Auto-thread (vapaan tuuninkitopikki)

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Jaahas... Auto ilmoittaa että pitää varata aika huoltoon. Eihän tuolla ehtinyt kuin 5kk ja 4000 kilsaa ajamaan. Soittelin sitten huoltoon ja sanoivat että kun on tammikuussa rekisteröity niin alkaa jo aikasessa vaiheessa ilmoittelemaan huollosta. No varasin sitten huollon. Parempi se on huoltaa tässä vaiheessa ennen 20 asteen pakkasia. Muutenkin hyvä vaihtaa öljyt ja suodatin kun on uusi kone kyseessä.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Paljonka tuollainen määräaikaishuolto kustantaa? Riippuu tietenkin vaikka mistä, mutta noin yleensä vilkuilut vaan mukaanlukien.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Pitää kyllä hehkuttaa tota Pro Dieseiä... Aivan kuin olisi eri auto alla.
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Jaahas... Auto ilmoittaa että pitää varata aika huoltoon. Eihän tuolla ehtinyt kuin 5kk ja 4000 kilsaa ajamaan. Soittelin sitten huoltoon ja sanoivat että kun on tammikuussa rekisteröity niin alkaa jo aikasessa vaiheessa ilmoittelemaan huollosta. No varasin sitten huollon. Parempi se on huoltaa tässä vaiheessa ennen 20 asteen pakkasia. Muutenkin hyvä vaihtaa öljyt ja suodatin kun on uusi kone kyseessä.
WTF? 4000km? :eek:
Mikä auto?
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Pitää kyllä hehkuttaa tota Pro Dieseiä... Aivan kuin olisi eri auto alla.
Mä en ole hogannu mitään eroa perinteiseen liejuun. Todennäköisesti siksi, ettei nykyisen rattaan tankissa ole ikinä ollut tavallista kiisseliä. Ei ehkä tule olemaankaan. Tuon Pron hintaero tavanomaiseen liejuun on mitätön, kun käy tankkaamassa Pirkkalassa kylmäasemalla, joka sattuu kivasti työmatkalle.

Miten tää nyt poikkeaa siitä tavallisesta kiisselin löpöstä - noin niinku käytännön kokemuksen tasolla?
Tekniset nyanssit olenkin lukenut tarkasti.
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
WTF? 4000km? :eek:
Mikä auto?
Skoda Fabia (23 000) halajaa jo toiseen huoltoonsa (pari vuotias auto on). Tyylikkäästi alkaa laskemaan 9000 kilometristä. Siitä kyllä jälellä olevat kilometrit putoavat aika moisella vauhdilla, kunnes 4000 km kohdalla mittari hyppää nollaan ja vaatii välittömästi huoltoa. :doubtful:
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Mä en ole hogannu mitään eroa perinteiseen liejuun. Todennäköisesti siksi, ettei nykyisen rattaan tankissa ole ikinä ollut tavallista kiisseliä. Ei ehkä tule olemaankaan. Tuon Pron hintaero tavanomaiseen liejuun on mitätön, kun käy tankkaamassa Pirkkalassa kylmäasemalla, joka sattuu kivasti työmatkalle.
Missähän täällä olisi kylmäasema

Miten tää nyt poikkeaa siitä tavallisesta kiisselin löpöstä - noin niinku käytännön kokemuksen tasolla?
Tekniset nyanssit olenkin lukenut tarkasti.
Tulee ajettua lähes 100% kaupunkiajoa, lyhyitä matkoja ja kylmällä koneella. Koneen karstoittumisen huomasi selkeästi. Varsinkin kylmänä pintakaasulla oli nykimistä ja empimistä. Myöskin alaväännössä tuntui puutetta. Jokusen kerran tuli sammutettua auto. Kun lämpötilat meni alle 10 rupesi mietityttämään että kuinkahan pahaksi menee kun lämpötilat tippuu alle nollan.

Kaikki korjaantui kun ajoi tankin tyhjäksi ja pisti pro dieseliä. Muutaman kerran tullut lähdettyä liikkelle pakkaslukemilla ilman esilämmitystä ja auto tuntuu paremmalta kuin normidieselillä 10 asteen lämpötilassa. Ehkä jopa paremmalta kuin 25 asteen lämpötilassa. Alavääntöä on tullut lisää ja uskon että se johtuu siitä että kone ei ole niin karstainen. Kulutuksesta ei voi mitään sanoa kun Webasto luukuttaa joka välissä, joka sekin varmaan tykkää. Se kun karstottuu jos se ei pääse lämpenemään täysin kuumaksi.

Sanoisin että on juuri oikea polttoaine näihin ekodieseleihin.
 

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
MTuon Pron hintaero tavanomaiseen liejuun on mitätön, kun käy tankkaamassa Pirkkalassa kylmäasemalla, joka sattuu kivasti työmatkalle.
Oho, tulipas yllätyksenä että tuota Pro Dieseliä saa kylmäasemiltakin. Lieneekö poikkeus, kun aiemmin markkinoitiin tuon olevan palveluasemien heiniä?
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Mä en ole hogannu mitään eroa perinteiseen liejuun. Todennäköisesti siksi, ettei nykyisen rattaan tankissa ole ikinä ollut tavallista kiisseliä. Ei ehkä tule olemaankaan. Tuon Pron hintaero tavanomaiseen liejuun on mitätön, kun käy tankkaamassa Pirkkalassa kylmäasemalla, joka sattuu kivasti työmatkalle.

Miten tää nyt poikkeaa siitä tavallisesta kiisselin löpöstä - noin niinku käytännön kokemuksen tasolla?
Tekniset nyanssit olenkin lukenut tarkasti.
ProDieseliä tankissa, käytännön käytössä en paljoa ole huomannut eroa. Tapana puhdistaa karstaa tuossa työmatkalla, kun on kohta jossa 60km/h muuttuuu 100km/h (tietyö) ja painaa rajummin kaasua siinä. Ehkä vähän vähemmän tuprua tulee.

Samaten olen huomaavinani, jotta keskikulutus (ajotietokoneen hetkellisen kulutuksen mukaan) ois pienempi.

... mutta nämä voi myös johtua siitä kun nyt miettii ja tarkkailee tarkasti, niin huomaa.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös