Ennakko
Kauden eka ulkoratakisa, hieno keli ja tasaisemmat autot lupas hyvä kisaa.
Aika-ajo: #4 39.91
Ekan ryhmän perusteella näytti #4 olevan hyvä auto vaikka Cmoney vaikuttikin vähän nopeammalta #3:llansa kuin 4stroke. Hyvin lähti aika-ajo käyntiin, auto sopi hyvin käteen ja pystyin ajamaan sillä aggressiivisesti. Puolessa välissä aika-ajoa auto yhtäkkiä hyytyi kesken lukkojarrutuksen ja mekaanikko tuli laittamaan auton taas liikkeelle, sen jälkeen piti olla vähän varovaisempi jarrujen kanssa. Tuntui että hyvin meni, mutta silti oli yllätys nähdä kierrosajan olevan 39-alkuinen; hieno fiilis
. Vielä piti odottaa mitä DickW ja Nasty ajavat mutta melko selvä paalu lopulta kuitenkin, auto ja olosuhteet oli ollu suotuisat.
A-Finaali: #5 41,192
Kovaa vääntöä oli ollut jo aiemmissa finaaleissa ja sitä oli tiedossa A-finaaliinkin. Katselin #5 menoa muilla ja hyvin näytti kulkevan suorilla mutta toisaalta aliohjas mutkiin. Lämppärillä huomas todella miten kelikin oli muuttanut autoja ja pitoa oli paljon vähemmän mutta keli se oli sama kaikille.
Lähtö meni hyvin, mutta lusikkamutkasta Nasty pääsee rinnalle mutta seuraavassa pidän kuitenkin sisälinjalla paikkani, mutkassa mulla lähti vähän yllättäen perä irti ja tais takarengas osua Nastyyn, tästä pahoitteluni, siitä kuitenkin selvittiin ilman sen kummenpaa häslinkiä. Seuraavat pari kierrosta saan ajaa rauhassa kun takana huidellaan ohi ja kolistellaan kuin Ruotsin maalissa. 4 kierros alkaa ja vilkaisu taakse, mitämitämitä? Wope on takana, mistä se siihen kerkes. Nyt ajetaan voitosta, helpolla en sitä päästä ohi.
5.kierroksen alussa takasuoralla otan heti sisälinjan, 3 mutkasta Wope on jo rinnalla, lusikkamutkaan samoin josta Wope jo vähän edellä, mutta seuraavaan neulansilmään mulla kuitenkin sisälinja ja siitä taas vikaan mutkaan rinnakkain, minä sisältä, hain mahd. paljon vasemmalta linjaa ja käänsin mutkaan hiukan myöhässä niin ettei Wope pääse ulkokautta ohi, vielä pysyin edellä mutta vaikeaa on vaikeaa..
Ekan mutkan jälkeen taas peitän sisälinjan tokaan ja sen jälkeen nopea vilkaisu ja Wope aivan kontissa kii, pakko peittää sisälinja 3 mutkaan, siitä sitten taas lusikka mutkaan rinnakkain, minä sisälinjalla Wope ulkolinjalla. Wope on vajaa puoli autoa edellä ennen jarrutusta ja sitten: (tämän haluasin nähdä Nastyn videolta että mitä siinä oikein hölmöilen/tapahtuu) mutta menemme mutkaan, tila käy vähiin ja ajan sen korkean kivetyksen päältä rajusti ja auton vauhti hyytyy ja Nastykin pääsee samalla edelle.
7. kierros alkaa ja hatuttaa, Wope ois menny ennemmin tai myöhemmin ohi mutta nyt oli Nastykin edellä. Takasuora olis paras paikka iskeä auton hyvän suoravauhdin ansiota ja siitä hyökkään heti sisälle ja pääsen Nastyn edelle, nyt ei hatuta niin paljon. 8. kierros alkaa ja nyt on DickW liimautunu perään, parin kierroksen puolustustaistelun jälkeen Digi väistää ja ajautuu pitkäksi vikassa mutkassa, vähän aikaa sain hengähtää. Kierros 12 mennään vikaan mutkaan rinnakkain, mulla sisälinja niin pysyin edellä. 13. kierroksella DickW käy jo pariin otteeseen rinnalla mutta pääsen hyvän suoravauhdin avulla juuri edelle kunnes lopulta 14. kierroksella ekassa mutkassa Digi pääse heti ulostulossa sisälinjalle enkä enää kerkeä peittämään takasuoraa. Loppukisan yritin ottaa kiinni muttei pystyny, Kolmantena maaliin ja podium-sija aina hyvä saavutus näissä kisoissa. #5. ei ehkäpä ihan paras auto ollut mutta joku muu ois voinut saada siitä varmaan enemmän irti, silti kaikkeni ainakin yritin.
Lopuksi:
Onnitelut vielä Wopelle; ei sitä turhaan maailmalla pärjätä kuten tuollainen nousu voittoon näyttää :thumbup:. DicW:lle samoin onnittelut ja myös kovasta kisasta :thumbup: Olitte nopeampia mutta koitetaan hyvinkäällä jonkinmoista paypackiä
Kiitokset vielä muille kuskeille, järjestäjille ja mekaanikoille onnistuneesta kisasta! Hyvinkäällä nähdään.