MotoGP/Moto2/125 kausi 2011

tsinivuo

Well-known member
Liittynyt
31.5.2004
Viestit
310
Voisiko saada suoraa linkkiä tuohon?

Vielä pari viikkoa sitten Marquezin ei uskottu nousevan kuninkuusluokkaan. Bradlin piti, mutta toisin taitaa käydä.

MSa:n mukaan tehdas-KTM:t Moto3-luokkaan saava Aki Ajo ei välttämättä määrää kuskivalinnoista. Kuskien lukuakaan ei vielä tiedetä. Kallio taitaa olla vapaa, missäs Bartol :eek: Mutta kertoo Ajo tiimin arvostuksesta paljon se, että KTM valitsi juuri Ajon yhteistyökumppanikseen.
BBC-player (Avast virustutka luulee yhtä dll virukseksi, ota avast pois käytöstä asennuksen ajaksi ja pistä asennushakemisto poikkeuksiin. MS oma virustutka ei mitään ilmoitellut ja ei Avastikaan ennen lokakuun päivitystä, kiva kun formuloita piti alkaa katsomaan, niin ei playeri toiminutkaan...)
Ilmeisesti Suomalaisen vääntämä. Kiitokset siis vaan Tentulle!

Onko se 26v ikäraja sääntö sitten poistumassa pienimmästä luokasta, kun nimi muuttuu ja pyörätkin?
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
BBC-player (Avast virustutka luulee yhtä dll virukseksi, ota avast pois käytöstä asennuksen ajaksi ja pistä asennushakemisto poikkeuksiin. MS oma virustutka ei mitään ilmoitellut ja ei Avastikaan ennen lokakuun päivitystä, kiva kun formuloita piti alkaa katsomaan, niin ei playeri toiminutkaan...)
Ilmeisesti Suomalaisen vääntämä. Kiitokset siis vaan Tentulle!

Onko se 26v ikäraja sääntö sitten poistumassa pienimmästä luokasta, kun nimi muuttuu ja pyörätkin?
Kiitos :thumbup:

Eiköhän se ikäraja ole sama, Kallion maininta oli huono vitsi.
 

tsinivuo

Well-known member
Liittynyt
31.5.2004
Viestit
310
Eiköhän se ikäraja ole sama, Kallion maininta oli huono vitsi.
Kyllä se tuli otettua ihan todenmukaisena skenaariona, kun miettii tämän kauden suorituksia, toisaalta ei varmaan Ajo taitaisi Mikalle ajopaikkaa antaa, kun muistaa sen Ajo-KTM siirtohässäkän aikoinaan. :D
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3395
Sijainti
Lahti
Voisiko saada suoraa linkkiä tuohon?

Vielä pari viikkoa sitten Marquezin ei uskottu nousevan kuninkuusluokkaan. Bradlin piti, mutta toisin taitaa käydä.

MSa:n mukaan tehdas-KTM:t Moto3-luokkaan saava Aki Ajo ei välttämättä määrää kuskivalinnoista. Kuskien lukuakaan ei vielä tiedetä. Kallio taitaa olla vapaa, missäs Bartol :eek: Mutta kertoo Ajo tiimin arvostuksesta paljon se, että KTM valitsi juuri Ajon yhteistyökumppanikseen.
Täällä http://motomatters.com/news/2011/10/17/motogp_silly_season_update_marquez_annou.html siitä Jupla jupistiin.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472
Yamahan Jorge Lorenzo teloi sormensa Australian lämmittelyssä, eikä pysty osallistumaan MotoGP -luokan toiseksi viimeiseen osakilpailuun Malesiassa. Viime vuoden maailmanmestarin tilalla ajaa Yamahan japanilainen testikuski Katsuyuki Nakasuga.
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3395
Sijainti
Lahti
Ja niin siinä sitten kävikin. Tänään tuli vahvistus jatkolle Motodos-luokassa. Tulee muuten olemaan häijy kausi ensi vuonnakin. Väki hieman vähenee, kun osanottajamäärää karsitaan, mutta pidot taitaa siitä vain parantua? Nykyisestä 125-luokasta siirtyy koko joukko kovapäisiä kahvankääntäjiä nykyisiä Moto2-kuskeja kiusaamaan.

Saapa nähdä mihin Mika onnistuu itsensä asemoimaan? Marc VDS olisi hyvä paikka jatkaa jos vain sopimuksen saisi aikaiseksi.
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Zarco siirtyy myös Moto2:iin, Ajon harmiksi. Ajo-KTM:lle olisi tulossa jenkki Sissis, Kentin ja Folgerin kanssa neuvotellaan. Ajo haluaisi jatkaa myös Vazquezin kanssa, joka ei omasta mielestäni ole ollut kovinkaan häikäisevä tällä kaudella.

Pitihän Moto2-kenttää harventaa jo vuosi sitten, mutta toisin kävi.
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3395
Sijainti
Lahti
Ylirunsas tarjonta on luksusongelma, jota ei ihan joka kilpasarjassa ole! Olisipa niin itse MotoGP-luokassakin. Viime kisan katsominen kävi suorastaan piinalliseksi kun prätkiä oli baanalla vain toistakymmentä. Itsekin olisi päässyt MM-pisteille jos olisi saanut osallistumisluvan ja allensa jonkun rakkineen. :cool:

Mikalla menee muuten aika hyvin. Taisi se kekkuli löytää kuin löytääkin sen jo kadonneeksi oletetun pallon? Rossi sen sijaan tarpoo tarpomistaan. Käy varmaan jo pääkopallekin raskaaksi?
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Olipa pitkästä aikaa mukavaa päästä seuraamaan aika-ajoja, tsinivuolle vielä kiitos :thumbup: Kyllä kisafiilis kasvaa pikkuhiljaa vapaiden ja aika-ajojen mukana.

Kallio ajoi hienosti ja lopussa näki, että juuttui nopealla kierroksella ruuhkaan. Kallion sivuilta:
Mika starttaa hyvistä asemista Malesian GP-kisaan
Ratamoottoripyöräilykauden toiseksi viimeisen MM-osakilpailun harjoitusjaksot ja lauantain aika-ajo ovat kulkeneet Mika Kallion osalta huippuvauhdissa Malesian Sepangin radalla.

Kallion suoritus oli jälleen hyvällä tasolla, kun valkeakoskelainen saavutti seitsemännen lähtöruudun, joka sivuaa hänen kauden parasta aika-ajosijoitustaan. Mika oli toiseksi nopein Suter-runkoa käyttävistä kuskeista ja hänen taakseen jäi kolme kilpakumppania, joille on jo tarjottu käyttöön vuoden 2012 kehitysversio.

Belgialaisen Marc VDS-tallin väreissä kilpaileva Mika jäi paalupaikka-ajasta 0,728 sekuntia, mutta hän oli ajamassa selvästi nopeampaa kierrosta jakson lopulla ennen ruuhkaan juuttumista.

- Nopean kierroksen puolivälissä olin vain 0,008 sekuntia kärkiaikaa perässä, mutta sen jälkeen juutuin kilpakumppanin taakse. Selvät saumat olisi ollut nousta eturiviin ja kolmen joukkoon, joka olisi ollut kova juttu.

- Lähtökohdat kisaan ovat kuitenkin hyvät ja peruskyyti tuntuu olevan kohdallaan. Täytyy yrittää säilyttää sama taso kisassa. Pyörään ei tarvita muutoksia, mutta erittäin helteinen keli aiheuttaa omat vaatimuksensa sekä kuskille että pyörälle.

- Lauantaina ilman lämpötila oli 33 astetta ja radan pinnasta mitattiin peräti 54 astetta. Lisäksi pyörä hohkaa lämpöä näissä oloissa tavallistakin enemmän, joten siinä on melkoisen hikiset oltavat.

- Moottorini aiheuttaa pienen kysymysmerkin. Ajamme sääntöjen mukaan kolme kisaa samalla voimanlähteellä ja nyt kyseessä on viimeinen kisa tälle koneelle. Huomasin jo kahdessa edellisessä kisassa, että tämä yksilö on kiihtyvyyden osalta hieman heikompi kuin edelliset. Aika-ajon alussa edellä ajaneiden nostattamaa hiekkaa lensi airboxin kautta moottoriin ja voima hiipui hetkeksi, Mika paljasti
Mestaruustaisto on keskiluokassa kiihkeää, nyt näyttäisi vaihteeksi Bradlin olevan niskanpäällä, kun Marquez oli kovin romuna. Toivon mukaan kykenee huomenna ajamaan.

Kuninkuusluokassa Hondat jyräsivät ja Rossi ja Spies taas mukkelis.

Pikkuluokassa Zarcon aika-ajo oli kyllä vaikea, toivon mukaan kamat ja äijä saadaan huomenna lämppäreissä iskuun.

Ajolta:
Ajo Motorsportin Zarcosta
tuli takaa-ajaja Malesiassa

Kahdessa edellisessä MM-osakilpailussa 125-kuutioisten luokan paalupaikalle ajaneen suomalaistalli Ajo Motorsportin Johann Zarcon rooli vaihtuu takaa-ajetusta takaa-ajajaksi sunnuntaina Sepangin radalla Malesiassa.
Avant-AirAsia-Ajo -tiimin ranskalaisässä Zarco joutuu tyytymään kauden toiseksi viimeisessä osakilpailussa hänelle vaatimattomaan 15. lähtöruutuun kaaduttuaan kohtalokkaasti aika-ajon alkupuolella. Zarco pääsi Derbi-pyörän ripeiden korjaustoimenpiteiden jälkeen radalle vielä 15 minuutiksi, mutta kaikki jäi sittenkin viimeisen nopean kierroksen varaan.
- Zarco järjesti tiimille vähän ylimääräistä härdelliä. Hän puristi alussa ehkä liikaa pomppuisella radalla. Keula lähti alta röykyn yli ajettaessa. Meillä oli tarkoitus kokeilla Zarcon osalta erilaisia ajolinjoja aika-ajossa, mutta se suunnitelma jäi nyt toteutumatta, kertoi tallipäällikkö Aki Ajo.
Zarco teki aika-ajon lopussa sen, mikä tehtävissä oli ja nousi tuloslistan pohjilta pitkälti toistakymmentä pykälää. Hän joutui tosin ajamaan vielä kertaalleen radan sivuun, kun polttoaineen letkun kiinnitys oli jäänyt kiireen keskellä vaillinaiseksi.
- Pahin ongelma oli se, että takajarru ei toiminut. Ajaminen oli vaikeaa, sillä käytän paljon takajarrua, totesi Zarco.
Paalupaikalle pitkällä ja leveällä radalla ajoi MM-sarjaa 25 pisteellä Zarcoon nähden johtava Nicolas Terol. Espanjalainen Terol vie maailmanmestaruuden, jos hän yltää Malesian kisassa Zarcoa korkeammalle.
Terolin paalupaikka irtosi ajalla 2.13,579, josta Zarco jäi 2,630 sekuntia.
- Terol on ollut tosi nopea, mutta kilpailussa kaikki on yhä mahdollista, koska kelitkin ovat täällä epävakaat. Zarcon pitää säilyttää maltti ja pitää mielessään, että hän on edelleen haastaja. Täysillä on kuitenkin heti lähdettävä liikkeelle, evästää Ajo.
Terol saa eturiviin rinnalleen maanmiehensä ja tiimikaverinsa Hector Faubelin, sekä viime sunnuntaina Australian osakilpailun voittaneen saksalaisen Sandro Cortesen. Faubelin ero kärkeen oli vain 15 tuhannesosaa.

Vazquez kakkosriviin

Ajo Motorsportin kuljettajista aika-ajossa korkeimmalle, eli neljänneksi ylsi Zarcon espanjalainen tiimikaveri Efren Vazquez 1,002 sekuntia Terolin takana.
- Vauhtini on ollut hyvällä tasolla koko viikonvaihteen. Pyörään tehdään enää pieniä muutoksia jousituksen osalta, valotti Vazquez.
Red Bull Ajo Motorsportin Aprilia-kuljettajista saksalainen Jonas Folger oli kuudes ja britti Danny Kent kymmenes. Kotikisaansa ajava Avant-AirAsia-Ajon Zulfahmi Khairuddin 13:s ja villin kortin malesialaiskuljettaja Farid Hisham 31:s.
- Khairuddin on tehnyt vahvaa työtä. Hän paransi aika-ajossa 1,5 sekunnilla Sepangin radan viimevuotista ennätystään. Hisham ajaa vasta ensimmäistä MM-osakilpailuaan ja sen lisäksi 125-kuutioinen pyörä on hänelle tuore tuttavuus. Siihen nähden kaikki on sujunut ihan ok, arvioi Ajo.
Kent kaatui lauantaiaamun harjoituksissa ja hänet kannettiin paareilla hiekoilta.
- Onneksi vältyin loukkaantumiselta. Käsi on kyllä kipeä.
Folger kiersi tapansa mukaan rataa jälleen varsin aggressiivisesti.
- Pyörän säädöt kaipaavat vielä rukkaamista, mutta lähden luottavaisena tekemään hyvää tulosta kilpailuun, vahvisti Folger.
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3395
Sijainti
Lahti
Se on muuten merkillistä että MotoGP-sarjassa on menestyksekäs suomalainen talli. Siinä on monen palasen pitänyt loksahtaa just kohilleen. Aki Ajo on aika äijä. Hyvin paikoilleen ruuvattu pää on hänellä.

Aamulla pitää kömpiä ajoissa ylös, että ehtii löytää itsellensä sopivan streamin netistä. Joku turkkilainen voisi olla hyvä, etenkin kun ajavat Motodos-sarjaa. Siellä käy aika papatus kun Sofuoglu hyökkää!:D
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Marquez ei taida kyetä kisaamaan. Bradlille riittäävoitto mestaruuteen.

Spies ei myöskään kykene kisaamaan.
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Olipas jännittävä pikkuluokan kisa :thumbup: Onneksi Aspar-tiimi piti mestaruuspaidat piilossa, sillä kyllähän Terol taas hermoili viime kierroksilla mestaruusratkaisun Valenciaan. Zarcolta upea kisa, sillä vielä WUPissa mies hävisi 2,4 s kärjelle ja nyt 3. Derbin kulku ei ikävä kyllä ollut kohdallaan.

Kohta Moto2.
 

Nurtsi

Registered Loser
Liittynyt
9.8.2011
Viestit
5615
Tosi kiva kattoa kun Mika alkaa saada juonen päästä kiinni pitkästä aikaa kahteen vuoteen. jospa se siitä lähtis näin kauden lopussa.
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Kiitos modeille.

Kallion hieno kisa jäi Simoncellin kuoleman varjoon. Kallion sivuilta:
Kauden paras kisasijoitus Malesiassa
Ratamoottoripyöräilykauden toiseksi viimeinen MM-osakilpailu Malesian Sepangin radalla kulki Mika Kallion osalta kauden parhaassa vauhdissa.

Valkeakoskelainen oli harjoituksissa viiden nopeimman joukossa, aika-ajossa seitsemäs ja sunnuntain Moto2-kisassa kuudes.

- Alkukauden ongelmien jälkeen kilpailukyky on ollut hyvällä tasolla. Edellinen Australian kisaviikonloppu ja tämä Malesian kisa ovat näyttäneet minun ja tiimin vauhdin, Mika totesi.

- Täällä Malesiassa tallikaveri pysyi koko ajan takanani ja oma suoritus oli tasaisen kova.

- Kisan alkupuolella takarengas menetti parhaan pitonsa ja kolmen kärki karkasi muutaman sekunnin päähän.

Kohta muidenkin renkaat antoivat vähän periksi, joten kisan lopulla Mika sai kolmantena ajanutta kiinni selvästi:

- Aivan lopussa menetin oman ajovirheen takia yli kaksi sekuntia ja se maksoi myös yhden sijan. Kuudenneksi putoaminen ei suuremmin harmita, vaikka ajoin suurimman osan kisasta viidentenä.

- Kisa keskeytettiin kolarin takia kaksi kierrosta ennen maalia, joten lopussa en pystynyt ohituksia yrittämään, vain reilut 11 sekuntia voittajalle hävinnyt Mika päätti.

Kisaviikonloppu Malesiassa päättyi tragediaan, kun italialainen Marco Simoncelli sai MotoGP-luokan kilpailun 2. kierroksella sattuneen kolarin jälkeen surmansa.

Marc VDS -talli ja Mika Kallio ottavat osaa arvostetun kilpailijan perheen ja ystävien suureen suruun.
 
Viimeksi muokattu:

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Kauden viimeinen kisa ajetaan haikeissa tunnelmissa. Jäähyväiset jaetaan viimeiselle kaksitahtiluokalle eli 125cc:lle. Ajon tiedote:

Tallipäällikkö Ajo painottaa Zarcolle
rentoutta mestaruustaisteluun

Aki Ajon johtamalla Ajo Motorsportilla on paljon, eli maailmanmestaruus pelissä, kun vuodesta 1949 lähtien ajetun 125-kuutioisten luokan historian viimeinen osakilpailu odottaa sunnuntaina vuoroaan Valencian Ricardo Tormo-radalla.
- Meillä on jo varma MM-hopea hallussa ja olen siihenkin tyytyväinen, mutta periksi ei anneta ikinä. Loppuun asti painetaan, painottaa tallipäällikkö Ajo.
Espanjalaiskuljettaja Nicolas Terol johtaa sarjaa 20 pisteen erolla Avant-AirAsia-Ajo-tiimin ranskalaiseen Johann Zarcoon Valenciaan tultaessa. Zarcon ainoa mahdollisuus mestaruuteen piilee siinä, että hän tervehtii ruutulippua voittajana ja Terol ei yllä 12. sijaa korkeammalle kotiyleisönsä edessä.
Terol hypisteli mestaruuspalloa jo vajaat kaksi viikkoa sitten Malesiassa, mutta Zarco riisti sen tyylipuhtaasti hänen käsistään ohittamalla viimeisellä kierroksella ajovirheen tehneen espanjalaisen.
- Paineet ovat täysin Terolilla ja mestaruuden osalta kaikki on vielä auki. Pitää muistaa, että ajovirheet ja tekniikkamurheet lukeutuvat nekin tämän lajin luonteeseen, toteaa Ajo.

Ajon ohje ässälleen:
”Lähde nautiskelemaan”

Terävän pelisilmän omaava Ajo on toisaalta pyrkinyt pudottamaan mahdollisten paineiden viimeisetkin rippeet Zarcon harteilta.
- Olen tähdentänyt hänelle rentoutta ja sanonut, että lähde nautiskelemaan radalle. Sitä kautta Johannille tarjoutuu parhaat mahdollisuudet ajaa voitosta.
Entisen formulatähti Jean Alesin taustajoukoissaan omaava Zarco on puhjennut lopullisesti kukkaansa Ajon ohjauksessa ja suomalaistallin riveissä.
Cannes’ssa 20 vuotta sitten syntynyt Zarco on ajanut tällä kaudella uransa ensimmäisen podiumsijoituksen huhtikuussa Jerezissä, ensimmäisen paalupaikan heinäkuussa Mugellossa ja ensimmäisen voittonsa lokakuussa Motegissa. Nousujohteisen saldon kruunaa uran ensimmäinen MM-mitali, jonka väri on siis vielä avoin.
Barcelonassa täyden pistepotin aikasakon vuoksi menettäneen ja Sachsenringin ykkössijan samalla ajan voittajan kanssa hävinneen Zarcon valttina on ollut nopeuden ohella pettämätön tasaisuus.
Zarco on sijoittunut kaikissa 16 osakilpailussa kuuden nopeimman joukkoon terävöityen kauden jälkimmäisellä puoliskolla yhä vahvempaan iskuun. Hän on jäänyt yhdeksässä viimeisessä osakilpailussa vain kerran podiumin ulkopuolelle sijoituttuaan Indianapolisissa viidenneksi.
- Käy loppupisteissä sitten miten tahansa, niin paras tapa päättää tämä kausi on taistella voitosta , muotoilee Ajo.
Zarcon Derbi-tiimikavereista espanjalainen Efren Vazquez on pisteissä seitsemäntenä ja malesialainen Zulfahmi Khairuddin 17:ntenä ennen viimeistä osakilpailua. Red Bull Ajo Motorsportin Aprilia-kuljettajista saksalainen Jonas Folger on puolestaan kuudes ja britti Danny Kent 11:s.
Ajo Motorsportin vauhdikkaan viisikon kokonaispanos on kauttaaltaan varsin vahva.

Moto3 pyyhkii piikkien
hetkellisen haikeuden

Aikansa kutakin, eli nelitahtisia ja 250-kuutioisia voimanlähteitä moottoreinaan käyttävä Moto3-luokka vyöryy ensi kaudella MM-sarjaan 125-kuutioisten tilalle.
- Viimeinen piikkiluokan kilpailu tuo varmasti tiettyä haikeutta tullessaan, sillä olemme tehneet siksi pitkään töitä kaksitahtisten pyörien kanssa. Meille jää paljon hyviä muistoja 125-kuutioisista, Ajo viittaa tässä vaiheessa ensisijaisesti vuosien 2008 ja 2010 maailmanmestaruuksiin, jotka olivat ranskalaisen Mike Di Meglion sekä espanjalaisen Marc Marquezin käsialaa.
Kymmenettä täysipainoista MM-kauttaan tallipäällikkönä päättelevä Ajo on kuitenkin samalla jo virtaa täynnä tulevan osalta.
- Moto3:sta tulee hieno ja seurattu luokka, joka tuo tuoreen tuulahdukseen koko sarjaan.
Ajo Motorsport operoi uudessa luokassa paluun GP-sarjaan tekevän maineikkaan KTM:n tehdastallina.
- Haaste on kova ja töitä vielä paljon edessä, mutta meillä on hieno projekti ja hieno pyörä, vakuuttaa Ajo.

Lisätietoja:
www.ajo.fi
www.motogp.com
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3395
Sijainti
Lahti
Kausi meni hämmästyttävän nopeasti. Isoin luokka näyttää jäävän vähän valjuksi tapaukseksi. Pedrosan ja Dovin taistelu kakkostilasta loppupisteissä voi tuoda jännitystä, mutta muuten ei ole suurempia odotuksia. No, onhan se aina mielenkiintoista nähdä kuinka hyvin Josh Hayes osaa äkistään hyökätä MotoGP-pyörällä.

Toivottavasti Kallio saa aikaiseksi hyvän päätöskisan ja vielä leivottua ensi kaudelle hyvän sopimuksen. Vaikuttaa vähän siltä, että hän haluaisi jatkaa Moto2-luokassa. Se toki passaa. Ensi kaudesta tulee nimittäin tosi häijy!
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Niklas Ajon tiedotus:
Ajo voitti kädenväännössä
kisalääkärin Valenciassa

Niklas Ajo voi lähteä fyysisen kuntonsa puolesta huoletta 125-kuutioisten luokan kauden ja samalla sen 62-vuotisen historian viimeiseen MM-osakilpailuun, joka ajetaan tulevana sunnuntaina Valencian Ricardo Tormo-radalla Espanjassa.
Ajon, 17, käsi murtui oikean ranteen yläpuolelta vajaat kolme viikkoa sitten Australian osakilpailussa, mutta toipuminen on sujunut hänen onnekseen yllättävänkin nopeasti.
- Torstaina ratasairaalassa tehty ja tässä tilanteessa pakollinen lääkärintarkastus oli enemmänkin muodollisuus ja paperijuttu. Tosin lääkäri haastoi minut vielä varmuuden vuoksi kädenvääntöön, jonka voitin, heitti hyväntuulinen Ajo.
Ensimmäistä MM-kauttaan päättelevä Ajo joutui jättämään edellisen, Sepangin radalla Malesiassa ajetun kisan väliin vamman vuoksi.
- Ensisijainen tavoitteeni Valenciassa on löytää jälleen se hyvä fiilis vastoinkäymisten ja kaatumisten jäljiltä, kertoo tulokaskaudellaan tähän mennessä parhaimmillaan kymmenenneksi Saksan heinäkuisessa osakilpailussa sijoittunut Ajo.
Ajon MM-ura jatkuu ensi kaudella 125-kuutioiset korvaavassa Moto3-luokassa. Valencia ei jää valkeakoskelaisen osalta silti kauden viimeiseksi piikkiluokassa.
- Ajan vielä Espanjan CEV-sarjan kaksi viimeistä osakilpailua, jotka osuvat heti MM-sarjan päätöksen jälkeen peräkkäisinä viikonvaihteina Valenciaan ja Jereziin. Ne ovat minulle hyviä ja tervetulleita kisoja.

Simoncellin numero 58
Ajon kypärässä ja pyörässä

Valencian GP-viikonvaihteen aikana kunnioitetaan ja vaalitaan monin tavoin italialaisen Marco Simoncellin muistoa. Simoncelli menetti henkensä MotoGP-luokan Malesian osakilpailussa.
Ricardo Tormo-radan tuntumaan on pystytetty Simoncellin kilpailunumeroa 58 kantava, 16 metrin mittainen seinä, johon myös kilpailun katsojat voivat kirjoittaa henkilökohtaisen viestinsä.
Seinään oman viestinsä kirjoittava Ajo kunnioittaa Simoncellin muistoja radalla samalla tavalla, kuten monet muutkin kuljettajat.
- Kypärääni ja Aprilia-pyörän yläkatteeseen teipataan numero 58. Lisäksi sunnuntaina heti warm up-sessioiden jälkeen kaikki kuljettajat kokoontuvat pyörineen radalle yhteiseen tilaisuuteen, kertoo Ajo.
Tosiaan, jäähyväiset jätetään myös Capirossille ja tietenkin edelliskisassa menehtyneelle Simoncellille. Tätä varten ainakin Rossi, Dovizioso ja Bautista ovat teettäneet erikoismaalaukset kypäriinsä. Kallion tiimikin muutti numeronsa mustiksi Marcon muistolle. Oli ehdotettu minuutin hiljaisuutta, mutta kuulemma Marcolle olisi sopinut paremmin minuutin kaaos, joten ehkä järjestävät paraatin Valenciassa :ahem:
 

Jarppi

The Trulli Train
Liittynyt
30.4.2010
Viestit
1411
Sijainti
Home
Kallio eturivistä finaalikisaan

Turun Sanomat 5.11.2011 20:31:02

Mika Kallio lähtee kauden viimeiseen Moto2-luokan MM-osakilpailuun Valenciassa kolmannesta lähtöruudusta. Eturivin lähtöpaikka varmistui sateen kiusaamassa aika-ajossa, jossa kärkiajat tehtiin heti aika-ajon alussa.

– Sadekuurojen välissä rata oli kuivunut jakson alkuun mennessä, joten kovia kierrosaikoja täytyi yrittää heti. Valitsin radalta vapaan kohdan ja annoin palaa. Taktiikka toimi, Kallio iloitsi.

Moto2-luokan paalupaikan ajoi italialainen Michele Pirro, jolle Kallio jäi 0,4 sekuntia.

125-kuutioisten aika-ajossa Niklas Ajo oli 19:s.

– Aika-ajo oli sateen jäljiltä mitä oli. Hyvää aika-ajossa oli lähinnä se, että pystyin ajamaan sen loppuun ilman kaatumista, Ajo totesi.

Luokan paalupaikan nappasi britti Danny Webb.

Turun Sanomat, Valencia
Andrea Iannone sai testata Gresinin Motogp pyörää ja on heidän kuskiksi ehdolla ensikaudeksi.
 
Ylös