Raporttia Jyväskylän kisasta:
Aika maksimaalinen suoritus tänään, parempaan ei pystytty. Tiimipisteiden osalta vähän heikko kisa Team Swizerland Of Finland:lle, mutta nuo pari muuta tiimiläistä saa kyllä nyt luvan olla tyytyväisiä..
Epäviralliset harjoitukset, #11
Ennen kisatilaisuuden alkua oli mahdollisuus ajaa yksi erillinen harjoitus alehintaan, ja kun Jkl:ään asti oltiin lähdetty niin tietty tämän mahdollisuuden käytin. Ylimääräisen harkan ajoin autolla #11 painojen kera, vaaka näytti lukemaa 63,8kg ajovarusteiden kanssa joten siis 27,5 kg verran painoja autoon. Itse käytin Jyväskylän liukkaalla radalla samaa ajotekniikkaa kuin Myllypurossa eli käänsin jarrulla lähes kaikkiin mutkiin. Parhaan kierrosajan perusteella sen tuntui toimivalta tavalta. Lisäpainojen vaikutuksesta sen verran, että ainakaan itse en huomannut missään vaiheessa (edes kisatilaisuuden ajoerissä) että 27,5kg olisi mitenkään huonontanut auton ajettavuutta. Varmaan suurimmat ongelmat (erot muihin) tuli jarrutuspaikoista & ulostuloista, luulisin. Näitä ylim. harkka-ajoja oli kaksi ja itse ajoin ekassa ryhmässä. Tulokset tästä erästä oli todella rohkaisevat ja hieman yllättävät: oma paras kierrosaika oli muistaakseni 30,2 ja neljän nopeimman osalta järjestys tässä ekassa ryhmässä meni näin: (en muista tämän enempää, tässä lienee se tärkein
) Cmoney - Haikki - 4stroke - Williams. Muista tai kakkosyhmästä ei tietoa, meni vähän ohi. Jacques tosin myönsi ajon jälkeen rehellisesti päästäneensä mut ohitseen ilm. peesauksen toivossa ja taisi myös mainita tehneensä nopeimman kierroksen juuri tällöin. Eli oppi multa, kerrankin näin päin. :ahem:
Onpahan tääkin päivä nyt sitten koettu kun allekirjoittaneelta kysellään ajotavoista/-tekniikasta (jopa Haikin/4stroken tasoiset kaverit, en muista enää että kumpi oli kyseessä - Haikille kiitos selvennyksestä), eli meni aika mukavasti.
Ei ollut hirveän paljon eroa edes Haikkiin tai 4strokeen, mistä olin kieltämättä hieman yllättynyt.
Viralliset harjoitukset, #7
Pari-kolme kymmenystä parannusta epävirallisista harjoituksista. En ollut ehkä ihan täysin tyytyväinen omaan ajoon, autossa nyt ei mitään vikaa ollut mutta jotenkin #11 tuntui paremmalta käännöksien osalta kuin tämä #7. Paras aika 30,096.
Aika-ajot, #7
Meni lopultakin alle 30,0:n. Nopein kierros meni aikaan 29,938 ja lähtöruutuna B-finaalin 7. paikka ja kokonaistuloksissa 15/17. Vähän tuntui siltä, että sain vasta loppua kohden auton kulkemaan tietyissä mutkissa niin kuin halusin, alussa oli vähän tahmempaa.
B-finaali, #8
Kisa startattiin lentävällä lähdöllä (+ekaan mutkaan oli ohituskielto), mistä ei ennen tätä ole ollut kokemusta. Se sujui kuitenkin ihan hyvin, perässä Jacques ja kouvotsvoni. Edellä lähietäisyydellä menivät 4stroke ja maradona, joilla näytti sijat vaihtuvan joten tarkkailin tilannetta josko tulisi sopiva tilaisuus mennä ohi.. Samalla perässä tuli Jacques, jonka kanssa oli tiukkaa & reilua (noh, mitä nyt perään tuli osumia, mut yhtälailla kouvo kolisteli perään sen jälkeen kun jacques pääsi ohitse) taistelua useamman kierroksen ajan. Tämän ansiosta edellämenevät pääsi vähän karkaamaan, kun piti alkaa keskittyä enemmän oman sijan pitämiseen. Valitettavasti tein kuitenkin jossakin vaiheessa pienen virheen takasuoraa edeltävässä 180:ssä, joka sai alkunsa sijan puolustamisesta. Olin huomannut että Jacques yritti tulla rinnalle joko tätä 180:stä edeltävällä lyhyellä suoranpätkällä tai sitten ulostulon jälkeen takasuoralla. Noh, siirsin sitten ajolinjaani hieman liian keskemmäs (jotta jacq ei pääsisi sisäpuolelta ohi) ja tämän seurauksena jouduin kääntämään mutkaan kohdasta, joka ei ollut paras mahdollinen -> en saanut kääntöä kohdalleen, josta seurasi se että myös ulostulovauhti kärsi & ulostulo meni leveäksi. Jacques pääsi näin ollen helposti kiihdyttämään sisältä ohi, ja mitään ei ollut tehtävissä kun seuraavaan mutkaan olin ulkopuolella. edit. lisätään vielä sen verran, että tämä linjanvaihto oli ennen tätä onnistunut useaan kertaan.. Tämän jälkeen ainoastaan kouvo oli takana, ja sain tehdä kaikkeni että sain pidettyä kouvon takana ja vältettyä viimeisen sijan. Se onnistui ja maaliin sijalla 8, kokonaistuloksissa 16/17. Kierrosaika parani parilla kymmenyksellä aika-ajoista, 29,770.
Uusi rata, tuntemattomat autot ja painojen vaikutus = mielestäni saan olla ihan tyytyväinen kilpailukykyyni 27,5 kilon painomäärällä
ensimmäistä kertaa, enkä mitenkään erityisen tyytyymätön omaan ajooni ole. Tuskin puoli vuotta - vuosi sitten oltaisiin saatu vastaavia tuloksia.
Kiitokset vielä järjestäjille sekä Jyväskylä Karting Centerin henkilökunnalle, homma toimi hienosti. :thumbup: Mielestäni voisi kyllä olla ensi vuodenkin kalenterissa mukana. Ulkokausi odottaa, nähdään Forssassa.