kouvotsvoni
Banjottu
Toikin alustusta ei tule.
Viimeksi muokattu:
Kuluttajasuoja mun mielestä sanoo että telkkarin soisi kestävän nyt ainakin viisi vuotta, ellei enemmäkin. Mun oikeustajun mukaan pitäisi olla korvattavissa olettaen, että sen päälle ei ole kaadettu vettä tai muita nesteitä.Näistä takuuasioista: onko kellään kokemusta rikkoutuneista telkkareista eli kannattaako alkaa urputtamaan alle kolme vuotta vanhan telsun hajoamisesta?
Takuu oli yksi vuosi.
Oikeustajumme ovat samalla linjalla, mutta ajattelin että jos pitää tapella asiasta kynsinauhat verillä niin teen kuten suuri enemmistö ja ostan hiljaa voivotellen uuden telkkarin, kun nykyisestä katoaa loputkin kuvaruudusta...Kuluttajasuoja mun mielestä sanoo että telkkarin soisi kestävän nyt ainakin viisi vuotta, ellei enemmäkin. Mun oikeustajun mukaan pitäisi olla korvattavissa olettaen, että sen päälle ei ole kaadettu vettä tai muita nesteitä.
Ilmaisin tuon ehkä hiukan epäselvästi.."Valmistaja haluaa jonkun syyn....." ... eh.
Toivotaan parasta.
Ok, sitten kuulostaa paremmalta. Ja varmaan sulla se paras fiilis siitä tilanteesta jäi, että kuinka vakavasti he asian ottivat. Hyvä näin.Ilmaisin tuon ehkä hiukan epäselvästi..
Siis syy voisi olla muukin kuin pyörän omistajan aiheuttama. Esim. jokin muu vika pyörässä.
Kannattaa, itse lähestyisin suoraan maahantuojaa ja siellä johtotason henkilöä. Tyylinä tietysti asiallinen ja ymmärtävä, suuria määriä valmistettaessa varmasti tulee myös, joitakin huonoja yksilöitä jne...Näistä takuuasioista: onko kellään kokemusta rikkoutuneista telkkareista eli kannattaako alkaa urputtamaan alle kolme vuotta vanhan telsun hajoamisesta?
Takuu oli yksi vuosi.
Juu kyllä siellä oli koko firman henkilökunta myyjiä ja huollon mekaanikkoja myöten tuon tapauksen kimpussa, että tosissaan siihen suhtautuvat.. Ihan hyvä fiilis tästä jutusta kyl tällä hetkellä.Ok, sitten kuulostaa paremmalta. Ja varmaan sulla se paras fiilis siitä tilanteesta jäi, että kuinka vakavasti he asian ottivat. Hyvä näin.
Ok, eli kokemusta on....ehkäpä kokeilen tuota seuraavaksi!ettei heidän telkkarinsa ole tarkoituskaan kestää kuin kolme vuotta. Kokemuksen perusteella voin sanoa ko. metodin toimivan helvetin hyvin.
Jos ko. maahantuoja reagoi tuohon, niin tapahtuu lainrikkominen. Maahantuoja ei ole kauppasuhteessa loppukuluttajaan, vaan jälleenmyyjä on. Siksi kaikki reklamointi pitää hoitaa jälleenmyyjän kautta.Kannattaa, itse lähestyisin suoraan maahantuojaa ja siellä johtotason henkilöä. Tyylinä tietysti asiallinen ja ymmärtävä, suuria määriä valmistettaessa varmasti tulee myös, joitakin huonoja yksilöitä jne...
Riippuu vähän viasta. Oma Samsung oli 3v. 2kk kun virtalähde hajosi, takuuta tuolla oli 2v. mutta eipä mennyt takuuseen.Näistä takuuasioista: onko kellään kokemusta rikkoutuneista telkkareista eli kannattaako alkaa urputtamaan alle kolme vuotta vanhan telsun hajoamisesta?
Takuu oli yksi vuosi.
Ja kotivakuutus tietysti, mutta siinä tietysti omavastuuOk, eli kokemusta on....ehkäpä kokeilen tuota seuraavaksi!
eri mieltä. aikanaan tappelin Nokian puhelimen myyneen firman kanssa joka yritti luistaa takuustaan milloin milläkin verukkeella.Jos ko. maahantuoja reagoi tuohon, niin tapahtuu lainrikkominen. Maahantuoja ei ole kauppasuhteessa loppukuluttajaan, vaan jälleenmyyjä on. Siksi kaikki reklamointi pitää hoitaa jälleenmyyjän kautta.
Ole vaan, mutta näin sanoo laki.eri mieltä. aikanaan tappelin Nokian puhelimen myyneen firman kanssa joka yritti luistaa takuustaan milloin milläkin verukkeella.
otin itse yhteyttä Nokian tuotevastaavaan joka sitten kommentoi asiaa suoraan myyjäliikkeelle = seuraavana päivänä uusi puhelin odotti liikkeessä.
itsehän en toki kuullut kommenttia Nokialta, mutta se että otti yhteyttä valmistajaan ei ollut missään nimessä huono homma kun myyjäliikkeen kanssa ongelmia oli....
Ei taida sellaista lakia kyllä löytyä, etteikö saisi yhteyttä ottaa suoraan valmistajaan.Ole vaan, mutta näin sanoo laki.
Valmistajan vastuu tuotteen virheestä myös EU-tasolle
Jos kuluttaja on Suomessa ostanut virheellisen tuotteen, hän voi kääntyä virheen oikaisussa halutessaan joko myyjän, valmistaja tai maahantuojan puoleen. Pääsääntöisesti kukaan näistä ei voi siirtää vastuuta toiselle. Euroopan tasolla valmistajan vastuun kirjaamista direktiiviin ollaan parhaillaan selvittämässä, sillä direktiivissä vastuu tavaran virheestä on vain myyjällä.
Laki ja vakiintunut käytäntö ovat eri asioita. Maahantuojan kannalta on useimmiten helpompaa, kun kuluttajat asioivat myyjäliikkeiden kautta ja lain mukaan toki myyjäliike on vastuussa myymistään tuotteista. Osoittappa mulle lainkohta joka kieltää asioimasta suoraan maahantuojan kanssa tai maahantuojan reagoimasta kuluttajilta tulleisiin reklamaatioihin. Kun vetäisee mutkat suoraksi ja keskustelee suoraan maahantuojan johtotason (eikä siis asiakaspalvelun) kanssa asiat yleisimmin selviää näppärästi.Jos ko. maahantuoja reagoi tuohon, niin tapahtuu lainrikkominen. Maahantuoja ei ole kauppasuhteessa loppukuluttajaan, vaan jälleenmyyjä on. Siksi kaikki reklamointi pitää hoitaa jälleenmyyjän kautta.
Ei tietenkään ole, mutta maahantuoja ei saisi hoitaa suoraan rekkuloita ilman jälleenmyyjää, koska ei ole kauppasuhteessa kuluttajaan.Ei taida sellaista lakia kyllä löytyä, etteikö saisi yhteyttä ottaa suoraan valmistajaan.
Näin varmasti. Olettaen että sellainen vielä löytyy *laatikot autoon->poistuu paikalta*Ei tietenkään ole, mutta maahantuoja ei saisi hoitaa suoraan rekkuloita ilman jälleenmyyjää, koska ei ole kauppasuhteessa kuluttajaan.
On vaan ihan oman firman kokemuksia aika paljon asiasta. Jos jälleenmyyjä ei toimi meidän sopimuksen mukaan eikä esim. hoida rekkulaa, niin on entinen jälleenmyyjä.:o
Maahantuoja ei ole kauppasuhteessa kuluttajaan.Laki ja vakiintunut käytäntö ovat eri asioita. Maahantuojan kannalta on useimmiten helpompaa, kun kuluttajat asioivat myyjäliikkeiden kautta ja lain mukaan toki myyjäliike on vastuussa myymistään tuotteista. Osoittappa mulle lainkohta joka kieltää asioimasta suoraan maahantuojan kanssa tai maahantuojan reagoimasta kuluttajilta tulleisiin reklamaatioihin. Kun vetäisee mutkat suoraksi ja keskustelee suoraan maahantuojan johtotason (eikä siis asiakaspalvelun) kanssa asiat yleisimmin selviää näppärästi.