1.2 kone (vaikkakin turbo) Passatissa kuulostaa jo aika riskaabelilta ratkaisulta. Mutta kyllä kait tuo ainakin tasamaalla menee ja vielä pienellä aineella.Kahdella duunikaverilla on 1,2 Tsi Passatit. Eipä ole ollut muuta vikaa kuin että toinen jyrättiin punaisten takaa Pasilassa. Eli siis toimineet ja vähän kuluttaneet.
:ahem: vitun punikit!...että toinen jyrättiin punaisten takaa Pasilassa..
Taitaa olla 7 vaihdetta lootassakin?1.2 kone (vaikkakin turbo) Passatissa kuulostaa jo aika riskaabelilta ratkaisulta. Mutta kyllä kait tuo ainakin tasamaalla menee ja vielä pienellä aineella.
et exeota testannut 1.8 koneella?Tulipa käytyä koeponnistamassa uusia Seateja: Toledo 1.6TDI ja Leon 1.4TSI (122hv).
Kumpainenkin varsin oivia pelejä, varsinkin Leon. Käytännön kulutus yllätti pienuudellaan tuossa bensaversiossa.
Veikkaan DSG ja kuusi.Taitaa olla 7 vaihdetta lootassakin?
On muuten 1,4 kone ja 7 lovinen DSG.Veikkaan DSG ja kuusi.
Moottori
1,4 TSI 90 kW BlueMotion Technology
1,4 TSI MultiFuel 118 kW
Iskutilavuus, l/cm3
1,4/1390
1,4/1390
Suurin teho, kW (hv) / rpm
90 (122) / 5000
118 (160) / 5800
Suurin vääntömomentti, Nm / rpm
200 / 1500-4000
240 / 1500-4500
Vaihteisto
6-vaihteinen käsivaihteisto
7-vaihteinen DSG-automaattivaihteisto
6-vaihteinen käsivaihteisto
7-vaihteinen DSG-automaattivaihteisto
En. Yli 10v vanhaa suunnittelua edustava EX-Audi ei kuulu vaihtoehtoihin puhuttaessa uusista autoista. Nelivetoisena toki kuuluisi, mutta sitä ei ole saatavana. :tongue:et exeota testannut 1.8 koneella?
En halua millään tapaa hämmentää autonne valintaprosessia. Mutta - istuinpa tänään repsikkana kaverin aa6tosessa, joka kakkosautona heillä (koska vaihdokkkina olisi arvoton). Mittarissa +300tkm.En. Yli 10v vanhaa suunnittelua edustava EX-Audi ei kuulu vaihtoehtoihin puhuttaessa uusista autoista. Nelivetoisena toki kuuluisi, mutta sitä ei ole saatavana. :tongue:
Vertailin äsken hintoja Volkswagen Groupin omilla kilpailijoilla 122hv 1.4TSI koneilla ja vastaavilla varusteilla.
Tilanne oli tämä Seat Leonin ollessa vertailuautona:
Volkswagen Golf = 3000e kalliimpi
Skoda Octavia = 2500e kalliimpi
Audi A3 = 6000e kalliimpi
Volkswagen Golf 150hv 2.0 TDI koneella oli jo lähes 10000e kalliimpi kuin Leon FR samalla koneella. Seatille on nähtävästi järkätty melko hyvä kilpailuasetelma uudella Leonilla.
Aiemmin en pitänyt Leonia vaihtoehtona, mutta livenä nähty auto ja koeajo muutti mielen hintatason selviämisen ohella.
Ja joo, autovalinnassa tulee nyt taloudellisuus ihan ensimmäisenä valintakriteerinä. Mm. työmatkat saattaa olla jatkossa ihan toista luokkaa kuin tällä hetkellä.
Vaikka Reiserin TT mahtuisikin A3:lmosen hanskalokeroon, niin onhan A3 niin pieni, että ei sinne normaalikokoinen ihminen mahdu.En. Yli 10v vanhaa suunnittelua edustava EX-Audi ei kuulu vaihtoehtoihin puhuttaessa uusista autoista. Nelivetoisena toki kuuluisi, mutta sitä ei ole saatavana. :tongue:
Vertailin äsken hintoja Volkswagen Groupin omilla kilpailijoilla 122hv 1.4TSI koneilla ja vastaavilla varusteilla.
Tilanne oli tämä Seat Leonin ollessa vertailuautona:
Volkswagen Golf = 3000e kalliimpi
Skoda Octavia = 2500e kalliimpi
Audi A3 = 6000e kalliimpi
Volkswagen Golf 150hv 2.0 TDI koneella oli jo lähes 10000e kalliimpi kuin Leon FR samalla koneella. Seatille on nähtävästi järkätty melko hyvä kilpailuasetelma uudella Leonilla.
Aiemmin en pitänyt Leonia vaihtoehtona, mutta livenä nähty auto ja koeajo muutti mielen hintatason selviämisen ohella.
Ja joo, autovalinnassa tulee nyt taloudellisuus ihan ensimmäisenä valintakriteerinä. Mm. työmatkat saattaa olla jatkossa ihan toista luokkaa kuin tällä hetkellä.
kopVaikka Reiserin TT mahtuisikin A3:lmosen hanskalokeroon, niin onhan A3 niin pieni, että ei sinne normaalikokoinen ihminen mahdu.
Totta tämäkin vaikka toki harppaus B7 faceliftiinkin on noissa aika iso jo (uudet koneet ym)En. Yli 10v vanhaa suunnittelua edustava EX-Audi ei kuulu vaihtoehtoihin puhuttaessa uusista autoista. Nelivetoisena toki kuuluisi, mutta sitä ei ole saatavana. :tongue:
Tiedoksi, että farkku-Leon on tulossa tämän vuoden aikana.Totta tämäkin vaikka toki harppaus B7 faceliftiinkin on noissa aika iso jo (uudet koneet ym)
Meille farkkua hakeville toi valikoima van on paljon suppeempi, Leonia ei voi harkita ja Octavian farkku tulee joskus myöhemmin.
Golfin farkkukin vasta tuloillaan (+kallis) ..... :thumbfh:
Hmm mielenkiintoinen tulokas kyllä, saas nähdä korvaako Exeon kokonaan....Tiedoksi, että farkku-Leon on tulossa tämän vuoden aikana.
Voisin kuvitella hinnankin olevan kilpailukykyinen, kuten on hatchbackin osaltakin.
Onko sun pallit niin isot ettei ne mahdu TT:hen?Vaikka Reiserin TT mahtuisikin A3:lmosen hanskalokeroon, niin onhan A3 niin pieni, että ei sinne normaalikokoinen ihminen mahdu.
Muuten voisi harkita jotain epäkäytännöllistä ja erikoista, mutta välillä joutuu kuskaamaan muutakin kuin lompakkoa ja joutuu kuitenkin yhdellä autolla pärjäämään.Onko sun pallit niin isot ettei ne mahdu TT:hen?
Itsellä ei ole parempaa tila-autoa ollut koskaan! Mihin mies tarvitsee isompaa autoa? Perheajoihin on vaimon Punto.
Meillä politiikka on että on yksi kunnon kärri ja toinen hyötyajoon.
Faija ihmetteli että miksi tuollaisen ostit: heitin vastakysymyksen että mihin tarvitsen 1000 kg ylimääräistä rautaromua kuskaamaan yhtä miestä S-markettiin. Hiljeni ukko aika pian.Muuten voisi harkita jotain epäkäytännöllistä ja erikoista, mutta välillä joutuu kuskaamaan muutakin kuin lompakkoa ja joutuu kuitenkin yhdellä autolla pärjäämään.
jos tosiaan on se max 2 henkee kuskattavana niin onhan tuommonen hyvä vaihtoehto.Faija ihmetteli että miksi tuollaisen ostit: heitin vastakysymyksen että mihin tarvitsen 1000 kg ylimääräistä rautaromua kuskaamaan yhtä miestä S-markettiin. Hiljeni ukko aika pian.
Perheessä on toinen auto ja sillä hoidetaan "hyötyajot". Vaimokin nauttii kun pääsee välillä TT:llä töihin Puntolla polkemisen sijaan.