Mercedes GP kaudella 2011

  • Viestiketjun aloittaja IWE
  • Aloituspäivämäärä

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Tuon kuvan mutterin päällä oli kisassa mun mielestä vielä punainen tötterö. Eli ei siis ihan noin paljaalla mutterilla kait ajelleet. Mutta kiitos hyvästä kuvasta.
Tämä tötterö varmaan myös ohjaa "pulttipyssyä" eli formuloissa mutteripyssyä oikealle paikalleen ja nopeuttaa osaltaan operaatiota...

Eikös tuo mutteri voisi juurikin olla jossain hieman väljässä reiässä killumassa vanteen ollessa irti?
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Tuon kuvan mutterin päällä oli kisassa mun mielestä vielä punainen tötterö. Eli ei siis ihan noin paljaalla mutterilla kait ajelleet. Mutta kiitos hyvästä kuvasta.
Tämä tötterö varmaan myös ohjaa "pulttipyssyä" eli formuloissa mutteripyssyä oikealle paikalleen ja nopeuttaa osaltaan operaatiota...

Eikös tuo mutteri voisi juurikin olla jossain hieman väljässä reiässä killumassa vanteen ollessa irti?
Eiköhän se tötterö ole kiinni navassa. Siis eiköhän se mutteri ole väljästi kiinni siinä vanteessa. Muutenhan pitäisi pyörittää koko rengasta ja vannetta että pyörän saisi kiinni. Se varmaan ei olisi kovin nopeaa.

 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4390

Joskus aikanaan olikohan ruutulipussa oli insertti F1-kustannuksista ja vanteen mutteri maksoi 1000€ kappale ja nämä vaihdettiin joka kerran jälkeen uusiin.

Mitähän Mersulle maksaa vaihtaa uudet vanteet joka kerran jälkeen?

Ei noita toista kertaa kiristetä kun katsoo vanteen keskiöitä mihin pulttipyssy on hakannut melkoiset jäljet. Ajattelin että uuden systeemin mutteri olisi integroitu vanteeseen siten että mutteri olisi kelluva osa vannetta(pyörisi vanteessa) mutta samaa yhtenäistä rakennetta tuo näyttäisi olevan.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Ajattelin että uuden systeemin mutteri olisi integroitu vanteeseen siten että mutteri olisi kelluva osa vannetta(pyörisi vanteessa) mutta samaa yhtenäistä rakennetta tuo näyttäisi olevan.
Uskoisin että juuri näin on, koska vannehan on luokiteltu osa ja siihen ei saa tehdä muutoksia kauden aikana, joten keskiö(mutteri) on varmasti vaihdettavissa uuteen.
 

speedman

race is in my head
Liittynyt
26.10.2008
Viestit
1418
Muistaakseni vajaa vuosi sitten (en muista tarkasti) Mersun johtokunta pohti F1:ssä pysymistä. No, päätöshän tehtiin, että jatketaan.
Itsellä epäillys, että ei se päätös ihan "no niin, nyt vaan kybällä eteenpäin" tyylinen ollut. Veikkaan, että budjettia on leikattu, mutta eiväthän ne tietenkään sitä julkisuudessa kerro. Veikkaan myös, että Brawn on aika turhautunut nykytilanteeseen = resursseja supistettu.
Koska jenkit on edelleen MB:lle erittäin tärkeä markkina-alue, F1:t ei auta siellä yhtään. Sen sijaan ne DTM-jenkkikaavailut varmasti paljon enemmän. Toisaalta, Kiina on myös tärkeä ja yhä tärkeämmäksi tuleva, mutta ei F1 taida sittenkään kovinkaan kova juttu siellä olla.
Summa: ettei vaan alkaisi Daimlerilla olla jo lähtö mielessä.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4390
Muistaakseni vajaa vuosi sitten (en muista tarkasti) Mersun johtokunta pohti F1:ssä pysymistä. No, päätöshän tehtiin, että jatketaan.
Itsellä epäillys, että ei se päätös ihan "no niin, nyt vaan kybällä eteenpäin" tyylinen ollut. Veikkaan, että budjettia on leikattu, mutta eiväthän ne tietenkään sitä julkisuudessa kerro. Veikkaan myös, että Brawn on aika turhautunut nykytilanteeseen = resursseja supistettu.
Koska jenkit on edelleen MB:lle erittäin tärkeä markkina-alue, F1:t ei auta siellä yhtään. Sen sijaan ne DTM-jenkkikaavailut varmasti paljon enemmän. Toisaalta, Kiina on myös tärkeä ja yhä tärkeämmäksi tuleva, mutta ei F1 taida sittenkään kovinkaan kova juttu siellä olla.
Summa: ettei vaan alkaisi Daimlerilla olla jo lähtö mielessä.
Luulen että vastuuhenkilöt laitetaan ensin vaihtoon, jossain taisi olla talvella juttua että Brawnin rooli tulee pienemään entisestään, neuvonantajaksi seuraavaksi vai potkut? Norbert on varmaan myöskin liipaisimella. (En ole hänen rooliansa aikaisemminkaan ymmärtänyt mutta ilmeisesti tekee työnsä hyvin kun samalla paikalla keikkuu vuodesta toiseen tai sitten
)
 

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
Muistaakseni vajaa vuosi sitten (en muista tarkasti) Mersun johtokunta pohti F1:ssä pysymistä. No, päätöshän tehtiin, että jatketaan.
Itsellä epäillys, että ei se päätös ihan "no niin, nyt vaan kybällä eteenpäin" tyylinen ollut. Veikkaan, että budjettia on leikattu, mutta eiväthän ne tietenkään sitä julkisuudessa kerro. Veikkaan myös, että Brawn on aika turhautunut nykytilanteeseen = resursseja supistettu.
Koska jenkit on edelleen MB:lle erittäin tärkeä markkina-alue, F1:t ei auta siellä yhtään. Sen sijaan ne DTM-jenkkikaavailut varmasti paljon enemmän. Toisaalta, Kiina on myös tärkeä ja yhä tärkeämmäksi tuleva, mutta ei F1 taida sittenkään kovinkaan kova juttu siellä olla.
Summa: ettei vaan alkaisi Daimlerilla olla jo lähtö mielessä.
Lähtö ei sovi tähän Mersun juhlavuoteen, mutta juhlavuoden jälkeen näin ei voi jatkua. Päätökset tulevaisuudesta lienee jo tehty. Mitkä ne ikinä sitten ovatkaan. Voisi olla helpotus kuulla henkilöstömuutoksista, koska se kertoo että yritetään ja on halua. Nyt ei ole kuulunut henkilöstöpuolelta mitään. Voidaanko tästä päätellä jotain?
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Luulen että vastuuhenkilöt laitetaan ensin vaihtoon, jossain taisi olla talvella juttua että Brawnin rooli tulee pienemään entisestään, neuvonantajaksi seuraavaksi vai potkut? Norbert on varmaan myöskin liipaisimella. (En ole hänen rooliansa aikaisemminkaan ymmärtänyt mutta ilmeisesti tekee työnsä hyvin kun samalla paikalla keikkuu vuodesta toiseen tai sitten
)
Norbert Haug on Mercedesin moottoriurheilujohtaja. Sinänsä hän ei ole tallin vastuuhenkilö. Niitä ovat toimitusjohtaja Nick Fry ja tallipäällikkö Ross Brawn. Hän on varmaankin se henkilö Mercedesiltä joka vaatii päitä vadille.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Lähtö ei sovi tähän Mersun juhlavuoteen, mutta juhlavuoden jälkeen näin ei voi jatkua. Päätökset tulevaisuudesta lienee jo tehty. Mitkä ne ikinä sitten ovatkaan.
Varmaan jotain päätöksiä on tehty, tuskin Mersu kuitenkaan ihan heti on vetäytymässä, maksoivat Brawn GP'stä sen verran paljon ja Mersun imagolle tuskin kovin hyvää tekisi nopea pyyhkeen kehään heittäminen, tosin eipä tuo nykyinen rämpinen keskikastissa kovin vakuuttavaa ole.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Eiköhän se tötterö ole kiinni navassa. Siis eiköhän se mutteri ole väljästi kiinni siinä vanteessa. Muutenhan pitäisi pyörittää koko rengasta ja vannetta että pyörän saisi kiinni. Se varmaan ei olisi kovin nopeaa.
Totta, akselin päässähän se varmaan onkin. Eniveis, ohjaa mutteripyssyä ja nopeuttaa toimenpidettä. Missään nimessä en kuitenkaan meinannut, että koko pyörää pitäis kiertää, vaan että mutteri ilman muuta kelluu vanteessa. Kelluvan mutterinkin päällä voisi olla tämä tötterä, joka nyt taisi osoittautua olevaksi akselin päässä.

Joskus aikanaan olikohan ruutulipussa oli insertti F1-kustannuksista ja vanteen mutteri maksoi 1000€ kappale ja nämä vaihdettiin joka kerran jälkeen uusiin.

Mitähän Mersulle maksaa vaihtaa uudet vanteet joka kerran jälkeen?
Uskoisin että juuri näin on, koska vannehan on luokiteltu osa ja siihen ei saa tehdä muutoksia kauden aikana, joten keskiö(mutteri) on varmasti vaihdettavissa uuteen.
Hyviä pointteja. Toki jokainen rengas on omalla vanteellaan kuitenkin, noin kisaa ajatellen... Tiedä sitten onko talleilla vanteita yhtä monta kuin renkaitakin vai kierrätetäänkö vanteita viikonlopun aikana?

Jos mutteri on vaihdettavissa oleva, mutta kiinni vanteessa ja silti kelluva, niin sen kiinnitys vanteeseen on oltava mallia jännä... :rolleyes:

Tai sit se on liimalla tms. kiinni vanteessa vain tarvittavan hetken. Tässä on tosin se ongelma, että varikkostopilla pyörää irrotettaessa mutteri vois jäädä pyssyyn kiinni... Eli sen täytyy oikeesti pysyä vanteessa kiinni myös irrotettaessa...
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Mercedeksen vikaa vasta haetaan

– Eipä ole F1-urallani koskaan sattunut niin, että asiat eivät menisikään, kuten odotettu, kun olemme tehneet autoon muutoksia. Barcelonan testien jälkeen uskoimme täysin olevamme sellaisissa asemissa, mistä pystytään haastamaan kärkitiimit – ehkei Red Bullia, mutta ainakin Ferrari ja McLaren.

Toimme uusia osia Australiaan ja Malesiaan ja niillä simulaattorissa oli saavutettu parempia tuloksia. Se, mitä koimme kahdessa ensimmäisessä kisassa, ei sopinut lainkaan yhteen odotustemme kanssa.

– Uskoimme automme olevan huomattavasti kilpailukykyisempi. Siksi meidän on otettava askel taaksepäin ja tehtävä rajusti töitä kaikilla osa-alueilla. Sitten pystymme tekemään tarkemman diagnoosin, mikä oli mennyt pieleen.

Nyt ei ole järkeä heittää uutta osaa autoon, kun emme todellakaan tiedä, mikä ei siellä toimi. Ensimmäinen tavoite on ymmärtää, missä vika piilee ennen kuin voimme alkaa ratkaista sitä, Brown tilitti.
Miten tämä kuullostaa niin tutulta?
Mercedes vuonna 2010, eikö? :nope:

Viime vuonnahan ne lopetti kehityksen ja kehitystä auton kanssa syntyi. Jotain perustavanlaatuista vikaa organisaatiossa, työtavoissa tms. kun sama homma tapahtuu uudestaan heti seuraavana vuonna.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Viime vuonnahan ne lopetti kehityksen ja kehitystä auton kanssa syntyi. Jotain perustavanlaatuista vikaa organisaatiossa, työtavoissa tms. kun sama homma tapahtuu uudestaan heti seuraavana vuonna.
Mun mielestä tuo viittaa softaan, millä simuloidaan muutosten vaikutusta.
 

Moonshine

Member
Liittynyt
13.7.2010
Viestit
9
Toi keskimutteri voi olla ihan vaan lukkorenkaalla kiinni ... silloin se on helposti vaihdettavissa
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Mun mielestä tuo viittaa softaan, millä simuloidaan muutosten vaikutusta.
Uudistukset ehkä, mutta ei tämä:
Nyt ei ole järkeä heittää uutta osaa autoon, kun emme todellakaan tiedä, mikä ei siellä toimi. Ensimmäinen tavoite on ymmärtää, missä vika piilee ennen kuin voimme alkaa ratkaista sitä, Brown tilitti.
Toki suunnittelu pöydältä uudet osatkin tulee, mutta kommentti antaa ymmärtää, että eivät edes ymmärrä autoaan, taaskaan.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Toki suunnittelu pöydältä uudet osatkin tulee, mutta kommentti antaa ymmärtää, että eivät edes ymmärrä autoaan, taaskaan.
Maybe it's just me, mutta eipä ihme jos eivät ymmärrä. Auto näyttää maallikonkin silmään siltä, että sen piirtäjällä on ollut paha krapula ja hiiri on vähän lipsunut minne sattuu.

Ensinnäkin, noita alhaalta pyöreitä keulia oli viimeksi joskus -96 Benettonissa käytössä. Kaikilla muilla on tasainen keula alta, kun pari vuotta sitten vielä koverakin oli yleinen ratkaisu.

 
Viimeksi muokattu:

speedman

race is in my head
Liittynyt
26.10.2008
Viestit
1418
Toi keskimutteri voi olla ihan vaan lukkorenkaalla kiinni ... silloin se on helposti vaihdettavissa
Juuri näin. Ihmettelin, kun tuosta on saatu niin vaikea asia ymmärtää. Jos oikeesti on haluttu hifistellä, onhan voitu jopa laakeroida tuohon napaan; tosin en usko.
Asiasta toiseen: vanteenhan pitää paikallaa navassa olevat tapit. Eli vanne pitää saada juuri oikeaan asentoon, että kiristyy oikein. Onkohan tuohon keksitty mitään helpotusta (lue nopeutusta)?
 

Anaatti

Well-known member
Liittynyt
26.7.2009
Viestit
414
Sijainti
Jyväskylä
Omasta mielestäni juuri auton keula on suhteellisen linjakas ja toimivan näköinen. Kaikki mitä sen jälkeen tulee on vähän paksua ja tökerön näköistä.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Omasta mielestäni juuri auton keula on suhteellisen linjakas ja toimivan näköinen. Kaikki mitä sen jälkeen tulee on vähän paksua ja tökerön näköistä.
Ainakin erilainen se(keulapuoli) on kun muilla, edustaa täysin eri linjausta, joten auton virtaukset peräpäähänkin täytyy olla täysin erilaiset kuin muilla. Mutta kyllä, myös peräpää on laiskan näköinen.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Juuri näin. Ihmettelin, kun tuosta on saatu niin vaikea asia ymmärtää.
Tässähän on vain haluttu etsiä ja pohtia, että miten se on toteutettu tai miten se voisi olla toteutettu. Helppohan se nyt on huudella. Olisit kertonut tietämyksesi muillekin jo aiemmin... :p
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Ensinnäkin, noita alhaalta pyöreitä keulia oli viimeksi joskus -96 Benettonissa käytössä. Kaikilla muilla on tasainen keula alta, kun pari vuotta sitten vielä koverakin oli yleinen ratkaisu.
En mä Renun nokanalustakaan tasaseks kutsuis...


Renun pyöreys näkyy vielä paremmin tästä:
 
Viimeksi muokattu:
Ylös