Gran Turismo 5

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
Minkähän kikan tuonne Nascar-eventtiin keksis..

Kaikista muista tehtävistä olen tainnut kultapokaalin saada, paitsi tuo viimeinen, 2 kierrosta Daytonassa. Vaikka mitä yritän, edellä olevat pääsevät karkuun. Ohjeena on että käytä draftingia, no mitenpä käytät kun et saa edes niitä kiinni, vaikka kuinka on kaasu pohjassa. Muutaman kerran olen säkällä saanut pakan kiinni, mutta liian myöhään että pääsisi ohi. Kerkeis edes viidenneksi niin sais tuon suoritettua, mutta kun ei niin ei..

Loebin rallitehtävissä vähän samanlaista ongelmaa: kahdesta muusta olen kullan saanut paitsi tuo keskimmäinen, Eiger Nordwand. Vähän ihme homma että muut menee melkein heittämällä läpi, ja sitten yhden kanssa saa hakata päätä seinään että sais edes jämäpisteet..

Noissa perus-rallitehtävissä muuten hauska että nuo talvirallit on helpoimpia. Soralla ja asfaltilla saa vähän tarkkana olla, mutta talvirallissa kerkeen yleensä ohitella nuo AI-kuskit, kun ne ajaa kuin mummot lumessa. Liekö sitten johtuu siitä että on tottunut muutenkin ajamaan talvikelillä. :D
 

JRantajoki

Well-known member
Liittynyt
30.1.2008
Viestit
640
Katot siinä heti alussa kunnon reitin että pysyt pakan persiissä kiinni mahdollisimman hyvin, siinä piti muistaakseni hiukan pujotella sinne yläpuolelle. Lisäksi ABS pois kun noissa ovaalihässäköissä se pakottaa samalla stability managementin tms. mikäolikaan mutta hidastaa siis.. eli ABS poispoispois.
Nordwankiin sellanen vinkki että otat ihan rauhassa ne hitaat mutkat,
ja opettelet ulkoa mihin nopeisiin voi rypistää tosissaan. Sillä että survoo liikaa noissa hitaissa menettää jumalattomasti aikaa. Kannattaa myös tutkailla millä kierrosalueilla se sitikka vääntää parhaiten että osaa vaihtaa oikeaan aikaan.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3942
Minkähän kikan tuonne Nascar-eventtiin keksis..

Kaikista muista tehtävistä olen tainnut kultapokaalin saada, paitsi tuo viimeinen, 2 kierrosta Daytonassa. Vaikka mitä yritän, edellä olevat pääsevät karkuun. Ohjeena on että käytä draftingia, no mitenpä käytät kun et saa edes niitä kiinni, vaikka kuinka on kaasu pohjassa. Muutaman kerran olen säkällä saanut pakan kiinni, mutta liian myöhään että pääsisi ohi. Kerkeis edes viidenneksi niin sais tuon suoritettua, mutta kun ei niin ei..
Heh, hieman tulee mieleen gt4:n Honda Challenge, joka tuntui todella vaikealta mutta samalla tavalla sai läpi mitä JRantajoki sanoi ;)
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
Kiitti hemmetisti JRantajoki, ABSista se tosiaan kiikasti, sitä oli yks pykälä näköjään päällä. Arvasin että joku tommonen siinä mätti. Alko Impala suorastaan lentämään, perkele. Parilla yrityksellä voitin koko hässäkän, kun äsken en edes läpi päässyt. :thumbup:

Pitää koittaa noita Nordwandin vinkkejä seuraavaksi, kunhan inspis tulee. :)

Ihan mielenkiintonen tuo B-spec puoli myös, saa rauhassa siemailla sidukkaa kun oman tallin pojat ajelee ja tienaa mulle rahaa. Kivasti voittaa myös autoja lisää talliin kun suorittaa noita kisoja.
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
Suoritin B-specissä tuota extreme seriesin vikaa sarjaa eli Dream Car championship vai mikä onkaan, ja kolme eka kisaa oli aika tasaista. Kuski (taso 23) ajoi tuolla Mazda Furai Conceptilla. Kolmen kisan jälkeen oma kuski oli kärjessä tasapisteissä yhden toisen kuskin kanssa, jolla oli Jaguar XJR-9.

Sitten tuli tuo neljäs kisa, Circuit de la Sarthe, ja lähtöruudukossa vihmoi vettä, joten iskin kuskille sadekelin nakit alle ja lisäsin siipeä. Startissa mun kuski ampaisee liikkeelle kuin raketti, ja muut jää kuin täit tervaan! Kaikilla muilla oli ilmeisesti kuivan kelin renkaat alla, kun tulivat sitten ensimmäisellä kierroksella renkaan vaihtoon. Mutta kun rata on noin pitkä, mun kuskilla oli siinä vaiheessa jo parin minuutin johto. :rolleyes: Kaasutteli sitten Sennamaisesti ylivoimaiseen voittoon, ja Jaguar-kuski tais olla kuudes..

Tiedä sitten oliko tää joku bugi vai menikö tuo ihan oikein, mutta aika hauska sinänsä. :tongue:
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
20. joulukuuta tuli siis uusi 600 megan päivitys. Mm. HUDin saa nyt pois päältä, online-peleistä voittaa nyt krediittejä ja xp:tä, jne. Tässä listaa:

* “[Seasonal Events] have been added to the upper left side of the [GT Mode] – [GT Life] screen. From here you can participate in official online events from the Polyphony Digital team.
In these events, all participants race under the same regulations, and if you complete the event you will win rewards and experience. In Time Trials and Drift Trials, compete on the leader boards with players around the world.

* An [Online Dealership] has been added to the left center of the [GT Mode]-[GT Life] screen. In here you will find popular and rare used cars. You might just come across that one car you’ve always been looking for, that you haven’t been able to find in the [Used Car Dealer]

* Online Race Rewards and Experience
When you complete a race in the [Open Lobby] or [My Lounge], you will now gain rewards and experience points.
Therefore if you are focused more on playing online, you’ll still be able to gain rewards and levels that you need to progress in [GT Life].

* Driving Distance and Number of Wins in Online Races
The driving distance and the number of wins you achieve when you complete a race in [Open Lobby] or [My Lounge] will now affect your stats in [Profile] and the [Garage].
Here again the results from your online play will c*mulate within [GT Life].

* Improved Rewards
The rewards for winning races in both A-Spec and B-Spec in [GT Mode]-[GT Life] have been increased for a limited time only. (This applies until the end of January 2011)
This is a great chance for those who were previously having difficulties getting ahead in the game, due to a lack of funds for tuning and purchasing required cars.

* Race Information Display
[Race Information Display] is now available in [Start]-[Quick Options]. (You can also see this in [Race Display] in [Options]).

* Save Data Backup
You can now copy and restore your save data. For details, please refer to the in-game [Manual].

* Personal BGM (Menu)
From [Options]-[Hardware]-[Audio], it is now possible to set the [Personal BGM] (Menu)]. (This can also be accessed from the [Music Library] within [GT Mode]).

* Car Name Change
The official name of “Red Bull X1″ has been changed to “Red Bull X2010″.

* Integration with the Website
The main features within [GT Mode]-[Community] can now also be accessed through the “gran-turismo.com” official website.
Kisavoitoista saa nyt siis moninkertaisesti palkintoja, tammikuun loppuun asti.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37046
Sijainti
Helsinki
Jatkan täällä, kun sellaista tossa toisessa topicissa toivottiin..

Samaa mieltä.
Sonyn viimeisin moka oli kiirehtiä GT5:sen kanssa, joka jouduttiin julkaisemaan keskeneräisenä, että PS3 olisi tarjota joku hyvä vetonaula jouluksi. Jos GT5 ei olisi kiirehditty jouluksi, niin se olisi varmasti paras autopeli mitä konsolille voi saada.
Kiirehtiä?! :D
Siis kai nyt oot lukenut ne jutut siitä minkä takia GT5:n tulo on kesätnyt näinkin monta vuotta?
Siitä että Sony vaati melkein valmiin pelin tekemistä graffojen osalta uudelleen jotta saisivat 1080 HD:n ulos sieltä ylistämään Bravia-mallistoaan...

Jos sitä olis kiirehditty, olis GT5 ilmestynyt jo 2008 jouluksi ERITTÄIN raakileena.
Nyt alkoi olla viimeiset hetket saada pelastettua edes hieman kasvoja sillä jos julkistus olisi venynyt taas, niin se olis alkanut syömään jo uskottavuuttakin varmasti....
Folloa komppaan! Tuohan on ohjelmistotuotannossa ihan tuttua (ellei jopa sääntö), että softa laitetaan myyntiin heti niin aikaisin kuin se on mitenkään mahdollista. Se ei ole varmasti softan kehittäjän eikä varmaan käyttäjienkään kannalta paras mahdollinen tilanne, mutta näin se vaan menee ja se on vain syytä hyväksyä. Myynti ohjaa markkinoita.

Vaikka en GT5:stä paljoa tiedäkään (enkä lukenut tätä topicia), niin käsittääkseni se on kuitenkin myynyt kuin häkä ja sitä on kehuttu paljon. Näin ollen en minäkään ymmärrä väitettä siitä, että ko. pelin kanssa olisi jotenkin kiirehditty liikaa. Tosiaan päivityksiä varmasti tulee lisää sitten käyttäjien saataville, joten jos peli on nyt käyttökelpoinen, niin miksei sitä voisi jo myydä?
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8288
Ehkä olisi ollut syytä julkaista se pienempiresoinen GT5 silloin kun se oli jo melkein valmiina, ja julkaista sitten GT6 isommalla resolla ja huolella tehtynä vähän myöhemmin. Mutta tietty jos telkkareiden esittely on tärkeintä niin paskaakos siinä sitten. Mutta hauskahan tuo peli on kuin perkele, vaikka korjailtavaa löytyykin.
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
Aikani grindasin, ja pääsin B-specissä tasolle 30.. eventteihin avautu sitten tuo Sebastian Vettel challenge. Aika hurja peli tuo X1.. (tai siis nykyään X2010). Monzaa kiersin jonnin verran ja onnistuin siitä pronssia saamaan. Nyrre ja Suzuka pitäs vielä jotenkin taltuttaa että voittas tuon monsterin omaan talliin..

Ilmeisesti autosta voittaa vielä eri versiot jos saa hopeaa tai kultaa kaikista radoista. Tuntuu kyllä tässä vaiheessa aika mahdottomalta haaveelta, yli-inhimillinen reaktiokyky täytyy kyllä olla jos kultaa noista vetää..
 

JRantajoki

Well-known member
Liittynyt
30.1.2008
Viestit
640
Ton auton saa lahjaksi myös kun nousee lvl35 joko b- tai a-specissa. :)
Itse olen molemmissa vasta just ja just siellä kolmenkympin tuntumassa.
 

JRantajoki

Well-known member
Liittynyt
30.1.2008
Viestit
640
Eipä oo.. kaikki premium autot on aina autokaupassa.. mutta sitten noista 800+ standard autosta on myynnissä aina kolmisenkymmentä kerrallaan käytettyjen kaupassa.. viime patsissa tuli myös harvinaisuuksien kauppa jossa on lähinnä kisoissa tarvittavia autoja joita on hankala löytää, tosin tarjonta sielläkään ei ole mikään huikea.. esim nytkin on 3xerilainen rx7 myynnissä. Kaiken lisäksi noissa premiumeissa on se level raja millon ne saa vasta ostettua..
 

Goblet

Iceman
Liittynyt
24.3.2008
Viestit
3109
Sijainti
Finland
Tänään tosiaan tuli PlayStation Storeen ladattaviksi Lamborghini Murciélago LP 640, BMW M3 Coupe ja Jaguar-XJ13. Kaksi ensimmäistä olivat Euroopassa mukana pelin Collector's ja Signature Editioissa. Jaguarin puolestaan on saanut jo aikaisemminkin Gran Turismo Facebook-pelin kautta. Kannattee ladata ko ilmaiseksi saa.
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
Jaa-a, enpä ainakaan minä löydä storesta noita jouluautoja.. liekö vain japsi-storessa tämmöiset?
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
Nyt taitaapi löytyä tallista voittaja-auto kaikkiin kisoihin extreme seriesiin saakka.. paitsi tuo Formula Gran Turismo. Onko se tosiaan pakko ostaa tuolta collectors-kaupasta, vai voittaako sen jostain kisasta..? A-specista en oo vielä kaikkia suorittanut..

Kitupiikki iski eikä kehtais käyttää 5 milliä tuohon, kun menis kaikki rahat..
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
No voi himputti.. jospa tässä säästelen sitten jonkin aikaa niin ei tunnu sitten niin pahalta jos jää jotain tilillekin.. :eek:
 

Goblet

Iceman
Liittynyt
24.3.2008
Viestit
3109
Sijainti
Finland
Kyllä välillä meinaa mennä hermot noiden lisenssien vääntämisessä kullalle, tai joskus edes hopealle. Ei tuska. Ja sitten tuo Elise, on se edelleen yhtä p*ska auto kuin GT4:ssa. Ei tuu mitään tuosta Top Gear Test Trackin vedosta.

No, riittääpä ainakin pelattavaa tässä pelissä. :ahem:
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
No joo, ite kans luovutan lisenssit suosiolla jos ei muutaman yrityksen jälkeen tuu hopeaa tai pronssia parempaa.. eihän siinä muuta kuin jää ne palkintoautot saamatta, mutta jos niitä alkaa niin himottaa niin ostan sitten myöhemmin..

tuossa lista:

License Tests

B License Gold: TommyKaira ZZ-S '00 (S) *plus silver and bronze prizes
B License Silver: Daihatsu OFC-1 Concept '07 (P) *plus bronze prize
B License Bronze: Mazda Demio Sport '03 (S)

A License Gold: Isuzu 4200R '89 Concept (P) *plus silver and bronze prizes
A License Silver: Mazda Atenza Concept '01 (S) *plus bronze prize
A License Bronze: Nissan mm-R Cup Car '01 (S)

IC License Gold: Nissan GT-R Concept (Tokyo Motor Show 2001) (S) *plus silver and bronze prizes
IC License Silver: Autobacs Garaiya '02 (S) *plus bronze prize
IC License Bronze: Acura DN-X Concept '02 (S)

IB License Gold: Honda S800 RSC Race Car '68 (S) *plus silver and bronze prizes
IB License Silver: Mitsubishi HSR-II Concept '89 (S) *plus bronze prize
IB License Bronze: Mazda Eunos Roadster J-LIMITED (NA) '91 (P)

IA License Gold: Ford GT (No Stripe) '05 (S) *plus silver and bronze prizes
IA License Silver: Land Rover Range Stormer Concept '04 (S) *plus bronze prize
IA License Bronze: Dodge RAM 1500 LARAMIE Hemi Quad Cab '04 (S)

S License Gold: Nissan GT-R Spec-V (GT Academy Version) '09 (P) *plus silver and bronze prizes
S License Silver: Mazda MX-Crossport Concept '05 (S) *plus bronze prize
S License Bronze: Opera Honda S2000 '04 (S)

Nyt on sitten tallissa se X2010.. endurance-kisat muuttui B-specissä hieman helpommaksi. Ajoivat Suzukan 1000km-kisan 4 tuntiin, muut oli jääneet lopussa 65 kierrosta tai jotain. :D Jos tuolla ekalla X2010:lla grindais sen verran että pääsee tasolle 35, niin sais sitten sen toisen samanlaisen..

Noihin endu-kisoihin kannattaa muuten laittaa se pitstop asetus "off" eikä esim 10%, että ne ajavat tankin ihan tyhjäksi ja tulevat vasta sitten varikolle.
 
Ylös