Vapaan F1-liveseurantatoikki

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Alli&Talli

Tallipaallikon rehtori
Liittynyt
21.7.2010
Viestit
349
Sitten kun saataisiin niitten alleajosuojien lisäks päälleajosuojat virkailijoille.
Voihan nuo kisat ajaa tulevaisuudessa läpi 100 km/h rajoittimella tai safetycarin imussa.
Tuo turvalaitelisäys kohentaa kuskin turvallisuutta kun näitä pääsee näemmä tapahtumaan vaikka ei pitäisi. En ole käsittääkseni edes esittänyt, että ratavirkailijan turvallisuus kohenee tällä yksinkertaisella turvalaitteella. Siihenkin ongelmaan varmasti on turvalaiteratkaisu keksittävissä. Kuten ajoneuvon pysäytysverkko (toinen pää kiinni esim ratavalliin, toinen pyöräkuormaajaan, rullauslaite "flexi" sallii pyöräkuormaajan liikkeet)
 
Viimeksi muokattu:

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Jaa että työkoneeseen kunnon alleajosuojat? Käy vielä kuin jäänmurtaja Puppen kanssa, jos pahaan paikkaan pitäisi mennä.
 

Alli&Talli

Tallipaallikon rehtori
Liittynyt
21.7.2010
Viestit
349
Jaa että työkoneeseen kunnon alleajosuojat? Käy vielä kuin jäänmurtaja Puppen kanssa, jos pahaan paikkaan pitäisi mennä.
Ei ole mikään ongelma tehdä niistä hydraulisesti korkeussäädettäviä.
Kyse on niin pienestä panostuksesta F1-mittaluokan lajin turvallisuuden kohentamiseksi, että kyse on vain tahdosta. Rahasta tällainen ei voi olla kiinni.
Radalla ei ole mitään muuta, johon kuski voi oikeasti kolhia yhtä pahasti itsensä kuin nuo rautaiset dinosaurukset (kaikki muu ratainfra on jo "turvitettu"), että jo on ihme, jos tälle ei saada muka tehtyä mitään.
Paniksen mukaan tästä rata-alueen rautadinosaurus-riskistä on puhuttu jo vuosikausia, mutta mitään ei ole tehty. Ehkä nyt kun oikeasti sattui?
 

Alli&Talli

Tallipaallikon rehtori
Liittynyt
21.7.2010
Viestit
349
Tietääkö kukaan miten tällaiset pahat onnettomuudet tutkitaan ykkösissä?

Oikea tapahan olisi selvittää mitkä asiat todellisesti johtivat onnettomuustilanteen syntyyn ja mitkä asiat pahensivat onnettomuustilanteen seurauksia.
Sen jälkeen tehdään ne järkevät korjaavat toimenpiteet joilla voidaan vaikuttaa molempiin (tapahtuman toistumiseen sekä sen seurauksiin).

Jos näitä ei tehdä tuolla on FIA ihan harrastelijaporukka. Kai sentään tehdään?
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Jaa että työkoneeseen kunnon alleajosuojat? Käy vielä kuin jäänmurtaja Puppen kanssa, jos pahaan paikkaan pitäisi mennä.
Puskurit ja turvakehikko joka sivulle. Ja F1-autoihin kiertävä turvakaari samalle korkeudelle ja vielä joka puolelta yli jos kaatuu.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Ovatko nuo työkoneet Fian, radan vaiko kenties paikallisen maansiirtofirman kalustoa? Kyllä silloin on aika merkitsevää tuo, millainen jousitus ja varustelu laitteissa on.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Kyllähän noissa kuvissa ohjaamon sivu ja takaturvakaaert näyttää olevan paikallaan, että vaikka kova isku on kypärään tullut ei sellaista joka repisi niskat irti.
 

Nurtsi

Registered Loser
Liittynyt
9.8.2011
Viestit
5615
Tietääkö kukaan miten tällaiset pahat onnettomuudet tutkitaan ykkösissä?

Oikea tapahan olisi selvittää mitkä asiat todellisesti johtivat onnettomuustilanteen syntyyn ja mitkä asiat pahensivat onnettomuustilanteen seurauksia.
Sen jälkeen tehdään ne järkevät korjaavat toimenpiteet joilla voidaan vaikuttaa molempiin (tapahtuman toistumiseen sekä sen seurauksiin).

Jos näitä ei tehdä tuolla on FIA ihan harrastelijaporukka. Kai sentään tehdään?
Yleensä tälläisten jälkeen on suoraan ryhdytty toimenpiteisiin esim: Imolan 94 jälkeen iski täysi turvallisuuspaniikki. Wendlingerin kolarin jälkeen tuli ohjaamoon tämä pehmoreunus. Massan kolarin jälkeen kypärän visiiriä vahvistettiin. jne...

Sellanen pelko tässä, että nyt saattaa tulla se lisäturvakaari ohjaamon päälle. Sitä varmasti mietitään ainakin.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24272
Sijainti
lappeen Ranta
Sopivasti kun laitettais suojaputkea kuskin pään ympärille hiukan sinne sun tänne, niin sittenhän ne ei näe toisiaaan radalla sitäkään vähää mitä nykyään, jolloin seurauksena olisi entistä enemmän ihqusälää pitkin radanreunuksia faneille kerättäväksi.
 

Trullinkaasu

Well-known member
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
9312
Luulen, että myös seuraava rata on Williamsille haastava, kun ajetaan Suzukan GP. Red Bull voi olla kova sana taas tuolla, kuten oli Singaporessa.
No mut hei, tässähän on meillä varsinainen tietäjä. Unohtui varmaan todeta, että Mersut jyrää.

---

Niin siis. Ihmeenä voidaan kyllä pitää, että kisaa voitiin ajaa noinkin monta kierrosta.

Mut joo, Julle Biankille tsemppiä ja paljon. :thumbup:
 

Nurtsi

Registered Loser
Liittynyt
9.8.2011
Viestit
5615
Jospa sitä malttaisi päättää tämän liveseurannan tältä päivältä ja toivoa, ettei tarvitsisi huomenna lukea huonoja uutisia.:dunno:
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7206
Komp. Ne huonot uutiset olivatkin viimeksi reilut 20 vuotta sitten.
Kuljettajien osalta kyllä, mutta Monzassa kuoli ratavirkailija vuonna 2000, seuraavana vuonna puolestaan Melbournessa kuoli ratavirkailija ja viime vuonna Montrealissa kuoli ratavirkailija eli ei siitä kovin kauaa ole kun F1-sarjassa on kuolemaan johtaneita onnettomuuksia nähty.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Kuljettajien osalta kyllä, mutta Monzassa kuoli ratavirkailija vuonna 2000, seuraavana vuonna puolestaan Melbournessa kuoli ratavirkailija ja viime vuonna Montrealissa kuoli ratavirkailija eli ei siitä kovin kauaa ole kun F1-sarjassa on kuolemaan johtaneita onnettomuuksia nähty.
Tuossakin Bianchin onnettomuudessa oli hyvää tuuria ettei virkailijoita kuollut. Ehkä se oli tietoista sijoittautumista nosturin taakse eikä eteen mutta kuitenkin. Olisi sieltä joku voinut yhtä hyvin päälle tulla autoa nosturiin kiinnittäessä.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös