Lotus Renault GP (Renault kaudella 2011)

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Kakenstain

Wololo
Liittynyt
1.4.2009
Viestit
649
Tätä menoa Lotus-tallien määrä lisääntyy vuosi vuodelta, kuitenkaan niistä mikään ei ehkä taistele edes pistesijoista. :dunno:
90-luvulla tilanne olisi ollut vielä pelastettavissa, kun GL:n omisti Romano Artioli ja TL-nimen (ainakin omasta mielestään) David Hunt. Tuolloin joku eurooppalainen sijoittaja olisi voinut hankkimalla nuo molemmat estää brandia ajautumasta malesialaisten pers... :yuck:
You have said that same thingy in about 56 times. Now calm down and have a cup of tea.
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Tätä menoa Lotus-tallien määrä lisääntyy vuosi vuodelta, kuitenkaan niistä mikään ei ehkä taistele edes pistesijoista. :dunno:
90-luvulla tilanne olisi ollut vielä pelastettavissa, kun GL:n omisti Romano Artioli ja TL-nimen (ainakin omasta mielestään) David Hunt. Tuolloin joku eurooppalainen sijoittaja olisi voinut hankkimalla nuo molemmat estää brandia ajautumasta malesialaisten pers... :yuck:
Sanopas yksi eurooppalainen automerkki, jota joku ei-eurooppalainen firma ei omistaisi (jotkut qatarilaisethan ostivat jonkinlaisen osan VWAG:sta tässä joku aika sitten :dunno:)

Money talks. Ja sitä rahaa ei löydy Euroopasta.
 

Kakenstain

Wololo
Liittynyt
1.4.2009
Viestit
649
No EN varmaan ota! Se teehän voi olla kiinalaista tai vaikka Malesiasta :yuck:
:dunno:
:D

Siis Jeillnek: Kum-pi-kaan näis-tä tal-leis-ta ei o-le brit-ti-läi-nen. Ei vaikka voissa paistaisi (mitäköhän sekään edes auttais)

Sanopas yksi eurooppalainen automerkki, jota joku ei-eurooppalainen firma ei omistaisi (jotkut qatarilaisethan ostivat jonkinlaisen osan VWAG:sta tässä joku aika sitten :dunno:)

Money talks. Ja sitä rahaa ei löydy Euroopasta
OT/Minä sanoisin että Euroopasta ei oikein löydy autoteollisuuteen intoa, sillä se ala on "wanha". Muutenkin täällä teollisuus on pikkunäpertämistä ja talous keskittyy varakkaissa Euroopan maissa palveluihin; pankki-, rahoitus- ja vakuutusalalle. Rahaa varmaan olisikin./OT
 
Viimeksi muokattu:

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Kum-pi-kaan näis-tä tal-leis-ta ei o-le brit-ti-läi-nen.
Mä oon eri mieltä. Mun mielestä fykkösissä on ei-brittiläisiä tiimejä vain Ferrari, Sauber, Toro Rosso (Minardi) ja HRT (Team Kolles). Loput toimivat lisensseistään tai omistuspohjastaan riippumatta Isosta-Britanniasta käsin ja ovat henkilöstöltäänkin varsin brittiläisiä.
 

Kakenstain

Wololo
Liittynyt
1.4.2009
Viestit
649
Mä oon eri mieltä. Mun mielestä fykkösissä on ei-brittiläisiä tiimejä vain Ferrari, Sauber, Toro Rosso (Minardi) ja HRT (Team Kolles). Loput toimivat lisensseistään tai omistuspohjastaan riippumatta Isosta-Britanniasta käsin ja ovat henkilöstöltäänkin varsin brittiläisiä.
Eivät ole, sillä kuskeilla ei ole knalleja ja monokkeleja. Tallihenkilökunta juo myös liian vähän teetä. Ja missä on tallien väliset krikettiturnaukset!

Omistuspohjaa ja perinteitä tuossa lähinnä meinasin
 
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
En tiedä teistä mutta minä ainakin aion kutsua tätä tallia jatkossakin Renaultiksi ja sitä toista Lotukseksi. Enhän minä kutsu McLareniakaan Vodafoneksi tai Ferraria Marlboroksi.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2682
Edit 2. Ja tälläistä puhetta värityksestä:
However, Lotus Renault GP chairman Gerard Lopez said it was Team Lotus who had stolen the idea for a livery.

“We always had the idea and then it leaked out through the press,” he said. “Three days later they were announcing they [Team Lotus] were doing black and gold.
Kommentoidessaan Lotus Racingin faneille suunnattua musta-kultaisen autonvärityksen suunnittelukilpaa (josta tosiaan ilmoitettiin vasta ranskalaistoimittajan julkaistua ensin blogissaan kuulemansa huhun Group Lotuksen ja Renaultin aikeista suunnitella ensi kauden F1-autonsa JPS Team Lotuksen värejä imitoivaksi), Mike Gascoyne kertoi että hän ja Tony Fernandes suunnittelivat alun alkaen Lotus Racingin väreiksi JPS Team Lotuksen mustaa ja kultaa, mutta päättivätkin myöhemmin värittää autonsa vihreäksi ja keltaiseksi. Värityskilpailun ideana olisi siis palata yli vuoden vanhaan Lotus Racingin alkuperäiseen väritysideaan. Lotus Renault GP ja Team Lotus voivat nyt halutessaan kiistellä siitä, kumpi sai idean ensin (Fernandes ja Lopez leikkivät tietysti jo lapsina musta-kultaisilla JPS Team Lotus -leikkiautoilla :D), mutta eihän kumpikaan voi oikeasti omistaa yksinoikeutta tuohon väritykseen.

Minusta hyvä ratkaisu tähän värityskiistaan olisi, jos järkevämpi osapuoli luopuisi suosiolla tappelusta. Vihreä-keltainen väritys näytti viime kaudella varsin tyylikkäältä Fernandesin F1-tiimin käytössä. Lotus Racing -faneille julistetun autonvärityskilpailun tulosta voisi varmaan käyttää niinkin, että voittajaksi julistettavan suunnitelman musta väri yksinkertaisesti vaihdetaan vihreäksi ja kultaväri keltaiseksi.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Kovalainenhan kertoili ennen Lotuksen julkaisua, että väreiksi olivat ehdolla vihreä, musta ja keltainen... Joten eiköhän tuota JPS-väritystä ihan tosissaan silloin harkittu.

Sinänsähän sillä ei ole mitään väliä kuka käyttää mitäkin väriä, kunhan siellä ei ole kovin montaa täysin tai lähes saman väristä tallia.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Näillä näkymin Petrov jatkaa Renault'lla toisen kauden. Baharin lisäksi Vitali on myös Lopezin ja Boullierin ehdokas nro.1:

http://www.autosport.com/news/report.php/id/88636

Petrovin pitää kuitenkin vannoa ja vakuuttaa ajavansa joka kisassa tosi hyvin ja kehittyvänsä aina vain paremmaksi. Eli käytännössä raha-asiat täytyy saada kuntoon.

Ladan mainokset eivät ainakaan tule pysymään autossa, sillä Protonin kerrotaan haluavan Venäjän markkinoille, ja Petrovista olevan hyötyä tässä. En tiedä tulivatko rahat oikeasti Ladalta (vai valtiolta / Putinilta, kuten on väitetty), mutta AvtoVAZ:n (tulevan) kilpailijan imagon pönkittäjälle nuo rahat tuskin ovat tarjolla.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Kovalainenhan kertoili ennen Lotuksen julkaisua, että väreiksi olivat ehdolla vihreä, musta ja keltainen... Joten eiköhän tuota JPS-väritystä ihan tosissaan silloin harkittu.

Sinänsähän sillä ei ole mitään väliä kuka käyttää mitäkin väriä, kunhan siellä ei ole kovin montaa täysin tai lähes saman väristä tallia.
Itse toivoisin Lotus-tallin jatkavan vihreällä värityksellä. Jatkuvuus olisi hyvä juttu ja tekisi pesäeroa Renaulttiin.

Mikähän on nyt tilanne kuskipuolella? Petrovin Ladasponssia ei näy Renaultin kyljessä?

:edit: siinähän olikin uutta juttua aiheesta yllä
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Toivon todella Petrovin jatkavan ja Ladan/Venäjän valtion työntävän enemmän rahaa kehiin, niin saadaan selvä nimi ero kiertopalkinto Lotus-Ladan ja sen oikean Lotus Renaultin välille. :D
 

Porttilan Laki

Well-known member
Liittynyt
27.2.2006
Viestit
555
Itse toivoisin Lotus-tallin jatkavan vihreällä värityksellä. Jatkuvuus olisi hyvä juttu ja tekisi pesäeroa Renaulttiin.

Mikähän on nyt tilanne kuskipuolella? Petrovin Ladasponssia ei näy Renaultin kyljessä?

:edit: siinähän olikin uutta juttua aiheesta yllä
Se vasta hauskaa olisikin, kun autossa olisi kolmen eri automerkin logo.

Mitä tulee tähän Lotus -sotkuun, niin hämmentäväähän tämä touhu on. Team Lotuksen olisi saanut jättää rauhaan. Lotuksen F1-taru loppui jo 1994, miksi se on pitänyt väkisin herättää kahden tallin voimin? Missä on omien brändien luominen? Team Lotuksen ja Lotus Renaultin sijasta näkisin mieluummin vaikka Fernandes F1 Teamin ja.. Benettonin.
 

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
Lisäksi esim. F1fanaticin gallupista käy ilmi, että selvä enemmistö on Team Lotuksen "puolella" ja niitä, joiden mielestä molemmat ovat "vääriä" on myös enemmän kuin GL:n kannattajia
F1fanatic on kyllä jo vähän enemmän tosifanien sivusto, heidän, jotka ovat perehtyneet tähän tilanteeseen. Uskoisin, että jos kysyisin F1:iä harvoin seuraavalta ihmiseltä kumpiko Lotus-talli on oikea Lotus-talli, automerkki Lotuksen pyörittämä Lotus Renault GP, jonka auton nimi Renault, vai Tony Fernandesin pyörittämä Team Lotus, jonka auton nimi olisi Lotus(-Renault), he olisivat automerkin pyörittämän kannalla. Tilannetta hieman selitettyäni, kuitenkin LRGP:n kannalla ollet siirtyisivät todennäköisemmin TL:n kannalle, kuin TL:n kannalla ollet LRGP:n kannalle.

Asiasta kolmanteen, löysin toiselta forumilta mahdollisen ratkaisun tähän kiistaan, jolla yritetään saada Tony luovuttamaan.

Autosport's Dieter Rencken has suggested something similar, early November: "There are whispers [Fernandes'] compensation will be a major slice of Proton coupled with full executive powers [...] and as he said on Twitter: [...] 'makes sense for racing team and group to be reunited'. [...] Lotus Renault and 1Malayasia Racing would report to him, and likely Bahar, too."
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2682
Lontoolainen Telegraph-lehti on haastatellut puhelimitse Dany Baharia ja Gerard Lopezia. Miehistä irtoaa paljon puhetta, mutta niukasti asiaa -- kieltäytyvät mm. kertomasta kuinka ison siivun Group Lotus on Renault F1-tallista hankkinut. Pitkähkö haastattelu on silti lukemisen arvoinen.

Dany Bahar ei muuten usko kahden samanlaista väritystä käyttävän Lotus-tallin osallistuvan F1-sarjaan ensi kaudella, ja Gerard Lopez puolestaan sanoo olevansa yllättynyt, jos F1-sarjassa on ensi kaudella kaksi Lotus-nimistä tallia.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Itseäni kaksi Lotusta ei haittaa, Team Lotus on Team Lotus (se oikea) ja Lotus Renault GP on (ainoastaan) GL:n ja Geniin yhteisyritys.
Näkisin asian jopa niin, että Lotus Renault GP on siis Renault-talli, ja Lotus on tallissa ja autojen värityksessä vain näkyvyyden vuoksi kuten vaikkapa Santander tai RBS, eikä kukaan kutsu Ferraria Santanderiksi (vaikka toisaalta... :D ) tai Williamsia Royal Bank of Scotland -talliksi. Ei pidä mennä lankaan.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Näkisin asian jopa niin, että Lotus Renault GP on siis Renault-talli, ja Lotus on tallissa ja autojen värityksessä vain näkyvyyden vuoksi kuten vaikkapa Santander tai RBS, eikä kukaan kutsu Ferraria Santanderiksi (vaikka toisaalta... :D ) tai Williamsia Royal Bank of Scotland -talliksi. Ei pidä mennä lankaan.
No, Renault ei kuitenkaan omista tallista enää palaakaan, vaikka autot sen nimissä säilyvätkin.

Samalla tavallahan Red Bull on sitten oikeasti Jagu... eikun Stewart ja energiajuoma on tallissa ja värityksessä vain näkyvyyden vuoksi.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös