WRC Wales

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Ensi kaudella JM:llä lienee jo vapaat kädet taistella mestaruudesta.
Kuten on ollut pariin kertaan ennenkin, kunnes on alkanut kaatamaan autoja oikein urakalla. Toivottavasti on oppinut jotain. Itse veikkaan, että Mikon hitaus on eniten vaikuttanut tekijä, sillä enää ei tarvitse ajaa kuin hullu voittaakseen tallikaverinsa.
 

SamiJ

Well-known member
Liittynyt
13.10.2002
Viestit
9172
Kuten on ollut pariin kertaan ennenkin, kunnes on alkanut kaatamaan autoja oikein urakalla. Toivottavasti on oppinut jotain. Itse veikkaan, että Mikon hitaus on eniten vaikuttanut tekijä, sillä enää ei tarvitse ajaa kuin hullu voittaakseen tallikaverinsa.
Toltahan se varmaan näyttää anti-Suomi lasien takaa. Mun mielestä Latvalan kehittyminen kuljettajana tämän kauden aikana on ihan selvää.
 

-Japé-

Well-known member
Liittynyt
18.11.2005
Viestit
1290
Ehkä Pons nähdään nyt uutena tähtenä S-WRC tittelin jälkeen ja nostetaan suoraan Fordin tehdastiimiin suomalaisten rinnalle ;)
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3904
Ehkä Pons nähdään nyt uutena tähtenä S-WRC tittelin jälkeen ja nostetaan suoraan Fordin tehdastiimiin suomalaisten rinnalle ;)
Kuulemma menee ajamaan kansallista rallisarjaa takaisin kotia Espanjaan, koska rahat ei riitä.

Harmin paikka, mutta toivottavasti edes Ketomaa pääsisi ajamaan wrc-luokkaan.
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Toltahan se varmaan näyttää anti-Suomi lasien takaa. Mun mielestä Latvalan kehittyminen kuljettajana tämän kauden aikana on ihan selvää.
Työnnä nyt v*ttu se anti-hössötys anaaliisi ja osta oikeilla vahvuuksilla olevat silmälasit. :yuck:

Toki Latvala on parantanut menoa ainakin mitä tulee tiellä pysymiseen kuten kirjoitinkin, mutta suurin yksittäinen syy todellakin lienee oman tallikaverin vaisuus ja sitä kautta vähentyneet paineet. Fordin autokaan ole viime kaudesta voinut huonontua, kun mitään konkreettista kehitystä ei ole tapahtunut, mutta silti Mikko oli koko kauden ihan hukassa ja Latvala puolestaan pikemminkin pitänyt oman vauhdillisen tasonsa.
 
Viimeksi muokattu:

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
Ja saapa nähdä pysyykö Fordien nokkimisjärjestys samana uusillakin autoilla, vai onko Mikko jäänyt Latvalan kelkasta pysyvästi.
Tosiaan, mielenkiinnolla odotetaan ensikautta. Mikko pystyi vasta Walesissa ajamaan muutamia kilpailukykyisiä pätkäaikoja Urrian kaadon jälkeen.
 

Ambomaan Mambo

Well-known member
Liittynyt
11.12.2001
Viestit
2540
Tosiaan, mielenkiinnolla odotetaan ensikautta. Mikko pystyi vasta Walesissa ajamaan muutamia kilpailukykyisiä pätkäaikoja Urrian kaadon jälkeen.
Muistanko nyt vallan väärin mutta eikös Japanissa Hirvosen vauhti ollut ihan kohdillaan, joten en lähtisi Urrian kaatoa syyttämään vaisusta loppukaudesta
 

tenutappi

Well-known member
Liittynyt
25.4.2002
Viestit
598
Sijainti
Jämijärven Snägäri
Jos Lancia tai Fiat olis vielä MM-sarjassa ni se olis se Mikon broidi ketä olis ajanu. Tai motivaation puute.

Tosiasia on se että kaiken natsatessa kohalleen J-M on tällä hetkellä ainut kuka vauhdillisesti pystyy Loebin haastamaan, ja nyt kun pää on saatu kuntoon niin aika usein onneks kaikki tuntuis natsaavan.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3904
Jos Lancia tai Fiat olis vielä MM-sarjassa ni se olis se Mikon broidi ketä olis ajanu. Tai motivaation puute.

Tosiasia on se että kaiken natsatessa kohalleen J-M on tällä hetkellä ainut kuka vauhdillisesti pystyy Loebin haastamaan, ja nyt kun pää on saatu kuntoon niin aika usein onneks kaikki tuntuis natsaavan.
Kyllähän Solberg on yksityistiimin kalustollaan loistavasti vastaan taistellut aina välillä.
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Jos Lancia tai Fiat olis vielä MM-sarjassa ni se olis se Mikon broidi ketä olis ajanu. Tai motivaation puute.

Tosiasia on se että kaiken natsatessa kohalleen J-M on tällä hetkellä ainut kuka vauhdillisesti pystyy Loebin haastamaan, ja nyt kun pää on saatu kuntoon niin aika usein onneks kaikki tuntuis natsaavan.
Solberg ja Ogier ovat olleet paikoitellen lähellä Loebia. Suoritusvarmuus ei ole riittänyt.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18478
Tosiasia on se että kaiken natsatessa kohalleen J-M on tällä hetkellä ainut kuka vauhdillisesti pystyy Loebin haastamaan, ja nyt kun pää on saatu kuntoon niin aika usein onneks kaikki tuntuis natsaavan.
Entäs Hirvosen mahdollisuudet ensi kautta katsoen, itse kyllä laitan hänelle ne paremmat mahdollisuudet menestymiseen vaikka en yllättyisi siitä jos J-M olisikin parempi.

Solbergia pidän äärimmäisen kovana kuskina toivottavasti vielä uran aikana saisi edes kerran kiistellä mestaruudesta kunnolla.
 

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Liittynyt
21.6.2006
Viestit
3348
Sijainti
J:vi
Kyllä mulla ainakin luottoa vielä löytyy Hirvoselle.
Jos/kun kaikki natsaa, niin Mikkokin osaa olla vaikea voitettava, kyllä se nähtiin muutaman kerran esim. viime vuonna.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Solberg ja Ogier ovat olleet paikoitellen lähellä Loebia. Suoritusvarmuus ei ole riittänyt.
Jos Suulperi on ollut liian nopea, niin eiköhän tehdastiimin insinöörit ole vähän etähallinnoineet C4:n ECU:a ettei Lööppi joudu nöyrtymään. Petteri itsekin vihjasi siihen suuntaan kauden aikana useampaankin kertaan, että autosta on väliin kummasti puhti kateissa kun olisi pitänyt haastaa Lööppiä oikein tosissaan.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Solberg ja Ogier ovat olleet paikoitellen lähellä Loebia. Suoritusvarmuus ei ole riittänyt.
Itse asiassa Loeb oli aika vaisu viimeisissä sorakisoissa Britannian rallia lukuunottamatta. Ogier taisi olla nopeampi kolmessa edellisessä sorarallissa. Myös Solberg kutakuinkin samalla tasolla, kuten vika ralli osoitti.

Ite uskoisin, että Solberg on yhtä hyvä sorakuski kuin Loeb. Kauhea tragedia vain se, että joutui ajamaan roskakalustolla vuodesta toiseen. Loppukaudesta Petter sai asiat osumaan kohdalleen ja paineli hyvin Ogierin ja Loebin seassa.

Jos tämän vuoden mm-tilannetta ajattelee, niin kauden alussa Petter ja Ogier olivat vielä kaukana Loebin vauhdista. Ogier kehittyi kuitenkin hyvin ja Petter kai oppi ajamaan/säätämään Citikkaa. Vai olisikohan saanut ratkaisevia pävityksiä autoonsa ihan loppukaudesta.

Itse löisin rahani likoon Ogierin puolesta, jos ajattelee nopeinta sorakuskia ensi vuodelle. MM-kisassa Loeb on kuitenkin kova luu, koska on edelleen nopein kuski asvaltilla.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Jos mm-sarja alkaisi nyt, en usko, että Ford kuljettajat pärjäisivät edes yksityistiimissä ajavalle Solbergille. Itse olen usein todennut, että Wilsonin kannattaisi rekrytä Petter tiimiinsä, mutta se lienee asia, jonka on ratkaissut muut kuin järkiseikat.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Jos Suulperi on ollut liian nopea, niin eiköhän tehdastiimin insinöörit ole vähän etähallinnoineet C4:n ECU:a ettei Lööppi joudu nöyrtymään. Petteri itsekin vihjasi siihen suuntaan kauden aikana useampaankin kertaan, että autosta on väliin kummasti puhti kateissa kun olisi pitänyt haastaa Lööppiä oikein tosissaan.
Niin, oisko tän sanonut Roviksellekin mm-ralli aikaan suomessa? Onko muita lähteitä?

Loppukaudesta Solbergin vauhti parani merkittävästi. Olisiko Petter saanut lopulta kaikki päivitykset, kun oli kiltisti himaillut Suomenkin mm-rallissa, jotta Loeb ja Ogier pääsivät edelle?
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3627
Sijainti
JKL
Itse asiassa Loeb oli aika vaisu viimeisissä sorakisoissa Britannian rallia lukuunottamatta. Ogier taisi olla nopeampi kolmessa edellisessä sorarallissa. Myös Solberg kutakuinkin samalla tasolla, kuten vika ralli osoitti.

Ite uskoisin, että Solberg on yhtä hyvä sorakuski kuin Loeb. Kauhea tragedia vain se, että joutui ajamaan roskakalustolla vuodesta toiseen...
Tämähän se... Olet juuri niin hyvä kuin on sinun viimeinen kilpailusi. Kukaan ei uskonut Petteriin Subbe vuosien jälkeen ja viime vuonna kaikki sanoivat Mikon olevan ainoa joka pärjää Loebille. Mutta autoillahan ei ole mitään tekemistä sen asian kanssa???

Kuka tahansa kärki viisikosta (2xSeb, Petter, Mikko ja JM) sekä muutama muu kuski pystyy ajamaan MM-sarjan voitosta jos alla on sellainen laite jolla sen pystyy tekemään. Kuskit ovat niin tasaisia että erot tulevat autosta. Jos joku väittää muuta niin kehotan tutustumaan Petterin viimeisten viiden vuoden tilastoihin. Subella täysi tehdas-kuski jolloin ei tarvinnut keskittyä muuhun kuin ajamiseen, tulos: Täysin kädetön. Tänä vuonna osto-auto(paras minkä rahalla saa), kaikki sponnsit hoidettava itse, kartturi vaihtui järjetön määrä työtä ym.ym. ja tulos: Huippuluokkaa... Toivon todella että Ford ja Mini pystyvät rakentamaan sellaisen auton jolla voi ajaa voitosta joka kisassa... Muuten MM-sarjan kiinnostus laskee entisestään. Sitikan ylivoima on nyt jatkunut liian kauan...
 
Ylös