Ghost_Glove
Jääkausi
Munkin mielestä Mersu myi kaikki osuutensa Mäkkäristä taannoin...Onko muka enää omistaja? Minun muistini mukaan osuus myytiin tehdastallin myötä pois.
Munkin mielestä Mersu myi kaikki osuutensa Mäkkäristä taannoin...Onko muka enää omistaja? Minun muistini mukaan osuus myytiin tehdastallin myötä pois.
Pointtini on, että FIA:n tässä vaiheessa ilmoittamat ensi kauden tallinimet eivät välttämättä ole 100-prosenttisen luotettavia. Lähivuosiltakin löytyy tapauksia, joissa FIA:n ennen kauden alkua ilmoittama tallinimi on muuttunut kauden alkuun mennessä. Esim. Lotus Racinginä kaudella 2010 tunnettu talli näkyi muistaakseni FIA:n tiedotteissa vielä 2009 jollain muulla nimellä.FIA:n tiedotteen mukaan Virginin uusi tallinimi on Marussia F1 Team.
Tuskinpa. Nimi on tuossa muodossa, koska FOM ei anna tallien käyttää nimessään sanaa F1 kuin sanan Team edessä.
Ymmärsin pointtisi, tarkoitukseni oli vaan mainita, että Virgin on jo pudotettu nimestä ensi vuodeksi.Pointtini on, että FIA:n tässä vaiheessa ilmoittamat ensi kauden tallinimet eivät välttämättä ole 100-prosenttisen luotettavia. Lähivuosiltakin löytyy tapauksia, joissa FIA:n ennen kauden alkua ilmoittama tallinimi on muuttunut kauden alkuun mennessä. Esim. Lotus Racinginä kaudella 2010 tunnettu talli näkyi muistaakseni FIA:n tiedotteissa vielä 2009 jollain muulla nimellä.
Ei esiinny, mutta F1:n käyttö nimen osana on tallin kannalta kannattavaa melko itsestäänselvistä syistä. Fernandes olisi käyttänyt F1 Teamia Lotuksen jatkeena jo 2010, jos se vaan olisi ollut mahdollista.
Ehdottamissani tallinimissä "Team Caterham" ja "Caterham Racing" ei esiinny lainkaan sanaa "F1".
Mercedes luopuu osakkeistaan vähitellen.Onko muka enää omistaja? Minun muistini mukaan osuus myytiin tehdastallin myötä pois.
En tiedä asiasta tarkasti, mutta eikös tulevan Caterhamin auton nimi ollut sekä 2010 että 2011 "Lotus". Jos oli niin äläkkä tallin nimenvaihdosta ja siitä, että se on vaihtunut joka vuosi, koskee nimenomaan tiimin nimeä ja vaatii määräävän enemmistön puollon.Pointtini on, että FIA:n tässä vaiheessa ilmoittamat ensi kauden tallinimet eivät välttämättä ole 100-prosenttisen luotettavia. Lähivuosiltakin löytyy tapauksia, joissa FIA:n ennen kauden alkua ilmoittama tallinimi on muuttunut kauden alkuun mennessä. Esim. Lotus Racinginä kaudella 2010 tunnettu talli näkyi muistaakseni FIA:n tiedotteissa vielä 2009 jollain muulla nimellä.
Enpä minäkään ole sarjan sääntöihin erityisen syvällisesti perehtynyt, mutta sellaisen vaikutelman olen itselleni poiminut, että auton nimen tulisi olla mukana tallinimessä. Kättä on siis väännetty etupäässä auton nimestä, mutta ensi kaudeksi Team Lotus joutuu muuttamaan myös tallinimensä siten, että uusi auton nimi Caterham esiintyy siinä. Lotus Renault GP:n ei näin ollen välttämättä tarvitsisi muuttaa tallinimeään vaihtaessaan autonsa nimen Renaultista Lotukseksi, vaikka moottorintoimittaja Renault toivoneekin nimensä poistuvan LRGP:n nimestä.En tiedä asiasta tarkasti, mutta eikös tulevan Caterhamin auton nimi ollut sekä 2010 että 2011 "Lotus". Jos oli niin äläkkä tallin nimenvaihdosta ja siitä, että se on vaihtunut joka vuosi, koskee nimenomaan tiimin nimeä ja vaatii määräävän enemmistön puollon.
Pointtina, että sillon tallin nimenvaihto tai sen muuntelu/jatkaminen ei olisi ihan niin yksioikoista... Mutta voin olla väärässäkin.
Mika Salohan kertoi Maikkarille jo heinäkuussa, että Dieter Gass vaikuttaa tyytymättömältä Lotuksella. Taisi Gass olla jo tuolloin lähtötunnelmissa, kun valitti Salolle Gascoynen työskentelytavoista.Team Lotus on pestannut uudeksi moottoriurheilujohtajakseen Steve Nielsenin. Hän korvaa joulukuun 12 päivä Dieter Gassin. Aiemmin tällä kaudella Nielsen työskenteli Lotus Renault GP:llä, mutta jätti tallin erimielisyyksien takia.
Mutta onko Heikin auton nimi ollut sama viimesen kaks kautta?Auton nimen vaihtamisen vaikeus näyttäisi johtuvan siitä, että valmistajien sijoituksista maksettaviin palkkiorahoihin vaikuttavat myös tallin aiempina vuosina saavuttamat sijoitukset, joita katsotaan kuitenkin pikemmin auton nimen kuin tallinimen perusteella.
Niinpä. Kaudella 2009 Fernandesin tallin nimi oli Lotus Racing, auton nimi Lotus ja moottori Cosworth. Kaudeksi 2010 tallinimi vaihtui Team Lotukseksi ja moottori Renaultiksi, mutta koska auton nimi säilyi Lotuksena, niin tallinimen vaihtaminen sujui F1-sarjan päättävien elimien osalta kausien 2009 ja 2010 välillä kohtalaisen kitkattomasti. (FIA, FOM ja muut tallit eivät osallistuneet Fernandesin ja Group Lotuksen keskinäiseen oikeudenkäyntikärhämään.)Mutta onko Heikin auton nimi ollut sama viimesen kaks kautta?
Team Lotus -nimioikeudet menee siis Group Lotukselle ja jotain yhteistyötä kilparatojen ulkopuolellakin luvassa autonkehityksessä. Ihanaa.The terms of the settlement are confidential but the deal sees the "LOTUS" brand reunited under the sole ownership of Group Lotus. This includes the rights to the "LOTUS" and "TEAM LOTUS" names in Formula 1 motor racing.
1MRT will race in the 2012 Formula 1 season under the name "CATERHAM F1 TEAM" and will use a "CATERHAM" chassis.
The deal also sees a working relationship established between the parties and they will work together on future projects in the automotive field.
Caterham on jo pidempään (siis jo ennen Fernandesia) yrittänyt saada lupaa vanhojen Lotusten, kuten Elanin, uudelleenvalmistukseen. Voisi kuvitella, että yhteistyössä on kyse juuri tästä.Team Lotus -nimioikeudet menee siis Group Lotukselle ja jotain yhteistyötä kilparatojen ulkopuolellakin luvassa autonkehityksessä. Ihanaa.
Näin minäkin tulkitsen tiedotetta. Siinä siis tuodaan esille molempien osapuolten voitot ja menetykset: Fernandesin F1-talli luovuttaa Team Lotus -nimen Group Lotukselle vastineeksi siitä, että Group Lotus luovuttaa katuautoihinsa liittyvää tietotaitoa Fernandesin omistamalle Caterham Carsille.Caterham on jo pidempään (siis jo ennen Fernandesia) yrittänyt saada lupaa vanhojen Lotusten, kuten Elanin, uudelleenvalmistukseen. Voisi kuvitella, että yhteistyössä on kyse juuri tästä.
Onko sinulla tietoa, että lähteekö Gass kokonaan tiimistä pois, vai siirtyy ainoastaan uusiin tehtäviin sillä uutisissa luki vain että hän väistyy Nielsenin tieltä, ei sitä että jättäisi tiimin.Mika Salohan kertoi Maikkarille jo heinäkuussa, että Dieter Gass vaikuttaa tyytymättömältä Lotuksella. Taisi Gass olla jo tuolloin lähtötunnelmissa, kun valitti Salolle Gascoynen työskentelytavoista.
Kuten itse linkittämässäsi jutussa luki, Gass jättää tiimin ja palaa Saksaan. En hämmästyisi, jos päätyisi Toyotan Le Mans -ohjelmaan.Onko sinulla tietoa, että lähteekö Gass kokonaan tiimistä pois, vai siirtyy ainoastaan uusiin tehtäviin sillä uutisissa luki vain että hän väistyy Nielsenin tieltä, ei sitä että jättäisi tiimin.
Minunkaan ymmärtääkseni Daimler ei enää omista siivuakaan enää mclarenista, mutta firmat kai tekivät aikoinaan jonkinlaisen sopimuksen, että McLaren kantaa Mercedeksen nimeä ja hopeanuoliväritystä niin kauan kun käyttää heidän moottoreitaan, mikä onkin mielestäni aivan perusteltua ainakin niin kauan kunnes Mersu saa oman tallinsa menestymään. :frank:Veikkaisin että ei pidetä. Veikkaisin, että Renault vaatii, että ei pidetä. Heidän jonkinlaista "tehdastallin" asemaa nauttiva ykköstallinsa on Red Bull, joten ei ole heidän etujensa mukaista että joku tavallinen asiakastalli käyttää heidän nimeään tiiminimessä.
FOM toki käyttää omissa listoissaan auto-moottori-yhdistelmää, mutta varsinaisessa tallinimessä moottori on osana vain Vodafone McLaren Mercedeksellä. Mikä onkin perusteltua, kun Mercedes edelleen on osaomistaja ja sponsori.
No, löysin toisen lähteen, jonka mukaan takaisinosto-operaatio saadaan päätökseen tämän vuoden aikana. Voi olla, että on jo saatu, voi olla että ei.Minunkaan ymmärtääkseni Daimler ei enää omista siivuakaan enää mclarenista, mutta firmat kai tekivät aikoinaan jonkinlaisen sopimuksen, että McLaren kantaa Mercedeksen nimeä ja hopeanuoliväritystä niin kauan kun käyttää heidän moottoreitaan, mikä onkin mielestäni aivan perusteltua ainakin niin kauan kunnes Mersu saa oman tallinsa menestymään. :frank: