Toihan se on, että kun pitkään on ilman isompia haavereita ajeltu (ja vissiin vielä pitempään ilman keltalippujen aikaisia kolhuja), niin kuskeille, ja apaut kaikille muillekin, keltaisista lipuista on tullut hiukan niinkun osa taktista peliä, jossa eniten voittaa se, joka onnistuu ajamaan keltaisella liputetut ratapaikat pienimmällä aikahäviöllä. Sivuseikaksi on jäänyt se, että lipuilla on oma turvallisuusaspektinsa ja nimenomaan siellä suunnalla missä keltaista liputetaan, voi olla myös jokin radan ominaisuus, joka aiheuttaa ulosajon.
Nii ja sama tuo on muissakin luokissa. Kuskit myös ajattelevat, että "mä näin jo viime kierroksella miks siinä keltaisia liputetaan, siäl on yks auto kaukana radasta, ei vaadi toimenpiteitä". Seuraavalla kierroksella siinä kohtaa saattaakin olla muuttunut tilanne, kuormaaja radan reunalla, uusi ulosajo, ratavirkailija harjaamassa rataa tms. En ole ratavirkailijana koskaan ollut, mutta rallissa varoittamassa tiellä olevasta autosta ja sama tilanne siellä. Osa ei millään malttaisi hiljentää, kun kuvittelevat siellä olevan auton jossain pusikossa, vaikka saattaakin olla ajoväylä tukossa pimeän mutkan takana. Voin vähän kuvitella miltä ratahenkilökunnasta tuntuu.
Eikä kaikilla se vauhti tunnu siitäkään hidastuvan, että lippupisteissä näytetään SC-kylttiä. Sitten himmataan, kun turva-autoletkan pää tulee vastaan. Senpä takia Bianchi olis saattanu tulla yhtä kovaa tuohon mutkaan, vaikka turva-auto olisi tullut radalle. F1:ssä kuitenkin ymmärtääkseni odotetaan, että kaikki on yhdessä letkassa ennen kuin turva-auto poistuu. Toista se oli joskus Gt-autokisassa jota olin katsomassa, kun turva-auto veti sellasta haipakkaa, että pari reilusti jälkeen jäänyttä autoa ajoi kisavauhtia koko turva-autosession eikä silti ehtineet saada turva-autoletkaa kiinni ennen vihreitä lippuja. Turva-auton ollessa radalla siellä saattaa kuitenkin olla huoltokalustoa ja -henkilökuntaa muillakin kuin siinä varsinaisella kolaripaikalla.
Oma pointtinsa tietysti olisi sellaisilla alleajosuojillakin, mutta sehän vaan sitten toisaalta lisäsisi kuskien taktikointia keltaisten lippujen kohdalla, että: "Nyt kun ton kauhakuormaajan elle ei enää pääse ajamaan niin tässähän voikin hei ajaa hiukan lujempaa kuin aikaisemmin!".
Eli sama pointti kuin asvalttiturva-alueissa.