Lotus Renault GP (Renault kaudella 2011)

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Tai Sennalle kunnon kaudenalustestit ja kisatuntuma kohilleen.

Luulen edelleen että kaveri on Petrovia parempi, tosin melko paljon huolimattomilta näyttäneitä kolareita, mutta ei niitä Gp-2 tasolla ollut niin paljoa kun pääse vakituisesti ajamaan??
No joo, oli Petrovillakin aika romuntäyteinen debyyttikausi ykkösissä.

Ja Sennan viime kautta Hispanialla ei kannata muistella kun ei juuri tarvinnut kuin kierroksellä päästää porukkaa ohi. Toisia vastaan kisaaminen on asia erikseen verrattuna jaloissa pyörimiseen.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3543
No joo, oli Petrovillakin aika romuntäyteinen debyyttikausi ykkösissä.

Ja Sennan viime kautta Hispanialla ei kannata muistella kun ei juuri tarvinnut kuin kierroksellä päästää porukkaa ohi. Toisia vastaan kisaaminen on asia erikseen verrattuna jaloissa pyörimiseen.

Joo siksi en "laskenut" HRT kautta mukaan kun tarkastelee herran suorituksia.

Koko tallin touhuista Brunoa kohtaan on kuulunut niin paljon erikoisia juttuja muutenkin että se laskee vertailun "todellisuutta".

Mutta kuitenkin tärkeänä pitäisin sitä että vauhdillisesti oli jo Petrovin tasolla, hölmöilyt vähemmälle niin voi olla kova luu joskus.

Ja brassisponssit ei ainankaan haittaa.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Kimin paluu on tärkeintä ja ei kai Renu/Lotus sen "huonompi" vaihtoehto ollut kuin Williamskaan. Menneen kauden autohan osoittautui pakoputkiratkaisunsa takia virheeksi jo kauden alussa ja tiimi ei autoa saanut käytännössä kehitettyä lainkaan kauden aikana. Tämä ei varmasti paljoa auta ensi kautta, mutta toisaalta ovat ehkä aika ajoissa siirtäneet resursseja ensi vuoden autoon.

Sen verran pitää nyt kääntää takkia, että aiemmin sanoin Caterhamin ohittavan Lotuksen ensi kaudella. Se kelpaisi minulle toki edelleen, mutta nyt täytyy lisätä, että toivon ettei se tapahdu tulevan Lotus tallin huonontumisen avulla. Kivahan se olisi nähdä kunnon vääntö formuloiden SM-tittelistä. :thumbup:

Kimin ensi vuoden parhaan kisasijoituksen näkisin podiumilla vaikka nyt Spassa :D ja kauden saldona ehdottomasti kympin sakissa.

Go Kimi! :thumbup:
 

Kyde

Well-known member
Liittynyt
28.2.2007
Viestit
117
Jos tulis, niin tuskinpa tuohon tiimiin enää.
Katsellaan ja odotellaan, pitää seurailla tarkkaan yhtä insinööri huhujen/uutisten sivustoa.
Linkki?

Samaan hengenvetoon kysymys asiaan liittyen: Löytyykö jostain jotain hyvää sivua, mistä näkis tallien organisaatiot/henkilöstön? Kyllähän tietysti wikipediasta/tallien sivuilta tietoa löytyy, mutta ajattelin, että jos jostain löytyis sivu, mihin kaikki olisi koottu yhteen paikkaan.
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6699
Sijainti
Täällähä mä
Lotus F1 Team on palkkaamassa espanjalaisen naiskuljettajan Maria de Villotan ensi kauden testikuskikseen, kertoo espanjalainen Marca-lehti.

Kimi Räikkösen sopimus Lotus F1 Teamin kilpakuljettajaksi vahvistettiin tiistaina. 31-vuotias De Villota ei pääse kilpakuljettajan tehtäviin, eikä aja ainakaan aluksi edes GP-viikonloppujen perjantaiharjoituksissa, mutta on kuitenkin liittymässä mukaan tallin kuljettajavahvuuteen, johon kuuluu kilpakuljettajien lisäksi useita testikuljettajia.

De Villota oli viikonloppuna paikanpäällä Brasiliassa viimeistelemässä sopimustaan, joka hänen mukaansa julkistetaan viimeistään tammikuun alussa. Luvassa on simulaattorityöskentelyä ja myös ajopäiviä kaksi vuotta vanhalla F1-autolla, jota testikielto ei koske.

- Se on hyvin kattava testiohjelma, jota lähes mikään muu talli ei pysty tarjoamaan, De Villota sanoo.

De Villota testasi elokuussa vanhaa Renault'n F1-autoa Paul Ricardin radalla. F1:n kaupallisia oikeuksia hallinnoiva Bernie Ecclestone on tehnyt kulisseissa töitä saadakseen naiskuljettajan mukaan sarjaan.

- Ensin tuli tilaisuus ajaa testi Paul Ricardilla ja sitten asiat ovat menneet tallin kanssa pidemmälle. Bernie vei asioita eteenpäin testin ajamisen suhteen, mutta sen jälkeen kun testi meni hyvin, on talli ottanut asiat hoitoonsa, De Villota kuvailee Marca-lehdelle.

Mahdollisuus Räikkösen työskentelyn seuraamiseen kiinnostaa kovasti De Villotaa.

- Minun roolinani on saada kaikki mahdollinen tieto ja jos minulla on mahdollisuus tehdä se maailmanmestarin kanssa, on se entistäkin mielenkiintoisempaa. Minulla on kuulokkeet päässä, jotta saan selville, mitä hän sanoo.

[mtv3]
 

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
Menneen kauden autohan osoittautui pakoputkiratkaisunsa takia virheeksi jo kauden alussa ja tiimi ei autoa saanut käytännössä kehitettyä lainkaan kauden aikana. Tämä ei varmasti paljoa auta ensi kautta, mutta toisaalta ovat ehkä aika ajoissa siirtäneet resursseja ensi vuoden autoon.


Go Kimi! :thumbup:
Lotus-Renault auto oli minun silmääni erittäin nopea kauden alussa innovatiivisen pakoputkiratkaisunsa vuoksi. Muistelen, että Petrov ja "kylmiltään" mukaantullut Heidfeld ottivat palkintopallisijat. Millä muulla autolla tämä kaksikko olisi ollut pallilla? Moni spekuloi että Kubica olisi voittanut tällä autolla kisan.

Silmiini näytti siltä, että tallin johto ei uskonut kuljettajiinsa ja säästi kehitystyörahat. Lisäksi resursseja sitoi nopeuden noston sijaan tehty työ tulipalojen ehkäisemiseksi.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Lotus-Renault auto oli minun silmääni erittäin nopea kauden alussa innovatiivisen pakoputkiratkaisunsa vuoksi.
Olen samoilla linjoilla. Auto oli alkukaudesta varsin nopea ja mahdollisesti pitkälti pakoputkivirityksensä ansiosta. Rajoitukset moottorikarttoihin taisivat rokottaa Renault'n vauhtia paljon enemmän kuin muita.

ps. Lotus Renault GP:n auto ei ollut Lotus-Renault (sellaista ajatti Team Lotus) vaan pelkkä Renault.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Olen samoilla linjoilla. Auto oli alkukaudesta varsin nopea ja mahdollisesti pitkälti pakoputkivirityksensä ansiosta. Rajoitukset moottorikarttoihin taisivat rokottaa Renault'n vauhtia paljon enemmän kuin muita.
Ja tuo pakoputkiviritys toimi huonosti hitaissa mutkissa.

Tallin suorituskyky eri radoilla vaihteli suuresti kauden aikana. Ainakin jaottelulla nopeat ja hitaat radat löytyy isojakin eroja.
 

ikuinen kakkonen

Foorumin konkari
Liittynyt
5.11.2011
Viestit
1934
Sijainti
Vyborg
Vaikka Renault ei kauden edetessä ollut niitä nopeampia autoja niin silti joku huippukuski olisi saanut irti autosta paljon enemän kuin mitä Petrov Heidfeld olisi parhaimmillansa pystynnyt taidollansa.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18370
http://www.ts.fi/moottoriurheilu/f1/283982.html
Bergeriä kositaan Lotus-konsultiksi

Turun Sanomat 1.12.2011 09:45:42

Varikkohuhuissa pääsponsori Lotus Carsin uumoillaan lunastavan tämän kauden Renault -talli sijoitusyhtiö Genii Capitalilta. Tallipäällikkö Eric Boullierin huhutaan olevan jättämässä tehtävänsä.

Italialainen Gazzetta dello Sport -urheilulehti kirjoitti, että Lotuksen konsultiksi kosiskellaan Gerhard Bergeriä. Kokenut Dave Ryan oli tiimin mukana jo Brasiliassa.

Tiimin nykyinen omistaja Gerard Lopez vakuutti Räikkösen sopimusta julkistaessaan, että suomalaiskuskin hankinta oli vasta ensimmäinen yksi monista edistysaskeleista, joita tehdään uuden menestysketjun luomiseksi.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös