Scuderia Ferrari kaudella 2011

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Ei Ferrari tai F1 ole riippuvaisia Santanderista, mutta Eurooppalainen tai jopa maailmanlaajuinen talouskriisi voisikin jo vaikuttaa F1:een. Autotehtaat ja sponsorit saattaisivat joutua vetäytymään sarjasta rahan säästämiseksi, tyyliin Honda, BMW, Toyota.
Nimenomaan näin. Olen itse pyöritellyt mielessäni mahdollisuutta että koko F1-sarja saattaa pahimmassa tapauksessa jättää jonkun kauden väliin tai ajaa vain tynkäkauden, ties millä talleilla ja vehkeillä, ehkä vanhalla kalustolla ja ilman autonvalmistajia. Siis jos todella shit hits the fan.

Voi olla että tallien on tulevaisuudessa yllättävän helppoa pysyä budjettikaton rajoissa...

Sorry kun menee off-topiciksi, en jatka enää tästä, näytti vain tulevan pientä keskustelua aiheesta ja ihan syystäkin koska Santander (joka on siis kytköksissä Ferrariiin, joka on topic) on varsin isossa roolissa tässä.
 

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
Nimenomaan näin. Olen itse pyöritellyt mielessäni mahdollisuutta että koko F1-sarja saattaa pahimmassa tapauksessa jättää jonkun kauden väliin tai ajaa vain tynkäkauden, ties millä talleilla ja vehkeillä, ehkä vanhalla kalustolla ja ilman autonvalmistajia. Siis jos todella shit hits the fan.

Voi olla että tallien on tulevaisuudessa yllättävän helppoa pysyä budjettikaton rajoissa...

Sorry kun menee off-topiciksi, en jatka enää tästä, näytti vain tulevan pientä keskustelua aiheesta ja ihan syystäkin koska Santander (joka on siis kytköksissä Ferrariiin, joka on topic) on varsin isossa roolissa tässä.
Kun ei Ferkusta taida olla uutisia, niin eipä tämä offtopikki vissiinkään pahemmin haittaa. Tuskimpa tässä on nyt pahempaa talouskriisiä tulossa kuin se joka pakotti Honda, etc. pois. Joitakin sponsseja saatta yrittää vetäytyä, ja jos emoyhtiö on merkittävä tallin toiminnan rahoittaja, niin silloin rahavaikeuksissa painivat emoyhtiöt saattavat vetää tallejaan pois. Mutta, jos esim. Red Bull olisi vaikeuksissa (ilmeisesti ei ole) niin luulen, että RBR saisi kuitenkin hyvin sponssituloja, kyllä sarjan parhaalle tallille sponssit löytyisi. Luulen, että jos Honda olisi ollut ennen '09 huipulla ja ollut lisäksi rahakas sponssisoppari, niin edelleenkin Honda olisi mukana.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3786
Ja luultavasti Toyota ja Bmw myös jos kausi 2009 olisi ollut parempi.

Paljon helpompi vetäytyä pois kun on taustalla huonoa menestystä ... ;)

Itse pelkään että paljon isompi romahdus kuin 2008 on tulossa, tulee karuna paluuna normaaliin, toivottavasti jo terveempään tilanteeseen taloudellisesti.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Niinpä. F1-tallien kannattaisi luopua kaikista pankkisponsoreista, ei vain Santanderista.
Miksi? Ne ovat melko hyviä maksajia jopa silloin, kun kyykkäävät, niitä kun ei päästetä kaatumaan kovin helposti. RBS:n joutuminen valtion syliin käy hyvästä esimerkistä. Jos Santander todella joutuu tilaan, jossa se joutuu rikkomaan F1-sponsorisopimustaan ollaan K. Augustin maalailemassa ketjureaktiotilanteessa.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18411
Intian terveysjärjestö Hriday syyttää India Today-lehden mukaan Ferraria tupakan piilomainonnasta. Hridayn mukaan Ferrari rikkoo Intian tupakkalakia, kun Ferrarin julisteita myydään Intiassa Marlboron tupakka-askien kanssa samassa paketissa. Tupakka-askeissa on myös yhteyksiä Ferrarin tuotemerkkiin. Hriday on tehnyt Ferrarista ja Marlborosta valituksen Intian viranomaisille.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Luca uhkailee taas vetäytymisellä.:D


Montezemolo: “Formula 1 has to change”
11.6.2011


Mugello, 6 November – “Formula 1 is still our life, but without Ferrari there is no Formula 1, just as without Formula 1 Ferrari would be different,” said Luca di Montezemolo being crystal clear when discussing the future of the blue riband of motorsport, while stressing concepts put forward many times already, when deemed appropriate. “We can be very patient but there are precise conditions for us to continue with our work. We race not just for the publicity it brings us but above all to carry out advanced research aimed at all aspects of our road cars: engine, chassis, mechanical components, electronics, materials and aerodynamics, to such an extent that the technology transfer from track to road has grown exponentially over the past twenty years.

“What is not so good is that 90% of performance is now based exclusively on aerodynamics and another negative is that ours is the only sport where no testing is allowed. We are building cars, not helicopters, rockets or planes. Sure, we must not go back to the excesses of a few years ago, but neither should we be in a position where we can’t provide opportunities for the youngsters we are bringing on in the Ferrari Driver Academy.

Finally, there’s the issue of the third car, which mark my words, we support not so much for our own interests but more for those of the sport in general. We believe the interest of the fans, media and sponsors could increase if there is a bigger number of competitive cars on track rather than cars that are two or three seconds off the pace, being lapped after just a few laps. As an example, remember in 1961 Giancarlo Baghetti won the French Grand Prix at Reims with a privately entered Ferrari: there you are, it would be nice one day in the future to see one of our cars running in American colours, or Chinese, or maybe those of Abu Dhabi.”

Montezemolo’s conclusions are very clear: “We will support our views as we see fit, in the best way possible, but let’s be clear, for those who agree, that is fine, but otherwise they will just have to accept it is our position. If Formula 1 still wants Ferrari it must change and go back to being at the cutting edge of research, while always keeping an eye on costs. We are not in Formula 1 as sponsors, we are constructors.”
http://www.ferrari.com/English/Formula1/News/Headlines/Pages/111106_f1_montezemolo-formula-1-has-to-change.aspx

Kysymys. Kinka moni lopettaisi F1:sten katsomisen jos Ferrari vetäytyisi sarjasta? Itselle aivan sama ja ei vaikuttaisi pätkääkään.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13751
Kysymys. Kinka moni lopettaisi F1:sten katsomisen jos Ferrari vetäytyisi sarjasta? Itselle aivan sama ja ei vaikuttaisi pätkääkään.
Sama myöskin. Mulle 1 talli muiden joukossa (joka vaan kitissyt keskimääräistä enemmän).
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Ei Ferrari ole F1. Sopii kokeilla moniko lopettaa lajin seuraamisen jos Ferrari lähtee, veikkaan että ei edes suurin osa Ferrarifaneista lopettaisi, kyllä se silti varmasti kiinnostaisi useimpia. Osa tietysti lopettaisi periaatteellisista syistä, tukeakseen Ferraria jne. Muista faneista tuskin kukaan lopettaisi.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Luca uhkailee taas vetäytymisellä.:D

Kysymys. Kinka moni lopettaisi F1:sten katsomisen jos Ferrari vetäytyisi sarjasta? Itselle aivan sama ja ei vaikuttaisi pätkääkään.
Kolmas auto.
No, ainakin siihen tällä kertaa liittyi se, ettei se ehkä tulisikaan samalle tallille, vaan jollekin muulle. Ostoauton kyllä hyväksyn, kolmiautoisia talleja en.

Ja juu, ei ole F1:n katsomiseni millään tavalla Ferrariippuvaista. On useammankin kerran tuntunut siltä, että olisi parempi sarja ilman.
 

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3562
Vaikka Ferrari on ollut alusta asti mukana, niin se ei kaada F1:stä jos Ferrari lähtisi.

Ferrarikin on vain talli muiden joukossa vaikka se on legendaarinen.
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Luca uhkailee taas vetäytymisellä.:D





http://www.ferrari.com/English/Formula1/News/Headlines/Pages/111106_f1_montezemolo-formula-1-has-to-change.aspx

Kysymys. Kinka moni lopettaisi F1:sten katsomisen jos Ferrari vetäytyisi sarjasta? Itselle aivan sama ja ei vaikuttaisi pätkääkään.
Ei siis mitään uutta Makaroniasta.

Ferrarihan sai tahtonsa läpi, kun F1:ssä ei siirrytäkään 2014 rivi-4:iin vaan V6:iin, joten olisivat tyytyväisiä eivätkä aina turvautuisi tuohon jo tehonsa menettäneeseen uhkaukseen. :mad:
Veisihän Ferrarin vetäytyminen toki jonkin verran hohtoa sarjasta, mutta kiinnostavia talleja löytyy muutenkin: Lotus (ensi kauden), McLaren, Mercedes, Williams... :rolleyes:
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Vaikka Ferrari on ollut alusta asti mukana, niin se ei kaada F1:stä jos Ferrari lähtisi.

Ferrarikin on vain talli muiden joukossa vaikka se on legendaarinen.
Ja Ferrari on legendaarinen vain siksi että se on ollut alusta asti mukana. Mikään muu siitä ei tee legendaarista.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13751
Joka taas johtuu siitä, että se on ollut koko ajan mukana...

Varmaankin Alfa tai Maserati olisivat yhtä legendaarisia, jos olisivat koko ajan olleet mukana.
Silti vain Ferrari on todella tehnyt ainoana sen työn, että ollut mukana kokoajan.
 

Zire

`.´
Liittynyt
5.2.2009
Viestit
536
Sijainti
Lahti
Joka taas johtuu siitä, että se on ollut koko ajan mukana...

Varmaankin Alfa tai Maserati olisivat yhtä legendaarisia, jos olisivat koko ajan olleet mukana.
En kyllä käsitä miten aika korreloi menestykseen. Takaako lajissa mukana pysyminen menestyksen?
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Domenicali: Felipe will be with us in 2012

"I am also counting heavily on Felipe's will to fight back as he knows next year will be a key one in which, and I'm convinced of it, he will be able to show his true worth," he said during Ferrari's World Finals event at Mugello.

"As for the rumours regarding all the drivers who are due to arrive in Maranello to replace him,

I can only repeat my words and indeed those only recently uttered by our President (Luca di Montezemolo), in every possible way, Felipe will also be with us in 2012 and that should make you understand how much faith we have in him."
http://www.planetf1.com/news/3213/7296990/Domenicali-Massa-Staying-Put

Valmistajien mestaruus ei ilmeisesti kiinnosta Ferraria. Kakkoskuski kauden alusta lähtien luulen mä, kun muuten en ymmärrä miksi he pitäisivät hänet?
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös