Mikä eniten ärsyttää f1:ssä?

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1127
eedukkaampaa on kuskin muuttaa ajotyyliä ja ottaa enemmän auton potentiaalista irti kuin ottaa se pieni ero takkiin kuskin mieltymyksen takia.

Tässä tullaan myös siihen että monet kuskit eivät pysty hyvään suoritukseen/ muokkaamaan ajotyyliä täysin erilaiseksi mitä selkäytimestä lähtee.

Schumi on nyt aivan hukassa aliohjaavalla ja Renaultilla sanoivat että Alonso oli vaikeuksissa jos auto oli voimakkaasti yliohjaava.

Riippuu pitkälti siis onko ali- vai yliohjaus parempi siitä kuinka paljon kuski pystyy adaptoimaan muutoksen. ..Tämä nyt vaan minun aivoituksiani
 

4stroke

Well-known member
Liittynyt
17.1.2010
Viestit
592
Niin ja ehkä kuitenkin kuskin kannalta parasta on jos auton saa säädettyä neutraaliksi, mutta niin että sitä pystyy kääntämään kaasun avulla.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3897
Lähtöruudun merkityksen aivan järkyttävän suuri kasvu
Teknisten innovaation tyly rajoitus (moottorit, renkaat ynm.)
Abu Dhabi, Valencia, Singapore uusista radoista
Autiot kisat Turkissa, Kiinassa ynm. vaikka ihan hyvät radat (tiedän, johtuu aivan muista asioista kun radan tasosta ;) )
Hockenheimin, Nyrren ja Span ongelmat rahan kanssa
Magny Coursin häviäminen
Ohituksien väheneminen
Liiallinen pr-pelleily
 

Jarppi

The Trulli Train
Liittynyt
30.4.2010
Viestit
1411
Sijainti
Home
Hamilton ja Schumacher ärsyttävimmät kuskit, talleista eniten ärsyttävin aina ollut Mclaren.
 

KimiFan1

Well-known member
Liittynyt
27.2.2009
Viestit
675
Ja niitä ohituksia synt... eiku hetkinen, ei synnykään.
Ja niitä ohituksiahan on nykyäänkin tosi palj... ei kun eihän olekkaan.

Aerodynaamiikan kehitys jäihin. Kaikille samat siivekkeet(low,medium, high downforce vaihtoehdot, diffuusorit pois yms. härpäkkeet veke. Huonommat jarrut, koska jarrutuksissa yleensä ne ohitukset syntyvät, mutta kun nykyään jarrutetaan "10 metriä ennen neulansilmää" -Osku Saari, se on aika vaikeeta ohittaa sitte jarrutuksessa. Ainiin ja v10 moottorit takasin.
 

Taneli

Well-known member
Liittynyt
9.12.2007
Viestit
579
Ja niitä ohituksiahan on nykyäänkin tosi palj... ei kun eihän olekkaan.

Aerodynaamiikan kehitys jäihin. Kaikille samat siivekkeet(low,medium, high downforce vaihtoehdot, diffuusorit pois yms. härpäkkeet veke. Huonommat jarrut, koska jarrutuksissa yleensä ne ohitukset syntyvät, mutta kun nykyään jarrutetaan "10 metriä ennen neulansilmää" -Osku Saari, se on aika vaikeeta ohittaa sitte jarrutuksessa. Ainiin ja v10 moottorit takasin.
Viimeisenä standardisoisin aerodynamiikan... Kaikki autot näyttäisivät samalta.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3897
Totta. Eturivistä ei ole voitettu vielä kertaakaan tällä kaudella.
Tähän vertauksena laittaisin esim. vielä 2003-2005 ja esim. Kimin ja kumppaneiden nousut milloin mistäkin syistä ;)
Mutta, kyllä olet oikeassa, tänä vuonna on hiukan palattu vanhempaan, mutta silti eiköhän arkeen palata taas kohta :thumbfh:
 

Kakenstain

Wololo
Liittynyt
1.4.2009
Viestit
649
Siltä valitettavasti näyttää, kun katsoo tulevia kisoja: Barcelona, Monaco... :thumbfh:
Monacon aika-ajoista tulee kyllä metkat. Q1:sessä riittää hupia. Tosin kärkitiimit voi olla asiasta eri mieltä. Ja minä ainakin jaksan aina odottaa Monacolta kolarispektaakkelia, vaikkei se kuivalla olekaan sitä ollut muutamaan vuoteen. Viime vuoden kisa oli melko hyvää viihdettä
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Monacon aika-ajoista tulee kyllä metkat. Q1:sessä riittää hupia. Tosin kärkitiimit voi olla asiasta eri mieltä. Ja minä ainakin jaksan aina odottaa Monacolta kolarispektaakkelia, vaikkei se kuivalla olekaan sitä ollut muutamaan vuoteen. Viime vuoden kisa oli melko hyvää viihdettä
Juu, näin taitaavi Monacossa käydä, mutta Barcasta voi odottaa melkoista mössöä...
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
- Pitkät ja nopeat mutkat.
- Se, että radan "tiukin" mutka ajetaan tyyliin kolmosvaihteella (vauhtia satakolmeviis)
 
Ylös