formulastara
Well-known member
No mut ei niitä reikiä ihan mihin vaan saa tökkiä. Paitsi näköjään tuohon keskelleEihän sielä tarvi olla kuin reikä diffun katossa mistä pakokaasut pääsee "sisään".... Päältä hönkii varmaan siltikin kyllä.
No mut ei niitä reikiä ihan mihin vaan saa tökkiä. Paitsi näköjään tuohon keskelleEihän sielä tarvi olla kuin reikä diffun katossa mistä pakokaasut pääsee "sisään".... Päältä hönkii varmaan siltikin kyllä.
Ymmärtääkseni diffun laidoille, 5 vai 15 sentin alueelle(?), saa tehdä reikiä. Miten mutten esim. RB voisi ahtaa pakokaasuilla diffun laitoja?
No mut ei niitä reikiä ihan mihin vaan saa tökkiä. Paitsi näköjään tuohon keskelle
Ei Red Bullillakaan mitään reikiä ole, edes laidoissa.Ymmärtääkseni diffun laidoille, 5 vai 15 sentin alueelle(?), saa tehdä reikiä. Miten mutten esim. RB voisi ahtaa pakokaasuilla diffun laitoja?
No mihinkähän sitten diffun laitojen ahtaminen mahtaa perustua?Ei Red Bullillakaan mitään reikiä ole, edes laidoissa.
Sitä en tiedä mistä kohtaa tai miten nuo pakokaasut tonne diffun sisälle saadaan, mutta jos ne tulee diffun sisältä niin kyllähän sielä pitää joku aukko/reikä olla diffun ja lattian välissä tai diffun katossa.Red Bull RB7 – Open Fronted Exhaust Blown Diffuser
...flattened exhausts reaching rearwards under carbon overs (shown yellow in the above picture) these reach towards the outer 5cm of floor and blow under the raised lip in the floor. The fast moving exhaust gas then curves inside and blows out via the sidewall of the diffuser (shown with the red arrow). Blowing inside the diffuser this way helps accelerate the airflow out of the diffuser and increases downforce. As with last years EBDs they will be sensitive to throttle openings and Renault have assisted as much as possible in accommodating the aerodynamics with a special overrun strategy, to keep the exhausts gas velocity as high as possible without overheating the engine
Due to a previous weakness in the rules defining the underfloor, teams were able to exploit this to create the double diffuser. Double diffusers were only possible as an opening could be created in the gap been the reference plane, step plane and the diffuser. Now the rules close this avenue off.
Additionally this opening allowed teams to open up the front of the diffuser to blow the exhaust through for an even greater blown diffuser effect. This rule also prevents this opening in all but the outer 50mm of the split between the diffuser and the floor.
Kieltämättä Mersulla on ongelmia ollut useampaan otteeseen talven testeissä, mutta ei testit kuitenkaan aina hyvää kokonaiskuvaa anna mutta ainakin alkukaudesta saattavat olla parin tallin perässä...Haug: Mersu ei mahdu kymmenen joukkoon
21.2.2011, 10.13 Plaza.fi
Mercedes-tallilla on riittänyt teknisiä ongelmia talven F1-testeissä. Sunnuntaina Nico Rosberg kellotti Barcelonan testeissä pohja-ajan, mutta Mercedeksen kilpailujohtaja Norbert Haug ilmoitti Auto Motor und Sportille tallin painiskelevan suurten ongelmien kanssa.
- Jos kisa olisi ajettu tänään, emme olisi kymmenen joukossa. Ohjelmamme on viivästynyt jäähdytinongelmien takia ja Nico ei ole päässyt testaamaan KERS:n kanssa. Ennen kauden alkua otamme käyttöön uuden aerodynamiikkapaketin, jonka avulla pystymme taistelemaan palkintosijoista, kertoi Haug.
Auto Motor und Sportin arvion mukaan Mercedes oli peräti 1,5 sekuntia Red Bullia hitaampi kisasimulaatiota testattaessa. Mersulla on uuden autonsa kanssa huomattavasti enemmän ongelmia kuin vuosi sitten.
Honda heritage ja syndrooma.Miten tuo Mersu voi olla noin hukassa noiden pakareidensa ja vähän koko autonsa kanssa?
Sekasikiöltähän se jo julkaisussa näytti. Jotain on tehty, mutta ei oikein mitään ajatusta tai suuntaa.Miten tuo Mersu voi olla noin hukassa noiden pakareidensa ja vähän koko autonsa kanssa?
Mercedeksen F1-autolla paras suoranopeus?
23.2.2011, 09.44 Plaza.fi
Mercedeksen moottoriurheilupomo Norbert Haug kertoi viime viikonloppuna, että tallilla olisi vaikeuksia sijoittua kymmenen parhaan joukkoon, jos nyt järjestettäisiin kilpailu. Saksalainen Auto Motor und Sport -lehti kuitenkin väittää, että Mercedeksen W02-autolla on tällä hetkellä paras suoranopeus.
Lehden mukaan Mersu on ottanut harppauksen eteenpäin talven testien aikana ja talli on ”kärjessä huippunopeuden osalta”. Haug itsekin oli toiveikkaampi Barcelonan testien jälkeen.
- Ymmärrämme paremmin autoa ja renkaita, koska pystyimme ajamaan enemmän kierroksia. Se on edellytys hyvälle kierrosajalle, Haug kertoi saksalaislehdelle.
- Jos asiat etenevät oikeaan suuntaan, hopeanuoli saattaa yllättää teidät, hän varoitti.
On se kettu. Mutta mikäs siinä kun kuvio toimii.Voi olla että Brawn ostaa tallin parin vuoden päästä punnalla, voittaa mestaruuden ja myy sen taas jollekin pahaa aavistamattomalle autonvalmistajalle.
- Tietäen kaikki faktat, olen tyytyväinen tämän hetken tilanteeseemme sekä tuleviin uudistuksiin. Suurin haasteemme on ollut jäähdytyksessä. Lyhyellä ajanjaksolla autoon tehdyt muutokset maksoivat huomattavasti suoritustasossa. Ratkaisu on viety auton suunnitteluun ja uudistuspaketti parantaa suoritustasoa kauden avauskisaan, kommentoi Brawn