kouvotsvoni
Banjottu
Täällä ei kyllä edes VTT:n baaria näy, niin paha sanoa:thumbfh:Minun on pakko luottaa itseeni, kun täällä ei ole Kesoilin baaria. :frown:
Täällä ei kyllä edes VTT:n baaria näy, niin paha sanoa:thumbfh:Minun on pakko luottaa itseeni, kun täällä ei ole Kesoilin baaria. :frown:
Enpäs ole näköjään ainoa, jolla kymppibensa toimii autossaan 'ihan hyvin'.Tuotapa olen minäkin tänne yrittänyt muutamankin kerran väittää. Olen täälläkin puolustanut kymppibensaa ja ihan teidän mieliksenne kokeilin sitten E98:a huomatakseni tuon tehobensan paremmuuden. Ei vakuuttanut minua vieläkään, koska kulutus oli puoli litraa (0,5 l) enemmän satasella. Tuo nyt oli tietysti vain yksi tankkausväli, mutta yhtä vähäisellä kokemuksella moni muu hylkäsi kymppibensan. Nyt on ollut vielä lämmin ajokeli, kymppi toimi hyvin ja edullisesti pakkasillakin.
Palasin eilen takaisin edullisempaan litkuun. Sana 'edullinen' tosin tuntuu tyhmältä, kun litrahinta on mummoina kympin tienoilla.
VTT:n tutkimuksen mukaan 95E10- ja 98E5-bensiinilaaduilla ei ole merkittäviä kulutuseroja. Laboratoriomittausten mukaan E10-bensiiniä kului testiautoissa keskimäärin 0,07 litraa sadalla ajokilometrillä enemmän kuin 98-laatua.
- Halusimme tämän tutkimuksen avulla tuoda esille oikean tavan verrata polttoainekulutuksia. Kulutuksen tarkka mittaus ei ole ihan yksinkertaista, koska kulutukseen vaikuttavat muutkin asiat kuin polttoaine, sanoo VTT:n erikoistutkija Juhani Laurikko.
Kokeissa käytetyt autot, kuusi kappaletta, lainattiin VTT:n henkilökunnalta. Vuosimallit vaihtelivat 1999 vuoden Peugeotista viime vuoden A4-mallin Audiin.
Testiautoista Peugeot kulutti jopa enemmän 98-bensiiniä kuin E10-laatua. Nissan Qashqaissa E10-bensiiniä paloi eniten suhteessa 98E5-polttoaineeseen. Ero jäi tässäkin automallissa pieneksi, 0,24 litraan sadalla ajokilometrillä.
Ei se yhdestä tankista ole moksiskaan. Pitempiaikainen käyttö voi aiheuttaa jos jonkinlaista päänvaivaa.Testasin, käykö 95E10 vanhempien ruohonleikkuriin, joka on peräisin 80-luvun ja 90-luvun vaihteen tietämiltä. Hyvin pelitti.
Joo ja jos jätät talven yli moista paskaa tankkiin niin voi olla että ei lähde käyntiin ja vaikka lähtisi niin ylimääräistä putsaamista voi olla kaasarin kalvoissa. Just luin jostain että pienkonebensaa tai 98:a suositellaan.Ei se yhdestä tankista ole moksiskaan. Pitempiaikainen käyttö voi aiheuttaa jos jonkinlaista päänvaivaa.
Neste lupaa molemmille bensiinilaaduilleen 3kk toiminta-ajan. Eli talviseisonnan jälkeen saa kiittää allahia ja muita vapaavalintaisia korkeampia tahoja mikäli käyntiin pärähtää ylipäätänsä oli siellä tankissa sitten mitä hyvänsä.Joo ja jos jätät talven yli moista paskaa tankkiin niin voi olla että ei lähde käyntiin ja vaikka lähtisi niin ylimääräistä putsaamista voi olla kaasarin kalvoissa. Just luin jostain että pienkonebensaa tai 98:a suositellaan.
Ainahan ne ruohonleikkurit on keväisin temppuilleet, jos tankissa olevilla bensanjämillä yrittää käynnistää. Hyvä narunvetotreeni seNeste lupaa molemmille bensiinilaaduilleen 3kk toiminta-ajan. Eli talviseisonnan jälkeen saa kiittää allahia ja muita vapaavalintaisia korkeampia tahoja mikäli käyntiin pärähtää ylipäätänsä oli siellä tankissa sitten mitä hyvänsä.
Mites talvipakkasilla kylmäkäynnistykset, oliko eroja E10:n ja 98:n välillä?Talven pakkasilla ajoin tankillisen e10:llä. Kulutus oli noin puoli litraa enemmän, kuin vanhalla 95:lla.
Siitä eteenpäin tankkasin vain 98:a, ja kulutus pysyi samalla tasolla, kuin 95:lla.
Viime viikolla laitoin tankillisen e10:ä ja nyt kulutus näyttää reilu puoli litraa vähemmän, kuin 98:lla.
Lankomiehen Mazda kutosessa kuulemma sama juttu.
Samanlaisia havaintoja - täälläkin kerrottuja.Viime viikolla laitoin tankillisen e10:ä ja nyt kulutus näyttää reilu puoli litraa vähemmän, kuin 98:lla.
Lankomiehen Mazda kutosessa kuulemma sama juttu.
Eroja en pysty sanomaan, koska kymppibensalla käynnistyi niin hyvin, ettei paremmasta väliä.Mites talvipakkasilla kylmäkäynnistykset, oliko eroja E10:n ja 98:n välillä?
98:lla ei mitään ongelmia, pari ensimmäistä starttia e10:llä sai sahata vähän kauemmin, kerran jopa muutaman minuutin, ennenkuin hörähti käyntiin. Sen jälkeen ei ongelmia.Mites talvipakkasilla kylmäkäynnistykset, oliko eroja E10:n ja 98:n välillä?
Käytätkö autoa vain talvisin?Kun tuo E10 ei paranna kylmäkäynnistyvyysominaisuuksia, niin minä en sitä tule ollenkaan käyttämään.
En. Mutta tuskin se E10 on Shellin V-Poweria parempaa bensaa kesälläkään.Käytätkö autoa vain talvisin?
.E10 rikkoo auton 27 000 kilometrin matkalla!
Saksan autoliitto ADAC on saanut valmiiksi testinsä, jossa se tankkasi E10-bensiiniä autoon, johon kyseinen bensiini ei sovellu.
Saksan autoliitto tankkasi E10-bensiiniä Opel Signum 2.2 Direct -autoon, johon valmistajan ohjeistuksen mukaan E10 ei sovellu.
Tarkoitus oli saada selville, vaikuttaako polttoaineen korkeampi etanolipitoisuus väärin tankattuna auton toimintaan.
Tulos on nyt saatu.
Auton polttoainepumppu vikaantui vakavasti, kun ajoa oli kertynyt 27 000 kilometriä.
Väliraportti autosta annettiin kesäkuussa. Tuolloin kilometrejä oli kertynyt 16 000 ja auto toimi moitteettomasti.
Testin tuloksena Saksan autoliitto ohjeistaa autoilijoita noudattamaan tarkasti valmistajien antamia ohjeita autoon soveltuvasta polttoaineesta.
Voi vittu mitä otsikointia. Tuolla nyt lietsotaan tota E10-hysteriaa, kun kerran tuossa oli kyse autosta, johon E10 ei sovellu.NONNI!
E10-korttia pöytään ADAC:n hihasta.
Rikki meni. Mäsäksi, paskaksi.
Ooppeli - olisi siis rikkoutunut muutenkin. Tällä uutisella ei ole mitään uutisarvoa!!
.