WRC:Ruotsin ralli 2011

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Kimi on muuten muutamat pätkät tullut melkein Petterin vauhtia. Ek15 näyttäisi olevan pätkän neljänneksi nopein. Että ei se ihan toivoton rattimies ole kunhan kokemusta kertyy, vaikka saattaa se penkka vielä kutsuakkin.
Itse ajattelin ennakkoon Ruotsin olevan vaikein ralli Kimille. Toivottavasti olen oikeassa.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8277
Joo oli taas mahtavaa tilanneraporttia Max-kanavalta, 15 minuutin kooste aamupäivästä, neljä minuuttia aamun ajokuvaa, ja loppuajan Fordin suunnitelija kertoi, jälleen kerran entisen ja nykyisen kaluston eron. Tätä pätkää varmaan saadaan kattella koko kauden:nope:
Sama paska ajettiin näköjään hetki sitten vielä kertaalleen uudestaan etteriin, päivä on jo päätöksessään ja ajokuvaa on saatu peräti aamun ekalta pätkältä. Kehitys kehittyy jne. Ajetaan tähän väliin vaikka vähän Spedeä tai Uunoa etteriin, kyllä se siitä.
 

-Japé-

Well-known member
Liittynyt
18.11.2005
Viestit
1290
Junnu Ogier tulee huomenna ja voittaa kaikkien pohjoismaalaisten nenän edestä. Odotellaan vaan, milloin suomalaiset vie seuraavaksi ranskiksia asfaltilla.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8277
Näillä asetelmilla pistäisin pennoset likoon juurikin Ogierin puolesta, koska hän on se seuraava The Great One ja huomenna ajetaan yhtä lailla kaksi kierrosta samoilla pätkillä, ja Ogieri on kova poika oppimaan.
 

bbc454

Well-known member
Liittynyt
7.6.2010
Viestit
128
Sama paska ajettiin näköjään hetki sitten vielä kertaalleen uudestaan etteriin, päivä on jo päätöksessään ja ajokuvaa on saatu peräti aamun ekalta pätkältä. Kehitys kehittyy jne. Ajetaan tähän väliin vaikka vähän Spedeä tai Uunoa etteriin, kyllä se siitä.

Siis oikeasti, ei tämmönen _voi_ olla totta :jaska:

Voi kun jotenkin saisi nuo jotka noita pätkiä tekevät ymmärtämään että ainakin oikeasti lajista kiinnostuneille ajopätkät ovat 100x tärkeämpiä kuin hienot grafiikat yms täytepaska.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Yksi merkittävä huomio kärjen takaa: Sijalla 18. löytyy swedu F.Ahlin. Eroa kärkeen on EK14 jälkeen 18' ja risat. Mutta kun alla on tuloslistan mukaan FOrd Fiesta R2.
Jätkä on vetänyt aivan uskomatonta kyytiä 2-vetoisella autolla... Takana on monta N-ryhmän Evoa ja Laivolan S2000 Pugi.
 
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
Citikat kulkenu aika hyvin tänään. Tosin olihan heillä hyvät ajopaikatkin muistaakseni
 

Late

Peugeot 205 T16
Liittynyt
3.10.2003
Viestit
2114
Onko se sattumalta Silverlight-pohjainen palvelu? Se selittäisi paljon ongelmia, Eurosport kun käyttää samaa. Microsoft on pirun hyvä lafka muuten, mutta Silverlight ei ole ratkaisu mihinkään ongelmaan.
Jep Silverlight paska on käytössä kun en saanut toimimaan ilman näitä ralli lähetyksiä.
 

Dino246

Well-known member
Liittynyt
18.6.2009
Viestit
2332
Milläs tuo on selitettävissä että hyvältä lähtöpaikalta startannut Ogier oli aamupäivän pätkillä, kun noita lauantain pätkiä ajettiin ensimmäiseen kertaan, jopa hitaampi kuin aura-autoina startanneet Östberg ja Hirvonen. Mutta sitten kun samat pätkät ajettiin toistamiseen niin repi ihan järjettömiä eroja Fordeihin. Kun eikös sen pitänyt olla juuri niin että ensimmäisenä lähtevät kärsivät eniten juuri silloin kun pätkiä ajetaan ensimmäiseen kertaan, ja tilanteen pitäisi helpottaa vähän iltapäivällä kun samat pätkät ajetaan uudestaan? Mistä ihmeestä tuo Ogier taikoi iltapäiväksi tuollaisen vauhdin?
 

anti-lag

enabled
Liittynyt
14.3.2009
Viestit
1398
No mutku... ...ne oli vasta kehitysvaiheessa sillon.
...Ja Lancer alkoi jäämään vanhaksi. Mäkisen asenne ja voitontahto oli vaan niin mieletön, että alustalla tai periaatteessa huonommalla autolla ei ollut juuri väliä. Ainoastaan voitto merkitsi. Tässä asiassa Hirvosella ja Latvalalla olisi paljon oppimista.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8277
Mistä ihmeestä tuo Ogier taikoi iltapäiväksi tuollaisen vauhdin?
Olisko löytynyt joku säätömuutos autoon iltapäiväksi, plus se että eka kierros meni vielä opetellessa. Tai sitten se on ollut niin että tie on ollut ekan kierroksen jäljiltä niin sotkussa (kansallisen ryhmän erilaiset ajolinjat jne.) että siinä on ollut vielä aamuakin isompi työ saada tietä auki, kun on ollut sekä urat tiessä että lumisotkua siinä päällä.
 

Faustus

Well-known member
Liittynyt
31.3.2000
Viestit
6745
Autosport:

Mikko Hirvonen sanoi:
"It's been so difficult today because all those Swedish championship drivers are making the lines in completely the wrong place, but tomorrow they won't be there so it's not too bad."
Se on taas ruotsalaisten syy, jos ei suomalainen voita. :wink:
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3401
Sijainti
Lahti
Mulle on ihan sama kuka voittaa, kunhan se on Mikko tai Jari-Matti:ahem:

Kisa on ollut niin makoisa, että en muista miesmuistiin näin hauskaa rallia. Ja pakko se on mainita taas kerran, Kimillä käyrät sojottaa eespäin ja ylöspäin. Oli ajopaikka mikä oli, hyvin on ex-formuloitsija Citikkaansa kyydittänyt. Kilpakumppaneina on kuitenkin maailman parhaat rallikuljettajat, ja siellä se vaan sohlaa seassa ihan mallikkaasti.

Ainoa häiritsevä tekijä on se, että Kimi janoaa aidon linssiluteen lailla aina kun mahdollista kameroiden ja filmiryhmien eteen! Keskity:mad:
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
Autosport:

Se on taas ruotsalaisten syy, jos ei suomalainen voita. :wink:
Mikkohan tarkoitti nimenomaan, että kun ruotsalaisia ei ole huomenna niin sen pitäs helpottaa Mikon ajoa kärjessä. :wink:
 

cesar

Well-known member
Liittynyt
21.10.2009
Viestit
1334
Paha vetää vielä yhtään mitään johtopäätöksiä, mutta vähän näyttäs Citroen olevan niskanpäällä kalustollisesti. Ruotsi on yleensä sopinut paremmin Fordille, mutta nyt näyttää osat kääntyneet. Ensimmäisessä sorakisassa tietty varsinainen autojen ero tulee esiin, mutta uusi DS3 näyttää vahvalta.

Tv-kuvastakin näkee, että auto istuu tiehen paremmin kuin vikuroivampi Fiesta. Onko asia kiinni pelkästään alustan laadusta vai kenties auton mitoista? Hieman näyttäisi Citroenissa olevan leveämpi raideväli kuin Fiestassa, ja muutenkin auto näyttää tasapainoisemmalta kuin Ford. Ehkä tilanne paranee Fiestan kannalta, kun tulee lisää pitoa, mutta, kun katsoo historiaa, on Citikka pyyhkinyt Fordilla lattiaa pidon lisääntyessä.

Yleisesti rallin kannalta sääntömuutos on ollut todella paikallaan! Meno on selkeästi näyttävämmän näköistä ja kalustoero yksityis- ja tehdastallien välillä on vielä ainakin olematon.
 
Ylös