Olenhan mä tiennyt satakuntalaisten olevan vähälahjaisia ja porilaisten erikosen tyhmiä, mutta FW08 vahvistaa ennakkoaavistukset jo niin paljon yli, ettei sitä voi selvinpäin tai edes perskännissä uskoa.Meniks sulla jepsi herne nenään? :dunno:
Olenhan mä tiennyt satakuntalaisten olevan vähälahjaisia ja porilaisten erikosen tyhmiä, mutta FW08 vahvistaa ennakkoaavistukset jo niin paljon yli, ettei sitä voi selvinpäin tai edes perskännissä uskoa.Meniks sulla jepsi herne nenään? :dunno:
Mielestäni pääomatulon verotusta on hyvinkin mahdollista varaa kiristää. Samoin alv on monin paikoin aivan liian korkea ja sen laskeminen on rahoitettava tuloverotusta kiristämällä. Olisihan se kiva, jos näin ei tarvitsisi toimia, mutta sitten ei riitä rahat.Kohtuullinen progressio (nykymalli) on ok, mutta siinä ei mielestäni ole tarpeeksi kiristämisen ilman negatiivisia vaikutuksia.
Mutta esim. perusopetus tarvitsee kipeästi lisäresursseja - mm. jo mainitsemani luokkakoot - joten pelkkä juustohöylä & kohdentaminen ei riitä. Verovaroja on jostakin saatava lisää.Leikkauksia, säästöjä on tehtävä tulevaisuudessa ja niitä sosiaalimenohin varattuja rahoja on kohdennettava nykyistä paremmin, nykyistä pienemmällä byrokratialla...
Kiitos tiedosta.Olenhan mä tiennyt satakuntalaisten olevan vähälahjaisia ja porilaisten erikosen tyhmiä, mutta FW08 vahvistaa ennakkoaavistukset jo niin paljon yli, ettei sitä voi selvinpäin tai edes perskännissä uskoa.
Mulle tuli nälkä kun aloin fundeeramaan porilaisia.Olenhan mä tiennyt satakuntalaisten olevan vähälahjaisia ja porilaisten erikosen tyhmiä, mutta FW08 vahvistaa ennakkoaavistukset jo niin paljon yli, ettei sitä voi selvinpäin tai edes perskännissä uskoa.
Ymmärrän mitä ajat takaa. En kuitenkaan usko, että lisääntyvillä veroilla tai sääntelyllä (esim. päivystävä lääkäri saa tienata vain 5 x siivoojan verran) asiassa saadaan aikaan muuta kuin harmia.Ei kai kukaan ole vaurastumisen mahdollisuutta poistamassa, lähinnä kyse on siitä, että varaa ei ole sekä yleiseen hyvinvointivaltioon että rajoittamattoman vaurastumisen mahdollisuuden ylläpitämiseen. Toisesta pitää karsia. Kyse on lähinnä siitä, että leikataan enemmän yhteiseen kakkuun niiltä joilla enemmän on.
Kyllä minusta on ihan oikein, että lääkäri tienaa enemmän kuin siivooja. Myös se on oikein, että päivystyksiä tekevä lääkäri tienaa enemmän kuin ei-päivystyksiä tekevä lääkäri. Lähinnä kyse on siitä, että olisiko se kuitenkin riittävästi, jos lääkäri tienaa vaikka 8 kertaa niin sen mitä siivooja? (Kertoimet hatusta.)
Tuo 75% nyt oli sellainen liioiteltu esimerkki, että kaikkein tyhmimmätkin tajuavat.
Joo, alv on Porissa liian korkea ja Helsingissä liian matala. Voe mahoton, mitä pahaa suomalaiset on tehneet kun porilaisia täne on tullut.Mielestäni pääomatulon verotusta on hyvinkin mahdollista varaa kiristää. Samoin alv on monin paikoin aivan liian korkea.
Sorry, unohdin rauman kuuluvan Satakuntaan. Tosin Fw08 laskee ajatelmillaan vaikuttaa suhteessa enemmän Satakuntaan kuin koko Suomeen.Kiitos tiedosta.
Tuo on ehkä niitä asioita, joista politiikan kentällä pitäisi käydä oikeaa keskustelua eikä tälläistä - ilmeisen kännistä - kiukuttelua. Myönnän ihan auliisti, että omaa näkemystäni painaa vahvasti vasemmalle se, miten äänekäs keskustelun toinen ääripää on ja kuinka hataria perustelunsa ovat.Ymmärrän mitä ajat takaa. En kuitenkaan usko, että lisääntyvillä veroilla tai sääntelyllä (esim. päivystävä lääkäri saa tienata vain 5 x siivoojan verran) asiassa saadaan aikaan muuta kuin harmia.
Onko jollakin vastaus siihen, että miksi tämä yhdistelmä kasvavat kulut + heikkenevä laatu on nykyisellään. Itse olen ainakin ollut siinä käsityksessä, että yksi syy on "yrittäjyyden tukemisen" nimissä tehty kunnallisten palvelujen yksityistäminen, joka nostaa hintoja ja laskee laatua.Viimeisen 20 vuoden aikana suomen julkisen sektorin kulut ovat kaksinkertaistuneet, mutta palvelut ja perustulonsiirrot ovat olleet loivassa laskussa. Lisääntynyt raha ei ole siis tilannetta korjannut. Miksi se korjaisi nyt, jos nostaisimme veroja (vaikka vain rikkaille)? On myös syytä pitää mielessä, että veronnostoista on aina haittaakin, yksilön lisäksi myös yhteiskunnalle.
Kerrankin voin sanoa olevani täysin samaa mieltä FW08:asin kanssa.Mielestäni pääomatulon verotusta on hyvinkin mahdollista varaa kiristää. Samoin alv on monin paikoin aivan liian korkea ja sen laskeminen on rahoitettava tuloverotusta kiristämällä. Olisihan se kiva, jos näin ei tarvitsisi toimia, mutta sitten ei riitä rahat.
Mutta esim. perusopetus tarvitsee kipeästi lisäresursseja - mm. jo mainitsemani luokkakoot - joten pelkkä juustohöylä & kohdentaminen ei riitä. Verovaroja on jostakin saatava lisää.
Ketään ei ole naurattanut pitkään aikaan. Lopeta ajoissa.Joo, alv on Porissa liian korkea ja Helsingissä liian matala. Voe mahoton, mitä pahaa suomalaiset on tehneet kun porilaisia täne on tullut.
Tuollaisilla ajottalijoilla on kertakaikkiaan ihme, ettei talouden Nobelia tule joka vuosi Suomeen.
Eipä nyt unohdeta sitä tekijää, joka alkaa Beellä! (eli Burb)Onko jollakin vastaus siihen, että miksi tämä yhdistelmä kasvavat kulut + heikkenevä laatu on nykyisellään. Itse olen ainakin ollut siinä käsityksessä, että yksi syy on "yrittäjyyden tukemisen" nimissä tehty kunnallisten palvelujen yksityistäminen, joka nostaa hintoja ja laskee laatua.
Vaikka jps ei juuri tänään ja tässä keskustelussa ole edukseen esiintynyt, niin en nyt sentään kannata sitä, että hän mitään noin dramaattista tekisi kuin itsensä lopettaminen.Ketään ei ole naurattanut pitkään aikaan. Lopeta ajoissa.
Beelsebub?Eipä nyt unohdeta sitä tekijää, joka alkaa Beellä! (eli Burb)
Nöyh...Beelsebub?
Ei kai "virallisesti" mutta kun se ei oikeasti käytännössä pienennä kustannuksia pidemmän päälle, niin ei sille muutakaan perustetta ole.Nöyh...
Eikä tota yksityistämistä tehdä yleensä kait sen takia, että haluttaisiin "tukea jotakin" vaan pienentää nimenomaan kustannuksia. Eihän siinä yksityistämisessä muuten olisi järkeä.
No jos joku palvelu vaatii tietyn alan ammattilaisia, eikä niitä ole saatavissa pieneen kuntaan vakituisesti. Silloin voi olla, että isomman alueen ko. tehtävään keskittynyt yritys hoitaisi homman. (vrt. siihen, että kunta palkkaisi esim. Virosta ko. asiantuntijan)Ei kai "virallisesti" mutta kun se ei oikeasti käytännössä pienennä kustannuksia pidemmän päälle, niin ei sille muutakaan perustetta ole.
Eikä vain heikkenevä laatu vaan myös määrä. Tässä pari syytä.TOnko jollakin vastaus siihen, että miksi tämä yhdistelmä kasvavat kulut + heikkenevä laatu on nykyisellään. Itse olen ainakin ollut siinä käsityksessä, että yksi syy on "yrittäjyyden tukemisen" nimissä tehty kunnallisten palvelujen yksityistäminen, joka nostaa hintoja ja laskee laatua.