En tiedä, itkeäkö vai nauraa. Eikun tiedänpäs :frown:
Porschen sulautuminen Volkswageniin ei ole täysin ongelmaton diili, mukaanlukien vero- ja oikeusteknilliset ongelmat, mutta VW haaveilee täten nousevansa maailman suurimmaksi autonvalmistajaksi Toyotan ohi vuoteen 2018 mennessä: http://www.egmcartech.com/2011/03/12/unconditional-love-volkswagen-still-committed-porsche-merger-despite-hurdles/Jättimäiseksi paisuneen autofirman rakenne:
Henkilöauto-osasto on siis jaettu urheilulliseen Audin leiriin ja mukavuuspainotteiseen Volkkarin leiriin. Monet ovat kai aina olleet siinä (osittain) harhakäsityksessä, että Porsche ja Volkkari olisivat täysin samaa firmaa, nythän tuo luonnollinen liitto firmojen ja samalla sukujen (Piëch - Dr. Ing. h.c. Ferdinand Porschen tyttären puoli: VW & Porschen suku) välillä on muodostumassa ja näin tavallaan ympyrä sulkeutumassa. Porschen liittyessä VW-konsernin täysjäseneksi tullaan se todennäköisesti sijoittamaan 4.:ksi merkiksi Audin leiriin, samalla on huhuttu firman nimeksi otettavan puolueettomasti jälleen Auto Unionin.
Toivon todella, että niin ei käy.Jos VW onnistuu hankkimaan Alfa Romeonkin omistukseensa on merkin varalle jo ladittu suunnitelmia: http://www.autocar.co.uk/News/NewsArticle/AllCars/255918/
-Koska tämä ketju alkoi uutisella amerikanautosta, niin päätetään tämä ainakin toistaiseksi samanlaiseen uutiseen; Camaro tulossa meilläkin myyntiin, ihan virallisesti:Shelby on esitellyt "Code Red" mallin Mustangista.
Tehoa henkilökuljettimessa on julkisuudessa olleiden tietojen mukaan yli 750 kW, eli vähintään 1020 hv.
Kevyemmän verotuksen riivaamassa ameriikassa lisähintaa perusmalliin verrattuna tulee suomalaisittain naurettavalta tuntuvat 70 000 euroa (100 000 $).
Edit: videolla prototyypistä mitattiin takapyöriltä 1112 hv.
http://www.youtube.com/watch?v=tDHX9GQwQcE
Minkäs sille mahtaa, että on niin hyvä alusta...Toivon todella, että niin ei käy.
Kenen etu se on, että kaikki autot rakennetaan Golfin alustalle. Kristus.
En kyllä tajua miks Aston Martin tekee niin montaa samanlaista autoa. Ne on saman näkösiä ja samoilla koneilla.Rapiden valmistus siirtyy Englantiin (faceliftin ohella):
http://carscoop.blogspot.com/2011/06/aston-martin-to-move-production-of.html :thumbup:
:ahem: niinpä, Mersu ajattelee tehodynamometrin lisäksi myös ajajan kukkaroa & ympäristöä. :thumbup:http://www.worldcarfans.com/111072035095/2012-mercedes-slk55-amg-to-have-416-hp---report
Tässä olisi se kone, minkä minä haluaisin myllyks omaan d-segmentin perhe farmariini. Halleluuja! :alppu::ahem:
On varmasti aika mahtava laulu koneessa ja tämä kulutus on jotain ihan käsittämätöntä. Odotin kun kuulin koneen suunnittelusta alle 200 co2 lukemia ja sieltä ne tuli.
Itselläni on arvostus noussut todella korkealle Meseä ja AMGtä kohtaan, siinä mitä ne ovat saaneet aikaan moottoripuolella viimeisen vuoden aikana.
Mistä lähtien BMW:llä on ollut V6:ia? :doubtful:Sääli kun Bemu keskittyy nykyisin lähes pelkästään turbottamiseen, jopa kolmea eri turboa ollaan V6 myllyihin tungemassa. :doubtful:
No todellakin rivi meni ajatukset hieman sekaisin.:ahem: niinpä, Mersu ajattelee tehodynamometrin lisäksi myös ajajan kukkaroa & ympäristöä. :thumbup:
Video auton julkistuksesta.Mersulta lisää herkkua.
http://www.worldcarfans.com/111072335174/mercedes-benz-c-63-amg-coupe-black-series-officially-revealed/lowphotos#0
Tässä nyt ei pelkästään ajatella ympäristöä, ehkä enemmän sitä ajajan nautintoa.
Samoin Mustang:-Koska tämä ketju alkoi uutisella amerikanautosta, niin päätetään tämä ainakin toistaiseksi samanlaiseen uutiseen; Camaro tulossa meilläkin myyntiin, ihan virallisesti:
http://www.chevrolet.fi/koe-chevrolet/uutiset/2011/uutiset-kuvaus-2011-kuvaus-uutiset/chevrolet-camaron-ennakkomyynti-alkoi.html