Mikä eniten ärsyttää f1:ssä?

Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
Mä sanon että siivet pois ja mieluummin sellasia positiivista nostetta tekeviä siipiä tilalle. Niin ja kuuden litran turbo-V16 ja kolmen millin leveät renkaat. Ja 40 litran tankki kisamatkalle, joka on 500 mailia. Eiköhän noilla.
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
F1:ssä ärsyttää eniten jatkuva sääntöjen tuunailu. Ei jalkapallossakaan laiteta joka kausi maalin kokoja uusiksi, että saataisiin enemmän maaleja.
Ei, mutta MM90 kisojen fiaskon jälkeen mm. maalivahti ei enää saanut ottaa oman pelaajan palloa käteen ja passiivinen paitsio otettiin käyttöön, jotta maaleja saataisiin lisää...
 

Alpertti

Well-known member
Liittynyt
17.3.2009
Viestit
519
Ainakin näkisin mielelläni F1 kisan järven jäällä, ja slickseillä. :ahem: Ja jos minä päättäisin, kaikki F1 kisat ajettaisiin sateella.
Sadettimet kaikille radoille ja sitten jokaisessa kisassa olisi tietyn prosenttiosuuden verran sadekeliä. :D
 

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4297
Ei niin, mutta jalkapallo onkin vakavasti otettavaa urheilua. Ei yhden mediamogulin harrastus....:D
Ei kannata vetää fudista tähän. Laji jossa säännöt ovat edelleen vuodelta miekka ja kilpi. Mitään muutoksia ei ole tullut vaikka tarvettakin olisi. Jos formuloissa on ollut pulaa ohituksista niin fudiksessa on ollut pula maaleista. Kaikki tietävät miten se on helposti tehtävissä mutta silti kukaan ei ole tehnyt mitään.
 

Paperino

Well-known member
Liittynyt
26.11.2009
Viestit
199
Sijainti
Tampere
Ei kannata vetää fudista tähän. Laji jossa säännöt ovat edelleen vuodelta miekka ja kilpi. Mitään muutoksia ei ole tullut vaikka tarvettakin olisi. Jos formuloissa on ollut pulaa ohituksista niin fudiksessa on ollut pula maaleista. Kaikki tietävät miten se on helposti tehtävissä mutta silti kukaan ei ole tehnyt mitään.
[MASSIVE OFF-TOPIC]
Jalkapallo-otteluiden ei ole tarkoituskaan olla jääkiekon kaltaisia maali-iloitteluja, ja maalit itsessään ovat kohtuullisen pieni (mutta tietysti näkyvin) osa jalkapallon glooriaa/"suolaa". Jalkapallohan on myös instituutio, hieman samaan tapaan kuin ooppera tai baletti, jokaisella kansalla on oma tapansa pelata sitä. Lisäksi jalkapallon vahvuus on se, että lajia pelataan samoilla säännöillä alimmasta divarista MM-kisoihin, joten katsoja tietää mitä odottaa. Tämä on osaltaan syy, miksi sääntöjä ei haluta muuttaa esimerkiksi videotuomaroinnin sallimiseksi: Miten taataan, että kaikilla sarjatasoilla on samantasoinen videotuomarointi? Pienemmille seuroille videokameroiden asentaminen voi olla kalliskin investointi.
[/MASSIVE OFF-TOPIC]

Edit: Jaaha, ensi kerralla voisi ehkä lueskella enemmän kuin sen vikan viestin ennen vastaamista, vähän meni toistoksi :p No, jokatapauksessa näin on näreet.
 
Viimeksi muokattu:

Kimi1000

Member
Liittynyt
6.4.2010
Viestit
18
F1:t tiensä päässä

Mun mielestä F1:t on tullut tiensä päähän. Koko ajan muutetaan sääntöjä, jotta saadaan kustannuksia alas. Säännöt on niin tiukat, että porsaanreijän
löytäminen ja edun toteuttaminen maksaa ihan mansikkaa, esim. Diffuussorit, F-putket. Kohta tulee KERSit taas pakolliseksi, ja maksaa vain 1Meur /talli, ja tämä kustannus vain käyttöoikeudesta. Itse KERS laite ja sen liittäminen vetovoimaksi maksaa nnMeur.
F1:ssä paras tekniikka voittaa, eikä paras kuljettaja. Helpointa olisi kuin F1 sellaisena kun se on nyt lakkautettaisiin, ja GP2:sta tai GP3:sta olisi sen jälkeen kuninkuusluokka. Sinnekin pitäisi joitakin sääntöjä muuttaa.
1. vapaastihengittävät kaasutinmoottorit mekaanisella kaasunsäädöllä.
2. Käsivalintaiset mekaaniset vaihteet, sääntöjen määräämät välitys-suhteet.
3. Teräslevyjarrut.
4. Hiilikuidun käyttö kielletty muualla kuin katteissa.
5. Katteet eivät saa olla kantavia rakenteita ja muoto sääntöjen määrämät.
6. Siipipinta-ala rajoitettu, kerrostetut siivet kielletty, eli yksi etusiipipinta ja yksi takasiipipinta sallittu. (Optimaalinen löytyy tunnelissa alle päivässä).
7. Kaikki autossa käytettävät osat hankittava yhtä kontrolloitua reittiä pitkin, jolloin voidaan tarkkailla budjettia. Vuosibudjetti esim. 300.000 eur/auto. Rikkinäistä palautettua osaa vastaan saa ylittää budjettirajan.
8. jnejnejne. keksikää lisää.

Eiköhän tällä tavalla radalle saada autoja viivalle toista sataa ja kunnon karsintaerät kuten kartingissa tai jokkiksessa.

Ei tarvii kommentoida että olen hullu, tiedän sen, mutta tyhmäksi älkää haukkuko.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Unohtunut vastata. Lähinnä oli humoristinen heitto, toivottavasti kukaan täyspäinen tai vajaakaan tuohon tartu:D
Kepillä heikkoa jäätä tuon kanssa kopistelit. Onneksi en ollut täysin päissäni tuohon tarttuessa vaikka vajaa olenkin.

7. Kaikki autossa käytettävät osat hankittava yhtä kontrolloitua reittiä pitkin, jolloin voidaan tarkkailla budjettia. Vuosibudjetti esim. 300.000 eur/auto. Rikkinäistä palautettua osaa vastaan saa ylittää budjettirajan.
Palautetaanko nuo rikkoontuneet osat Lidliin vai käykö mikä hyvänsä päivittäistavaraliike?
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13786
Tässä lajissa kuitenkin muistetaan aika mielenkiintoisiakin juttuja. Moni sellainenkin, joka ei ollut silloin edes syntynyt - kuten minä - "muistaa" Brabhamin mokanneen Monacon voittonsa 1970 ajamalla viimeisellä kierroksella Rascassen suoraksi.
Itsekin muistan nähneeni sen viimeisen kierroksen videolla. Oudonnäköinen kämmi vaikka Jochen ei ihan luukussa kiinni edes ole. Kyseinen "Rascasse" oli silloin kai eri nimellä, ja eri kohdassakin. Suunnilleen nykyinen varikkosuora oli viimeinen suora ennen neulansilmää pääsuoralle. Mutta tämän luultavasti tiesitkin, tekstisi antoi kuvaa vain nyky-Monacoa tunteville.. :)
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Kyseinen "Rascasse" oli silloin kai eri nimellä, ja eri kohdassakin. Suunnilleen nykyinen varikkosuora oli viimeinen suora ennen neulansilmää pääsuoralle. Mutta tämän luultavasti tiesitkin, tekstisi antoi kuvaa vain nyky-Monacoa tunteville.. :)
Noin fiksu en ole, mutta Rascasse on se lähin vastine nykyradalta. Tuon mutkan nimi oli Gazomêtre.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13786
Noin fiksu en ole, mutta Rascasse on se lähin vastine nykyradalta. Tuon mutkan nimi oli Gazomêtre.
Anthony Noghes (riippuen mitä "vastine" tarkoittaa), jossa Schumi ohitti Alonson turva-auton poistuttua. Rascasse myös neulansilmä, ja A N fyysisesti lähempänä Gazomêtreä :)
 

KimiFan1

Well-known member
Liittynyt
27.2.2009
Viestit
675
"vanhojen" kunnon ratojen(Magny-cours, A1ring, Imola) korvaaminen tylsillä ja paskoilla katuradoilla (Singapore, Valencia streets, Abu Dhabi ja aika varmasti Korea)
 

KimiFan1

Well-known member
Liittynyt
27.2.2009
Viestit
675
Ei ku siivet vain pois nykyysistä autoista ja neliveto, jos tallit totee sen käytännölliseks. Olis mahtavaa kattottavaa ku mennään pienessä nelipyöräluistossa kahtasataa.
Aika omituinen ehdotus: miten helvetissä meinaat pysyä nelipyöräluistossa 200km/h vauhdissa jos autossa ei ole siipiä? Enneminkin spinni siitä seuraa jos oikein käsitän
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
F1:ssä paras tekniikka voittaa, eikä paras kuljettaja. Helpointa olisi kuin F1 sellaisena kun se on nyt lakkautettaisiin, ja GP2:sta tai GP3:sta olisi sen jälkeen kuninkuusluokka. Sinnekin pitäisi joitakin sääntöjä muuttaa.
Eikä olisi. GP2-autot ovat neppailuautoja verrattuna vaikkapa IndyCareihin. Formula 1 on Formula 1, koska se on ollut kautta historian edistyksellisin autourheilusarja. Jos F1 lakkautettaisiin ja kuskit laitettaisiin ajamaan näitä mopoautoja, käyttäisi IndyCar tilanteen hyväkseen ja ristisi oman sarjansa kunkkuluokaksi.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Anthony Noghes (riippuen mitä "vastine" tarkoittaa), jossa Schumi ohitti Alonson turva-auton poistuttua. Rascasse myös neulansilmä, ja A N fyysisesti lähempänä Gazomêtreä :)
Vastineella tarkoitan sitä, että Rascasse ja Gazomêtre ovat radan lakipiste yhteen suuntaan. Gazomêtren varsinainen vastine kai olisi Rascasse / Antony Noghes, koska yhdessä ne tekevät saman kuin Gazomêtre, eli kääntävät ajosuuntaa 180 astetta.

Hauskaa pilkunviilausta tämä. :D
 

paska jätkä

ja muutenkin hieno mies
Liittynyt
17.9.2009
Viestit
597
Radalla Webber ärsyttää melko paljon, on ärsyttänyt kauan, mutta menestyksen myötä tuntuu ärsyttävän entistä enemmän.

Radan ulkopuolella hän on myös vastenmielinen, mutta se johtuu Markin naismausta. Hrrrr... oikein puistattaa kun ajattelen Webberin kiipeävän voittoiltana 50v menopelinsä selkään. :confused:
 

APaksu

Well-known member
Liittynyt
19.1.2008
Viestit
1362
Radalla Webber ärsyttää melko paljon, on ärsyttänyt kauan, mutta menestyksen myötä tuntuu ärsyttävän entistä enemmän.

Radan ulkopuolella hän on myös vastenmielinen, mutta se johtuu Markin naismausta. Hrrrr... oikein puistattaa kun ajattelen Webberin kiipeävän voittoiltana 50v menopelinsä selkään. :confused:
hahhah totta ja suhde alkanut kaiken lisäksi markin ollessa pelottavan nuori:D
 

Kakenstain

Wololo
Liittynyt
1.4.2009
Viestit
649
Kimi Räikkösen palvominen ja tunkeminen joka ainoaan huipputiimin autoon
 
Ylös