Team Lotus vuonna 2011

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Laatikkokauha

Well-known member
Liittynyt
7.8.2008
Viestit
1187
Hi everyone. Rumours before German GP said Jarno will not race in Hungary too, but as Jarno said himself, he will be present in Budapest!
We don't know the reasons, but Jarno will race the Hungarian Grand Prix. Sorry everybody, and siamo in Ungheria!
Yes, väärä hälytys *huh*
 

Laatikkokauha

Well-known member
Liittynyt
7.8.2008
Viestit
1187
Samasta mistä koko huhu lähti liikkellekin, eli Trullin "Facebooksivuista"
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Mika Salo: Trullille maksettiin todella paljon hyllyttämisestä

Team Lotuksen F1-talli yllätti Saksan GP:ssä ajattamalla Jarno Trullin tilalla intialaista Karun Chandhokia. Suomalainen ex-formulatähti Mika Salo oli Saksassa paikan päällä Trullin seurassa ja ihmetystä aiheutti hyllytyksen kokeneen miehen tyytyväisyys. Ferrarin ratissa F1-autoa kuljettanut Salo tuntee formulakuviot ja uskoo rahan olevan syy Trullin onnellisuuteen.

- Katselin Jarno Trullin kanssa motorhomessa pyöräilyn Tour de Francea, ja jostain syystä hän oli superonnellinen, että Chandhok ajoi hänen paikallaan. Minulle jäi vähän sellainen fiilis, että joku on maksanut Trullille todella paljon yhden kisan jättämisestä väliin, Salo kertoo IS:lle.

Racing News Flash
Olisko näin? Kummallekkohan kuskille näytetään taas rahatukkoa Intiassa? :D
 

Oversteer

Well-known member
Liittynyt
29.7.2011
Viestit
76
P1

19 Heikki Kovalainen 1:26.878 26
20 Jarno Trulli 1:27.352 21

P2

19 Jarno Trulli 1:24.994 38
20 Heikki Kovalainen 1:25.447 39

Vaikuttaa siltä, että Trulli on uusine ohjaustehostimineen tullut takaisin taistoon. Aika-ajossahan se lopullinen tilanne vasta nähdään, mutta vaikuttaa perjantain harjoitusten perusteella aika tasaiselta. Ainakin ero tallitoverusten välillä on kaventunut, se on varmaa.
 
Viimeksi muokattu:

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8745
Sijainti
Vantaa
Itse mietiskelin tuossa, ettei vaan Jarnon haluama ohjaustehostin maksettu Karunin maksamista kisarahoista Nyrrellä. Siksi Trulli olikin niin iloinen, koska saa tehostimen yhden kisan kustannuksella.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Trulli varmaan myi ensi vuoden viinit hyvään hintaan intiaan.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2682
Mike Gascoyne on kertonut Autosportille, että Team Lotus siirtää kesätauon jälkeen kehitystyönsä painopisteen tämänvuotisesta Lotus T128-autosta ensi vuoden autoon.

Tämänvuotinen auto on ollut iso urakka, koska se on rakennettu lähes kokonaan uusista osista. Lisäksi tämänvuotisessa autossa on eri valmistajien toimittamat moottori ja vaihdelaatikko kuin vuoden 2010 Lotus T127-autossa. Ensi vuoden auto taas on parannettu versio tämänvuotisesta, joten Team Lotuksen suunnittelutiimi voi Gascoynen mukaan keskittyä ensi vuoden autoa valmistaessaan parantamaan niitä osia, jotka tekevät auton nopeammaksi.

Gascoyne paljastaa myös, että Team Lotus käyttää ensi vuoden autossaan Red Bullin vaihdelaatikkoa ja KERSiä. Vaihdelaatikko on tämänvuotista mallia, mutta KERS tulee olemaan sama mitä Red Bull käyttää ensi vuonna. Red Bullilla on ollut tällä kaudella paljon ongelmia KERSinsä kanssa, joten Gascoyne on tyytyväinen päätökseensä kilpailla tällä kaudella ilman KERSiä. Gascoyne uskoo Team Lotuksen olevan ensi vuonna mukana keskikastissa, joten silloin KERSin tuoma vauhtilisä tulee oikeasti tarpeelliseksi.

Gascoyne uskoo Singaporen osakilpailuun suunnitellun päivityksen kaventavan Team Lotuksen eroa keskikastiin. Gascoyne elättelee toiveita, että Team Lotus pystyisi loppukaudella kilpailemaan satunnaisesti Williamsia ja Toro Rossoa vastaan.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14278
Kovat on tavoitteet ja satunnaista haastetta lukuunottamatta ei Lotuksella taida enää ainakaan tämän vuoden osalta paljoa olla tehtävissä.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2682
Autosportin maksullisessa artikkelissa Gascoyne sanoo Team Lotuksen hyödyntävän tällä kaudella vain 60% resurssirajoitussopimuksen sallimasta aerodynamiikkatestauksesta, ja tämä on yksi syy siihen miksi Team Lotus ei ole tavoittanut keskikastia. Tilanne korjaantunee jatkossa, kun Lotus alkaa käyttää syyskuussa Aerolabin tuulitunnelin lisäksi Williamsin tuulitunnelia, samaan aikaan kun talli rakentaa kovalla tohinalla omaa tuulitunneliaan. Team Lotus on myös palkannut tällä kaudella lisää suunnittelijoita.

Team Lotus tuo autoonsa pienempiä päivityksiä lähikilpailuihin ja isomman päivityksen Singaporeen. Gascoyne arvioi päivitysosien lisäävän auton vauhtia puoli sekuntia kierrosta kohti.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös