Jellinek
Banned
Brawn ja Fry myivät loputkin Mercedes GP:stä
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2011/02/1281678 :frank:
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2011/02/1281678 :frank:
Muutama vuosi ja tallin omistaa joku ihan muu taho kuin Daimler. Autonvalmistajat Ykkösissä on nähty juttu. Ferrarilla on perinteitä, muut on mukana pelkästään markkinointimielessä. Ennemmin vaikka lisää yksityisiä talleja, joita oikeasti kiinnostaa ajaa kilpaa.
Minustakin olisi mukavaa, jos Mercedes sitoutuisi lajiin oikein pitkällä tähtäimellä eikä olisi vain yksi väliaikainen nimi tässä Tyrrell-jatkumossa. :dunno:Muutama vuosi ja tallin omistaa joku ihan muu taho kuin Daimler. Autonvalmistajat Ykkösissä on nähty juttu. Ferrarilla on perinteitä, muut on mukana pelkästään markkinointimielessä. Ennemmin vaikka lisää yksityisiä talleja, joita oikeasti kiinnostaa ajaa kilpaa.
Ja silti olet sitä mieltä että on hyvä asia että Group Lotus on mukana vain sponsorina tyylillä "katsellaan miten edetään, mahdollisesti jatkossa ehkä muutakin"?Minustakin olisi mukavaa, jos Mercedes sitoutuisi lajiin oikein pitkällä tähtäimellä eikä olisi vain yksi väliaikainen nimi tässä Tyrrell-jatkumossa. :dunno:
Eihän kyse ollutkaan nimikiistasta vaan siitä kuinka pitkällä jänteellä M.B on takaisin lajissa.Mercedes GP:n kohdalla tilanne on hyvin yksiselitteinen; mikään muu firma ei väitä omistavansa Mercedes-brandia automaailmassa kuin Daimler eikä pyri omavaltaisesti kilpailemaan F1:ssä tuolla nimellä jollain aasialaisella lisenssillä.
Kuten olen moneen kertaan todennut kumpikaan kiistan osapuolista ei tuonut Lotus-nimeä takaisin F1:iin, kuten minä olisin halunnut sen tapahtuvan, mutta kannustan tässä asiassa LRGP:tä, tiedätte kyllä miksi. :dunno:
Eikö nuo Lotus-höpinäsi kuulu tuohon toiseen toikkiin? Elä sotke jokaista keskustelua fanaattisella GL-fanituksella.Kuten olen moneen kertaan todennut kumpikaan kiistan osapuolista ei tuonut Lotus-nimeä takaisin F1:iin, kuten minä olisin halunnut sen tapahtuvan, mutta kannustan tässä asiassa LRGP:tä, tiedätte kyllä miksi. :dunno:
En haluaisikaan sotkea Lotusta mitenkään tähän keskusteluun, mutta F110K sotki jo eikä kukaan pitänyt tätä mitenkään tuomittavana:Eikö nuo Lotus-höpinäsi kuulu tuohon toiseen toikkiin? Elä sotke jokaista keskustelua fanaattisella GL-fanituksella.
-Näinkö hyvä veli-systeemi toimii tällä foorumilla?Ja silti olet sitä mieltä että on hyvä asia että Group Lotus on mukana vain sponsorina tyylillä "katsellaan miten edetään, mahdollisesti jatkossa ehkä muutakin"?
Hehehhe vai tyrrel-jatkumo. Puhutaan nyt Mersusta jonka historia ulottuu Fangion ajoille? Miksi tässä ei ole mukana sitä legendaarisuutta kun eräässä teipatussa viritelmässä? Mercedes on sentään Mercedes, vaikka onkin sijoitusyhtiön omistuksessa osittain. Ja tallin omistaa sama taho joka oli jo aikoja sitten mukana F1:ssä. Onneksi Mercedes ei myynyt F1:ksi oikeuksia, jotta säilyy oikeudet itsellään. Pakko vetää GL mukaan nyt kun täällä puhutaan edelleen siitä. Jotain loogisuutta näihin mielipiteisiin.Minustakin olisi mukavaa, jos Mercedes sitoutuisi lajiin oikein pitkällä tähtäimellä eikä olisi vain yksi väliaikainen nimi tässä Tyrrell-jatkumossa. :dunno:
Jotkut täällä foorumilla haluaisivat jopa Ferrarinkin pois F1:stä pilaamasta lajia sääntövenkoiluilllaan (tupakan piilomainonta, uuden moottorisäännön vastustus...):thumbfh:
Pirullisesti pilkkua viilaten täytyy sanoa että tuo on viime kauden auton räjäytyskuva.
En sotkenut Lotus-nimikiistaa aiheeseen, vaan sen teit sinä.En haluaisikaan sotkea Lotusta mitenkään tähän keskusteluun, mutta F110K sotki jo eikä kukaan pitänyt tätä mitenkään tuomittavana:
Tässä mistään "hyvä veli" systeemistä ole kyse, itsehän aloit kritisoimaan Mercedeksen sitoutumista lajiin, jotenka täysin oikeutettua on verrata sitä mielipiteeseesi Group Lotuksen & Renaultin tilanteesta.-Näinkö hyvä veli-systeemi toimii tällä foorumilla?
-Kai minulla on oikeus vastata syytöksiin? :doubtful:
Voisin mennä sen verran pitkälle että väittäisin siinä olevan 2006 tai 2007 Hondan. Keula liian matala ollakseen -11, ja liian korkea & kapea ollakseen -09.Pirullisesti pilkkua viilaten täytyy sanoa että tuo on viime kauden auton räjäytyskuva.
Muuten hyvä mutta tuo auto lienee oikeasti BAR 006 ja vuosimallia 2004. Racing Revolution logoja ja paria muuta joukkoon kuulumatonta tarraa lukuunottamatta vieläpä kyseisen kauden väreissäkin.Voisin mennä sen verran pitkälle että väittäisin siinä olevan 2006 tai 2007 Hondan. Keula liian matala ollakseen -11, ja liian korkea & kapea ollakseen -09.
Lisäksi turvakaaren ilmanottoaukko on hyvin smaanlainen kuin 06-08 Hondassa, ja sivuponttoonitkin näyttää kovin laatikkomaisilta ollakseen mitään 2008-2010 väliltä.
Kirsikkana kakunpäällä etusiipi joka on suhteellisen kapea (pre. -09) ja keskellä on pieni notkahdus, niin voisi hyvinkin sanoa sen olevan jostain 2006 paikkeilta jollon ei etusiipien "kuopat" vielä olleet koivinkaan isot.
edit. Näyttääkö tutulta?
BAR-Honda F1 vm. 2006
Voi hyvin kyllä ollakinMuuten hyvä mutta tuo auto lienee oikeasti BAR 006 ja vuosimallia 2004. Racing Revolution logoja ja paria muuta joukkoon kuulumatonta tarraa lukuunottamatta vieläpä kyseisen kauden väreissäkin.
Vielä viimeinen korjaus kun vaivauduin käymään pienoismalli kokoelman luona.. Auto lienee kuitenkin osittain 005 mallia (2003), mutta edustaa näitä perinteisiä leikkaa ja liimaa mallia olevia näytös autoja.Voi hyvin kyllä ollakin
En kyseenalaistanut suoranaisesti sitä etteikö Mercedes GP olisi aito Mercedes-talli. Onhan sillä emoyhtiö Daimlerin omistusta Aabarin kanssa ja eikä ole toista F1-tallia, eikä mitään muutakaan firmaa joka väittäisi omistavansa oikeudet Mercedes-nimeen niin F1:ssä kuin muuallakaan autoteollisuudessa. Pointtini oli tallin pitkäikäisyydessä. Toivon Mersun F1-tallin jatkavan mielellään vaikka 10 vuotta, eikä esim. lopettavan tämän kauden jälkeen sarjassa, jos tulokset eivät parane merkittävästi. Aikoinaan riemuitsin, kun Ford muutti Stewart-tallin Jaguariksi, tällöin legendaarinen automerkki toi BRG -värityksen takaisin sarjaan, valitettavasti tallinimi jäi vain 5-vuotiseksi kokeiluksi ennen RB:n tuhkimotarinaa. :dunno:itsehän aloit kritisoimaan Mercedeksen sitoutumista lajiin, jotenka täysin oikeutettua on verrata sitä mielipiteeseesi Group Lotuksen & Renaultin tilanteesta.
Edelleenkin, asiaan ei liittynyt Bahar vs. Fernandes kiista vaan se millä tavalla tunnut määrittelevän autotehtaan panoksen tiimiin.
LRGP aiheessahan olet hyvinkin kovaa väittänyt että talli on Lotus-Renault enemmän kuin Renault, ja että tallista tuli osa Group Lotusta pelkällä sponssidiilillä.
Silti Mercedes on vain Tyrrell-jatkumo vaikka omistavat koko tallin ja rakentavat itse koneensakin vielä.