Mittailin Google Earthin kanssa Suomen moottoriratojen pisimpien suorien pituuksia tarkoituksena selvittää millä radoista on (tai oli) mahdollista saavuttaa suurimmat nopeudet. Keimolan jäänteistä sai vielä joten kuten suoritettua tarvittavat mittaukset. Motoparkin osalta suoraan kuuluvaksi kelpuutin takasuoran (ainakin teoriassa) kaasu pohjassa ajettavat kolmoistaitemutkat. Koska suoran pituus ei vielä kerro kaikkea saavutettavista nopeuksista, mittasin myös etäisyydet suoraa edeltävän mutkan apexista suoraa seuraavan mutkan apexiin. Sen lisäksi mittasin ehkä parhaiten saavutettavaa nopeutta kuvaavan etäisyyden suoraa edeltävän ja suoraa seuraavan mutkan ajolinjojen uloimmista pisteistä.
Rata, Suoran pituus, Apexista apexiin, Ajolinjasta ajolinjaan:
Kymiring, 1100 m, 1160 m, 1170 m
Keimola, 1000 m, 1150 m, 1150 m
Motopark, 990 m, 1060 m, 1120 m
Suoran pituudessa Kymiring siis pesee Keimolan ja Motoparkin noin 100 metrin eroilla, mutta jälkimmäisissä radoissa suoraa seuraava mutka on paljon Kymiringin tiukkaa mutkaa loivempi, joten jarrutus voi tapahtua huomattavasti myöhemmin. Varsinkin Keimolan Apex- ja ajolinjamitat ovat siis yllättävänkin lähellä Kymiringiä. Motoparkin ajolinjamittaus jää myös vain noin 50 metrin päähän Kymiringistä, mutta ottaen huomioon, että Motoparkin taitemutkat väkisinkin laskevat nopeutta (varsinkin moottoripyörillä), Kymiringillä pitäisi saavuttaa selvästi suurempi loppunopeus.
Eihän nämä nyt absoluttisia totuuksia asiasta olleet, mutta suuntaa antavia kuitenkin. Kymiringin suoralla saavutetaan Keimolaa ja Motoparkkia suuremmat nopeudet, vaikka erot eivät ammattikuskien käsissä lienekään kovin merkittäviä. Harrastekuljettajilla ero voi olla hiukan suurempikin Kymiringin eduksi.