DTM 2011

Jarppi

The Trulli Train
Liittynyt
30.4.2010
Viestit
1411
Sijainti
Home

Miguel Molina nappasi Hockhenheimringillä paalupaikan vuoden viimeisessä aika-ajossa.

Lähtöruudukko:
1. Miguel Molina Abt Audi 1m32.717s
2. Jamie Green HWA Mercedes 1m32.920s + 0.203s
3. Martin Tomczyk Phoenix Audi 1m33.039s + 0.322s
4. Mike Rockenfeller Abt Audi 1m33.510s + 0.793s
5. Timo Scheider Abt Audi 1m32.883s Q3
6. Bruno Spengler HWA Mercedes 1m32.922s Q3
7. Gary Paffett HWA Mercedes 1m33.103s Q3
8. Oliver Jarvis Abt Audi 1m33.188s Q3
9. Filipe Albuquerque Rosberg Audi 1m33.085s Q2
10. Mattias Ekstrom Abt Audi 1m33.103s Q2
11. Edoardo Mortara Rosberg Audi 1m33.144s Q2
12. Christian Vietoris Persson Mercedes 1m33.172s Q2
13. Ralf Schumacher HWA Mercedes 1m33.352s Q2
14. Renger van der Zande Persson Mercedes 1m33.617s Q2
15. Maro Engel Mucke Mercedes 1m33.539s Q1
16. David Coulthard Mucke Mercedes 1m33.761s Q1
17. Susie Wolff Persson Mercedes 1m33.930s Q1
18. Rahel Frey Phoenix Audi 1m34.090s Q1
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472

Mercedes-Benz kuljettaja Jamie Green otti kauden avausvoittonsa Hockenheimringin päätöskisassa. Hallitseva mestari Audi kuljettaja Martin Tomczyk oli toinen ja paalulta startannut Miguel Molina kolmas. Tiimimestaruuden nappasi Audi Sport Team Abt Sportsline.

Tähän päättyi DTM kausi 2011.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Tähän päättyi DTM kausi 2011.
Jännittävää.

Kaudessa on ollut tapana seurata tätä karavaania aina 1-2 kisan verran, siis silloin "kun ei mitään muutakaan tule". Tällä kaudella uhrikseni joutui Brandsin sadekilpailu, ja... voi jeesus, eihän se miksikään ole muuttunut, supportina kieppuvaa Scirocco Cupiakin on vähemmän unettavaa seurata. Edelleen, kuskit ovat oikein nimekkäitä ja "vakioauto"-prototkin jollain hyvin hyvin hyvin kaukaisella tavalla viehättäviä, mutta loppujen lopuksi tuntuu kuin katsoisi curlingottelua Indonesian ja Papua-Uusi Guinean välillä.
 

rikke

Well-known member
Liittynyt
6.4.2009
Viestit
276
Heräsi kiinnostus nähdä JJ:tä tositoimissa lähetyksessä. Ei kellään olisi videota tai vastaavaa uppia esimerkiksi youtubeen kisasta/analyyseista? Entäpä miten mielestänne parivaljakko suoriutui selostuksesta.
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Edelleen, kuskit ovat oikein nimekkäitä ja "vakioauto"-prototkin jollain hyvin hyvin hyvin kaukaisella tavalla viehättäviä, mutta loppujen lopuksi tuntuu kuin katsoisi curlingottelua Indonesian ja Papua-Uusi Guinean välillä.
Sitähän tuo oli jo ITC-aikakaudella.

Vaikka olettaisi lasikuidun olevan halvempaa korjata kuin peltiä oikoa, niin valitettavasti DTM hävitti jotain olennaista kun A-ryhmän kalustosta luovuttiin. BTCC jatkoi muutaman kauden DTM:n viitoittamalla tiellä menestyksekkäästi, mutta meni sitten kuihtumaan. WTCC:stä odotin paljon, mutta ilmeisesti sääntöjä ei ole saatu riittävän tasapuolisiksi, jotta autotehtaita kiinnostaisi.
 

Krikke

Yleinen höntsäilijä
Liittynyt
25.1.2006
Viestit
755
Sijainti
Selostuskopin katossa
Heräsi kiinnostus nähdä JJ:tä tositoimissa lähetyksessä. Ei kellään olisi videota tai vastaavaa uppia esimerkiksi youtubeen kisasta/analyyseista? Entäpä miten mielestänne parivaljakko suoriutui selostuksesta.
Videolta vasta näin jälkikäteen katsottuna kisa itsessään oli tylsä kuin mikä (mikä paria poikkeusta lukuunottamatta oli kauden trendi), joten selostajilla oli omat ongelmansa selostuksen tuottamisessa.

"Alkuanalyysit" oli lähinnä perusjaarittelua, jossa käytiin insertin kanssa läpi suomalaisten menneisyys sarjassa ja muutamalla sanalla itse DTM-kaudesta. Jotain ajatuksia myös tulevasta miehet vaihtoivat... JJ:n ulkonäkö oli kyllä muuttunut aikas paljon sitten Kanadan 2010.

Selostuksesta nyt ei mitään kummempia. Kyllönen oli ihan normaali, hukassa oleva hehkuttaja. Mutta ehdottomasti parempi kuin F1-veneiden selostuksessa! JJ oli ihan hyvässä vedossa näin äänellisesti, ainakin puhetta välittyi entiseen tapaan ja pari ihan viisasta ajatustakin heitti. Tähän hätään en muista "pelattiinko peliä" kisan aikana kertaakaan... Kisan ollessa sellainen kuin oli miehet keskittyivät puhumaan myös paljon muustakin moottoriurheilusta, muistaakseni Kimistä ja formuloista tuli aika kauan keskustelua.
 

Nordschleife

Well-known member
Liittynyt
9.3.2004
Viestit
535
nyt se on varmaa, Spengler Bemulle.
Audilla 8, Mesellä 8 ja Bemulla 6 autoa 2012. Suomalaisia ei näissä karkeloissa nähdä.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
nyt se on varmaa, Spengler Bemulle.
Audilla 8, Mesellä 8 ja Bemulla 6 autoa 2012. Suomalaisia ei näissä karkeloissa nähdä.
Eipä niin, koska lähinnä Häkkinen tai Räikkönen olisivat riittävän mielenkiintoisia nimiä. Emma Kimiläinen oli joskus tyrkyllä, mutta testituloksista huolimatta Suomi ei ollut riittävän merkittävä markkina-alue, joten tilalle pestattiin muistaakseni joku epsanjalainen nevö-höörd.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Emma Kimiläinen oli joskus tyrkyllä, mutta testituloksista huolimatta Suomi ei ollut riittävän merkittävä markkina-alue, joten tilalle pestattiin muistaakseni joku epsanjalainen nevö-höörd.
Eikös sen paikan silloin vienyt Katherine Legge? Ei ihan "nevö-höörd" jos yhtään oli Ameriikan sarjoja seurannut.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472
Emma Kimiläinen oli joskus tyrkyllä, mutta testituloksista huolimatta Suomi ei ollut riittävän merkittävä markkina-alue, joten tilalle pestattiin muistaakseni joku epsanjalainen nevö-höörd.
Olihan siellä myös "tyrkyllä" Mika Mäki, joka kertaalleen testasi ABT-tiimin autoa Espanjan Almeiran radalla, yhdessä viiden muun kuljettajan kanssa ja oli testien toiseksi nopein mutta tiimipaikkaa ei auennut.
 

Nordschleife

Well-known member
Liittynyt
9.3.2004
Viestit
535
Olihan siellä myös "tyrkyllä" Mika Mäki, joka kertaalleen testasi ABT-tiimin autoa Espanjan Almeiran radalla, yhdessä viiden muun kuljettajan kanssa ja oli testien toiseksi nopein mutta tiimipaikkaa ei auennut.
Suomalaisella moottoriurheilulla menee vähän kuin suomalaisella jalkapallolla. Kummatkin vähän aallonpohjassa. Vanhempi todella hyvä ikäluokka lopettelemassa ja junnut vielä kehitysvaiheessa. Koppiautoeksperttejä ei tahdo löytyä mistään, eikä voi edes puhua koppiautokulttuurista. Sitä tulee ihan kateelliseksi, kun katsoo ruotsalaisten koppiautokuskien edesottoja.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Niin, mutta onhan tuolla Vilander puolustamassa kunniaamme Ferrarin tehdaskuskina AFC:n että Risin leivissä. Sääli ettei useinkaan saa ansaitsemaansa huomiota, sillä ei täällä monikaan voi ylpistellä samanlaisilla meriiteillä ja pysteillä mitä Toni on parissa hassussa vuodessa saanut Le Mansista & alasarjoistaan (ja wanhasta FIA GT:stä).

Tosin nyt pesti ALMS:ssä voi olla vaakalaudalla, kun huhujen mukaan Risi suunnittelee potkivansa jomman kumman nykyisistä vakikuskeistaan pihalle.
 
Viimeksi muokattu:

Nordschleife

Well-known member
Liittynyt
9.3.2004
Viestit
535
Luita murtunut, autoja palanut. Kaikki kuskit kuitenkin palanneet takaisin radalle.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Yksi pahimmista kolareista tapahtui Nürburgringin GP-radalla 1992. John Winter ajoi radalle spinnanneen Fritz Kreutzpointnerin bemarin kylkeen juuri kuskin kohdalle.

E30-korin bemari on melko pieni auto, joten ohjaamo koki suuren muodonmuutoksen ja oli ihme, että Fritz jäi henkiin.

Tämä Klaus Ludwigin ja Armin Hahnen kolari vuodelta 1989 on kuitenkin ehkä se onnekkain kolari. Törmäys tapahtui repsikan kulmat vastakkain, eikä kuljettajan puoli.
 
Ylös