Jos niillä on sanomalehtiä suljetussa pussissa, jonka kisan jälkeen avaavat. Lehti imee ilmankosteutta itseensä ja lisää auton painoa. :idea:Salaisuus piilee ohjaamoissa... Red Bullilla on varmaan jokin jippo kun kuljettajat joutuvat istumaan siellä hieman pitempään kuin muut.
Niin sitä ihmetellään monessa paikassa..Onkohan Redbullin KERSin edes tarkoitus toimia koko kisaa. Lisäksi näinköhän väärin, kun mielestäni Redbull kuskit kisankin jälkeen istuvat autoissaan hieman normaalia pidempään:doubtful:
Onko tosiaan niin että siellä ohjaamossa on keksitty jotain mukavaa, en itse usko siihen mutta pitää katsoa parin viikon päästä toistuuko sama.Tuosta vettelistä.. mun mielestä ei ole kuin tasan 2 vaihtoehtoa:
1. Sai tallilta tarkkaa tietoa kuinka kävi + mitä saa sanoa haastattelussa
2. Onko siellä keksitty jotain mikä paljastuu ohjaamossa ja ei haluta näyttää muille (vrt. joskus aikaa sitten mäkillä 3 poljinta, tosin se nyt ei näkyny jos ohi käveli).
juu on kyllä surkeeta menoa, kolmesta kisasta eli kolmesta mahdollisesta voitosta ja kuudesta palkintopallipaikasta ovat keränneet vainNonniin mähän sanoin; RB ei vakuuta. Kisavauhti on huonoa.
Asia vaikuttaa olevan joillekin vielä epäselvä, joten:En tiedä miks Vettel istui ohjaamossa aika-ajon jälkeen, mutta jos se johtui KERSsistä, niin miksi Vettel riisui hanskat kuitenkin heti? Jos olisi riski saada sähköisku jostain, niin tuskin olisi ottanut hanskoja pois kädestä...
Ratin otti myös irti. En tiedä toimiiko radio silloinkin kun ratti on irti. Ainakin ratti ohjaa kuskin radion käyttöä. Joten kenties tämä sulkee myös radiokeskustelun pois...
Tässä uutinenMTV3 sanoi:....
- Uusissa säännöissä sanotaan, että FIA:lla on mahdollisuus tarkastaa auton painojakauma milloin tahansa. Jos poistun autosta ennen kuin olen saanut ratavirkailijoilta merkin, voin joutua ongelmiin. En ehkä huomannut virkailijaa heti aluksi ja jouduin siksi odottamaan, kunnes olimme varmistaneet, että kaikki on ok, Vettel selitti.
...
No noinhan Vettel kertoi lehdistötilaisuudessa, mutta onko se koko totuus... :wink:Asia vaikuttaa olevan joillekin vielä epäselvä, joten:
Vettel istui autossa, koska ei nähnyt virkailijan merkkiä (lupaa) nousta autosta. Säännöissä kaiketi sanotaan, että autosta saa nousta merkistä. Ja tämä siksi, koska auton painonjakauma voidaan testata koska vain (ja se tehdään kuskin istuessa autossa).
No eipä tosta nyt mitään kauhean suoria johtopäätöksiä voi vetää. Red Bullilla on voitu laskea että se mikä KERS:n jatkuvassa käytössä hävitään voitetaan vähempänä renkaiden kulumisena. Akkuihinhan voi mahtua vaikka täysi 6,7 sekunnin varaus, mutta sitä ei ole simulaatioiden perusteella kannattava käyttää kaikkea. Monacossa on paljon (pelkkiä) hitaita mutkia ja jos KERS:iä käyttäisi aina mutkasta lähtiessä niin renkaat olisivat varmasti nopeasti loppu. Barcelona taas on muutenkin rankka renkaille, joten KERS:iä kannatti käyttää vain suoralla. Koko alkukauden Red Bull on käyttänyt KERS:iä niin että sen käyttö on mahdollisimman hellä renkaille. Monaco ja Barcelona eivät eronneet tästä.RB ja KERS
Espanjassa sekä Vettel ja Webber tuntuivat käyttävän KERSsiä vain pääsuoralla, jos on ruutugrafiikkoja uskominen.
Monacossa Vettel näytti käyttävän KERSsiä vain ekan mutkan jälkeisessä ylämäessä.
Espanjan kisatopikissa uumoiltiin, että KERSsin akkujen ei tarvi olla kaikilla samankokoiset. RB on nyt kahdessa kisassa näyttänyt käyttävän selkeästi vähemmän kuin sallitus 6,7 (vai mitä se oli) sekuntia KERSsiä per kierros. Joten tästä vois kai jo päätellä jotain...
Ainakin se tulee mieleen, että Ricciardolle saadaan yksi sisäänajovuosi Toro Rossolla. Jos siis häntä suunnitellaan emotalliin kakkoskuskiksi tulevaisuudessa.
Itse en usko että F1-kuski masentuu ja haluaa lopettaa uransa, vaikka jää säännöllisesti tallikaverilleen. Onhan tuo Webberin kannalta selkeästi parhain paikka jatkaa formula-ajeluitaan. Tuskin se homma sen ruusuisemmaksi menisi vaikkapa Ferrarilla tai McLarenilla ajellessa. Osakilpailuvoitoista ajamisen voisi uskoa motivoivan hyvin kuskia, joka ei ole päässyt mestaruutta juhlimaan.Jaa-a, mitähän tähänkin pitäisi sanoa. Onhan se Mark värikäs kaveri ja mukava poikkeus F1-kuljettajien joukossa mutta kaveri jää niin selvästi Vettelille että ihmetyttää motivaatio jatkaa.