DTM:n tulevaisuus 2012–

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Siis tänään. Jotenkin sellainen fiilis, ettei auton ulkonäkö tule radikaalisti eroamaan M3:n GT2-versiosta...
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Jos F1:tkään eivät ole lyöneet itseään läpi Jenkeissä, niin kuinkas sinne enää mitään uutta varsinkaan eurooppalaista sarjaa mahtuisi? :confused:
Ihan rehellisesti he eivät kyllä tehneet itselleen mitään palveluksia toimimalla kuten toimivat. Ja onhan se todettu jo monen monta kertaa, ettei F1 on tuotteena mitenkään erikoinen tai erityisen houkutteleva maassa, jossa on ihan omaakin autourheilukulttuuria.

Tästä Amerikan DTM:stähän on ollut enemmän tai vähemmän puhetta kesästä asti ja sen yhteydessä on mainittu erilaisia kiemuroita ja mielenkiintoisia pelaajia. Ja tehdään nyt täysin selväksi heti alkuun, ettei tästä projektista voi puhua "eurooppalaisena" sarjana Yhdysvalloissa, vaan oikea termi on kansainvälinen ja siitä lähtökohdasta ITR lähtee eteenpäin.
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Ja tehdään nyt täysin selväksi heti alkuun, ettei tästä projektista voi puhua "eurooppalaisena" sarjana Yhdysvalloissa, vaan oikea termi on kansainvälinen ja siitä lähtökohdasta ITR lähtee eteenpäin.
Ai tuollainen järjestö DTM:n takana. :dunno:
The ITR (International Tourenwagen Rennen e. V.) the organizers of the DTM apparently imbued by the success of their initial forays outside the European Continent approached the FIA for support of an International Touring car Championship (ITC). The FIA liked of the idea so much that they convinced the ITC to essentially cede operational control of the ITC to the FIA.
http://www.fastlinesinternational.com/DTM.html
Tässä DTM:n merkkien autourheilujohtajat lyövät kättä:


 

Nordschleife

Well-known member
Liittynyt
9.3.2004
Viestit
535
Bemu haluaa, että niiden autoilla voi ajaa myös muissa sarjoissa. Siksi niitä tullaan myymään varmaankin Japaniin tai Jenkkien oliko se TransAm-sarjaan. DTM on miehekäs sarja verrattuna kaksilitraisiin sirkkeleihin. Sarja lähtee liikkeelle autovalmistajien intresseistä. Jos katsojia tulee paikan päälle, niin konsepti on toimiva.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Yhteistyö NASCARin kanssa ja kisaaminen samana viikonloppuna samoilla areenoilla kuulostaa oudolta. Kun ei luulisi NASCAR-pomoilla olevan mitään kiinnostusta saada näyttävämpiä ja huomattavasti nopeampia DTM-autoja vertailukohdaksi.
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Yhteistyö NASCARin kanssa ja kisaaminen samana viikonloppuna samoilla areenoilla kuulostaa oudolta. Kun ei luulisi NASCAR-pomoilla olevan mitään kiinnostusta saada näyttävämpiä ja huomattavasti nopeampia DTM-autoja vertailukohdaksi.
Jos sitä vain noin suppeasti ajattelee, niin oudoltahan se kuulostaa. Todellisuus on kuitenkin toista ja syy yhteistyölle on oikeastaan varsin ilmeinen, jos vain on vähääkään seurannut NASCAR-varikkojen keskustelua viimeisen kahdentoista kuukauden ajalta.
Nordschleife sanoi:
Sarja lähtee liikkeelle autovalmistajien intresseistä. Jos katsojia tulee paikan päälle, niin konsepti on toimiva.
Kun mukana on jo nyt kolme vahvaa automerkkia, niin katsojia kyllä tulee paikalle. ITR:n kannalta vain täytyy toivoa, että uudet autot ovat valovuosia kilpailukykyisempiä kuin nämä katetut formula kolmoset.
 

Nordschleife

Well-known member
Liittynyt
9.3.2004
Viestit
535
Ensi vuonna sarjaa ajetaan samoilla autoilla, eli kahdella automerkillä ja uusia ei rakenneta. Säästetään kuluissa. Ensi vuonna mukana myös showtapahtuma Münchenin olympiastadionilla. Audi ja Mese voivat hieroa käsiään, koska kulukakusta poistuu teoriassa kolmannes Bemun tullessa mukaan. Jokainen merkki tuo 6-8-autoa viivalle. Jos esim. Opel innostuu tulemaan mukaan, niin kaikilla neljällä merkillä tulee olemaan mieletön draivi päällä! Tai Lexus! Tai Nissan!
 

Ovaali

Well-known member
Liittynyt
18.2.2007
Viestit
341
Yhteistyö NASCARin kanssa ja kisaaminen samana viikonloppuna samoilla areenoilla kuulostaa oudolta. Kun ei luulisi NASCAR-pomoilla olevan mitään kiinnostusta saada näyttävämpiä ja huomattavasti nopeampia DTM-autoja vertailukohdaksi.

En ymmärrä. NASCAR fanit jotka ovat tottuneet sulaviin, huippu nopeisiin ja äärimmäisen kiihkeisiin ovaalirata kisoihin jollain lailla olisivat vaikuttuneita näistä DTM-USA kisoista, jotka ajetaan ovaalien sisään rakennetuilla, enemmän tai vähemmän, stop - and - go tyyppisillä "moottoriradoilla"....

Ihanko totta?? NASCAR pomotko huolissaan jostakin???? :nope:
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
En ymmärrä. NASCAR fanit jotka ovat tottuneet sulaviin, huippu nopeisiin ja äärimmäisen kiihkeisiin ovaalirata kisoihin jollain lailla olisivat vaikuttuneita näistä DTM-USA kisoista, jotka ajetaan ovaalien sisään rakennetuilla, enemmän tai vähemmän, stop - and - go tyyppisillä "moottoriradoilla"....

Ihanko totta?? NASCAR pomotko huolissaan jostakin???? :nope:
En ole nähnyt mille radoille noita DTM-kisoja on suunniteltu, mutta pidän oletettavana, että nimenomaan normaaleille moottoriradoille, eli Sonoma/Infineon, Watkins Glen, Elkhart Lake/Road America ja Montreal (osa siis pelkästään Nationwiden mukana, ellei kalenteri muutu tämänvuotisesta). Kun en jaksa uskoa, että ovaaleilla ajettaisiin kahta eri konfiguraatiota samana viikonloppuna.

En ole puhunut vaikuttumisesta tai huolissaan olosta, vaan ainoastaan ihmetellyt sitä, miksi NASCAR haluaisi nopeamman ja kalustoltaan korkeatasoisemman luokan vertailukohdaksi. Ovaalikisojen kilpailijana en Amerikan DTM:ää näe.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös