Scuderia Ferrari kaudella 2011

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Leo

User
Liittynyt
14.1.2008
Viestit
530
Sijainti
Location
autosport:
In the clip, Smedley is heard to say to Massa: "Hold Hamilton as much as we can. Destroy his race as much as we can. Come on, boy..."

Rob Smedley on muutenkin puhunut typeryyksiä radioon, mutta tämä on jo huippu. Keskittyvät Massan kanssa varsin vääriin asioihin, eikä noita tilanteita pitäisi ottaa henkilökohtaisesti. Ei kovin ammattimaiselta touhu vaikuta.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
autosport:
In the clip, Smedley is heard to say to Massa: "Hold Hamilton as much as we can. Destroy his race as much as we can. Come on, boy..."

Rob Smedley on muutenkin puhunut typeryyksiä radioon, mutta tämä on jo huippu. Keskittyvät Massan kanssa varsin vääriin asioihin, eikä noita tilanteita pitäisi ottaa henkilökohtaisesti. Ei kovin ammattimaiselta touhu vaikuta.
Laitoin jo tuosta kisaketjuun, kun on nimenomaan Singaporen kisatapahtumista kyse.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4336
http://www.sportti.com/uutinen.asp?CAT=1-1&ID=204111

" D´Orey pitää varmana, että Rubens Barrichellon autoa hidastettiin 2000-luvun alkupuolella, jotta hän ei pääsisi liian lähelle Michael Schumacherin tasoa. Samaa periaatetta toteutetaan Felipe Massan autossa, jotta tämä ei pystyisi voittamaan Fernando Alonsoa" Mjaa a.....totta tai ei,kukapa tietää.
Ei tuossa mitään uutta. F1:kin on erittäin kovaa ja häikälemätöntä bisnestä jossa vastustajat ja aseman uhkaajat eliminoidaan hinnasta tai keinoista välittämättä. Alonson tapauksessa hän on Briatoren tuote johon on sijoitettu miljoonia ja jostakin rahat on saatava takaisin, Trulli ja muut Alonson tallikaverit ovat tämän saaneet huomata, Trulli oli liian nopea ja hän sai tylysti väistyä suunnitelman tieltä. Tämän pelin pelaaminen oli vain varsinaisen helppoa Briatoren toimiessa tallipäällikkönä Renaultilla.

Myös Saloa hidastettiin Unkarissa silloin kun hän Shumia tuurasi, autossa oli kaikki lisäpainot ja max. bensalasti aika-ajossa jottei tulokset ole liian hyviä(aika-ajossa oltiinkin jonon perällä), koska Saksan menestyksen jälkeen(2. sija ja luovutettu voitto Irvinelle) Phil Morris oli kysynyt että miksi he maksavat Shumille satojamiljoonia kun Salo tekee saman muutamalla sadalla tuhannella. Salo kertoi haastattelussa että hän tietää mikä autossa on vikana muttei voi kertoa sitä medialle, palkintona vaikenemisesta tilille oli tullut pari milliä, Ferrari pihassa + ikuinen paikka Ferrari perheessä jonka ajotehtävissä hän on tehnyt tiliä F1-uran jälkeen. Vähän niinkuin mafia hengessä... :D
 

Teoderik

Banned
Liittynyt
14.12.2008
Viestit
1032
autosport:
In the clip, Smedley is heard to say to Massa: "Hold Hamilton as much as we can. Destroy his race as much as we can. Come on, boy..."

Rob Smedley on muutenkin puhunut typeryyksiä radioon, mutta tämä on jo huippu. Keskittyvät Massan kanssa varsin vääriin asioihin, eikä noita tilanteita pitäisi ottaa henkilökohtaisesti. Ei kovin ammattimaiselta touhu vaikuta.
Tuon moraalia voi toki pohtia, mutta silti aivan sallittuahan tuokin on. Ohi ei ole pakko päästää, kunhan ei sääntöjä riko esim. liialla peippailulla, ja täysillä ei ole pakko ajaa. Itse asiassa tuo nimenomaan vaikuttaa ammattimaiselta, enemmänkin kuin urheilulliselta.

EDIT: Ja edelleenkin, Hämis itse tunaroi ajamalla Massaa päin.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Tuon moraalia voi toki pohtia, mutta silti aivan sallittuahan tuokin on. Ohi ei ole pakko päästää, kunhan ei sääntöjä riko esim. liialla peippailulla, ja täysillä ei ole pakko ajaa. Itse asiassa tuo nimenomaan vaikuttaa ammattimaiselta, enemmänkin kuin urheilulliselta.

EDIT: Ja edelleenkin, Hämis itse tunaroi ajamalla Massaa päin.
Komp. Niin kuin Schumi Monzassa. Peitellään sen mitä pystytään.
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Myös Saloa hidastettiin Unkarissa silloin kun hän Shumia tuurasi, autossa oli kaikki lisäpainot ja max. bensalasti aika-ajossa jottei tulokset ole liian hyviä(aika-ajossa oltiinkin jonon perällä), koska Saksan menestyksen jälkeen(2. sija ja luovutettu voitto Irvinelle) Phil Morris oli kysynyt että miksi he maksavat Shumille satojamiljoonia kun Salo tekee saman muutamalla sadalla tuhannella. Salo kertoi haastattelussa että hän tietää mikä autossa on vikana muttei voi kertoa sitä medialle, palkintona vaikenemisesta tilille oli tullut pari milliä, Ferrari pihassa + ikuinen paikka Ferrari perheessä jonka ajotehtävissä hän on tehnyt tiliä F1-uran jälkeen. Vähän niinkuin mafia hengessä... :D
Saloa siis kannatti hidastaa Unkarissa, mutta muilla radoilla ei? Tästä olisi mielenkiintoista kuulla lisää.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Näki minkä? Ferrarin parantuneesta vauhdista kertonut podiumputki alkoi Saksasta (Massa) ja jatkui sitten neljä kisaa Kimin toimesta (Unkari-Eurooppaa-Belgia-Italia). Ja sitten zädäm!, oltiin taas poissa kärkikahinoista.
Paitti että Massan podium tuli lahjana, kun taas Kimi ihan ajoi podiumille. Massa sai kaksi hyvää tulosta ennen loukkaantumistaan lahjana muilta kuskeilta jotka ajoivat sopivasti ristiin. Ei se Massan vauhti mitään erikoista noissa kisoissa ollut eikä sillä vauhdilla podiumille oltaisi päästy. Kyllä Ferrarin/Kimin vauhti vaan kummasti kasvoi kun Massa oli poissa kuvioista. Vaikea sanoa onko todella kyseessä se, että Ferrari tahallaan hidastaa toista kuljettajaansa (esim. poliittisista tai taloudellisista syistä - joo niitä on muitakin kuin valmistajien mestaruussarjan kautta tulevat rahat), mutta mahdotonta se ei ole, varsinkaan tämän tallin kohdalla joka on tunnettu selkärangattomuudesta.

Jotenkin jo tympäisee aina jauhaa näitä samoja juttuja, mutta kun Ferrari TAAS antaa siihen todella paljon aihetta, niin pakkohan se on. Aikamoinen rimanalitus jälleen Ferrarilta käyttää Massaa kisassa hidasteena jotta kultapoju näyttäisi taas mahdollisimman hyvältä. Kertoo myös siitä että Massaa on turha käyttää minään mittatikkuna, ei hänellä ole tallissa enää todellista virkaa kuljettajana.

Hypoteesini siitä, että urheilullisuus ja Ferrari ovat toisensa poissulkevia asioita näyttää saavan vahvistuksen.
 
Viimeksi muokattu:

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3786
Saloa siis kannatti hidastaa Unkarissa, mutta muilla radoilla ei? Tästä olisi mielenkiintoista kuulla lisää.
Itse muisten lukeneeni että Salon auton runko oli rikki ???

Eikös loppukautta varten molemmat kuskit valitelleet silloin pidon puutetta, joka "zadam" korjaantui kun Schumi tuli ajamaan? :D

Ei vaan, eiköhän oikeasti ollu kyse siitä että vkl meni persiilleen ja auto/kuskikombo ei sopinut radalle.

Paljon siellä joka tapauksessa on piilossa monelta kaudelta ja ei niistä varmaan ikinä varmuutta saada.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Runkohan osoittautui syyksi myös JJ Lehdon Benettonilla kokemaan´94 Kanadan fiaskoon.
Steve Matchett kertoi Benettonin kaudesta 1994 kertovassa kirjassaan, että vaikka runkovauriota epäiltiin, ei siitä löydetty koskaan mitään vikaa. Se kävi kaikissa mahdollisissa testeissä sekä tehtaalla että radalla (Schumacher ajoi vertailutestin toisen rungon kanssa) ja päätyi takaisin käyttöön Verstappenille tämän tuhottua monokokin Ranskan GP:n kolarissa.
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Steve Matchett kertoi Benettonin kaudesta 1994 kertovassa kirjassaan, että vaikka runkovauriota epäiltiin, ei siitä löydetty koskaan mitään vikaa. Se kävi kaikissa mahdollisissa testeissä sekä tehtaalla että radalla (Schumacher ajoi vertailutestin toisen rungon kanssa) ja päätyi takaisin käyttöön Verstappenille tämän tuhottua monokokin Ranskan GP:n kolarissa.
Kiitän korjauksesta.
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Massahan muistuttaa nykykunnossaan kärkitallien kuskeista eniten rollaattorilla köpöttelevää betoniporsasta tuolla, joten miksi ei valjastaa herraa siihen tarkoitukseen? Jollain tavalla brasilialaisen on uurastettava mittavan palkkashekin eteen. Jos kerran hyviä kisatuloksia ei tule, niin sitten painat dirty workia ykköskuskin puolesta. Ihan kuin tätä ei olisi koskaan ennen harrastettu Ferrari-McLaren -derbyssä (Coulthard BEL98, Schumacher MAL99 jne).
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2011/10/1408471/ferrari-pomo-ihmeissaan---vauhti-loytyi-kehitystyon-paatyttya

Ferrari-pomo ihmeissään – vauhti löytyi kehitystyön päätyttyä

Ferrarin tallipäällikkö Stefano Domenicali ei oikein osannut selittää, mistä Ferrari löysi Red Bullin päihittämiseen riittäneen vauhdin Japanin GP:ssä.

Ferrari-auto ei ole kehittynyt enää aikoihin, kun taas Red Bull toi uuden etusiiven vielä Japaniin. Silti Fernando Alonso ajoi Japanissa Sebastian Vettelin edellä toiseksi ja hävisi vain sekunnin McLarenin Jenson Buttonille.

- Minun ymmärtääkseni sekä McLaren että Red Bull ovat tuoneet joitain uusia osia pariin viime kisaan, joten ei ole täysin selvää, miten tämä on mahdollista. Siinä suhteessa meillä on hyvä perusta ja tämä tarkoittaa, että emme ole niin kovin kaukana, Domenicali hämmästeli Autosport.comin mukaan.

Ferrari jopa palasi Japanin GP:tä varten vanhemmanmallisiin osiin.

- Me toimme päivityksiä Belgiaan ja Italiaan toivoen niiden tuovan parannuksia, mutta valitettavasti ne olivat huononnuksia. Niinpä palasimme takaisin. Tämä on sama auto, joka oli Unkarissa, ja me olimme nyt sen kanssa hyvin lähellä autoa, joka voitti, Domenicali jatkoi hämmästelyään.

Autojen väliset erot tulevat downforcesta ja renkaiden hyödyntämisestä.

- Kahta osa-aluetta täytyy tutkia, jotta ymmärrämme kaiken ensi vuoden hyödyksi. Kyse on yhdistelmästä renkaiden vaikutusta, mikä on uutta jokaisen erilaisen rataolosuhteen ja radan pinnan osalta, ja pakokaasuvirtauksen vaikutusta, joka on aerodynamiikkapuolen pääosa-alue, Domenicali tietää.

MTV3
Tässähän tämä Ferrarin ongelma on ollut: ei ymmärretä autoa eikä saada siitä sen potentiaalia irti. Auto ON ollut nopea koko ajan, sillä olisi voinut taistella jokaisen kilpailun voitosta ja mestaruuksista, mutta koska talli on ihan pihalla eikä ymmärrä miksi auto on joskus nopea (ja muulloin ei), ei hommasta tule mitään. Tässä ei ole auttanut edes erään nimeltä mainitsemattoman kuljettajan väitetyt kyvyt auton kehittämisessä ja ymmärtämisessä. Niin kljlettajilta kuin insinööreiltäkin on pallo hukassa. Tältä pohjalta on turha odottaa menestystä jatkossakaan. Perustavalaatuisten asioiden täytyy muuttua ennen kuin johdonmukaista menestystä tulee. Vahingossa menestystä voi toki tulla, se on jopa todennäköistä niin kauan kuin auto itsessään on nopea kuten se on ollut parin kauden ajan.
 

Feretti

Well-known member
Liittynyt
3.7.2007
Viestit
678
Tässähän tämä Ferrarin ongelma on ollut: ei ymmärretä autoa eikä saada siitä sen potentiaalia irti. Auto ON ollut nopea koko ajan, sillä olisi voinut taistella jokaisen kilpailun voitosta ja mestaruuksista, mutta koska talli on ihan pihalla eikä ymmärrä miksi auto on joskus nopea (ja muulloin ei), ei hommasta tule mitään. Tässä ei ole auttanut edes erään nimeltä mainitsemattoman kuljettajan väitetyt kyvyt auton kehittämisessä ja ymmärtämisessä. Niin kljlettajilta kuin insinööreiltäkin on pallo hukassa. Tältä pohjalta on turha odottaa menestystä jatkossakaan. Perustavalaatuisten asioiden täytyy muuttua ennen kuin johdonmukaista menestystä tulee. Vahingossa menestystä voi toki tulla, se on jopa todennäköistä niin kauan kuin auto itsessään on nopea kuten se on ollut parin kauden ajan.
Eli aika perus insinööri työtä siis:D

Mut joo siis jos 2 kisavkonloppua menee tajutessa ettei päivitykset toimi niin kyllä pitää olla jollain osastolla aika paljon vialla.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
James Allenin taktiikka-analyysin mukaan renkaat ratkaisivat. Ferrari/Alonso oli kärkikolmikosta kaikkein hellin renkaille, mikä näkyi muita parempana vauhtina stinttien loppupuolella. Aerodynaamisesti tehokkain Red Bull kuluttaa renkaita eniten, mutta myös McLarenin rengaskulutus on kasvanut sen myötä kun autoa on saatu parannettua. Tehokkaampi pito syö renkaita enemmän.

Suzukan kaltainen paljon nopeita mutkia sisältävä rata on renkaille erityisen ankara korostaen niiden merkitystä. Lopuilla radoilla ne ei nousse niin merkittävään asemaan, joten tämä Ferrarin parantunut meno saattoi jäädä kertakokemukseksi. Toisaalta Koreassa ajetaan taas kahdella pehmeimmällä seoksella.
 
Viimeksi muokattu:

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4336
Ferrarilla painettiin paniikkinappia jo pari kisan jälkeen kauden alussa ja tästä seurasi se että autoon oli tuotava uusi osia kehitysosia vai "kehittämisen ilosta" miltei joka kisaa josta seurasi se että ymmärrys auton toimivuudesta katosi jonnekkin matkalle. Koska kauden aikana testaaminen ei ole enää mahdollista säännöistä johtuen ne pitää testa vajaalla tavalla perjantai harjoitussessiossa joka on ISO ongelma koska tallin pitää keskittyä myös rengas-, kisa ja taktiikkapuolen testaukseen samalla, lauantaina sitten tehdään pienen pieniä hienosäätöjä liittyen valittuun polkuun .

Aivan sama juttu kun Kimin kanssa aikanaan etujousituksen kanssa, vauhti parani välittömästi kun palattiin vanhaan aiemmin käytössä olleeseen jousitukseen jota ymmärrettiin paremmin.

Hukassa ollaan ja pahasti... :nope:
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös