Mercedes GP kaudella 2011

  • Viestiketjun aloittaja IWE
  • Aloituspäivämäärä

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Perinteinen Mersun porukoiden höpinä, parannusta tulossa, tämä on vasta raakile peli.

Kyllä varmasti odottivat raakileeltakin huomattavasti enemmän, varsinkin kun aloittivat lähes ensimmäisenä keskittymään tämän kauden auton värkkäämiseen. Brawnin yllärimomentti meni jo ja osaaminen Hondan jäämistö tallissa ei parin johtohahmon tulon myötä korjaannu. Taitaa Niko jäädä nuolemaan taas näppejään sen ensimmäisen voiton suhteen :nope:

RB ja Ferrari vaan huristelee ja samaan malliin heillekin tulee lisäosaa sekä aero, että muulle osastolle enne kisoja. Mac on täys kysymysmerkki, ja voikin olla että heillä on vaikeuksia alkukaudesta, joten ehkä Mersu pystyy alkukaudesta heitä haastamaan. Mut sitku Macin konsepti alkaa toimimaan ja herrat alkavat ymmärtää auton potenttiaalin, niin ei pysy mese perässä.

Kuten heti alkuun totesin niin ei vaan tule tämä peli toimimaan, se ei näytä toimivalta, vaan siltä iän ikuiselta hitaalta. Ruma ankanpoikanen ei tässä kohtaa kyllä joutseneks kasva. Se joka sen tekee on Mac.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Ei Red Bullillakaan mitään reikiä ole, edes laidoissa.
No mihinkähän sitten diffun laitojen ahtaminen mahtaa perustua?

Scarbsin juttujen mukaan:

Paino sanalla "inside" tuossa kuvassa.
Red Bull RB7 – Open Fronted Exhaust Blown Diffuser
...flattened exhausts reaching rearwards under carbon overs (shown yellow in the above picture) these reach towards the outer 5cm of floor and blow under the raised lip in the floor. The fast moving exhaust gas then curves inside and blows out via the sidewall of the diffuser (shown with the red arrow). Blowing inside the diffuser this way helps accelerate the airflow out of the diffuser and increases downforce. As with last years EBDs they will be sensitive to throttle openings and Renault have assisted as much as possible in accommodating the aerodynamics with a special overrun strategy, to keep the exhausts gas velocity as high as possible without overheating the engine
Sitä en tiedä mistä kohtaa tai miten nuo pakokaasut tonne diffun sisälle saadaan, mutta jos ne tulee diffun sisältä niin kyllähän sielä pitää joku aukko/reikä olla diffun ja lattian välissä tai diffun katossa.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Ja vastaus löyty myös Scarbsin jutuista joissa sääntömuutokset tupla-diffun kiellon osalta on selitetty...
Due to a previous weakness in the rules defining the underfloor, teams were able to exploit this to create the double diffuser. Double diffusers were only possible as an opening could be created in the gap been the reference plane, step plane and the diffuser. Now the rules close this avenue off.
Additionally this opening allowed teams to open up the front of the diffuser to blow the exhaust through for an even greater blown diffuser effect. This rule also prevents this opening in all but the outer 50mm of the split between the diffuser and the floor.


Eli siis diffun ja lattian välissä saa olla rako laidoilla.
Kenties herra Oberfeldwebel edellä tämän tiesi, mutta ei millään viitsinyt avata asiaa...tai sitten ei tiennyt... :p
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472
Haug: Mersu ei mahdu kymmenen joukkoon

21.2.2011, 10.13 Plaza.fi

Mercedes-tallilla on riittänyt teknisiä ongelmia talven F1-testeissä. Sunnuntaina Nico Rosberg kellotti Barcelonan testeissä pohja-ajan, mutta Mercedeksen kilpailujohtaja Norbert Haug ilmoitti Auto Motor und Sportille tallin painiskelevan suurten ongelmien kanssa.

- Jos kisa olisi ajettu tänään, emme olisi kymmenen joukossa. Ohjelmamme on viivästynyt jäähdytinongelmien takia ja Nico ei ole päässyt testaamaan KERS:n kanssa. Ennen kauden alkua otamme käyttöön uuden aerodynamiikkapaketin, jonka avulla pystymme taistelemaan palkintosijoista, kertoi Haug.

Auto Motor und Sportin arvion mukaan Mercedes oli peräti 1,5 sekuntia Red Bullia hitaampi kisasimulaatiota testattaessa. Mersulla on uuden autonsa kanssa huomattavasti enemmän ongelmia kuin vuosi sitten.
Kieltämättä Mersulla on ongelmia ollut useampaan otteeseen talven testeissä, mutta ei testit kuitenkaan aina hyvää kokonaiskuvaa anna mutta ainakin alkukaudesta saattavat olla parin tallin perässä...
 
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
Taitaa tehdä kaikille aika hyvää tää kahden viikon lisäaika, saavat kehitellä aeropakettiaan sitten minkä piti tulla jo Bahrainiin.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Voi olla että Brawn ostaa tallin parin vuoden päästä punnalla, voittaa mestaruuden ja myy sen taas jollekin pahaa aavistamattomalle autonvalmistajalle.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472
Auto Motor und Sport sivusto uutisoi että Mercedeksellä olisi tällä hetkellä paras suoranopeus.

Mercedeksen F1-autolla paras suoranopeus?

23.2.2011, 09.44 Plaza.fi

Mercedeksen moottoriurheilupomo Norbert Haug kertoi viime viikonloppuna, että tallilla olisi vaikeuksia sijoittua kymmenen parhaan joukkoon, jos nyt järjestettäisiin kilpailu. Saksalainen Auto Motor und Sport -lehti kuitenkin väittää, että Mercedeksen W02-autolla on tällä hetkellä paras suoranopeus.

Lehden mukaan Mersu on ottanut harppauksen eteenpäin talven testien aikana ja talli on ”kärjessä huippunopeuden osalta”. Haug itsekin oli toiveikkaampi Barcelonan testien jälkeen.

- Ymmärrämme paremmin autoa ja renkaita, koska pystyimme ajamaan enemmän kierroksia. Se on edellytys hyvälle kierrosajalle, Haug kertoi saksalaislehdelle.

- Jos asiat etenevät oikeaan suuntaan, hopeanuoli saattaa yllättää teidät, hän varoitti.
 

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
Kimi

Kimi syö jäätelöä Mercedeksen pilttuussa tämän vuoden aikana. Mahdollisesti jo Euroopan kierroksen alussa. Pelkkä näyttäytyminen tuo julkisuusarvoa Mercedes GP:lle niin paljon, että tuutin hinta ja lentolippu on sillä maksettu.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472
Mercedes GP:n suurin ongelma on jäähdytyksessä, mutta Tallipomo Ross Brawn on kuitenkin positiivinen:

- Tietäen kaikki faktat, olen tyytyväinen tämän hetken tilanteeseemme sekä tuleviin uudistuksiin. Suurin haasteemme on ollut jäähdytyksessä. Lyhyellä ajanjaksolla autoon tehdyt muutokset maksoivat huomattavasti suoritustasossa. Ratkaisu on viety auton suunnitteluun ja uudistuspaketti parantaa suoritustasoa kauden avauskisaan, kommentoi Brawn
 
Ylös