Auto-thread (vapaan tuuninkitopikki)

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Törkeää toimintaa.

En oli ikinä ajanut autoa, jossa öljyntaso olisi alle puolen välin mittatikussa.

Mosse on lusmu kusettaja! Ja ne sun kaveritkin kanssa :thumbfh:

Ei tuollaista saa tehdä maanmiehelle.

Ihan sama kuin myisi hometalon kaverille.
Minkäs teet kun ei ole mittatikkua?
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Moottorin osalta ehkä noin. Ulkoisen olemuksen ja kabiinin osalta parin vuoden hoito/hoitamattomuus tuo jo eroja esiin.
Tuo on noin, mutta kun se autoliikkeen myyjä ei niitä huolehtimisia noteeraa hintalapussa mitenkään, kun viet 2 vuotiaan auton vaihdossa.
Mosse tuolla jo sanoikin, etteivät ole edes vilkaisseet autoa kun on sopinut vaihdosta uuteen. Itseasiassa sanoi, etteivät olleet vilkaisseetkaan kolmea vaihdossa viemäänsä autoa.

Sama kokemus myös minulla. Vaihdoin juuri kaksi käytettyä autoa uuteen, kumpaakaan ei autoliike halunnut nähdä, vaikka toinen oli autoliikkeen pihassa kun antoivat tarjouksen!
 
Viimeksi muokattu:

SamiJ

Well-known member
Liittynyt
13.10.2002
Viestit
9172
Kilometrikorvausmiljoonat kun saapuu tilille tasaisena virtana, niin ei paljo jaksa yks moottoriremppa ressata. :ahem:
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Tuo Mossen kaltainen auton "ylläpito" on yksi syy, minkä vuoksi tykään hankkia uusia autoja.
Mossen autosta huolehtimisen motivaatio on selvä ja ymmärrettävä, usea tuttuni toimii täysin samoin. Siksi vanhan auton hankkiminen ei oikeen "iske".
Komp.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Tuo Mossen kaltainen auton "ylläpito" on yksi syy, minkä vuoksi tykään hankkia uusia autoja.
Mossen autosta huolehtimisen motivaatio on selvä ja ymmärrettävä, usea tuttuni toimii täysin samoin. Siksi vanhan auton hankkiminen ei oikeen "iske".
Oli muuten eka kerta kun ajoin noin. Mulla on 4 l pänikkä öljyä yleensä takalosterissa, mutta nyt oli jäänyt kisareissujen takia kotiin.

Hyvitin Skodaa vielä sillä, että ostin uutta ja tuoretta pissapojannestetettä hälle.:ahem:

Ajoissa teen aina huollot merkkikorjaamossa ja muutakin turhan kallista tulee harrastettua. Kuten annan vaihtaa pyyhkijöiden sulkia huollossa, enkä itse niiden kanssa tusaa.
 

sammyosammy

Senior Citizen
Liittynyt
12.6.2010
Viestit
5925
Sijainti
Out Of Bounds
Oli muuten eka kerta kun ajoin noin. Mulla on 4 l pänikkä öljyä yleensä takalosterissa, mutta nyt oli jäänyt kisareissujen takia kotiin.

Jotkut Vaggineet onkin hirmu persoja öljylle mutta, että neljän litran pänikkä? Tarsko laittaa tuonne myyntiosioon kolme litraa Castrolin LL-öljyä kaupan? Litran päniköissä...

...tarpeettomina :p
 

Örfil

Guest
Hehehehee... Parhaana päivänä tehnyt 52:een autoon maahantulohuollon. Joku on noita autoja pulannut ammattikseen.
Olen varma että kyseessä on japanialaiset autot, joihin pölyhuiskulla hipaisit "tulotarkastuksen".

Mulla on kaveri ollut ihan samassa hommassa siellä satamassa (on kuallu nykyään) ja siksi en osta koskaan japanialaista autoa .
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Soitti tossa kävelylenkillä kilpailijan edustaja kysellen työsuhdeautoista, palkankorotuksista yms. jutuista, mitä pitäis huomioida.

Oli hänen kolleegallaan Passatissa mennyt kone tuhannen pillun päreiksi, tai no, ainakin jako sekaisin kesken ajon.

9000+alv oli ollut korjauksen hinta. Mielestäni aika kallista peliä. Siinä suap jonninverran km-korvauksia keräillä, että summa on kasassa.
 

T.K

Sähkö-ukkeli
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
3883
Sijainti
Nolla potenttiaalissa
Soitti tossa kävelylenkillä kilpailijan edustaja kysellen työsuhdeautoista, palkankorotuksista yms. jutuista, mitä pitäis huomioida.

Oli hänen kolleegallaan Passatissa mennyt kone tuhannen pillun päreiksi, tai no, ainakin jako sekaisin kesken ajon.

9000+alv oli ollut korjauksen hinta. Mielestäni aika kallista peliä. Siinä suap jonninverran km-korvauksia keräillä, että summa on kasassa.
TSI kone kyseessä?
 

T.K

Sähkö-ukkeli
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
3883
Sijainti
Nolla potenttiaalissa
Varmaan toi D kertoo aika paljon.:eek:
Kertoo joo.
Mutta tuosta jaon sekaisinmenosta arvelin, että olis TSI, koska volkkarilla on ollut ongelmia noitten TSI koneittensa kanssa nimenomaan siinä, että nokkaketju on jostain syystä venynyt erittäin nopeasti, on ollut tapauksia että alle 80tkm ajettuja TSI koneita on menni päreiksi, kun on nokkaketju löystyny ja kesken ajon heittäny jaon väärään, ja venttiilit kohdannu männänkanssa kivoijen suraamusten kanssa.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Kertoo joo.
Mutta tuosta jaon sekaisinmenosta arvelin, että olis TSI, koska volkkarilla on ollut ongelmia noitten TSI koneittensa kanssa nimenomaan siinä, että nokkaketju on jostain syystä venynyt erittäin nopeasti, on ollut tapauksia että alle 80tkm ajettuja TSI koneita on menni päreiksi, kun on nokkaketju löystyny ja kesken ajon heittäny jaon väärään, ja venttiilit kohdannu männänkanssa kivoijen suraamusten kanssa.
Eipä liene laajahko ongelma, kun nixmannit eivät ole siihen tarttuneet.

Ainahan noita koneita menee, merkistä riippumatta. Itsekin saanut tuhottua pari ihan uutta autoa. :eek:
 

T.K

Sähkö-ukkeli
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
3883
Sijainti
Nolla potenttiaalissa
Eipä liene laajahko ongelma, kun nixmannit eivät ole siihen tarttuneet.

Ainahan noita koneita menee, merkistä riippumatta. Itsekin saanut tuhottua pari ihan uutta autoa. :eek:
On tää kyllä silti olevana joteniki poikkeuksellisen vakava tyyppivika.
Pari linkkiä:
Tuulilasin artikkeli
VAG-areena (VAG miesten keskustelupalsta)
Ja toinen VAG-areenaan

"Pahempi, koneen täystuhoon pahimmillaan johtava vika noissa on jakoketjun venyminen, joka ilmaiseen itseään ensiksi kylmästartin aikana rallatuksella ja myös käyntihäiriöinä sekä voimanpuutteena. Kun sitten jako hyppää niin yläkerta sanoo moottorissa kaputt. Eräs ongelma ainakin ensimmäisen polven kaksoisahdetussa (140 hv , 150 hv ja 170 hv) on ollut myös karstan aiheuttamat vauriot, joita DSG-automaattivaihteisto pahentaa (vaihteisto antaa jurnuuttaa polttoainesäästön nimissä moottorin epäterveellä alakierrosalueella 1200-1400 rpm jolloin moottori karstoittuu)."

"Uuden polven kaksoisahdetuissa (160 hv ja 180 hv) on edelleen se surullinen magneettikytkimen ongelma, eli auto ei reagoikaan tarvittaessa aina kaasupolkimen liikkeisiin vaan on hengetön. Noissa on edelleen myös jakoketjuvikoja ollut. Talvella mm. Nettiautossa oli samoihin aikoihin myynnissä kaksi kaksoisahdettua tsi-Volkkaria, Golf VI ja Scirocco, joissa oli tämä uudemman polven moottori. Niihin oli laitettu jo tehtaan vaihtomoottori, ajomäärä vasta noin 20 tkm!"

Joku kasannu nuo TSI koneiden tyyppiviat, melekonen lista.

"Kyseessä on siis valmistajan tiedostamia yleisiä vikoja, mutta 1.2 TSI koneen venyvää jakoketjua lukuunottamatta millekkään niistä ei löydy varsinaista takaisinkutsu tai vaihtokampanjaa.

Toisinsanoen takuuajan jälkeen menee virhevastuusta vääntämiseksi. Esimerkiksi "kolahtaneen" yläkerran (jakoketju / kiristin -> jako tarpeeksi pieleen) vaihtaminen normaaleilla tuntiveloituksilla ja osahinnoilla kustantaa suurinpiirtein 30-50% koko auton markkinahinnasta, iästä ja kilometreistä riippuen."
 
Viimeksi muokattu:

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Kannattaa vaihtaa merkkiä, jos ei autoonsa luota.:eek:

Kuten mulla kävi Toyotan kanssa. Skeidat on kestänyt hyvin, katotaan miten Citikka pelittää, jahka sen saan.
 
Ylös