Mercedes GP kaudella 2011

  • Viestiketjun aloittaja IWE
  • Aloituspäivämäärä

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
No Renoa lukuunottamatta kaikilla on tasainen keulanalus.

Sinänsä mielenkiintoista, että juuri Renault on ollut kova harrastamaan näitä koveria venturitunneleita ja V-kölejä tässä männä kausina...
Mutta ehkäpä tuo pyöreys on nyt siitä syystä, että siellä on tunkua jo valmiiksi sinne auton alle(pakokaasut + korotetut virtauksia hamuilevat tötteröt).
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4390
Melkomoinen loikkaus Mersulle alkukauteen verrattuna, toki harjoitukset on harjoituksia ja todellinen vauhti muihin nähdeen nähdään huomenna. Toivotaan että luvattu sekunti ainakin ollaan vauhtia saatu lisää. Autossa ei näy päällepäin mitään suurempaa muutosta, suurimmat muutokset ilmeisesti jousituksessa..
 
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
Odotan mielenkiinnolla Mersun vauhdin osalta tulevaa Espanjan kilpailua sekä Saksan osakilpailua Nürburgringillä. Sinne kuvittelisin että Mercedes yrittäisi maksimoida vauhtinsa.

Rakentavatkohan taas ensi vuodeksi uuden auton? Kuvittelisin että tämä W02 olisi hyvä lähtökohta seuraavalle kaudelle, että ei tarvitse taas aivan uutta autoa rakentaa. Helpompi sitten saada toimimaan alusta alkaen ettei taas kävisi niin että kahdesta ekasta kisasta pari pistettä.
 

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4297
Pyydän sinua lukemaan uutiset ajatuksella ja sitten kommentoivan niitä. Missä kohdin Ross Brawn myöntään vain oman virheensä, saati että olisi suunnittelija?

Joo...hieman hämmentävää. Eiköhän Mersulla ole omat suunnittelijansa jotka hyväksyttävät asiansa esimiehillään. Se että meneekö tällaiset asiat Mersulla tallipäällikön hyväksynnän kautta on utopiaa, ainakin minulle.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472
Englantilais/kreikkalainen Peter Prodromou on Mercedes gp:n kiikarissa...
Prodromou
Brawnin koukussa

Turun Sanomat 12.7 2011 21:23:06

Italialainen Auto Sprint -lehti kirjoittaa Mercedeksen siirtävän satsausta jo ensi vuoden autoon. W02 -auton pulmana on se, että painopiste on liian korkealla. Tämä tekee auton käytökseltään levottomaksi. Tämän vuoksi se tuhoaa renkaansa niin lyhyessä ajassa muihin kilpailijoihin verrattuna.

Tallipäällikkö Ross Brawn on kartoittanut vahvistusta suunnittelupuolelle. Huhujen mukaan koukussa olisi insinöörimarkkinoiden tämän hetken tavoitelluin mies Peter Prodromou.

42-vuotias Prodromou toimii Red Bullilla Adrian Neweyn luottomiehenä ja johtaa Milton Keynesin tehtaalla aerodynamiikkaosastoa. Prodromou oli McLarenilla 15 vuotta sitten ja seurasi Neweyn perässä Red Bullille 2007.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
"Ensi vuonna voitan mestaruuden"

Harmaata, niin kovin harmaata. Coulthardmaisesti ensi vuosi on aina SE vuosi, mutta multa ei kyllä löydy luottoa tallin touhuun. Hiukan keskikastin yläpuolella, mutta kumminkin aika kaukana kärkitalleista.

Viime vuonna talli kärsi vielä Brawn GP:n aikaisesta resurssien vähyydestä, mutta tällä kaudella moinen selitys ei enää mene läpi. Kauden ainoa valopilkku taitaa olla Nicon taistelu Shanghaissa. Muuten on menty aika varjojen mailla. Yhdellä kierroksella auto on kohtuu nopea, mutta kisamatkalla se syö renkaita hurjaa tahtia, pakottaen kuljettajat taisteluun keskikastin sankareita vastaan.

Kuskeja ei mun mielestä voi heikoista tuloksista syyttää. Nico on ajanut varsinkin aika-ajoissa oikein hyvin, mutta on usein kisassa aika samassa vauhdissa Schumacherin kanssa. Toisaalta, kärkitaisteluun ei tuolla autolla yltäisi kukaan. SS on koheltanut yllättävän paljon, eikä se vauhtikaan ole ainakaan parantunut viime vuodesta.

Välitodistukseen 7. Tämän tallin pitäisi taistella kärkipaikoista.
 

turssi

Well-known member
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
885
Ei riita Mersun nopeus kolmen ison tallin tahtiin.

Kuskitkaan ei osaa voittaa, joten aika tuuliajolla ollaan. Ensi kaudelle ei voittoja kovin helposti voi kuvitella...

Varmaan helpompaa jaada Renaultin kilpakumppaniksi kuin nousta Ferrarin, McLarenin ja Red Bullin tasolle tai ohi.

Tama on saali, silla Schumi ja Rosbergi toisivat podiumille noustessaan mahtavaa lisamaustetta F1-karkeloihin.
 

Porttilan Laki

Well-known member
Liittynyt
27.2.2006
Viestit
555
Ei riita Mersun nopeus kolmen ison tallin tahtiin.

Kuskitkaan ei osaa voittaa, joten aika tuuliajolla ollaan. Ensi kaudelle ei voittoja kovin helposti voi kuvitella...

Varmaan helpompaa jaada Renaultin kilpakumppaniksi kuin nousta Ferrarin, McLarenin ja Red Bullin tasolle tai ohi.

Tama on saali, silla Schumi ja Rosbergi toisivat podiumille noustessaan mahtavaa lisamaustetta F1-karkeloihin.
Maailmanmestaruuksia 7 (1994, 1995, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004)
Voittoja 91

Ei mul muuta.
 

Iso8

Viisuhullu
Liittynyt
23.7.2011
Viestit
5836
Sijainti
Tampere
Pettynyt hieman olen heidän tasoonsa juuri nyt.

Odotin enemmän. Varsinkin Shumilta.

Eilen kyllä oli mahkuja parempaan.
 

Zervuska Haidis

Well-known member
Liittynyt
8.1.2007
Viestit
12618
Sijainti
Sivulla viisi
Pettynyt hieman olen heidän tasoonsa juuri nyt.

Odotin enemmän. Varsinkin Shumilta.

Eilen kyllä oli mahkuja parempaan.
Schumi olisi varmaankin korkeammalla ollut jos olisi vauhdin mukaisesta lähtöruudusta matkaan päässyt. Tosin se että rengas lähtee irti on kyllä enemmän tai vähemmän tallin moka, jolloin tiimin kokonaistasoon on syytäkin olla pettynyt.

Schumi on melkeinpä ainoa jonka voi sanoa Mersun tallissa tänä viikonloppuna säväyttäneen. Vauhdissa menneet kuitenkin eteenpäin mikä on hyvä. Ensi kaudella toivottavasti hätyytellään jo kärkeä.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Tiedä sitten olisiko Sumi Nicoa paremmin pärjännyt, jos olisi lähtenyt kympin sakista eli pehmeillä pyörillä. Nicolla ongelma taisi olla renkaissa eli kuten RB:lläkin, niin renkaat eivät kestäneet, mutta toisin kuin RB:llä se näkyi myös vauhdissa...
Sumi lähti kovilla ja vältti "puhtaan" radan ongelmat. Kisan lopussa radassa oli varmaan kumia ja pehmeätkin kesti paremmin..

Mersun rengaspulmat on kait olleet takapäässä tällä kaudella? Sikäli siis ihan eri juttu kuin RB:llä eilen, mutta eni vei..

Sumi ajoi silti hienosti! :thumbup:
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Mersu on mennyt hieman eteenpäin. Schumilla olisi voinut olla ilman pyörän irtoamista paremmasta lähtöruudusta parempi kisa. Nicolla myös vauhtia piisaa.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Schumi olisi varmaankin korkeammalla ollut jos olisi vauhdin mukaisesta lähtöruudusta matkaan päässyt.
No enpä usko että olisi Red Bulleja ja McLareneita vastaan vauhti kuitenkaan riittänyt. Turva-auton ansiosta sai sen maksimin johon mahdollisuudet olisi ilman aika-ajon epäonnistumistakin ollut. Alonson lyömiseen olisi ehkä ollut mahdollisuuksia nopeinten kierrosten perusteella. Ehkä.

http://pitpass.com/44564-Belgian-GP-Fastest-Race-Laps
 
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
Vuoden paras tulos pisteiden valossa Mersulle.

Noista kisan nopeimmista kierroksista täytyy muistaa, että melkein kaikki ajoivat nopeimman kierroksensa joko kovilla tai sitä ennen painavammalla autolla pehmeillä renkailla. Schumi pääsi vetämään parempia kierroksia lopussa kevyellä autolla ja pehmeillä renkailla.
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
En usko, että Schumi olisi ollut paremmalla lähtöpaikalla sen korkeammalla. Täytyy muistaa, että Nico ja Schumi olivat kisassa totaalisesti eri lähtökohdissa.

Schumi ei käytännössä ajanut aika-ajoja, joten hänellä oli hillitön rengasetu puolellaan. Kaikki sarjat pehmeitä renkaita kisaan käytettäväksi. Schumi ei ajanut kuin 4 kierrosta kovemmalla seoksella alussa ja loput 40 kierrosta uusilla pehmeillä. Kuten nähtiin Spa:ssa myös hitaampien autojen ohittaminen oli luvattoman helppoa DRS:n avulla.

Nico ajoi 14 kierrosta kovemmilla renkailla ja tietenkin alkukisan käytetyillä pehmeillä. Mersu on hitaampi kuin kärkitallin autot, joten palkintopallisijan puolustaminen kärjessä on DRS-aikana toivotonta. Kaipa se Schumi olisi yhtä lailla joutunut päästämään nopeammat edelleen, jos Nicon sijoilla olisi ajellut.

PS. Ei ollut tarkoitus dissata Schumia. Hän ajoi todella hyvin. Peukut sille.
 
Viimeksi muokattu:

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9336
Täydellä kolmella setillä pehmeitä taisivat kyllä olla kaikki kuskit sijasta 11 eteenpäin, koska mielestäni vain viimeisessä osiossa käytettiin slicksejä. Mutta, tuo taktiikka että käytettiin kovat renkaat aluksi ja sen jälkeen vasta pehmeät toimi todella hyvin niillä kahdella kuskilla, jotka sen valitsivat - eli Button ja Schumi.
 
Ylös