Liittyy sikäli, että annoit ymmärtää, ettei Bahar olisi vakavasti otettava bisnesmies eikä Lotus vakavasti otettava yritys. Jos Mateschitzilla on aikaa istua F1-tiimin hallituksessa, niin miksei sitten hänen entisellä oikealla kädellään, joka lähti tähän touhuun säilyttääkseen Lotuksen brändin yhtiönsä käsissä?
Pointtini oli kuitenkin tekstissä, johon et vastannut saati sitä lainannut. Ellei johtokunnassa ole Geniin, Totalin tai vaikka Ladan (en tiedä Ladan volyymia, mutta sponsorin koko ei selvästikään vaikuta asiaan) jäseniä, Baharin mukanaolo on varsin epäloogista. Olettaen siis myös, että nimisponsoreiden edustajat eivät yleensä samassa asemassa ole, mikä kävi jo omasta tekstistäsi ilmi.
Lotus on selvästi enemmän kuin nimisponsori. Ja Bahar on yrityksen hallituksessa GENIIn Lopezin kanssa. Pääosapuolten kuuluminen yhteisen tiimin johtoportaaseen ei ole lainkaan epäloogista. Epäloogista on, ettei siellä ole yhtään Renault'n edustajaa, vaikka niin monet vieläkin haluavat kutsua tiimiä vain sillä nimellä.
Mitä ihmettä Bahar on tehnyt saadakseen mokoman pallin? Ja eikö Group Lotuksen riveistä muka oikeasti löytyisi pätevämpää kaveria.
Bahar on ostanut kaksi F1-tallia ja istuu nyt kolmannen hallituksessa. Hän loi Red Bullin energisen ja nuorekkaan F1-brändin, omisti NASCAR-tiimin ja pohjusti Ferrarille mm. heidän huvipuistosuunnitelman Abu Dhabiin. Miehen pätevyyden kyseenalaistaminen ja häntä kohtaan esitetty ala-arvoinen kritiikki on enemmän kuin turhaa ja ilmeisen tietämätöntä.
Perhana, yritätkö oikeasti tehdä sympaattisesta tallista kaikkien inhokkia nälvimiselläsi?
Henkilökohtaisuuksiin on turha mennä, minä tai minun motiivini eivät kuulu tästä F1-tiimistä käytävään keskusteluun.
Sanoppa Carteri, mitä muuta Lotus on kuin sponsori. Jos se ei omista Renaultia, niin tuskin sen on muutakaan. Istuuhan nyt hallituksessa muissakin yrityksissä toisen firman edustajia. Ei Shellikään ole Nokia, vaikka Ollilla istui/istuu siellä?
Lotus on Genii Capitalin yhteistyökumppani. Tammikuun lopussa Lotus ei ollut edustettuna minkään F1-tallin hallituksessa, joten tilanteet selvästikin muuttuvat. Adam Cooperin mukaan Baharin mukaantulo oli jo joulukuun alussa selvää, mutta paperityöt veivät pari kuukautta.
Shell ei tietenkään ole Nokia, eikä Ollila käsittääkseni edustanut Nokiaa sen hallituksessa, mutta viimeksi kun tarkistin niin Lotus Renault GP on F1-talli, joka edustaa Lotus-autonvalmistajaa ykkösissä.
Ja tämä jo sitten kuuluisikin tuonne toiseen ketjuun, joten jospa yritettäisiin pitää nämä aiheet erillään.