Scuderia Ferrari kaudella 2011

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6699
Sijainti
Täällähä mä


Ferrari-tallin uuden F1-auton runko on läpäissyt Kansainvälisen autoliiton FIA:n pakollisen törmäystestin, italialaismedia kertoo.

Ferrari on turvautunut uuden ajokkinsa suunnittelussa radikaaleihin ratkaisuihin ja käyttänyt rungossa paljon kevyitä komposiittimateriaaleja. Törmäystestin onnistuminen heti ensimmäisellä yrittämällä olikin helpotus Aldo Costan johtamalle suunnitteluosastolle.

[mtv3]

Joskus muistan aiemmin lukeneeni , että pyrkivät radikaaleihin ratkaisuihin ensi vuoden autoa suunnitelllessa ja näin ovat näemmä tehneetkin.
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Hauska "lennokki" moottorikatteessa, mutta tuollainenhan siitä ei voi tulla jo siksikin, ettei moottorikate saa jatkua takasiipeen enää ensi kaudella. Jos tuo nyt härpäkkeet poistaneen sääntökohdan läpäisisi muutenkaan.
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Hauska "lennokki" moottorikatteessa, mutta tuollainenhan siitä ei voi tulla jo siksikin, ettei moottorikate saa jatkua takasiipeen enää ensi kaudella. Jos tuo nyt härpäkkeet poistaneen sääntökohdan läpäisisi muutenkaan.
Nuo härpäkkeethän "poistettiin" (todellisuudessa vain rajoitettiin kokoa) jo kaudeksi 2009 ja tietääkseni moottorikatteen eviä ei kielletty, vaan ainoastaan f-putki. Enkä noiden kuvien perusteella mene edes vannomaan onko tuo evä kiinni takasiivessä.
 
Viimeksi muokattu:

Haigi

Well-known member
Liittynyt
1.2.2008
Viestit
420
Sijainti
Lievestuore
Eiköhän tuo versio ole vielä kaukana siitä,mikä nähdään ensi kauden ensimmäisessä kisassa. :cool:
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Moottorikatteen ylipitkän selkäevän ja lennokin lisäksi myöskään takasiiven tuet eivät mahdu tuollaisina sääntöihin. Näitä piirroksiahan julkaistaan joka vuosi, eivätkä niissä esitetyt arvauksen yleensä osu kovinkaan hyvin kohdalleen.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18371
Ferrari julkistaa autonsa tammikuun lopussa MTV3

Ferrari julkistaa ensi kauden F1-autonsa tammikuun viimeisellä viikolla, kertoi talli verkkosivuillaan maanantaina.

Maranellossa huhkitaan täyttä päätä, jotta uusi ajokki olisi kunnossa testien alkaessa Valencian Ricardo Tormo -radalla helmikuun ensimmäinen päivä.

Viime kaudella kolmanneksi tallien MM-sarjassa päätyneen Ferrarin F1-kuskit Fernando Alonso ja Felipe Massa sekä MotoGP-kuljettaja Valentino Rossi tähdittävät italialaistallin perinteisiä talvipäiviä ensi viikolla Dolomiiteillä.
Muutakin tapahtunut Ferrarin suunnalla tänään: Kesken viime kauden Red Bulillta pois siirtynyt Neil Martin vahvistaa uutena kasvona Ferraria ja aiheessa mainitaan esim Pat Fry työ kuvasta.
 
Viimeksi muokattu:

turssi

Well-known member
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
885
Moottorikatteen ylipitkän selkäevän ja lennokin lisäksi myöskään takasiiven tuet eivät mahdu tuollaisina sääntöihin. Näitä piirroksiahan julkaistaan joka vuosi, eivätkä niissä esitetyt arvauksen yleensä osu kovinkaan hyvin kohdalleen.
Meikäläisen silmin etusiipi on 2010 rellusta, muu nokka 2010 red bullista, ilmanotto 2010 McLarenista ja perä sitten jostain vuoden 2050 maailmannäyttelyn konseptitaiteesta (paviljongit ensimmäistä kertaa kuussa, planeettamme ikiaikasella kiertolaisella).
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Muutakin tapahtunut Ferrarin suunnalla tänään: Kesken viime kauden Red Bulillta pois siirtynyt Neil Martin vahvistaa uutena kasvona Ferraria ja aiheessa mainitaan esim Pat Fry työ kuvasta.
Chris Dyer näköjään tipautetaan hommastaan pois ja Pat Fry tilalle. Dyer saa näköjään maksella Abu Dhabin mokasta.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18371
Chris Dyer näköjään tipautetaan hommastaan pois ja Pat Fry tilalle. Dyer saa näköjään maksella Abu Dhabin mokasta.
Niin ja tuossa Kulta hieman kertoilee:

Ferrarin taktinen johto siirtyy tietokonemiehille

Turun Sanomat 5.1 2011 22:59:43

Viimeinenkin Jean Todtin ja Michael Schumacherin kulta-aikojen jäänne – australialaisinsinööri Chris Dyer – poistuu Ferrarin johtoportaasta. 41-vuotias päätaktikko tekee tilaa McLarenilta kesällä värvätylle 46-vuotiaalle Pat Frylle ja Red Bullilta siirtyvälle 38-vuotiaalle Nei Martinille.

Dyer ylennettiin Grand Prix -viikonlopun strategiajohtoon viime vuoden alussa. Aiemmin taktiikoista vastannut Luca Baldisseri syrjäytettiin jo keväällä 2009, kun Ferrari tyri täysin Malesian sadekisan rengaspäätöksissä.

Baldisseri teki useampikin virheitä. Dyerille riitti yksi, joka oli mestaruuden kannalta sitten sitäkin räikeämpi. Dyer keskitti Abu Dhabin MM-finaalissa kaiken huomion sarjaa johtaneen Fernando Alonson ainoana uhkaajana pitämäänsä, kahdeksan pistettä vähemmän keränneeseen Mark Webberiin.

Kaikki Ferrarin simulaatiot ennen kisaa rakennettiin toimintamalleille, mitä tehdään Webberin mahdollisten sijoitusten mukaan.

Dyer unohti tyystin 15 pistettä Alonson takana finaaliin lähteneen Sebastian Vettelin, koska piti niin varmana espanjalaisen sijoittumista vähintään neljänneksi, mikä olisi riittänyt saksalaisen päihittämiseen MM-pisteissä.

Vaikka itse kisan aikana Alonson taktiikan operatiivinen toteuttaminen kuuluikin kilpainsinööri Andrea Stellalle, Dyer joutui kantamaan vastuun pahasta virhearvioinnista, mikä johti Vettelin mestaruuteen.

Jatkossa Ferrarin taktiikasta vastaa nuoremman polven strategi Martin, joka kuuluu tietokoneen avulla taktikoivaan ikäpolveen. Taktisiin ratkaisuihin vaikuttava tunnepuoli katoaa kokonaan Ferrarin varikkomuurilta.

Fry kantaa vastuun varikkotoiminnan organisoimisesta niin, että taktiset päätökset kulkevat ja toteutuvat vikkelästi.

Fry ja Martin toimivat yhdessä jo McLarenilla. He ovat tottuneet kiinteään tiimityöhön, mutta Ferrarilla lisärasitteeksi tulee myös valtava julkinen menestyspaine.

Dyer tuli Ferrarille Arrowsilta ja hän ehti voittaa kilpainsinöörinä vuosien 2003 ja 2004 maailmanmestaruudet Michael Schumacherin ja kauden 2007 mestaruuden Kimi Räikkösen kanssa.

Kilpainsinöörit
pitivät paikkansa


Ferrarin kuljettajat Fernando Alonso ja Felipe Massa jatkavat viime vuoden kilpainsinööriensä kanssa.

Stella toimii edelleen Alonson ja Rob Smedley Massan luottomiehenä. Smedleyn paikka oli uhattuna Hockenheimin tallimääräyskohun jälkeen, mutta Massalle halutaan taata täysi työrauha vaisun kauden jälkeen, mitä tutun kilpainsinöörin vaihtaminen olisi häirinnyt.

Ferrari järjestää ensi viikon alussa perinteiset lehdistöpäivänsä Madonna di Campigliossa. Silloin julkaistaan myös tämän vuoden uutuusauton esittelypäivä, joka sijoittuu tammikuun loppuun juuri ennen Valencian testiavausta.

Italialaislähteiden mukaan Ferrarin suunnittelussa on otettu runsaasti riskejä ja siksi auto saadaan kootuksi vasta viime hetkessä.
 

ice

Well-known member
Liittynyt
3.3.2009
Viestit
683
Jotenkin kuulostaa flopilta.. ISOJA riskejä, auto kasaan viime hetkellä, jne.. Tapahtuuko nyt se mitä on ennustettu, todella todella pitkä ajanjakso ilman mestaruuksia.. Jotenkin vaan tuntuu että italiaanoilla on kortit ihan sekasin ja pakassa ei ole jäljellä kuin mustapekkaa mustapekan jälkeen.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Aika perseestä,että mies joka on ollut tuntuva osa kolmeen Ferrarin viimeiseen kuljettajien mestaruuteen heitetään pihalle yhden virheen takia. Saa nähdä miten temperamenttinen italiaano kulttuuri ja laskeskelevan kylmä suhtautuminen kisailuun toimii yhdessä.
 

bbc454

Well-known member
Liittynyt
7.6.2010
Viestit
128
Hyvälle kuulostaa. Siellä kyllä todella halutaan että Failonso voittaa :D Mitkä sitten lienee oikeat eroamis syyt
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Jotenkin kuulostaa flopilta..
Jää nähtäväksi. Mulle tuli ekana mieleen McLarenin 2003 MP4-18 projekti, eli oli "pakko" ottaa iso harppaus kerralla autolla jotta voitettaisiin jälleen, ja sehän meni ihan mönkään. Veikkaisin että Ferrarilla mennään samaan ansaan nyt, mutta eihän sitä tiedä jos onni potkii ja homma toimiikin.
 

ZSpeed

Member
Liittynyt
4.1.2011
Viestit
24
Jää nähtäväksi. Mulle tuli ekana mieleen McLarenin 2003 MP4-18 projekti, eli oli "pakko" ottaa iso harppaus kerralla autolla jotta voitettaisiin jälleen, ja sehän meni ihan mönkään. Veikkaisin että Ferrarilla mennään samaan ansaan nyt, mutta eihän sitä tiedä jos onni potkii ja homma toimiikin.
Ferrarilla paketti toimi hyvin jo viime kaudella, eikä voitto jäänyt paljosta puuttumaan. Onhan tuossa hivenen ylireagoinnin makua, jos marginaalisen tappion vuoksi täytyisi laittaa kaikki uusiksi. Luulen että puheet on vaan suuria, ja taustalla kaikki jatkuu niinkuin ennenkin. Jotain pieniä muutoksia ja yksittäisiä motivaatio/tekosyyuhrilampaita lukuunottamatta. Autokaan tuskin on maatamullistavan dramaattinen. Kovasti varmaan tekevät töitä heikkouksiensa parantamiseksi, mutta aerodynamiikassa eivät enää viime vuosina ole olleet suunnannäyttäjän asemassa, joskaan eivät pelkälle kopiointiasteellekaan ajautuneet.
 

Capello

Well-known member
Liittynyt
25.8.2010
Viestit
352
Onpas hyvännäköinen auto ainakin noiden kuvien perusteella. Ilmeisesti Maranellossa on tehty töitä ns. helvetisti. Innolla odotan miltä tuo oikeasti näyttää :thumbup:.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18371
Kovasti varmaan tekevät töitä heikkouksiensa parantamiseksi, mutta aerodynamiikassa eivät enää viime vuosina ole olleet suunnannäyttäjän asemassa, joskaan eivät pelkälle kopiointiasteellekaan ajautuneet.
Tombazis myöntää ainakin että aerodynamiikassa on parantamisen varaa.

Ferrari haluaa lyödä Red Bullin aerodynamiikassa

Ferrari-tallin pääsuunnittelija Nikolas Tombazis myöntää, että italialaistallilla on Red Bull -talliin nähden eniten kirittävää autonsa aerodynamiikassa.

Red Bullin RB6-auto oli viime kaudella sarjan nopein, mikä myös Maranellossa avoimesti tunnustetaan.

- Etupäässä aerodynamiikan osalta automme ei ollut niin hyvä kuin Red Bullilla. Sen vuoksi olemme uusineet aerodynamiikkaosaston rakenteen, päivittäneet tuulitunnelimme ja käynnistäneet kunnianhimoisen kehitysohjelman, kertoi Tombazis saksalaiselle Sport Bild -lehdelle.

Fernando Alonso ajaa tallin uutta autoa ensimmäistä kertaa Valenciassa 1. helmikuuta.

- Odotamme varsin suurta askelta eteenpäin ensimmäisestä kisasta lähtien. Kokoonpanolla on paljon potentiaalia kehittyä, vakuutti Tombazis. (MTV3)
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös