Julkinen liikenne

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Ja oltsu meinaa, että matkustajien pitäisi ottaa aina se edellinen juna? Mistä tiedät, että tällä asiakkaalla olisi ollut siihen mahdollisuus? Ja rätnääppä kuule se niin tajuat miten kalliiksi tulee jos töihin ja tapaamisiin aletaan kulkea varmuuden vuoksi tuntia-kahta aiemmin. Työajalla.
En meinaa. Meinaan sitä että paskoja juttuja tapahtuu ja niille ei vaan voi mitään. En ymmärrä että joka vaiheessa täytyy itse pyrkiä korostamaan ongelmaa ja tekemään asioita mahdollisimman vaikeaksi. Asiakaspalvelijat tekevät työtään heille annettujen ohjeiden perusteella. Säännöt on kaikkien tiedossa. Liputta ei saa matkustaa. On myös tiedossa että rahat saa takaisin kun reklamoi. En ymmärrä että miksi vitussa pitää hankaloittaa kaikkien elämää vain periaatteen vuoksi. Jos olisi ostanut junasta lipun niin ei olisi tarvinnut sotkea konduktöörin päivää, ei olisi pitänt kutsua poliiseja paikalle jne.

Kyse ei ole ihmisoikeuksista tai muuten merkittävästä asiasta. Kyse oli junalipusta. Konduktöörillä ei ole mitään velvoitetta joustaa. Sen sijaan on velvoite poistaa junasta liputtomat matkustajat. Tämäkin on kaikkien tiedossa.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Termi olisi sitten asiakasjoustaja.
Pinkeä asiakasjoustaja. Sitten kun pinkeys lävähtää, niin Mach 1 pamahtaa. Soon vähän niinku Indiana Jonesin piiska. Muuten löysä ja lutuinen pikku lurppu, mutta odotas kun lävähtää!
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
En meinaa. Meinaan sitä että paskoja juttuja tapahtuu ja niille ei vaan voi mitään. En ymmärrä että joka vaiheessa täytyy itse pyrkiä korostamaan ongelmaa ja tekemään asioita mahdollisimman vaikeaksi. Asiakaspalvelijat tekevät työtään heille annettujen ohjeiden perusteella. Säännöt on kaikkien tiedossa. Liputta ei saa matkustaa. On myös tiedossa että rahat saa takaisin kun reklamoi. En ymmärrä että miksi vitussa pitää hankaloittaa kaikkien elämää vain periaatteen vuoksi. Jos olisi ostanut junasta lipun niin ei olisi tarvinnut sotkea konduktöörin päivää, ei olisi pitänt kutsua poliiseja paikalle jne.

Kyse ei ole ihmisoikeuksista tai muuten merkittävästä asiasta. Kyse oli junalipusta. Konduktöörillä ei ole mitään velvoitetta joustaa. Sen sijaan on velvoite poistaa junasta liputtomat matkustajat. Tämäkin on kaikkien tiedossa.
Konnarilla on kyllä oikeus käyttää maalaisjärkeä. Ja nimemomaan tuon itsesikin manaaman iänikuisen pykälien orjailun sijaan. Ja kuten yllä sanoin entäpä jos asiakkaalla ei ollut vararahaa ylimääräisen lipun ostoon? Tuskin näin tässä tapauksessa, mutta sille linjalle lähtö on taas yksi askel vähävaraisuuden kriminalisoimisessa.

Mutta asiathan kusee välillä kuten sanoit, sille ei voi mitään.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Konnarilla on kyllä oikeus käyttää maalaisjärkeä. Ja nimemomaan tuon itsesikin manaaman iänikuisen pykälien orjailun sijaan. Ja kuten yllä sanoin entäpä jos asiakkaalla ei ollut vararahaa ylimääräisen lipun ostoon? Tuskin näin tässä tapauksessa, mutta sille linjalle lähtö on taas yksi askel vähävaraisuuden kriminalisoimisessa.

Mutta asiathan kusee välillä kuten sanoit, sille ei voi mitään.
Tietysti on oikeus, mutta ei velvollisuutta. Nykymaailmassa ei voi maalaisjärkeä odottaa keneltäkään. Enkä hitossa lähtisi matkustamaan junassa toivoen että konnarilla olisi maalaisjärkeä. Oletan että konnarin on noudatettava sääntöjä siinä missä minunkin. Matkustaja olisi voinut jäädä lipunmyyntiin selvittämään asiaa, mutta näki parhaakseen juosta junaan. Lipunmyynnissä asia olisi todennäköisesti selvinnyt ja ei olisi tarvinnut maksaa ylimääräistä.

Asiat kusee ja sille ei voi mitään. Paskin mitä voi tehdä on laittaa vahingon kiertämään.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
En meinaa. Meinaan sitä että paskoja juttuja tapahtuu ja niille ei vaan voi mitään. En ymmärrä että joka vaiheessa täytyy itse pyrkiä korostamaan ongelmaa ja tekemään asioita mahdollisimman vaikeaksi. Asiakaspalvelijat tekevät työtään heille annettujen ohjeiden perusteella. Säännöt on kaikkien tiedossa. Liputta ei saa matkustaa. On myös tiedossa että rahat saa takaisin kun reklamoi. En ymmärrä että miksi vitussa pitää hankaloittaa kaikkien elämää vain periaatteen vuoksi. Jos olisi ostanut junasta lipun niin ei olisi tarvinnut sotkea konduktöörin päivää, ei olisi pitänt kutsua poliiseja paikalle jne.
Jos ostat kaupasta maitolitran, ja maksamisen jälkeen huomaat että siinä on päiväys vanha, ni mitä sanoisit jos joutuisit maksamaan toisen maidon saadaksesi tuoreen, ja jälkikäteen voisit hakea rahojen palautusta kirjallisesti ketjun pääkonttorista esittämällä kuitteja ym. tositteita?

Asiakaspalvelua on se ettei asiakkaan tarvii nähdä vaivaa. Jos kaikki ei kaupanteossa mene putkeen, kauppias hoitaa asian kuntoon.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Tietysti on oikeus, mutta ei velvollisuutta. Nykymaailmassa ei voi maalaisjärkeä odottaa keneltäkään. Enkä hitossa lähtisi matkustamaan junassa toivoen että konnarilla olisi maalaisjärkeä. Oletan että konnarin on noudatettava sääntöjä siinä missä minunkin. Matkustaja olisi voinut jäädä lipunmyyntiin selvittämään asiaa, mutta näki parhaakseen juosta junaan. Lipunmyynnissä asia olisi todennäköisesti selvinnyt ja ei olisi tarvinnut maksaa ylimääräistä.

Asiat kusee ja sille ei voi mitään. Paskin mitä voi tehdä on laittaa vahingon kiertämään.
Jos sillä oli kiire eikä joutanut nahista lipunmyyjän kanssa seuraavaan junaan asti?

Nääh. Ei kait. Tyhmä jätkä oli kun ei jäänyt tunneiksi jähisemään.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Jos ostat kaupasta maitolitran, ja maksamisen jälkeen huomaat että siinä on päiväys vanha, ni mitä sanoisit jos joutuisit maksamaan toisen maidon saadaksesi tuoreen, ja jälkikäteen voisit hakea rahojen palautusta kirjallisesti ketjun pääkonttorista esittämällä kuitteja?
Huono(Zaikon tyylinen) esimerkki kaikin puolin. Junaliikennettä koskee rautatiekuljetuslaki ja rautatievastuuasetus. Esimerkkitapauksesi menee taas kuluttajansuojalain mukaan, jolloin voin vaatia myyjältä (eli kaupalta) suoraan tuotteen vaihtoa, hinnan alennusta tai kaupan purkua.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Eiköhän se ole parempi kun myydään koko VR intiaan.

Asiakkaat eivät osaa penätä lippujaan ja VR:n systeemit kusee. Yksityisautoilu kunniaan :thumbup:
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
En ymmärrä että miksi vitussa pitää hankaloittaa kaikkien elämää vain periaatteen vuoksi. Jos olisi ostanut junasta lipun niin ei olisi tarvinnut sotkea konduktöörin päivää, ei olisi pitänt kutsua poliiseja paikalle jne.
Mistä tiedät että hällä oli rahaa. Käsittääkseni kaikki tutkijat ei rahassa pyöri.
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Tähän kommenttiin sopii tämä kirjoitus loistavasti!
Tuli just sama juttu mieleen, mutta jaska pahus ennätti ennen. :mad_old:

Pienoinen ylläri oli, että oltsusta kuoritui esiin moinen pykälätoukka mutta toisaalta kun miettii hahmon toisissa aiheissa hyvinkin auktoriteettiuskovaista linjaa niin ei ehkä niin ylläri olekaan...
 

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Liittynyt
9.3.1999
Viestit
20163
Sijainti
Konnektikuti
Meinaatko, että ihmisten pitää aina ja vastaisen varalle kantaa mukanaan tai pitää katetta useammankin lipun varalle jos sattuu laitteet pimenemään? Kyllä tuossa keski-ikäinen nainen, helposti hämmentyy kun konduktööri alkaa ulosheitolla uhkailemaan.
En meinaa. Ihmettelen vaan, että tämä, tässä tilanteessa mielestäni luonnollisin vaihtoehto, ei noussut jutun mukaan edes esille. Eli tiskiltä paperi tapahtuneesta ja junasta uusi lippu ja ajoissa tärkeään möötteen ja rahat takaisin myöhemmin VR:ltä.

Sitä vaan ihmettelin.
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
En meinaa. Ihmettelen vaan, että tämä, tässä tilanteessa mielestäni luonnollisin vaihtoehto, ei noussut jutun mukaan edes esille. Eli tiskiltä paperi tapahtuneesta ja junasta uusi lippu ja ajoissa tärkeään möötteen ja rahat takaisin myöhemmin VR:ltä.

Sitä vaan ihmettelin.
Eli siis olisi pitänyt olla tuplarahat? Väärin.

Oikea vaihtoehto olisi: tiskiltä pikaisesti papru/lippu mukaan ja jos rahoja ei olisikaan asiakkaalta veloitettu niin sitten veloitus.
 
Ylös