Lotus-nimikiista

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Vähän vois itse kukin lapioida jäitä lakkiin ja kaikista kiihkeimmät Protonin/Baharin lyttääjät vaikka housuihinkin. Veikkaaja ei ole lähteenä ihan luotettavimmasta päästä missään asiassa, eikä varmasti ainakaan fykkösissä. Eiköhän vastaavia huhuja ala kuulumaan hyvin pian muualtakin, jos jutulla jotain totuuspohjaa on.
Nooh, toisaalta eräs forumisti on heitellyt syytöksiä sivukaupalla omien mietteidensä perusteella, jotenka ehkä tän päivän huimat 6 viestiä ei vielä vaadi jäitä hattuun, sen kummemmin kuin housuihinkaan ;)

edit. ja jokainenhan tuossa kuitenkin aika hyvin ymmärtää kyseessä olevan huhun, ja ettei mitään faktaa ole näytetty.
(veikkaajaa pidä itsekään kovin hyvänä lähteenä) kun kerran spekulointia on harrastettu Bahar-leiristä tähänkin suuntaan,
niin oletan saman linjan pelaavan myös toisinpäin.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13738
No, se on veikkaaja-lehti... Eikä sillä, Bahar änki "we are Lotus" -puheillaan kumminkin mukaan, niin ei muuta kuin saas nährä...
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Vähän vois itse kukin lapioida jäitä lakkiin ja kaikista kiihkeimmät Protonin/Baharin lyttääjät vaikka housuihinkin. Veikkaaja ei ole lähteenä ihan luotettavimmasta päästä missään asiassa, eikä varmasti ainakaan fykkösissä.
-Veikkaaja tutkailee asioita varmastikin hyvin sinivalkoisten lasien läpi, joten heidän mielestäänhän tietenkin se meidän Heikin Lotus on se ainoa oikea. :dunno:
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Veikkaaja huhuaa seuraavaa (lähdettä ilmoittamatta):
Toivottavasti tämä ei pidä paikkaansa. Nimittäin Renault on nyt hyvässä iskussa ensimmäisen kisan ja talvitestien perusteella, mutta koko projekti voi olla vaikeuksissa jos rahat käyvät vähiin. Sekä tämän kauden auton kehitystyö että ensi kauden valmistelu voivat kärsiä ratkaisevasti. En tosin tiedä kuinka suurelta osin Group Lotuksen varaan on laskettu budjetissa, toivottavasti ei kovin suuresti jos tämä on todella tilanne.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Toivottavasti tämä ei pidä paikkaansa. Nimittäin Renault on nyt hyvässä iskussa ensimmäisen kisan ja talvitestien perusteella, mutta koko projekti voi olla vaikeuksissa jos rahat käyvät vähiin. Sekä tämän kauden auton kehitystyö että ensi kauden valmistelu voivat kärsiä ratkaisevasti. En tosin tiedä kuinka suurelta osin Group Lotuksen varaan on laskettu budjetissa, toivottavasti ei kovin suuresti jos tämä on todella tilanne.
Mä taas sanoisin että jos ongelmia tulee, niin toivottavasti tulee mahd. ajoissa että kerkiävät saamaan muita sponsseja tilalle.
(eiköhän noilla esityksillä muitakin kiinnostuneita löytyisi)
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Baharille ja GL:lle nauravat jo variksetkin jos tuo koko homma on pelkkää kusetusta.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8551
Sijainti
Vantaa
Mitäs luuletta, olisiko haalarin värin vaihdolla yhteyttä Lotuksen rahoihin? Kun ei rahaa tule, geni näpäyttää ottamalla legendaariset värit pois? Koska onhan mustia haalareita ennenkin ollut....
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Mitäs luuletta, olisiko haalarin värin vaihdolla yhteyttä Lotuksen rahoihin? Kun ei rahaa tule, geni näpäyttää ottamalla legendaariset värit pois? Koska onhan mustia haalareita ennenkin ollut....
Tuskinpa, lämpöongelma on todellinen - myös kuskien osalta.
 

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
Tony piikitteli vähän Protonia ja Petronasiakin:

http://www.cnbc.com/id/42467092

Tony kertoi, kuinka kolmella tiimillä on malesalaisyhteyksiä, mutta vain yksi niistä pn puhtaasti malesialainen. Hän myös korosti, että he eivät ole ostaneet menestystä liimaamalla tarroja auton kylkeen.

Protonin edustaja puolestaan korosti sitä, että GL ei ole malesialainen, vain malesialaisten omistama, ja sanoi GL:n F1-projektin olevan bisnespäätös.
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Olen alkanut olla sitä mieltä, että Team Lotus-nimellä ei pitäisi ehkä enää minkään taliin yrittääkään kilpailla missään luokassa, koska se oli Colin Chapmanin omalaatuinen elämäntyö, joka tuli aikoinaan päätökseensä.
Nykyinen GL:n toimintapa F1:ssä ei ole mikään optimiratkaisu, mutta GL saa mielestäni tehdä mitä haluaa brandillaan.
Mercedeksenkään F1-tallia en ehkä pidä niin pyhänä, koska se ei ollut mikään Gottlieb Daimlerin (tai muun merkin perustajan) luomus. :dunno:
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8551
Sijainti
Vantaa
Olen alkanut olla sitä mieltä, että Team Lotus-nimellä ei pitäisi ehkä enää minkään taliin yrittääkään kilpailla missään luokassa, koska se oli Colin Chapmanin omalaatuinen elämäntyö, joka tuli aikoinaan päätökseensä.
Nykyinen GL:n toimintapa F1:ssä ei ole mikään optimiratkaisu, mutta GL saa mielestäni tehdä mitä haluaa brandillaan.
Mercedeksenkään F1-tallia en ehkä pidä niin pyhänä, koska se ei ollut mikään Gottlieb Daimlerin (tai muun merkin perustajan) luomus. :dunno:
Ai että uudet omistajat eivät saa käyttää kun tämä Chapman on nukkunut pois? Tämähän olisi varsin nerokasta bisnestä, että entinen omistaja määrää mitä brändillä tehdään. Turha tästä Chäppermänistä on pyhimystä tehdä, tyhmä suku kun möi brändin pois, jos nyt alkaa itkettää. Team Lotus ei ole itse asiassa koskaan tullut päätökseen, ainoastaan liiketoiminta oli "pöytälaatikossa", mutta brändi oli Huntin omistuksessa koko ajan.

Todellakaan pidä GL:ään tapaa milläin lailla optimiratkaisuna :D Ensin väitettiin polleana, että tullaan omistajana. Seuraavaksi ilmoitetaan, että GL on sponsori ja Kubicakin totesi, että kutsutaan tallia vaikka sitten Totaliksi jos kerran Lotukseksikin. Nyt näyttää että Bahar kusettaa maksamatta mitään :D Saa nähdä, joutuuko GL käräjille, koska tuskin ihan ilmaiseksi Genii antaa autoissansa mainostaa. Tämä sillä oletuksella, että se uutinen, ettei GL pysty maksamaan, pitää paikkaansa.
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13738
Ehkä Renault-tiimikin voisi tehdä kuin Minardi aikanaan, että sponsorin päälle joku viiva tai ruksi, ja teksti "maksamatta"...
Eletään nyt sen kanssa että Lotus-ykköset tulivat tauon jälkeen takaisin ruudukkoon 2010 :thumbup:
Ja vai ei Mersunkaan talli ehkä ole niin pyhä :)
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8551
Sijainti
Vantaa
Ehkä Renault-tiimikin voisi tehdä kuin Minardi aikanaan, että sponsorin päälle joku viiva tai ruksi, ja teksti "maksamatta"...
Eletään nyt sen kanssa että Lotus-ykköset tulivat tauon jälkeen takaisin ruudukkoon 2010 :thumbup:
:D Ainakin saisi julkisuutta. Toinen vaihtoehto olisi laittaa viivakoodi, tilinumero ja viimeinen eräpäivä auton kylkeen.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4252
Väärä tredi, voipi poistaa
 
Viimeksi muokattu:

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
Ratkaisu lähestyy

http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2011/04/1311545/lotuksen-nimikiistan-ratkaisu-lahestyy

Saksalaisen SpeedWeek-lehden toimittaja Mathias Brunner kertoo, että oikeuden päätöstä nimikiistaan on lupa odottaa julkaistavaksi 20. huhtikuuta.

Tässä vielä linkki enkunkieliseen artikkeliin, jossa käy ilmi hieman koominen tilanne Malesian GP:n lehdistötilaisuudesta. Vettel sanoi jo televisioidussa osassa näin:

Then I was surprised going into turn one as all of a sudden I saw something black in my mirrors. I knew it was a Lotus and then I realised it was Nick.
Vissiinkin väritys toi Lotuksen mieleen. Myöhemmin kameroiden sammuttua Seb meinasi ensiksi kutsua LRGP:n autoa Renaultiksi, mutta sitten kutsuikin sitä virheellisesti Lotukseksi.

I think we were a little bit quicker than the Renault, which was behind, or the Lotus.
Tämä sotkikin sitten Buttonin pasmat, ja hän kysyi Heidfeldiltä, mitä nimeä pitäisi käyttää, johon Nick vastasi 'Lotus Renault GP'.

JB: ... then I heard an almighty racket down the outside and (turns to Heidfeld) what shall we call you now?
NH: Lotus Renault GP.
JB: ...it was the two Lotus Renault GPs.
 

hippi

hippileirin isonen
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2666
Lotus Renault GP -tallin nimisponsori Group Lotus on saanut hyviä ja huonoja uutisia. Hyvä uutinen on, että Joe Sawardin mukaan Group on lopultakin saanut turvattua automallistonsa uudistamista varten hakemansa 440:n miljoonan dollarin lainan malesialaisilta pankeilta. Sawardin lähteiden mukaan Group Lotuksen malesialaisten omistajien täytyi käyttää poliittista painostusta lainan saamiseksi. Osa tästä lainasta käytetään Lotus Renault GP -tallin sponsoroimiseen.

Huono uutinen taas on, että Iso Britannian hallitus ei ole myöntänyt Group Lotukselle sen hakemaa 45:n miljoonan dollarin (27,5 miljoonaa puntaa) lainaa, joka oli tarkoitettu Lotuksen Hethelin autotehtaan uudistamiseen uusien Lotus-katuautomallien valmistamista varten. Auto Express -lehden verkkosivuston mukaan Group Lotus ei ole luopunut suunnitelmistaan Hethelin tehtaansa uusimiseksi, vaan harkitsee nyt muita rahoitustapoja. Jos rahoitusta ei löydy, niin Group Lotus joutunee siirtämään osan tuotannostaan Itävaltaan ja Suomeen. Kävi rahoituksen suhteen niin tai näin, Hethel säilyy Group Lotuksen autonvalmistuksen päämajana.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Huono uutinen taas on, että Iso Britannian hallitus ei ole myöntänyt Group Lotukselle sen hakemaa 45:n miljoonan dollarin (27,5 miljoonaa puntaa) lainaa, joka oli tarkoitettu Lotuksen Hethelin autotehtaan uudistamiseen uusien Lotus-katuautomallien valmistamista varten. Auto Express -lehden verkkosivuston mukaan Group Lotus ei ole luopunut suunnitelmistaan Hethelin tehtaansa uusimiseksi, vaan harkitsee nyt muita rahoitustapoja. Jos rahoitusta ei löydy, niin Group Lotus joutunee siirtämään osan tuotannostaan Itävaltaan ja Suomeen. Kävi rahoituksen suhteen niin tai näin, Hethel säilyy Group Lotuksen autonvalmistuksen päämajana.
:eek!:

Tuossa tapauksessa varsinkin sopii kyllä toivoa Lotuksen katuautomalliston kasvattamisen toteutuvan.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8551
Sijainti
Vantaa
Lotus Renault GP -tallin nimisponsori Group Lotus on saanut hyviä ja huonoja uutisia. Hyvä uutinen on, että Joe Sawardin mukaan Group on lopultakin saanut turvattua automallistonsa uudistamista varten hakemansa 440:n miljoonan dollarin lainan malesialaisilta pankeilta. Sawardin lähteiden mukaan Group Lotuksen malesialaisten omistajien täytyi käyttää poliittista painostusta lainan saamiseksi. Osa tästä lainasta käytetään Lotus Renault GP -tallin sponsoroimiseen.

Huono uutinen taas on, että Iso Britannian hallitus ei ole myöntänyt Group Lotukselle sen hakemaa 45:n miljoonan dollarin (27,5 miljoonaa puntaa) lainaa, joka oli tarkoitettu Lotuksen Hethelin autotehtaan uudistamiseen uusien Lotus-katuautomallien valmistamista varten. Auto Express -lehden verkkosivuston mukaan Group Lotus ei ole luopunut suunnitelmistaan Hethelin tehtaansa uusimiseksi, vaan harkitsee nyt muita rahoitustapoja. Jos rahoitusta ei löydy, niin Gro.up Lotus joutunee siirtämään osan tuotannostaan Itävaltaan ja Suomeen. Kävi rahoituksen suhteen niin tai näin, Hethel säilyy Group Lotuksen autonvalmistuksen päämajana.
On kyllä melkoisia lainoja noin pienelle autovalmistajalle... Monta Lotusta pitää myydä, että kattaa edes lainan korkokulut? Yrityksen luottoluokitus ei liene järin korkea, joten lainan ehdot eivät näin ollen luultavasti ole mitään edullisia. 400 miljoonan euron lainalla ja vaikka 7% korolla korkokulut ovat alussa 28 miljoonaa euroa vuositasolla. Että muutaman Lotuksen saa myydä.....

Onko jollain tietoa, paljon maksaa keskimäärin Lotus ilman veroja ja paljon noita myydään vuodessa?
 
Viimeksi muokattu:
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös