Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS Season 2011, round 2, Jyväskylä

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
No siitä mä oon samaa mieltä ettei jkl tapahtumista ketään muuta voida syyttää kuin itseäni. Tuomaristo sitten päättää onko tuo sääntöjen mukainen"tahallinen" vai racing incident. Video auttais.
Odotan Jacquesilta jotain elonmerkkejä privassa tässä... :)
Mutta välillä olen kyllä todennut että aika erilailla ajattelemme kisatilanteissa. Turussa kunnolla pitkäksimenneen neulansilmän jälkeen hait aika jyrkästi radan puolelta toiselle ajolinjaa seuraavaan vasuriin vaikka lähellä takana muita.

Eilen ohitit Haikin ja sitten et näe? Askoa mutta pyrit aika vasempaan laitaan 2-3m ennen vasempaan kääntyvää neulansilmää...
 

Mity

Registered: Patologinen
Liittynyt
25.9.2003
Viestit
1051
Sijainti
Jyväskylä
Pre-race

wtf tuli taas luvattua, naapuritki valvotti ad02.30 ja aamulla heräsin kasilta kuitenki ku edelleen pimennysverho ostamtta, jumitin faceen,meseen,webchattiin ja youtubee aamusta, kunnes kello oli jo liikaa ja olin auttamatta myöhässä...

meikkailin jonna geagean "katso mua", Britneyn uuden Till the World Ends ja Petri Nygårdin selevän päevän tahtiin ja nyt pääsi uudet pleaserin saappaat tosi testiin, ne tuli morticialta just oikeeseen aikaan perille (kesti yli kuukauden...) ja kokokin oli väärä mutta ainahan liian pieniin kenkiin saa varpaat koukussa ahdettua.. musta suomen koko 40 ois usan 10 eikä 9...

vapaat harkat

eki sai kuskata mut sinne, niillä kengillä ei ajella vaan tuodaan invataksdilla oven eteen :ahem: jotain penoja siellä oli, pahaa kahvia josta ei tarttenu ees maksaa, ainoa vanha tuttu jacques ja paljon uusia joita en vieläkää muista yhdistelmää pärstä-irkkinikki-oikee nimi-f1-forum-nimi, mutta ehkä vielä joskus!

aika-ajot

jotain jännää ja sain kuviakin ja videoo,o stin suklaata ja ihastelin ferraria ja juttelin penojen kanssa. sanon kaikkia random-tyyppejä penaks jos en muista nimeä. kiva että oli 2 muutaki varikkotyyöä ja yks oikee naiskuski!

kisat

otin lähdöt maalit videolle, vielä ei kunnolla niitä analysoitu, plussaa että kest in vartin ne kisat eikä yli tuntii niiku f1 jos on tylsä kisa ainaki...

palkintojenjako
kuvasin, mutta akku loppu kriittisellä hetkellä ,sitte kännycamilla pari kuvaa, saatte joskus... missä oli skumpaT JA MUMMI-PULLOT? OIS PITÄNY TUODA OMAT!

jälkipelit
vanha rouva pääs amarilloon sähkönsinisen pösön kyydissä, ei oo silti nii hyvä auto ku mun vanha punanen beetle -99 :D skumpat b-finaalin voittajan kaa sekä sollia, medium- pihvi kunnon verisenä ,kiitos oli hyvvää ja vuohenjuusto myös, jälkkäriä ei otettu ku laskuaki sai ootella... vessasta tullessa totke näytti hitaalta, jacques näytti selvältä ja molemmat siilitukilta, mun juurikasvu paljastu ku riisuin piruferrariperuukin poijes..

illalla viel roudattii vintiltä ekin kaa kesärenkaat beetleen ja nokka kohti synnyinseutuja ja klo8 sitte su-aamuna duuniin, 6 potilasta katoin ja 1 ekg, loppuajaks pois syömää suklaata, perheriita mutsin kaa ja takas tänne huonosti voimaan, kuuntelemaan "pidempihameisen klaanin" valituksia, poliisit haki ne pois ja mää lukkiuduin ellun vo-huoneeseen tälle koneelle ja ad17 pitäis olla... sitte poiiis!

kiitos ja kumarrus!:thumbup:
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Yritetään vielä saada videoa jollain tavalla ainakin tuomariston nähtäväksi, joten pantataan päätöstä vielä hetken.
Olen kuitenkin saanut kaikilta osapuolilta hyvät ja selkeät näkemykset tapahtumien kulusta, ja itsellänikin alkaa olla aika hyvä käsitys siitä mitä tapahtui.

Sen verran vielä lisätietoa, että sinistä lippuahan (tai kypäräpipoa :D) heilutin muuten minä, koska ratahenkilökuntaa ei lippujen kanssa ollut.
Sen verran tiukkaa taistelua kuitenkin siinä oli, että näin parhaaksi heiluttaa sinistä. Minähän nyt olen tietenkin sen verran amatööri, että jos sinisen heiluttamisessa oli jotain moitteita, niin ne voi kohdistaa minuun. :D

Kieltämättä olin ehkä vähän huonossa paikassa, mutta toisaalta ajatus "lipun" heiluttamisesta tuli viime hetkellä. Toivottavasti se ei aiheuttanut ylimääräistä hämmennystä.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Sen verran vielä lisätietoa, että sinistä lippuahan (tai kypäräpipoa :D) heilutin muuten minä, koska ratahenkilökuntaa ei lippujen kanssa ollut.
Sen verran tiukkaa taistelua kuitenkin siinä oli, että näin parhaaksi heiluttaa sinistä. Minähän nyt olen tietenkin sen verran amatööri, että jos sinisen heiluttamisessa oli jotain moitteita, niin ne voi kohdistaa minuun. :D

Kieltämättä olin ehkä vähän huonossa paikassa, mutta toisaalta ajatus "lipun" heiluttamisesta tuli viime hetkellä. Toivottavasti se ei aiheuttanut ylimääräistä hämmennystä.
Aha, tämä selvä! Jacquesin vika koko homma, Jakkelle ajokieltoa.

Eikun liputuskieltoa.

Hiukan hiukan on itsellä tälläinen Puttepossun nimipäivä -fiilis, kun lukee näitä rapoja. Prkl. Vorssasa si.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
rapsa

Dodiih, Jyskälän raporttia pukkaisi....

Pre-Race
Meidänkin autokunta sai kerrankin startattua kisamatkalle vähän myöhäsempään, sai rauhassa heräillä ja matkakin sujui rattosasti aurinkoisissa merkeissä...
Sue_me noukattiin kyytiin Jämsästä, ja matka jatkui kohti rataa... perillä sitten ihmeteltiin rataa, ja päätettiin ettei osallistuta ennakkoreeneihin, vähän sama kai kuin monella muullakin että "kai se nyt harkoissa oppii" ...
No ei oppinut :D

Practise
Harkkoihin auto #3, eikä tuosta nyt pahaa sanottavaa ollut, tuntui menevän ihan ok, mutta en vain saanut autoa parista mutkasta kiihtymään ja se näkyi heti kellossa...
Toki moni nimekäskin jäi taakse, mutta silti aika heikkoa oli meno...

Qualifying
Alle sama #3 kuin edellisessäkin sessiossa, ja piti vain keksiä ajotyyliin jotain uutta.
Alppu tuli takaa ohi ja katosi lujaa horisonttiin, siinä kohtaa alkoi vähän mietityttämään että minkäs rakettimoottorin se oli autoonsa laittanut...

Noh, samanlaista taaperrusta oli aika-ajokin itsellä, mutkista muutama edelleen kinkkinen ja auto luisteli ihan liikaa...
Aika parani pari kymppää mutta tais olla enempikin radan paranemista kuin miehen vetoa...
Tuloksena B-finaalin ruutu #3, autolla #3 :D Alppu yllätti kaikki pomppaamalla ruutuun #4, hieno veto!

B-finals
Alle auto #1, kisan startti oli aika normaali, Totke johti, JNF toisena ja itse letkassa kolmantena...
Alkuun huomasi heti että #1 luisteli kuin saippuapala suihkun lattialla, ja JNF ja Totke alkoi karkaamaan ja samaan aikaan tiimikaveri jäi kolkutteleen takakonttia :D
Noh, ajattelin etten pilaa Sue:n kisaa, ja vetäsin pitkän oikean leveäksi jotta Sue pääsee ohi
= kaveri hiffas paikan hyvin ja syöksyikin heti sisäpuolelle.
Ajattelin että voisin edes yrittää tehdä auton sen verta leveäksi että Sue saisi saumaa lähteä hakeen muiden päänahkaa, kuitenkin oli tiedossa että takaa tulee 4stroke ja maradona vielä lujaa...

Noh, pari kiekkaa siinä seurasin Suen ajoa, ja mies pääsikin vähän karkuun, sitten #1:n renkaat ilm alkoi lämpiään ja mutkat pystykin ajaan paljon tarkemmin, ja aloinkin saamaan taas kiinni :D
Noh pian kolkuttelin jo Suen konttia, samaan aikaan maradonan ja/tai 4stroken kolkutellessa mun puskuria...

Takasuoralle tultaessa jätin ovea pikkusen raolleen, ja 4stroke sieltä jo tulikin pikkusen kylkeen, ohittaen siinä neulansilmässä.... reilu mies kun on, niin heilautti kättä mennessään vielä :D
Noh, siitä sisuuntuneena iskin heti mutkaa myöhemmin, 4stroke teki samanlaisen virheen ja jätti vähän ovea auki, puskin rinnalle samaan tyyliin kuin 4stroke hetkeä aiemmin ja heilautin kättä takaisin :D
(kisan jälkeen naureskeltiin asialle, fair play kuitenkin eikä pienet kontaktit olleet isoja)

Kisan loppuun sitten yritin työntää Sue_me:tä eteenpäin, ja samalla sulkea ovea 4strokelta, siinä onnistuen.
Olipahan hauska kisa, actionia riitti ja sai ajaa tarkasti joka mutkan, pirun hauskaa vaikkei sijotus kummonen ollutkaan :)

Loppukaneettina:
+ 4strokelle :thumbup: keskinäisestä kisaamisesta
+ paikalle & järkkäreille iso plussa, hienosti toimittu ja mukava fiilis oli käydä
+ Alpun hieno veto, a-a:n sija 4 ja kisan sija 3 oli hienoja vetoja :thumbup:
+ autojen taisaisuus

- Sue:n kanssa kommunikointi kesken kisan, täytyy varmaan harjotella noita käsimerkkejä enempi :D
 

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1127
Epäviralliset harjoitukset, #11

Onpahan tääkin päivä nyt sitten koettu kun allekirjoittaneelta kysellään ajotavoista/-tekniikasta (jopa Haikin/4stroken tasoiset kaverit, en muista enää että kumpi oli kyseessä), eli meni aika mukavasti. :eek: Ei ollut hirveän paljon eroa edes Haikkiin tai 4strokeen, mistä olin kieltämättä hieman yllättynyt.

Minä se silloin juttelin ja kyselin ajotekniikoista :)

Pari kymmenystä tais olla eroa.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Jaaaa... :D
Ihmettelin vaan mitä siinä pyörittelet...
no hemmetti en parempaakaan keksinyt.. kalsarit olis tietty ollut hieno, mutta ei ollu sinisiä..

tietty nohevampi olis mennyt sanomaan henkilökunnalle "heiluttakaas sinistä".. :D
 

Mity

Registered: Patologinen
Liittynyt
25.9.2003
Viestit
1051
Sijainti
Jyväskylä
no hemmetti en parempaakaan keksinyt.. kalsarit olis tietty ollut hieno, mutta ei ollu sinisiä..

tietty nohevampi olis mennyt sanomaan henkilökunnalle "heiluttakaas sinistä".. :D
tosta tuli iha mielee mika häkkisen onnenkalsarit, millaset ne oli... nykyää varmaa ihan rikkinäiset, keltaset eestä ja ruskeat takaa... hyi :yuck:
 

KKWCS

Well-known member
Liittynyt
12.2.2011
Viestit
348
Hahmolle Powered By BMW + 2 sijoituksen rangaistus toisen kuljettajan (Asko S.) blokkaamisesta ratavalliin.

Samalla huomautus/muistutus kaikille siitä, että pitäisi aina huomioida muut kilpailijat radalla. Pieni kontakti sisäradalla on sallittua kilpailutilanteissa, mutta ohitustilanteissa ei voi itse ajaa optimaalista ajolinjaa, mikäli sillä työntää vierellä olevan kilpakumpanin ulos/ratareunukseen.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Pre-race
- Aamulla Hämeenlinnaan, ja Hämeenlinnasta tiimikaverin sekä JNF:n kanssa kohti jyväskylää. Menomatka meni pitkälti höpötellessä niitä näitä, joskin itse taisin olla aika hiljainen ja mietteliäs.
Paikan päällä olimme toinen porukka perillä, ja pikkuhiljaa muutkin alkoivat valumaan paikalle. Jännitys oli käsinkosketeltavissa.

Vapaat harjoitukset, #8
Kävin ajamassa ensimmäiset testikierrokset. Aika 30.2 ja fiilis oli ihan jees. En ollut läheskään hitain, joten fiilis oli vielä korkealla. Loppuvaiheessa peesasin Wilzkua, jolla oli hyvä vauhti päällä. Otin hänen ajostaan jopa hiukan oppiakin.

Harjoitukset, #8
Edelleen kokeilin erilaisia juttuja ja aika parani yllättävän vähän edellisestä. En oikein saanut kunnolla tuntumaa. Tällä kertaa olin jo toiseksi hitain, joten vähän rupesi huolestuttamaan.

Aika-ajot, #8
Parhaani yritin, mutta eihän siitä tullut yhtään mitään. Nyt ei enää pysynyt edes kouvo takana, joten ensimmäistä kertaa viimeiseen ruutuun sitten kauden 2008. Edelleen yritin erilaisia kikkoja, ja yritin peesata nopeampia, mutta ei vaan onnistunut. Yksinkertaisesti menetin mutkista ulostuloissa ihan liikaa aikaa.

Kilpailu, #4
Parin lämppärin jälkeen startti lentävänä lähtönä. Alussa kouvo yritti Wilzkusta ohi, jolloin pääsin itsekin hyvään paikkaan. Huomasin nopeasti, että paras ohituspaikka olisi radan takaosassa, joten sinne yritin. Neulansilmään tultaessa kouvo jätti oven oikealta auki, ja ampaisin mutkan ulostulossa siitä rinnalle. Kontaktia tuli ja puolipallon muotoiseen mutkaan mentäessä kouvo oli vielä puoli autonmittaa rinnalla, mutta sain sisämutkaedun ja pääsin kuittaamaan ohi. Kontaktia oli ohituksen aikana paljonkin ja mentiin varmasti sääntöjen rajamailla. Asia kuitenkin sovittiin kouvon kanssa kisan jälkeen ja ilmeisesti se oli kuitenkin ihan ok. En omasta mielestäni sukeltanut, vaikka myönnän käyttäneeni aggressiivista ajotapaa, koska ohi oli päästävä nopeasti jottei edelläajavat pääsisi liian kauas.

Kouvosta ohituksen jälkeen aloin hiillostamaan Wilzkua, jotta saisin vielä mahdollisuuden taistella paremmista sijoituksista. Vauhtia itselläni tuntui kuitenkin olevan aika-ajoa paremmin ja tunsin itsekin olevani Wilzkua hiukan nopeampi. Wilzkulla oli sama auto kuin mulla aika-ajoissa, joten väittäisin eron tulleen siitä.. Siis pari kymmenystä, sehän riittää.
Täytyy kuitenkinsanoa, että mimmi ajaa ihan älyttömän hyvin ja älykkäästi. Hiillostus kesti paljon pidempään kuin kouvon kanssa. Wilzku selvästi huomasi mistä yritin ohitusta ja peitti linjan neulansilmän sisääntulossa hyvin taidokkaasti. Myöskään ulostulossa en päässyt tarpeeksi lähelle. Mulla ei ollut mitään mahdollisuutta ohitukseen rehellisin keinoin, kunnes... Painostukseni tuotti tuloksen, kun Wilzku otti neulansilmään jarrutuksen ehkä liiankin sisältä, jolloin mutkan ulostulo meni pitkäksi ja pääsin rinnalle. Sisäpuolella nopeaan kaarteeseen, ohi ja karkuun..

Edessä meni Sue me:n johtama letka vielä suhteellisen lähellä. Wilzkusta ohituksen jälkeen pääsin jo aika lähelle maradonaa, mutta pari auton mittaa siihen kuitenkin jäi. Ajoin mielestäni snadisti nopeampia kierroksia, mutta en saanut edellä ajavia tarpeeksi kiinni, vaikka siellä keskinäisen nahistelun takia tulikin vähän hidastelua. Itse tein sitten muutamia pieniä ajovirheitä joissa eroa tuli snadisti lisää enkä missään vaiheessa päässyt edes iskuetäisyydelle. Ihan lopussa ajoin riskirajoilla ja yritin väkisin saada kiinni. Tein sitten isomman ajovirheen ja maradona pääsi tavoittamattoman etumatkan päähän. Sen jälkeen ajelin vain maaliin, jotta en sössi tuota sijoitustani ulosajoon.

Yhteenveto
Rata oli hyvä. Nopea sisäradaksi eikä liukkaus haitannut menoa. Autot olivat tasaisia, mutta ne marginaaliset autoerot tällä porukalla koituvat vaan kohtaloksi. Itselläni aika-ajoauto oli varmasti ihan hyvä, mutta sen ajettavuus ei sopinut minun ajotyylilleni. B-finaalissa auto sopi minun hanskaani paljon paremmin, ja sen näkee kierrosajastakin. Ajoin 0.7s paremmin kuin aika-ajoissa. Radan pito parani kyllä, mutta vähintään puolet parannuksesta tuli kuitenkin auton ansiosta. Näin itse laskeskelin. Eli ei mitään dramaattista kuitenkaan. Toisella autolla olisin ollut aika-ajoissa ehkä sijojen 13-14 tuntumassa, joten ei tässä kauheasti autotuuri kuitenkaan tulokseen vaikuttanut.

Plussat ja miinukset:
+ Albert Oililta mahtava suoritus
+ Wilzkun ajotaidot isoilla lisäpainoilla, ja peliälykkyys kilpailutilanteessa vakuuttivat. Hyvä suoritus.
+ Tallikaveri Totke vähän pelasti tiimin suuremmalta katastrofilta
+ Ratahenkilökunnalle plussaa! Palvelu oli kiitettävää ja homma toimi hyvin.
+ Rata oli hyvä ja autot tasaväkisiä. Autoeroja on aina, mutta kenenkään kisa ei varmasti mennyt sen takia pieleen. Puhutaan marginaalisista 1-2 kymmenyksen eroista.
+ Mitylle kiitokset, että tuli cheerleadaamaan! :thumbup:
- Oma suoritukseni oli säälittävän surkea. En yksin kertaisesti ollut tarpeeksi nopea tällä radalla, vaikka ajaminen olikin kivaa täällä ja pidin radasta.
- Muut feidasivat jälkipelit eivätkä tulleet syömään, vaikka vielä radalta lähtiessä siitä oli muutamien kanssa puhe.

Jälkipelit
Totken ja Mityn kanssa mentiin Amarilloon, ja hauskaa oli. Puheenaiheetkin varsin mielenkiintoisen. Naureskelimme McStadin autokunnalle, koska heillä oli etukäteen niin kovaa mölyä syömään menosta, mutta eivät sitten edes tulleet.
Totke kaljanhimoissaan halusi ottaa pari, joten lupauduin ajamaan takaisin Hämeenlinnaan. Se oli ihan mukavaa vaikka alussa olikin vähän vaikeuksia. Peugeotin ajo-ominaisuudet eivät olleet ihan samanlaiset kuin Bianchissa. Välillä tuli hiukan kuittia, mutta ilmeisesti suoriuduin tästä ajotehtävässäni kuitenkin paremmin kuin itse kisasta.

Puolivälissä matkaa teimme soiton tallikaveri Andylle, handsfree-kaijutinta käyttäen. Selostimme hänelle kilpailun tapahtumat ja saimme Andyltä yllättävän komennon: "Älä mene sinne puskaan!". Samalla olin hyvin lähellä ajaa Peugeotin ojaan.
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
+ Wilzkun ajotaidot isoilla lisäpainoilla, ja peliälykkyys kilpailutilanteessa vakuuttivat. Hyvä suoritus.

+ Rata oli hyvä ja autot tasaväkisiä. Autoeroja on aina, mutta kenenkään kisa ei varmasti mennyt sen takia pieleen. Puhutaan marginaalisista 1-2 kymmenyksen eroista.
Kinnitin huomiota Wlz vs kouvo -taistossa kisan jälkipuoliskon, niin hyvin pysyi hermo kurissa, ja aivan mutkan apexissa vauhti sen verran pois ettei mene ulostulo pitkäksi ja vaikea sieltä silloin ohi tulla. Eniten aikaa (pari-kolme kymmenystä) Wilzku hävisi siinä pitkässä oikeassa ennen 2 viimistä mutkaa, muualla menikin samallalailla kuin muut siinä ympärillä.

Autoeroiksi arvelin itse 20-25 sadasosaa (ja noi on ääripäät [ja tosin, vaikea edes nähdä millekään autoille 2 ja puolen kympän eroa]) eli hiukan sun arviota suuremmiksi. Hyvällä mallilla siis silti, kierros kun sen puolisen minuuttia. Mutta aika mutulla vaan, ja millaiseen haarukkaan olisin itse kaikilla ajanut, niin tiedä häntä..?

#1
29,4 Totke (a-a)
28,9 BMW (kisa)
#2
29,1 Jonkki (a-a)
28,8 Nipsuh. (kisa)
#3
29,2 BMW (a-a)
29,1 Haikki (kisa)
#4
29,5 JNF (a-a)
28,5 Cmoney (kisa)
#5
28,6 Cmoney (a-a)
28,9 Totke (kisa)
#7
29,4 Haikki (a-a)
28,6 DickW (kisa)
#8
29,6 marad. (a-a, ajoi harkassa 29,5)
28,9 Alppu (kisa)
#9
28,7 DickW (a-a)
29,1 Jonkki (kisa)
#10
29,7 4str. (a-a, ajoi harkassa myös 29,7)
29,2 Asko ja Sue_me (kisa)

Saakeli kun melko tasaisilta näyttää...
 
Viimeksi muokattu:

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Hassua muuten ettei Nh ole vielä sinne ehtinyt... Vain ajan kysymys.
Toivottavasti joskus olisin top3:ssa. Tähän mennessä oon ollut jo kolmesti 4. ja kerran 5. :eek: Helppoa ei ole kun sarjassa on 7 mua huomattavasti kokeneempaaa kuskia. Jyväskylän nelossija ei kuitenkaan tunnu hävityltä, koska kisassa ei ollut kertaakaan mahdollista päästä Alpusta ohi, vaikka nopeampi olinkin. (Alpun linjat oli ovelat kun kertaakaan en voinut hyökätä sisälinjalle jarrutuksissa)
 

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
Toivottavasti joskus olisin top3:ssa.
Kuten viime kaudella tuli todistettua, kaikki on kyllä mahdollista kun osuu kohdalleen. Pientä tuuria, niin se on siinä.

Sulla oli jo lähellä viime vuonna Hyvinkäällä, kun pääsit paalulta lähtemään. Silloin Haikin nousu vei podiumin.

Tosin jos se musta on kiinni, et tälläkään kaudella ole podiumilla. :rolleyes:
 

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1127
Vapaiden harkkojen jälkeen Cmoneyn kanssa juttelin että olikohan mulle sattunut heikompi auto kun 0.7 kymmenystä jäin ja perässä ajaessani huomasin että ulostuloissa toinen karkaa aivan horisonttiin. Mitä vielä, yhtä hyvät ne autot oli, kierrosaikoja nopeasti tutkimalla oli ero käytännössä kokoajan Dickiin ja Cmoneyyn juurikin se 0.7 kymmenystä rataolot huomiioon ottaen. Oli siellä moni muukin joiden vauhtia ei voinut kuin ihmetellä esim. nipsu ja jonkki.
 

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1127
Ohikiitävän hetken elin samalla planeetalla 4stroken kanssa. Keskellä ruuhkaa, mutta kuitenkin.
Teillä olikin hyvää kisaa keskenään, siinä et lannistunut etkä `kuvia kumarrellut`kun 4stroke ohitti vaan iskit pian takaisin :thumbup:
 

Siggeboi

Banned
Liittynyt
6.9.2006
Viestit
4475
Sijainti
Puskassa
Pre-race

Kouvotsvo saapui Jyväskylään 19:37 josta matka kohti lukaaliani. Siinä sitten litkittiin viiniä ja istuttiin iltaa... Hups! Kello olikin jo 04:00 -> unta palloon ja 09:00 heräsin katsomaan aika-ajoja. Ennen centerille lähtöä silmissä tuntui väsymys, mutta ihan hyvin.


vapaat harkat

Olo oli edelleen lievästi humalainen. Tuli siinä sitten käteltyä muutama forumisti ja juteltua niitä näitä.

aika-ajot

Iski lievää darraa näihin aikoihin. Sivusta seurasin mielenkiinnolla, kun porukalla oli välillä isojakin eroja. Huonoin aika taisi olla lähes 2 sekuntia kärjestä perässä. Tallipäällikön elkein seisoin katsomassa että miten pojat pärjää. Loppuvaiheessa aika-ajoa tuntui että nyt tulee kuolema.


kisat

Istuskelin siellä penkillä ja juttelin Mityn sekä Nipsuhuulen kanssa jotain ja hörpin kouvon Vissypullosta välillä. Silti tuntui edelleen että kuolema tulee just nyt. Lähdin sitten happihyppelylle ja näin vaan lopun ekasta kisasta ja tuli olo, että elämä voittaa.

palkintojenjako
Parhautta ja he kaikki taputtivat karvaisilla käsillään. Edelleen oli olo kuin olisin elossa, loppuvaiheessa rupesi väsymys painamaan puseroon.

jälkipelit
Ihan hyvät. Kouvon kanssa matkakeskuksella. Väsymys alkoi painamaan entistä enemmän. Siitä sitten selviydyin takaisin lukaaliini, kun kouvon juna oli lähtenyt. Pari tuntia kestin kunnes oli pakko ottaa korjaussarjaa.

Yhteenveto

Rata oli tosi mielenkiintoisen näköinen ja oli hienoa katsella (sen minkä huimaukselta kykeni) kun porukka veti välillä sladissa. Ens vuonna mukaan ihan kuskin roolissa! Porukka oli muutenkin mukavaa.
 

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1127
Vapaat harkat
Oltiinkin ensimmäisinä paikalla rataa ihmettelemässä. Yhtään en tiennyt miten täälllä voisi pärjätä mutta kohtahan se selkiäisi. Ennen radalle menoa kuulin DickW:ltä että täällä on samat rungot kuin turussa, olinkin ihmetellyt että mikä noissa autoissa ärsyttää jo valmiiksi:D. Täällä oli paljon fiksumpi lisäpainojärjestelmä kuin KIC:ssa kun painot tuli aivan penkin viereen eikä ponttooniin auton ulkoreunaan, myös betonialusta oli niille varmaan suopeampi koska auton ajettavuus oli ok, eikä se pomppinut.

Hirveä oli yritys mutta kello ei tykännyt, yllätyin siitä miten paljon autot luisui. Cmoneyn perässä yritin pysyä mutta ei toivoakaan, meni kuin kiskoilla ja ulostuloissa jäin rutkasti. aika tais olla jotain päälle 30 ja auto tais olla #5. Niukalle meni 4stroken kanssa, oliko pari sadasosaa eroa. Williams yllätti olemalla ryhmän neljäs vain pari kymppää perässä.

Harkat: 29.712 auto #7

Yritin ajaa tarkemmalla ajotyylillä mutta ei vaan kulkenut, Digi meni karkuun ja kävi aika pian selväksi että ovat Cmoneyn kanssa kaikka muita reilusti nopeampia. Toisen ryhmän ajon jälkeen arvelin että aika-ajossa on pakko parantaa ja ajaa alle 29.5 jos haluan A-finaaliin varsinkin kun rata paranee kokoajan.

Aika-ajot: 29.427 auto #7

Hieman muutin pariin kohtaa ajolinjaa ja siitä oli vähän apua, varsinkin tokaan oikeaan neulansilmään sain nyt paremmin ulostulon. Ajoin nopeimpani aikani jo kolmannella kierroksella mikä ei yhtään vastannut radalla mielikuvaa ja muutenkin todella outoa, yleensä radalla kuin radalla ajan lopussa parhaani. Niukalle se meni mutta juuri sen verran onnistuin parantamaan että A-finaalin viimeinen ruutu kutsui, eroa jäi totkeen vain 3 sadasosaa mutta kärkeen oli taas ihan liikaa. Melko sekaisin pakka muutenkin ja hieman yllättäviä nimiä oli ylempänä listalla aika-ajon jälkeen.

A-finaali: auto #3 29.166

B-finaalissa seuratessani 4stroken ja muiden ajoa kävi aika selväksi että ohittaminen täällä on melkoisen vaikeaa jos kaveri pitää sisälinjat kiinni.

Kisaan sain #3 joka oli mielestäni parempi kuin #7. Ajattelin alussa hiillostaa edeltä lähtenyttä bemaria, ettei pääse karkuun. Ekat mutkat jollakin ilveellä sevittiin eikä sijoitukset vaihtunu. Sitten päätin 3 kierroksella hyökätä tokaan oikeaan neulansilmään ja pääsin sisälinjalle, siitä mentiin vielä rinnakkain seuraavaan pitkään oikeaan mutta pääsin lopulta ohi. Sitten alkoi hampaat irveessä melkein koko kisan kestänyt Askon hiillostaminen. huomasin että hänen ajamansa #10 jolla 4stroke epäonnistui aika-ajoissa luisui paljon enemmän mutkissa ja jouduin tosi monta kertaa nostelemaan kaasulta mutkissa. pari kertaa yritin ohi samaan neulansilmään mutta Asko peitti aina sen verran sisälinjat etten päässyt ohi. Kerran yritin ohi tokaan vikaan mutkaan mutta oli pakko perääntyä viime hetkellä ettei kolahda täysillä. En myöskään voinut hakea kovasti leveämpää linjaa mutkiin koska bemari olisi tullut välittömästi ohi.

Kolme kierrosta ennen loppua joku tulee renkaat vinkuen neulansimässä ohi, ja sijan menetystä harmitellesani totesinkin että sehän olikin Cmoney joka varvasi meikäläisen kierroksella, jolle naureskeltiinkin yhdessä kisan jälkeen. Ekaan mutkaan Asko väisti Cmoneya ja ennen mutkaa olin vilkaissut taakse että bemari on parin metrin päässä, ei tarvis peittää sisälinjaa mutta mutkaan kääntäessäni se mokoma tuli kuitenkin ohi :D. Sitten olikin yhtä sekamelskaa ja rytinää josta rankkuakin jaettiin. Siinä muita väistellessäni totesin että Asko jäi tilanteessa taakse ja näin tultiin maaliin. Lopullinen sijoitus siis kuudes, ei hullummin Aika-ajon jälkeen, varsinkin virallisten harkkojen jälkeen näytti vielä aika pahalta. Täysi tunnustus Askolle, teki ohittamisen tosi vaikeaksi eikä tehnyt virheitä ja piti hyvää vauhtia yllä, samoin bemarille kovasta väännöstä. Voittajille onnittelut ja järjestäjille ja muille kisaajille kiitokset! Palvelu pelasi ja tapahtuma oli kaikin puolin onnistunut :thumbup:

Nyt sitten alkaa viimein pitkä ulkoratakausi ja kelpaa mulle, Forssassa nähdään :cool:
 
Viimeksi muokattu:
Ylös