Tiimisarja kaudella 2011

Mikä olisi paras tiimisarjasysteemi?

  • Kauden 2010 mukainen systeemi

    Äänet: 3 16,7%
  • Kotiradan mukaiset tiimit

    Äänet: 3 16,7%
  • Kotikaupungin/kotiseudun mukaiset tiimit

    Äänet: 3 16,7%
  • Vapaavalintaiset usean kuskin tiimit

    Äänet: 0 0,0%
  • Kotiseudun mukaan SEKÄ vapaavalintaisesti nimetyt tiimit

    Äänet: 5 27,8%
  • Lopetetaan koko tiimisarja

    Äänet: 2 11,1%
  • Muu / aivan sama

    Äänet: 2 11,1%

  • Äänestäjiä yhteensä
    18

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Tässä joudutaan tekemään päätös, jossa kaikkia on mahdoton tyydyttää. Itse kannatan edelleen kahden hengen talleja, ja Oton ehdotus tiimijaoista oli loistava. Tällöin tiimejä olisi enemmän ja tasaista taisteluja voisi olla luvassa monen tiimin kesken, kun mikään tiimeistä ei olisi murskaava. Tällä hetkellä omien kriteerieni mukaan sarjassa on 6 kuskia, jotka ovat muiden yläpuolella. 3:n kuskin tiimitkään ei vielä kuulosta pahalta, mutta 4-5 alkaa mielestäni olla jo liikaa ja silloin sarjassa olisi mukana vain muutama talli -> kilpailu vähenee
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
vain muutama talli -> kilpailu vähenee
Itse olen kyllä sillä kannalla, että tiimipuolella kilpailun väheneminen ei välttämättä olisi kovin negatiivinen ilmiö. Nykysysteemi on paikoitellen hieman sekava, ja loppupäässä sen 1p /kisa keräävät tiimit keskenään tiukassa ryppäässä ei huimia tunteita herätä.

Lisäksi nykysysteemillä sadetuurin merkitys peräpään tiimeille on liian suuri. Siinä ei tarvita kuin yksi sadetuurilla saavutettu A-finaalipaikka ja muiden samoista sijoista ajavien tallien on kova työ ajaa sitä kiinni edes kauden mittaan.

Vaikka pistelasku muuttuukin, niin tietyt ongelmat säilyvät.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Itse olen kyllä sillä kannalla, että tiimipuolella kilpailun väheneminen ei välttämättä olisi kovin negatiivinen ilmiö. Nykysysteemi on paikoitellen hieman sekava, ja loppupäässä sen 1p /kisa keräävät tiimit keskenään tiukassa ryppäässä ei huimia tunteita herätä.

Lisäksi nykysysteemillä sadetuurin merkitys peräpään tiimeille on liian suuri. Siinä ei tarvita kuin yksi sadetuurilla saavutettu A-finaalipaikka ja muiden samoista sijoista ajavien tallien on kova työ ajaa sitä kiinni edes kauden mittaan.

Vaikka pistelasku muuttuukin, niin tietyt ongelmat säilyvät.
Joo, meidän sarja on yksinkertaisesti jotenkin sellainen ettei tiimisarjassa varmaan kiinnosta kamppailla sijasta 10.. Siis se on silloin aikalailla yhdentekevä juttu.
Sen sijaan jos tiimejä onkin 5-6 niin luultavasti kaikki ovat mukana tiimimestaruustaistelussa ihan loppukauteen asti. Silloin mestaruustaisteluun voisi osallistua kuka vaan riippumatta siitä kuinka moneen kisaan pääsee osallistumaan.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Joo, meidän sarja on yksinkertaisesti jotenkin sellainen ettei tiimisarjassa varmaan kiinnosta kamppailla sijasta 10.. Siis se on silloin aikalailla yhdentekevä juttu.
Eikä pelkästään noin, vaan kun kävin katselemassa tuota pistetaulukkoa, niin ei nyt kyllä suoraan muistanut, että ketkä niissä meidän lähellä olevissa tiimeissä nyt ajoikaan. Tarkitus ei varmaan ole, että täytyisi noita kuljettajakokoonpanoja ruveta erikseen pänttäämään?

Se olisi myös hienoa, jos tuo sääntömuuto käytännössä lopettaisi myös nämä kesken kauden tapahtuvat tallin vaihdokset, jotka hämmentävät soppaa vielä lisää.
 

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
860
Bernie: Mitalit :D :D

..no ei!

Kun tiimeissä on eri määrä kuljettajia niin pisteet voisi laskea tiimin keräämät pisteet /tiimin kisassa olleet kuljettajat. Näin myös pienet tiimit voivat menestyä!

...ja toisaalta söisi voittojen arvoa-->tasaisempaa.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Kun tiimeissä on eri määrä kuljettajia niin pisteet voisi laskea tiimin keräämät pisteet /tiimin kisassa olleet kuljettajat. Näin myös pienet tiimit voivat menestyä!

...ja toisaalta söisi voittojen arvoa-->tasaisempaa.
Jeh.. Tätä keskiarvopisteillä tarkoitinkin, mutta hyvä täsmennys.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Jos pisteet ynnätään ja sitten jaetaan, niin toivottavasti jotain pyöristelyjä ja/tai rajallisia desimaaleja käytettäisiin:eek:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Mun näkemyksiä tän vuoden ongelmista/hyvistä puolista tiimisarjassa:
- liian monimutkainen tiimijärjestelmä, vaikea erottaa kaikkia kuskeja
- liian monimutkainen pistejärjestelmä, vaikea laskea paikanpäällä
- vähän liian monta tiimivaihdosta vuoden mittaan
- huono pistetapa jälkiporukan osalta, kiinnostus puolivälin alla olevissa tiimeissä olematonta koska kerättävät pistepotit liian samanlaisia
- tuntemattomat tiimijäsenet = reaktio "mikä tiimisarja?" oli aika yleistä varikolla

+ joissakin tiimeissä ihailtavaa yhteenkuuluvuutta (mm. Häme + Live)
+ selkeetä kisailua kärkikymmenikössä myös tiimisarjasssa

Alunperinhän tiimisarjan konsepti oli aika häilyvä, eikä siitä ollut tarkoituskaan tehdä täydellistä heti laakista.
Mä näkisin silti hyviä puolia tässä kuitenkin niin paljon että fiksaamalla tulee hyvä lisä sarjaan...

Se että haluaako kuka korjata mitä on toinen juttu täysin, tuossa edellä nyt vain omia näkemyksiä ekalta vuodelta...

Mun toiveita:
- ei liian monimutkaista pisteytystä, jos pystyy laskemaan paikanpäällä edes hieman niin olis aika jees.
(ei vähennyksiä/desimaaleja tmv.?)
- ei liian ylivoimasia tiimejä,
- ei liian isoja tiimejä
eli ns. simple is better.... :eek:
 

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
860
Mun toiveita:
- ei liian monimutkaista pisteytystä, jos pystyy laskemaan paikanpäällä edes hieman niin olis aika jees.
voi myös kysyä, miksi näitä pitäisi laskea paikanpäällä (paitsi viimeinen kisa). Onhan meillä Jacq!
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
voi myös kysyä, miksi näitä pitäisi laskea paikanpäällä (paitsi viimeinen kisa). Onhan meillä Jacq!
Spekulointi, eli esim nyt liven & Hämeen taistelua katsomassa ollut vähän harmi kun ei ole pystynyt laskeen sijotusten vaikutusta :-/
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
voi myös kysyä, miksi näitä pitäisi laskea paikanpäällä (paitsi viimeinen kisa). Onhan meillä Jacq!
Jeps!
Jos saan itsestäni vielä vähän irti, niin meillä on pistelaskujärjestelmä, johon voidaan päivittää pisteet läppärillä paikan päällä heti kisan jälkeen ja saadaan samantien ruudulle.. Katsotaan Turussa, josko voisin siellä jo demota tätä! :ahem:
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Jeps!
Jos saan itsestäni vielä vähän irti, niin meillä on pistelaskujärjestelmä, johon voidaan päivittää pisteet läppärillä paikan päällä heti kisan jälkeen ja saadaan samantien ruudulle.. Katsotaan Turussa, josko voisin siellä jo demota tätä! :ahem:
"Ohjelma on suorittanut laittoman toiminnon ja se lopetetaan."
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Mun näkemyksiä tän vuoden ongelmista/hyvistä puolista tiimisarjassa:
- liian monimutkainen tiimijärjestelmä, vaikea erottaa kaikkia kuskeja
Miten tämä eroaa nykyisestä?

- vähän liian monta tiimivaihdosta vuoden mittaan
- huono pistetapa jälkiporukan osalta, kiinnostus puolivälin alla olevissa tiimeissä olematonta koska kerättävät pistepotit liian samanlaisia

Tiimivaihdoksia tuskin tulee ainuttakaan.. Voidaan lukita, että tiimeihin ei saa tehdä muutoksia kauden ekan kisan jälkeen.. Uusia kuskeja ei vaan liitettäisi mihinkään tiimiin (elleivät ole ilmoittaneet tiimiään määräaikaan mennessä). Olisiko siinä ideaa?

Pistetavasta voi toki esittää ehdotuksia. Nyt on ehdotettu keskiarvopisteitä per kisa sekä 2-3 parhaan tiimiedustajan pisteiden huomioimista.. Muita ehdotuksia?

- tuntemattomat tiimijäsenet = reaktio "mikä tiimisarja?" oli aika yleistä varikolla
Lienee sama missä tahansa tiimisarjasysteemissä?
Siihen on nyt esitetty ratkaisuehdotukseksi mm. sitä ettei olisi pakko kuulua mihinkään tiimiin. Leikki niille, jotka leikin haluaa. Mielestäni se on selkeä ratkaisu.

Mutta mun mielestä usean tiimin systeemi on nimenomaan ratkaisu tähän ongelmaan. Kun tiimejä ei ole montaa, niin asia lienee suht selkeä, ja helposti selitettävissä.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Jeps!
Jos saan itsestäni vielä vähän irti, niin meillä on pistelaskujärjestelmä, johon voidaan päivittää pisteet läppärillä paikan päällä heti kisan jälkeen ja saadaan samantien ruudulle.. Katsotaan Turussa, josko voisin siellä jo demota tätä! :ahem:
Ok no tuohan ratkasee sitten toteutuessaan sen paikanpäällä spekuloinnin :ahem:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Miten tämä eroaa nykyisestä?




Tiimivaihdoksia tuskin tulee ainuttakaan.. Voidaan lukita, että tiimeihin ei saa tehdä muutoksia kauden ekan kisan jälkeen.. Uusia kuskeja ei vaan liitettäisi mihinkään tiimiin (elleivät ole ilmoittaneet tiimiään määräaikaan mennessä). Olisiko siinä ideaa?

Pistetavasta voi toki esittää ehdotuksia. Nyt on ehdotettu keskiarvopisteitä per kisa sekä 2-3 parhaan tiimiedustajan pisteiden huomioimista.. Muita ehdotuksia?


Lienee sama missä tahansa tiimisarjasysteemissä?
Siihen on nyt esitetty ratkaisuehdotukseksi mm. sitä ettei olisi pakko kuulua mihinkään tiimiin. Leikki niille, jotka leikin haluaa. Mielestäni se on selkeä ratkaisu.

Mutta mun mielestä usean tiimin systeemi on nimenomaan ratkaisu tähän ongelmaan. Kun tiimejä ei ole montaa, niin asia lienee suht selkeä, ja helposti selitettävissä.
Siis e tainnut huomata että nuo mitkä quittasit oli mun huomioita tästä vuodesta, siis sitä mitä olen ajatellut tän hetkiseksi.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Mun toiveita:
- ei liian monimutkaista pisteytystä, jos pystyy laskemaan paikanpäällä edes hieman niin olis aika jees.
(ei vähennyksiä/desimaaleja tmv.?)
- ei liian ylivoimasia tiimejä,
- ei liian isoja tiimejä
eli ns. simple is better.... :eek:
Simppeliä pisteytystä kannatan itsekin. Pitää miettiä tuota vielä.
Myös tiimien tasoon voidaan miettiä jotain (esim. jotain modifioitua versioa Oton ehdotuksesta).

Olen myös samaa mieltä, että tiimien kokoon pitää jokin maksimilimitti laittaa. Tätäkin taisi useampi jo ehdottaa tässä topicissa.. Itse ajattelisin, että 2-5 olisi hyvä määrä..

Ja tiimien tasosta. Miltä kuulostaisi sellainen, että tallin kokoonpanosta korkeintaan 50% saa olla ns. kultaryhmään kuuluvia kuljettajia? FIA määrittelisi nämä kuljettajat parhaaksi näkemällään tavalla. Käytännössä näkisin heitä olevan 5-6 kuljettajaa.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Jeps!
Jos saan itsestäni vielä vähän irti, niin meillä on pistelaskujärjestelmä, johon voidaan päivittää pisteet läppärillä paikan päällä heti kisan jälkeen ja saadaan samantien ruudulle.. Katsotaan Turussa, josko voisin siellä jo demota tätä! :ahem:
I have skills also.
 
Ylös