Mike Gascoyne on kertonut
Autosportille, että Team Lotus siirtää kesätauon jälkeen kehitystyönsä painopisteen tämänvuotisesta Lotus T128-autosta ensi vuoden autoon.
Tämänvuotinen auto on ollut iso urakka, koska se on rakennettu lähes kokonaan uusista osista. Lisäksi tämänvuotisessa autossa on eri valmistajien toimittamat moottori ja vaihdelaatikko kuin vuoden 2010 Lotus T127-autossa. Ensi vuoden auto taas on parannettu versio tämänvuotisesta, joten Team Lotuksen suunnittelutiimi voi Gascoynen mukaan keskittyä ensi vuoden autoa valmistaessaan parantamaan niitä osia, jotka tekevät auton nopeammaksi.
Gascoyne paljastaa myös, että Team Lotus käyttää ensi vuoden autossaan Red Bullin vaihdelaatikkoa ja KERSiä. Vaihdelaatikko on tämänvuotista mallia, mutta KERS tulee olemaan sama mitä Red Bull käyttää ensi vuonna. Red Bullilla on ollut tällä kaudella paljon ongelmia KERSinsä kanssa, joten Gascoyne on tyytyväinen päätökseensä kilpailla tällä kaudella ilman KERSiä. Gascoyne uskoo Team Lotuksen olevan ensi vuonna mukana keskikastissa, joten silloin KERSin tuoma vauhtilisä tulee oikeasti tarpeelliseksi.
Gascoyne uskoo Singaporen osakilpailuun suunnitellun päivityksen kaventavan Team Lotuksen eroa keskikastiin. Gascoyne elättelee toiveita, että Team Lotus pystyisi loppukaudella kilpailemaan satunnaisesti Williamsia ja Toro Rossoa vastaan.