan Sadetta eli kevyttä sadetta jota tulee ja välillä ei tule joka sekoittaa kilpailua sopivasti. Kostean radan todennäköisyys on melkoisen korkea. Lisäksi myös rengasvertailu on mielenkiintoista sillä Suzukan radan rengaskulutus riippuu kuljettajasta ja autosta ja radan pinnasta. Näin ainakin ennen oli.
D-seoksille Suzuka ei soveltunut hyvin vaikka Gerhard Berger onnistui vähän aikaa kaudella 92 olemaan radan nopein mies D-renkailla. Rata soveltui C tai B-seoksille paremmin ja A-seoksellakaan ei pomminvarmasti maaliin päässyt vaan kaikki riippui renkaiden kulutuksesta ja kestävyydestä ja polttoainelastista. Tänä päivänä ajetaan kovilla ja pehmeillä renkailla ja Suzukassa renkaiden kulutus riippuu kuljettajasta ja autosta ja polttoaineen määrästä. Varikkokäynneistä jos ajetaan kuivalla veikkaisin pehmeillä renkailla pysähdystä kierroksille 11-30 ja koville renkaille kierroksella 40 tai enemmän. Näin oli ainakin vanhoilla C ja A-renkailla. Joinakin vuosina C-rengas kului enemmän ja B-rengas vähemmän ja toisin päin mikä vain lisää kiinnostavuutta mahdollista kuivan kelin kilpailua kohden. Märällä kelillä Aika-ajossa voi käydä mitä vain ja kilpailussa varikkotaktiikasta tulee yleisempää. Sateella varikolla käy kuhina ja mahdolliset vaihdot menevät kierroksien 25-30 paikkeille.
Lopuksi Suzukan taika voi mahdollistaa yllätykset todella suuriksi. Aikanaan eräs Aguri Suzuki onnistui ajamaan Larroussen palkinnoille A-renkailla ja muutenkin huonolla autolla. Autossa oli lisäksi täysi tankki bensaa. Lisäksi Benettonin riskitaktiikka onnistui. Muiden kärkimiesten luottaessa C tai B-renkaisiin Benettonin miehet ottivat B-seokset ja vain 180 litraa bensaa tankkiin ja ajoivat maaliin asti. Patrese yritti samaa taktiikkaa, mutta 200 litran lasti teki tepposet ja tuhosi renkaat ja riski meni pieleen. Benettonin onnistui myös säästämään bensaa Mansellin ajaessa C-renkailla tuhatta ja sataa. Loput kärkikymmenikön miehet Nicola Larinista viimeiseen kuskiin asti käyttivät myös A-seoksia, mutta riski ei kannattanut samalla tavalla. Muut kuljettajat käyttivät B ja C-renkaita koska D-seokset olivat liian heikot Suzukan radalle. Mansell olisi luultavasti voittanut kilpailun mutta Ferrarin hevosvoimat särkivät vaihdelaatikon.