Lotus Renault GP (Renault kaudella 2011)

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Ihan kohtuu hienohan toikin väritys on, vaikea sitä silti Lotukseksi mieltää.
Ennakkokuvissa tässä taannoin näytti kyllä hienommalta. Nyt ei näytä enää edes hienolta jostain syystä. No, hyvä niin, kun kerran on vale-Lotus kyseessä, eli tässä tapauksessa Renault.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2682
Ihan kivalta näyttää minusta tuo Lotus Renaultin väritys, ainakin keinovaloissa. Saa sitten nähdä pitääkö väritys tyylikkyytensä auringonvalossakin.

Toisaalta eipä tässä värityksessä taida olla kovin isoja muutoksia siihen kuukausi sitten julkaistuun ennakkokuvaan verrattuna, joten värityksen erillinen esittely viime kauden autossa menee kyllä puhtaasti Group Lotuksen markkinoinnin piikkiin. Faneja kiinnostanee kuitenkin paljon enemmän ensi kauden uuden Lotus Renault-auton näkeminen, mutta sitä joudutaan vielä odottelemaan.
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Alkoiko kaupallisuus pilata F1:ä jo silloin kun ensimmäiset sponsoritarrat ilmestyivät autoihin? Nykytilanne on kenties vain tähän astisen kehityksen kärjistymä. :doubtful: :dunno: Money talks... :cool:
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Jep. Ranskalainen autonvalmistaja ajaa brittilisenssillä, ja auto yrittää olla malesialainen automerkki. :eek:
Lotus ei todellakaan yritä olla malesialainen automerkki. Tiimi puolestaan on brittiläinen, vaikka sen voissa paistaisi ja Benettonin rääsyihin kietoisi.
Canukki sanoi:
Nääh, onhan noita kauniimpiakin autoja nähty.
Varmasti on. Vuoden 2009 sääntömuutosten jälkeen tosin mitään ykköstä ei ole voinut kauniiksi sanoa, joten siihen suhteutettuna Lotus Renault GP:n väritys on yllättävän onnistunut. Nyt jäädään vain odottamaan miten se uuden auton ympärille taipuu.
Calvin sanoi:
Nyt ei näytä enää edes hienolta jostain syystä. No, hyvä niin, kun kerran on vale-Lotus kyseessä
Puhutaanpa asioista niiden oikeilla nimillä: Chapmanin Lotuksen tukema Lotus Renault GP ei ole mikään vale-Lotus. Heillä näemmä on myös ACBC:n hattu, joka tekee aina Lotuksesta aidon:

 

Porttilan Laki

Well-known member
Liittynyt
27.2.2006
Viestit
555
Mitähän tuosta Ranskalassa tykätään.

Jos Ferrari muuttaisi lisenssinsä Britteihin ja Ferrarin voittaessa soitettaisiin God Save the Queen, voin kuvitella mellakat ja maailmanlopun meiningin Maranellossa...

Aika surkuhupaisaa meininkiä kaiken kaikkiaan.
Toisaalta tällä Lotus Renaultilla on vähän enemmän siteitä Iso-Britanniaan kuin Ferrarilla. Toleman (1981-1985) ja Benetton (1986-1995) olivat brittitalleja, ja Renaultin F1-tiimin päämajakin sijaitsee Enstonessa.

Alkoiko kaupallisuus pilata F1:ä jo silloin kun ensimmäiset sponsoritarrat ilmestyivät autoihin? Nykytilanne on kenties vain tähän astisen kehityksen kärjistymä. :doubtful: :dunno: Money talks... :cool:
Ja sponsoritarratkin on Lotuksen syytä. ;)
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Ja sponsoritarratkin on Lotuksen syytä. ;)
-Tiedän ja Lotus oli myös 1. joka uhrasi kansallisvärityksensä tupakkasponsorille.
Mikä sitten F1-maailmaasa on rahalla ostettavissa ja mikä ei?
Saiko Lotus-Renaultkin Chapmanin pojan riveihinsä rahalla?
Clivellä on kuitenkin melkoinen tunneside Lotus Carsiin oli se sitten vain sponsorina tai ihka omana tallinaan F1:ssä. :dunno:
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
No, eihän Roomaakaan rakennettu yhdessä päivässä. :wink:
Kesti hiukan, mutta tyhjästä rakennettiin kuitenkin, eikä ostettu Milanoa ja nimetty sitä Rooma-Milanoksi, kun ei huvita omaa kaupunkia väsätä. :D
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
No, eihän Roomaakaan rakennettu yhdessä päivässä. :wink:
Katsellaan nyt loppuuko suurisuuntaisilta suunnitelmilta rahat ja luotto ennen kuin ostoon asti päästään. Hieman arveluttavaa, että samalla kun toinen käsi syytää rahaa ykkösiin, toinen käsi kerjää sitä lisää hallitukselta.
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Autoteollisuudessa onkin hyödynnettävä usein valmiita ratkaisuja ainakin aluksi.
Esim:

Colin Chapmankaan ei "viitsinyt" rakentaa ensimmäistä autoaan tyhjästä vaan teki vähän tuninkia Austin 7:aan:
http://en.wikipedia.org/wiki/Lotus_Mark_I
-Oliko tämä sitten mikään "oikea Lotus"? :dunno:

Samoin Enzokin aluksi vain maalaili virittämiensä Alfa-Romeoiden kylkiin Maranellon oreja.
-Olivatko nämäkin jotain "piraatti-ferrareita"? :doubtful:
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Autoteollisuudessa onkin hyödynnettävä usein valmiita ratkaisuja ainakin aluksi.
Esim:

Colin Chapmankaan ei "viitsinyt" rakentaa ensimmäistä autoaan tyhjästä vaan teki vähän tuninkia Austin 7:aan:
http://en.wikipedia.org/wiki/Lotus_Mark_I
-Oliko tämä sitten mikään "oikea Lotus"? :dunno:

Samoin Enzokin aluksi vain maalaili virittämiensä Alfa-Romeoiden kylkiin Maranellon oreja.
-Olivatko nämäkin jotain "piraatti-ferrareita"? :doubtful:
Ainakin Ferrari lopetti noiden Alfojen tuunaamisen kun taas Lotus vielä 90-luvulla myi Ooppeleitakin Lotuksina. :rolleyes:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Colin Chapmankaan ei "viitsinyt" rakentaa ensimmäistä autoaan tyhjästä vaan teki vähän tuninkia Austin 7:aan:
http://en.wikipedia.org/wiki/Lotus_Mark_I
-Oliko tämä sitten mikään "oikea Lotus"? :dunno:

Samoin Enzokin aluksi vain maalaili virittämiensä Alfa-Romeoiden kylkiin Maranellon oreja.
-Olivatko nämäkin jotain "piraatti-ferrareita"? :doubtful:
Oletettavasti Colin ja Enzo kilpailuttivat omistamiaan autoja. Lotus Mark I oli Lotus, jossa vain käytettiin osin toisesta autosta otettuja osia, mutta Alfa Romeo toki ei ollut Ferrari. Tässä kuitenkin nyt puhutaan kahdesta eri asiasta, tallista ja autoista. Colin ja Enzo itse kilpailuttivat noita autojaan, Group Lotus vain maksaa muille jotta nämä ajattaisivat tekemiään autoja.
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
No kuten jo totesin nykyään F1-tallit tanssivat nykyisin sponsoriensa tahdissa.
Alkup. Team Lotuskaan ei toki siinä mielessä ollut Ferrarin veroinen talli, koska ei tietääkseni tehnyt yhtään omaa F1-moottoria, vaan hyödynsi toisten tekeleitä. McLaren on pyrkinyt tuolle tasolle ja toivon mukaan turbojen tullessa siirtyy omaan moottoriin. :rolleyes:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
-Oliko tämä sitten mikään "oikea Lotus"? :dunno:
Ei täysi-lotus, mutta toki sitä voidaan Lotukseksi kutsua koska he sen kehittivät/rakensivat viimeiseen muotoonsa.
Vähän sama kuin Lotus Omega, Lotus muutti sitä niin paljon että voidaan jo puhua Lotuksesta.
(IMHO)

Kuten jo aiemmin oon todennut, Lotus-Renault olisi (ainakin itselle) enempi Lotus mikäli tosissaan alkaisivat itse hoitamaan sitä tiimiä.
(eihän Chapmankaan maksanut pelkästään nimeään tuohon Mark I:n kylkeen vaan oikeasti oli mukana rakentamassa autosta sellaisen mikä siitä sitten tuli)

OK, Benettonin ja Renaultin juuret, mutta että nyt yrittäisivät sitten täysillä kun kerran halua F1-luokkaan on.
Toki vielä parempi olisi mikäli saisivat oikeudet Team Lotus-nimeen, mutta koska se kiista nyt venyy kesään ainakin, niin pakko on todeta että team joka itse rakentaa autot Lotuksena, ON mielestäni Lotus.
Ja toivon olevan jatkossakin.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
No kuten jo totesin nykyään F1-tallit tanssivat nykyisin sponsoriensa tahdissa.
Niin, osa tanssii, osa ei. Santander kyllä tanssittaa Eurojensa tahdissa mutta Lotushan taas ei, ovat jo ilmoittaneet etteivät osallistu tiimin pyörittämiseen.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös