Lööpitystä, uutisia, ym. sälää / TALVIkausi '10-'11

  • Viestiketjun aloittaja 72
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Nehän voisi korvata turvahenkilöstöllä, joilla on sama koulutus ongelmatilanteita varten kuin lentoemoilla, ne vaan eivät tarjoilisi kaffetta, sapuskaa, limpparii ja alkoholijuomia.
Ajattelin ehdottaa järjestyksenvalvojia :eek:
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Mun mielestä lentoemot vois jättää maahan tyystiin. Pakkoko sitä on kaiken maailman kaffeeta ja sapuskaa ilmaan nostaa. Turhaa räpläämistä ja häirintää lennon aikana, ja heikentää koneen kapasiteettia epäekologisemmaksi.
Mikseivät ne minua ole ikinä räplänneet?:frown:
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Moe toi taas perinteisen panoksensa keskusteluun :nope:
Ihmeellistä ettei sua purista kiveksistä kun muut kertovat 'jaskaamisesta'. Ehkä noin 107000 kertaa sana ollut tällä forumilla.:rolleyes:

Mutta kun multa se tulee, niin sulla on kuset housussa, itku silmässä ja äiti puhelimen toisessa päässä heti.:D
 

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
Nykytilanteessa työaika on keskimäärin noin 108 h / kk. Aikaerolentoja seuraava vapaa on 2-5 vrk ja niitä tulee edeltää 24 tunnin lepo. Lennon jälkeinen toipumisvapaa määräytyy lentokohtaisesti lennon pituuden ja aikaeron kohteessa mukaan. Finnair halusi muuttaa näitä käytäntöjä siten, että kuukausittainen työaika kasvaisi noin seitsemällä tunnilla, mikä ei kuulosta mahdottomalta yhtälöltä ratkaistavaksi.
Kannattaa pitää mielessä, että jo tällä hetkellä lentoemäntien ja stuerttien lepoajat ovat pidemmät kuin lentäjien.

Kumman haluat olevan hereillä lentokoneessa, lentäjän vai lentoemännän?

Kaiken muun lisäksi pitkiltä aikaerolennoilta saapuvat lentoemännät saavat käyttöönsä taksiedun, eli heidät kuljetetaan taksilla lentokentältä kotiosoitteeseen. Unohtamatta tietenkään, että aikaisilla lennoilla lähtevät myös tietenkin haetaan kentälle kotiovelta.

On se elämä rankkaa.
 

Archie

Well-known member
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
13050
Älkää nyt viitsikö, lentoemännät ovat 'jaksamisen äärirajoilla'!!!!
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
Kannattaa pitää mielessä, että jo tällä hetkellä lentoemäntien ja stuerttien lepoajat ovat pidemmät kuin lentäjien.

Kumman haluat olevan hereillä lentokoneessa, lentäjän vai lentoemännän?
Kaiken muun lisäksi pitkiltä aikaerolennoilta saapuvat lentoemännät saavat käyttöönsä taksiedun, eli heidät kuljetetaan taksilla lentokentältä kotiosoitteeseen. Unohtamatta tietenkään, että aikaisilla lennoilla lähtevät myös tietenkin haetaan kentälle kotiovelta.

On se elämä rankkaa.
Aika hyvä veto!
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Mun mielestä lentoemot vois jättää maahan tyystiin. Pakkoko sitä on kaiken maailman kaffeeta ja sapuskaa ilmaan nostaa. Turhaa räpläämistä ja häirintää lennon aikana, ja heikentää koneen kapasiteettia epäekologisemmaksi.
Ei se mikään pakko olekaan. Niitä, jotka jättävät ruoat ja juomat nostamatta ilmaan kutsutaan halpalentoyhtiöiksi. Jotkut asiakkaat kuitenkin haluavat lennoillaan jonkinlaista palvelua.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Ei se mikään pakko olekaan. Niitä, jotka jättävät ruoat ja juomat nostamatta ilmaan kutsutaan halpalentoyhtiöiksi. Jotkut asiakkaat kuitenkin haluavat lennoillaan jonkinlaista palvelua.
Mun käsittääkseni kyllä halpalentoyhtiöilläkin on lentoemot ja tarjoilua koneissa, kaffet ja muut sitten maksavat. Kyllähän moni lennoilla finskin tarjoiltavat maksavat erikseen.
 

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Liittynyt
9.3.1999
Viestit
20163
Sijainti
Konnektikuti
Paras olis semmonen kone, missä ei olis ketään töissä. Omilla viinoilla kuuhun ja itse sais matkustajat kännissä lämmitellä siellä lihapiirakoitaan ja toistensa lihapiirakoita. Kauhee flashback. Skenaarioista on matkaa tosikanariaan millin osia.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Nykytilanteessa työaika on keskimäärin noin 108 h / kk. Aikaerolentoja seuraava vapaa on 2-5 vrk ja niitä tulee edeltää 24 tunnin lepo. Lennon jälkeinen toipumisvapaa määräytyy lentokohtaisesti lennon pituuden ja aikaeron kohteessa mukaan. Finnair halusi muuttaa näitä käytäntöjä siten, että kuukausittainen työaika kasvaisi noin seitsemällä tunnilla, mikä ei kuulosta mahdottomalta yhtälöltä ratkaistavaksi.
Jos työnantajan ehdotus hyväksyttäisiin mukisematta, niin tuskin menisi kauaa, kun työaikaa oltaisiin taas nostamassa 7 tunnilla.

Jotenkin voisin kuvitella, että tässä on taustalla paljon asioita, joita maallikon on yksinkertaisesti vaikea ymmärtää. Siksi en itse osaa sanoa tähän asiaan juuta enkä jaata..
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Paras olis semmonen kone, missä ei olis ketään töissä. Omilla viinoilla kuuhun ja itse sais matkustajat kännissä lämmitellä siellä lihapiirakoitaan ja toistensa lihapiirakoita. Kauhee flashback. Skenaarioista on matkaa tosikanariaan millin osia.
:D:D
Kuvamateriaaliakin todistetusti :D
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Mun käsittääkseni kyllä halpalentoyhtiöilläkin on lentoemot ja tarjoilua koneissa, kaffet ja muut sitten maksavat. Kyllähän moni lennoilla finskin tarjoiltavat maksavat erikseen.
Halpalentoyhtiöillä sitä vilskettä vasta riittääkin, kun yrittävät myydä sen minkä suinkin ehtivät (provikkapalkka lienee). Joskus yritin nukkua tällaisen mahtavan yhtiön lennolla käytäväpaikalla ja noin joka kolmas minuutti joku näistä naudoista juoksi päin tuoliani.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26884
Aikaerolentoja seuraava vapaa on 2-5 vrk
Ahaa, eli siis, kun olin joskus New Yorkissa 3 yötä ja molempiin suuntiin mennessä oli samat lentoemot, niin ne todellakin olivat sen koko ajan NYC:ssä eivätkä käyneet välillä Suomessa. Rankka duuni :D

taitaa olla turvallisuusvaatimus, jotta tietynkokosissa koneissa pitää olla tietynverran emoja.
Niin onko tuo kiinni koneen koosta vai matkustajien määrästä? Tuli vaan mieleen, kun joidenkin kotimaanlentojen lakkauttamisen yhteydessä puhuttiin, että joillakin vuoroilla on ollut vain yksi matkustaja. Siellä saattaa olla silti 2 lentoemäntää?
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös