Williams Grand Prix Engineering kaudella 2011

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
14.2 sanoi:
Sam Michael: Nothing was going to stop us from doing over 100 laps today! After limited running up to now, we concentrated on setup and long runs. Rubens was trying various things to learn about the Pirelli tyres - some worked, some didn't. Now we’ve also gathered some data on the Pirelli wet tyre after a small shower at the end of the session. At the next test we will also have KERS back on the car as we ran without it today. We did suffer from a hydraulic leak during the middle of the day but overall, it's encouraging that we've had no major fundamental failures on the car – especially considering how tight the package is. All of the faults that have been causing our downtime in the recent days are small things that systems will quickly put right.

Rubens Barrichello:
We completed some long runs today and looked at trying some different things on the car. This morning was also the first time we could run a few new sets of tyres and get some momentum. The car performed as it should do so I am happy with that. The day went with minor problems, but we have some good direction and it is great to get some more mileage on the car

Willun kierrosmääriä testeistä tähän asti:

Valencia 1 - 78
Valencia 2 - 79
Valencia 3 - 101
Jerez 1 - 14
Jerez 2 - 37
Jerez 3 - 99
Jerez 4 - 103

En tiedä onko sattumaa, kun testien tähän mennessä paras (PR) kierrosaika ja -määrä saavutettiin ilman kerssiä. Johan sen ja muiden pikkuongelmien kanssa on saatukin jo painittua. Pidemmillä kisastimulaatiovedoilla tänään 1.26-29 aikoja.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Juttua Willyn persustasta...
Edellä jo ollut kuva sopii hyvin tähän kaveriks.

F1.com sanoi:
The Williams FW33 has the lowest rear end (2) of all the new cars - lower even than Red Bull's RB7 - due to very compact packaging of the gearbox and differential. So low are they in fact that the driveshaft angle is the greatest ever seen, at around 14° (6-7° is normally considered the maximum limit for this component). Williams spent a lot of time developing and testing this solution before introducing it to the new project. Indeed, the whole rear of the FW33 is innovative - witness the unique pick-up point for the suspension's top wishbone, mounted directly on the central rear wing pillar. Williams have also followed the trend for a pull rod rear suspension layout for 2011. Only Ferrari, Sauber (with the Ferrari gearbox), Virgin and HRT have kept a push-rod layout.
Vetotankojousitus on tosiaan suosiossa tällä kaudella (talleista 8/12).
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Uus kuvakulma auton perästä.


On kyllä hullun näkönen viritys.
Ja jäähdytysilmojen poistoaukot on "hukassa" (ei kovin selviä/suuria aukkoja siis)...
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18217
Williams teki Renaultit ja otti vanhan tuppakavärityksensä, tosin pienemmässä mittakaavassa kuin JPS Renault.
 

Suggestiivi

Kusihousunörtti
Liittynyt
4.10.2009
Viestit
1050
Sininen sais olla kyllä vaaleampi, muuten on kyllä huikean hieno.
 

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405


Olisi tuo väritys voinut olla lähempänäkin Rothmans-livereetä.

 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
Tuo keula voisi olla vaan parempi niin sitten kokonaisuus olisi loistava.
 
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
Lisätään vielä että mun mielestä tuo on jopa hienompi kuin Augustin vertailuksi tarjoama Rothmans-Williams. 1994 versiota ei mielestäni voita kuitenkaan.

Kumpi noista ylläesitetyistä vaihtoehdoista on muuten käytössä, vai kummatkin, eri kuskeille omat?
 

Rogue

Jää(telö)mies
Liittynyt
30.7.2009
Viestit
1203
Sijainti
Banned
Todella nätti livree on Williamsin FW33-autossa - Lotus Renaultin ohella yksi hienoimpia alkavalle kaudelle.
Toivotaan, että kulkupuoltakin löytyy..

Olisi mukava nähdä Williams taistelemassa voitoista taas vuosien tauon jälkeen.
Mutta nähtäväksi jää, toivossa on hyvä elää :thumbup:
 

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
Päivänvalossa FW33 näyttää vielä upeemmalta.



Tosin olen edelleen sitä mieltä, että tuo keulanpäällinen olisi saanut olla kuin Rothmans-livreissä.

Toivottavasti Kanadan viranomaiset eivät muuten ala kovistelemaan Willya kuten LRGP:tä.
 

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
:ahem:

Tosin noi keulan etuosan valkoset viivat vähän risoo. Voisi olla välistäkin valkoinen, tai sitten viivat pois.
Kieltämättä nuo etuosan vaikoiset viivat, joita ei Rothmans-livereessä ollut, rikkovat värityksen ideaa.
 
Ylös