Julkinen liikenne

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Liittynyt
14.9.2003
Viestit
14061
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Minkäslaisilla matkoilla tuo lisämaksu on sitten ollut aiemmin? Itse ainakaan joutunut ikinä maksamaan mitään lisämaksuja junasta ostetusta lipusta, mutta en oo tainnut ostaa ku tässä lähiliikenteessä.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Minkäslaisilla matkoilla tuo lisämaksu on sitten ollut aiemmin? Itse ainakaan joutunut ikinä maksamaan mitään lisämaksuja junasta ostetusta lipusta, mutta en oo tainnut ostaa ku tässä lähiliikenteessä.
Ei koske lähiliikennettä.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
En tajua mikä tässä ongelma. Mikään ei ole muuttunut.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Muistelisin, että se on ollut vitosen jo pidempään. Silloinhan lisämaksua ei joudu maksamaan, jos tulee kyytiin asemalta, jossa ei ole lipunostomahdollisuutta.
Kesällä ainaskin lähdin asemalta, jossa oli vain vittuillut lipunmyyntilaite..Sain ilman lisämaksuja lipun junassa ostettua, eikä tarvinnut meriselityksiä.
 

Melinda

Sponsored by Sam
Liittynyt
16.2.2003
Viestit
6280
Sijainti
Melko kaukana
Kesällä ainaskin lähdin asemalta, jossa oli vain vittuillut lipunmyyntilaite..Sain ilman lisämaksuja lipun junassa ostettua, eikä tarvinnut meriselityksiä.
Jos laitteisto vittuilee, lipun on saanut normihinnalla ennenkin. Joskus muistelen maksaneeni +6€ pendolinolippua junasta ostaessani. Eikä ollut edes istumapaikkaa myydä. Ovensuussa kökötin.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24278
Sijainti
lappeen Ranta
En tajua mikä tässä ongelma. Mikään ei ole muuttunut.
Olettaisin, että ongelma on tuo mihin näissä seuraavissa viesteissä viitataan:
Kesällä ainaskin lähdin asemalta, jossa oli vain vittuillut lipunmyyntilaite..Sain ilman lisämaksuja lipun junassa ostettua, eikä tarvinnut meriselityksiä.
Jos laitteisto vittuilee, lipun on saanut normihinnalla ennenkin. Joskus muistelen maksaneeni +6€ pendolinolippua junasta ostaessani. Eikä ollut edes istumapaikkaa myydä. Ovensuussa kökötin.
eli että ennen on selvinnyt ilman lisämaksua jos lipunmyynti ei ole toiminut. Nyt kun VR on uusinut hienon internetissäkin toimivan lipunmyyntisysteemin niin kaikkien junalla matskustavien pitää hommata itselleen joku viimeisintä tai mieluummin seuraavaa mallia oleva älypuhelin, jotta voi tosdistaa VR:lle hankkineensa lipun junaan. Jos kuitenkaan sitä todistetta siihen älyvehkeeseen ei saa ja ongelmat johtuvat VR:n systeemeistä niin ehkä hidastetaan junaa ennen kuin heitetään matkustaja ratapenkkaan. Noin liioitellen ilmaistuna.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Yleisenä huomiona voisin kertoa, että laitteistojen keskeinen ominaispiirre on vittuilu. Se alkaa heti aamusta. Iso ja ärsyttävä-ääninen puhelimen tai kellon herätys ajaa sinut pois vällyjen välistä, vaikka vielä tekis mieli nukkua kuin. Sitten raahaudut kuselle ja vedät vessan niin eiköhän saakelin pönttö prakaa ja jää lorisemaan. Noh, vittu loriskoon, katon illalla. Sitten keittämään kahvia, se onnistuu melko usein ilman isompaa sanailua, mutta suuri vaara siinäkin on esim. pannun särkymiseen, keittimen vuotoihin, joka aikansa vuodettuaan tietysti hajoaa lopullisesti.

Ei saakeli, tästä tulee loputon tarina. Kai tosta alusta jo tuli pointti selväksi.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Jos laitteisto vittuilee, lipun on saanut normihinnalla ennenkin. Joskus muistelen maksaneeni +6€ pendolinolippua junasta ostaessani. Eikä ollut edes istumapaikkaa myydä. Ovensuussa kökötin.
Soitin vikanumeroon, jotta heidän laitteensa ei toimi ja kysyin pitääkö maksaa ylimääräistä..Sanoi jottei VR pakota ostamaan koneesta. Näin siis tänä vuonna.
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Sehän tuolla VR:llä on suurin ongelma (asiakkaan kannalta), että se ei ole yritys vaan virasto/byrokraattinen laitos ja sen työntekijät virkamiehiä. Asiakaspalvelun kanssa ei ole niin väliä kunhan noudatetaan sääntöjä. Vaikka asiat menisi asiakkaan, tai siis junalla paikasta toiseen siirrettävän tuotantoyksikön, kanssa ihan miten vituilleen hyvänsä, niin ongelmaa ei ole jos mitään pykälää ei ole rikottu.
Tämän takia monopolius on saatanasta. Pieni ihminen jää koneiston jalkoinen. Eihän noiden tarvitse mistään asiakaspalvelusta välittää, kun niiden junilla on pakko kulkea jos ei muutakaan vaihtoehtoa ole. Näin se valtio kyykyttää pientä ihmistä päivittäin. Meno on kuin jossain Kreikassa.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Olettaisin, että ongelma on tuo mihin näissä seuraavissa viesteissä viitataan:

eli että ennen on selvinnyt ilman lisämaksua jos lipunmyynti ei ole toiminut. Nyt kun VR on uusinut hienon internetissäkin toimivan lipunmyyntisysteemin niin kaikkien junalla matskustavien pitää hommata itselleen joku viimeisintä tai mieluummin seuraavaa mallia oleva älypuhelin, jotta voi tosdistaa VR:lle hankkineensa lipun junaan. Jos kuitenkaan sitä todistetta siihen älyvehkeeseen ei saa ja ongelmat johtuvat VR:n systeemeistä niin ehkä hidastetaan junaa ennen kuin heitetään matkustaja ratapenkkaan. Noin liioitellen ilmaistuna.
Ei ole. Siis jos luit tuon uutisen niin tästä ei ole kyse. Eihän nytkään ole tarvinnut maksaa junassa lisämaksua, koska automaatit ovat olleet kiinni. Nyt automaatit on avattu ja maksu tuli takaisin.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24278
Sijainti
lappeen Ranta
Ei ole. Siis jos luit tuon uutisen niin tästä ei ole kyse. Eihän nytkään ole tarvinnut maksaa junassa lisämaksua, koska automaatit ovat olleet kiinni. Nyt automaatit on avattu ja maksu tuli takaisin.
Mutta toimiiko ne automaatit?

Nimittäin siinä tapauksessa jos ei toimi niin varmaan kuitenkin otetaan se vitonen, missä ei muuten olisi mitään ongelmaa, mutta kun aika harva alkaa sitä vitosta sitten jälkikäteen kinuta takaisin kun siitä tulee aikamoinen työ. Varmaan löytyy joku ihan oma lomake #A5VR76854/9658746B tms. joka on tarkoitettu nimenomaan tuollaiseen asiakkaan taholta suoritettavaan ylimääräisen lisämaksun takaisinanomiseen. Pitää vielä erikseen käydä tarkistamassa käytetyn automaatin sarjanumero ja muistaa minuutin tarkkuudella, mihin aikaan yritti lippua kyseisestä automaatista ostaa. Ja sitten odotetaan muutama kuukausi päätöstä, että saako sen vitosen takaisin vai ei. Ja tää oli taas (toivoakseni) liioiteltu kuvailu.

Joka tapauksessa matkustajalla on kuitenkin velvollisuus osoittaa, että jokin homma ei ole toiminut jos muuten on menty pykälien mukaisesti. Yksityisellä yrityksellä ei yksinkertaisesti olisi varaa moiseen touhuun, että asiakas on oletusarvoisesti väärässä ja jos on oikeassa niin sitten vasta alkaakin monimutkainen prosessi.
 

Örfil

Guest
Meinasin tehdä sellaisen sosionomisteknisen kokeilun että kuljen tammikuun bussilla töihin. Säästyy autolla ajoa 21 x 24 km = n. 500 km. Bensakulut olis hiukan enemmän kuin kk lippu ja eipähän tule kilsoja unkarilaiseen ja ei tartte tehdä kylmäkäynnistyksiä aamuisin (säästyy myös lämppärisähköt). Jos kokeilu sujuu hyvin, jatkan sitä myös helmikuun.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Meinasin tehdä sellaisen sosionomisteknisen kokeilun että kuljen tammikuun bussilla töihin. Säästyy autolla ajoa 21 x 24 km = n. 500 km. Bensakulut olis hiukan enemmän kuin kk lippu ja eipähän tule kilsoja unkarilaiseen ja ei tartte tehdä kylmäkäynnistyksiä aamuisin (säästyy myös lämppärisähköt). Jos kokeilu sujuu hyvin, jatkan sitä myös helmikuun.
Mikäs siinä jos asuu hyvin bussiyhteyksien vieressä... On vaan aika nopeesti auto alla kun joutu kävelemään persekelissä viimassa ja sateessa bussipysäkylle ja seisomaan kylmässä kun bussi on myöhässä.
 

Örfil

Guest
No, tuo on totta. Täälläkin bussit talvisin tulee joskus miten sattuu, mutta kun pysäkki on kotoa 100 m:n päässä ja työpaikalla samaiset 100m, niin pakko se on nyt kokeilla yleisen ilmastotalkoon nimissä.

Kesäisinhän ajelen aika usein skobella töihin. 3 l/100 km eli aika vähäpäästöistä.
 
Ylös