Albert Oil
Hippi ja juntti
Uutisessa ei kerrota, että rahoittajana toimii eräs entinen F1-kuljettaja.
Ei ole tarpeeksi raflaavaa. Pitäis olla 'taksinpotkija' tai 'Jules Bianchin onnettomuuskisan tuomari'. Tai 'Jomalvikin kipparin ex-kolleega'Uutisessa ei kerrota, että rahoittajana toimii eräs entinen F1-kuljettaja.
Mäyrä jyrähti!Niin. Minähän se.
Aijai Alppu raottaa salamyhkäisyyden verhoa. Veikkaan Ukio Katajama.Uutisessa ei kerrota, että rahoittajana toimii eräs entinen F1-kuljettaja.
Miten niin? Mehän Pedron kanssa piffattiin niille vitoset mieheen. Nyt kelpaa lennellä.Kas kun ei Pedro Lamy.
Lauda taas pistämässä pystyyn ilmailualalle puulaakia vain saadakseen sieltäkin potkut?Uutisessa ei kerrota, että rahoittajana toimii eräs entinen F1-kuljettaja.
Ylläolevasta Salmisen postauksesta saanee vihjeen. Tai googlaamalla.Selvinneeköhän mulle kuunaan, jotta kenestä kuskista OIKEASTI on kyse? Mene ja tiedä. Istu ja pala. Mikki ja Hessu.
Mutta toki, minä olenkin persaukinen urpo. Että mikäs minä olen arvioimaan moisia.Suomeen on perustettu uusi lentoyhtiö Go! Aviation, jonka toimintamalli tarjoaa yrityksille uuden ja räätälöitävän ratkaisun liikematkustamiseen Euroopassa. Yhtiön matkustuskonsepti on yhdistelmä reittiliikenteen ja tilauslentoliikenteen parhaita puolia. Tavoite on 20 koneen PC-12 NG -laivasto 2018.
Yhtiö aloittaa lentotoiminnan vielä tämän vuoden aikana. Go! Aviationin kehittämä matkustuskonsepti on vastaus paljon matkustavien liikematkustajien lisääntyvään tarpeeseen lentää nopeasti ja kustannustehokkaasti lentoreiteillä, jotka he voivat itse valita.
Uudessa toimintamallissa lennettävät reitit räätälöidään ja toteutetaan asiakasyrityksen toiveiden mukaan mahdollisimman läheltä lähtökaupunkia ja mahdollisimman lähelle varsinaista päämäärää.
Lentokustannukset pysyvät kuitenkin maltillisina, koska lennot operoidaan yksimoottorisilla 8-paikkaisilla matkustajakoneilla, ja yhdelle yritykselle perustettu reitti on mallissa avoinna myös muille yrityksille tai jopa yksityishenkilöille.
“Go! Aviationin lähestymistapa liikematkustamiseen on täysin uusi, jopa radikaali. Yhdistämme yksityiskoneen oleellisimmat edut businessluokan hintaan”, yhtiön toinen perustaja ja toimitusjohtaja Jorma Kario kertoo.
Etua asiakasyrityksille syntyy myös konkreettisesta ajan säästöstä. Lennettäessä joustavasti pienten ja nopeasti toimivien lentokenttien välillä ruuhkaisten suurien kenttien sijaan, liikematkustajalta säästyy helposti työpäiviä. Lisäksi parannetaan maakunnissa sijaitsevien kansanvälisesti toimivien yritysten edellytyksiä menestyä.
”Voimme perustaa reitin jopa yhtä asiakasta varten tai erittäin joustavasti pieniä asiakasryhmiä varten. Mahdollistamme kustannustehokkaan matkustamisen esimerkiksi Suomen maakuntakaupungeista, joista tällä hetkellä on vaikea liikkua Keski-Eurooppaan tai Suomen sisällä poikittain”, Kario jatkaa.
Ensimmäinen lajissaan
Go! Aviation käynnistää matkustajalentoliikenteen tämän vuoden aikana kahdella kahdeksanpaikkaisella Pilatus PC-12 NG -potkuriturbiinikoneella. Ilmavoimat päätyi taannoin samaan tyyppiin yhteyskonevalinnassaan. Go! Aviationin julkaiseman kuvan perusteella ainakin yksi kone tulee Suomen ilma-alusrekisteriin tunnuksella OH-GGO.
Vastaavaa konetyyppiä ei ole ollut Euroopassa laajemmassa kaupallisessa matkustajakäytössä ennen tätä, kun taas esimerkiksi USA:ssa, Kanadassa ja Australiassa konetyyppi on erittäin yleinen. Go! Aviationilla tulee siten olemaan merkittävä kilpailuetu Euroopan markkinoilla.
Yhtiö aloittaa vuokrakoneilla, mutta ensimmäinen oma on tarkoitus saada jo loppuvuodesta. Kasvusuunnitelmat ovat nopeita: vuonna 2018 on tarkoitus lentää 20 koneella ja 2020 jo 40:llä. Markkina-alueena on koko Eurooppa.
Go! Aviationille merkittävä kohderyhmä ovat yritykset, joilla on matkustustarpeita joko kotimaassa tai Euroopassa sellaisiin kohteisiin, joihin ei nyt lennetä, tai joihin matkustaminen on hankalaa ja aikaavievää. Tavoitteena on malli, jossa myös yritykset tulevat mukaan lentokoneiden osaomistajiksi tätä varten perustettaviin holding-yhtiöihin.
”Mikäli yhtiö tulee osaomistajaksi lentokoneeseen, se pystyy lentämään omia lentojaan vielä edullisemmilla hinnoilla kuin mitä Go! Aviationin jo valmiiksi edulliset lentohinnat ovat”, toteaa Kario.
Höpsis. Just vähän aikaa sitten kertoilit, että sulla on neljä vaahtosammutinta. Mullei ole yhtään. Yks sammutuspeitto löytyy.Mutta toki, minä olenkin persaukinen urpo. Että mikäs minä olen arvioimaan moisia.
Ai tästä?Ylläolevasta Salmisen postauksesta saanee vihjeen. Tai googlaamalla.
Vihjeen saattaa saada myös klikkaamalla laittamaani linkkiä...Mäyrä jyrähti!
En tiennytkään, että Mamba on entinen F1-kuski.Vihjeen saattaa saada myös klikkaamalla laittamaani linkkiä...
En tiennytkään, että Mamba on entinen F1-kuski.